Energy drank (golden power, redbull, bullit)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:53

joyce2 schreef:
Ik vind het echt wel zorgelijk dat er mensen tussen zitten die denken dat ze het op school nodig hebben, omdat de prestaties dan verbeteren... Toen ik nog op school zat waren er geen energy drankjes (behalve dan AA/Extran, maar dat dronken wij eigenlijk nooit op school) en ook wij hebben het allemaal gered! Als je school zo zwaar vind en je zo weinig energie hebt, kan ik je aanraden om lekker te gaan sporten, op tijd naar bed te gaan en gezond te eten! Als je nu al denkt energy drankjes nodig te hebben om door je schooldag heen te komen, hoe moet dat later dan?!
hier ga ik helemaal in mee. Gezond eten en genoeg en sporten is echt zoveel beter.. Er ging een wereld voor me open..

joyce2

Re: Energy drank (golden power, redbull, bullit)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:15

Danku ;)

Ik lees ook van zoveel mensen hier in het topic dat ze geen eens energie van die drankjes krijgen, maar waarom zou je die troep dan drinken? Er zijn toch zat andere lekkere drankjes, die veel minder ongezond zijn?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:19

ik drink het nooit, alleen die geur al, daar wordt ik onpasselijk van :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:20

Ik drink het niet, kan sowieso niet tegen suiker en word helemaal hyper van de caffeine. Heb 1 keer een blikje van de light variant geprobeerd maar voelde me echt naar daarna. Weet wel het effect op jongeren, heb zelf jarenlang groepen jongeren begeleid op scouting, energy drank werd op feestjes veel geschonken omdat er geen alcohol meer geserveerd mocht worden. Echt ik heb nog 10 keer liever aangeschoten/dronken jongeren dan zo'n stelletje hyperende pubers om me heen. Mensen veranderen na een paar glaasjes van dat spul en hebben dan zelf niet door hoe irritant ze zijn geworden. Wat dat betreft heeft het veel van dezelfde effecten als een drug. Wil hier trouwens niemand mee voor het hoofd stoten, dit is puur mijn eigen ervaring/mening.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:24

Ik vind het echt héérlijk, maar drink het heel weinig (1 keer in de 3 maand ong)... m'n bloeddruk is al véél te hoog, energy drinken is dus niet verstandig.

Heel eerlijk weet ik niet hoeveel ik er van zou drinken als m'n bloeddruk normaal was...

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:17

Ik drink het heel af en toe. Als ik Bob ben met uitgaan en nog een eind naar huis moet rijden drink ik van tevoren wel eens een blikje en soms eens eentje in het weekend. Verder erg weinig want ben me er bewust van hoe ongezond het is.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:31

Ik drink het heel af en toe eens, op kamp bijv., of als ik een nacht heel weinig geslapen heb :) Ik voel wel echt verschil w.b. de energie, ben ook meteen weer wakker!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:38

alleen de geur al, bleeeh :') ik vind het veel te zoet, en dus niet lekker :n verder ga ik mee met Joyce2 :j

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 00:57

Bullit, :D idd die geur mochten ze wel iets aan gaan doen..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 01:07

Ik vind het wel lekker, maar krijg er echt last van m'n tanden van. Misschien is het psychologisch, maar het voelt echt alsof m'n tanden er langzaam door wegrotten. :') Ik drink het dus nooit meer..

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 02:56

Ja was echt verslaafd en helemaal toen ik de cocaine ondekte.
Nu lust ik het helemaal niet meer alleen nog gemixt met rode wodka.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 06:42

Ik vind het heerlijk, nog steeds...

Dronk vroeger 2 blikjes op een dag...
Ik ben er vanaf gestapt, je raakt eraan verslaafd...
Vind mijn sigaretten verslaving al verschrikkelijk, en vind 1 verslaving eigenlijk al te veel
Nu drink ik er 1 in de 3 maanden ofzoiets? Heel weinig...

Mijn baas daar integen drink rustig 3 blikjes cola light leeg per dag... brrrrr

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:50

Ik vind alleen de echte RedBull lekker, die haalde ik op de 3 dagen per week dat ik naar stal ging bij de pomp (lekker koud en dan een groot blikje), maar ben nu aan het afvallen en er is weinig dat ik nóg smeriger vind dan RedBull light, dus nu sta ik 'droog'...

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:47

Ik drink alleen Redbull omdat ik het lekker vind. Moet zeggen dat ik het vrij weinig drink, hebben op het werk een hele koelkast vol staan (zijn nogal wat 'verslaafden' onder ons ;)). Misschien 1 blikje in twee weken oid. Maar nu we het er zo over hebben... denk dat ik zo een redbull ga nuttigen ;)

Ik krijg er overigens geen extra energie van, kan er net zo lekker door slapen als ik 's avonds eens een blikje heb gedronken.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 10:18

NoGo schreef:

Dankzij de pb van secricle, besef ik dat het er niet helemaal juist staat.
Je schrijft het al cocaine maar spreekt het uit als coceen energy drink (ik bedoelde dus niet de witte poeder :') )
http://www.spiritualia.be/nieuws/bericht.aspx?id=1525

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:41

Ik vind het heel lekker, vooral Golden Power dan, maar ik krijg er hartkloppingen van. Toch kan ik het soms niet laten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:44

NoGo schreef:
NoGo schreef:

Dankzij de pb van secricle, besef ik dat het er niet helemaal juist staat.
Je schrijft het al cocaine maar spreekt het uit als coceen energy drink (ik bedoelde dus niet de witte poeder :') )
http://www.spiritualia.be/nieuws/bericht.aspx?id=1525

Vond het al een beetje raar, dat je het dankzij een pepdrug nog lekkerder vond :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 13:45

joyce2 schreef:
Danku ;)

Ik lees ook van zoveel mensen hier in het topic dat ze geen eens energie van die drankjes krijgen, maar waarom zou je die troep dan drinken? Er zijn toch zat andere lekkere drankjes, die veel minder ongezond zijn?

Waarom eten mensen chips, frikandellen en drop? Is genoeg wat lekker en gezonder is.

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:14

secricible schreef:
Hoop dat je het met je laatste zin niet hebt over mij, heb 4 jaar gestudeerd over voeding, ben dietiste dus heb mijn huiswerk wel gedaan . Er is geen enkel bewijs dat het eten van suiker diabetes veroorzaakt. Heb me er in verdiept voor een bedrijf waar ik een opdracht voor deed, dus ik praat geen onzin.

Ik vind het nogal zorgelijk als je 4 jaar heb gestudeerd voor dietiste en je weet dit niet eens. Misschien moet je jezelf dan eens gaan verdiepen in de orthomoleculaire geneeskunde.....en je daarna eens gaan afvragen wat de belangen van de voedingsindustrie en de reguliere geneeskunde zijn. Een miljarden industrie die echt niet wakker ligt van uw welzijn. 35% van de bevolking lijdt aan het metabool syndroom, de meesten zonder dat ze het weten, en nog steeds wacht men tot er bij de mens een daaraan gerelateerde ziekte ontstaat om de persoon vervolgens maar vol te storten met pillen die uitsluitend symptomen bestrijden en vaak nog erger zijn dan de kwaal. Om vervolgens te roepen dat ze eigenlijk niet (willen) weten wat de oorzaak van de ziekte is.

Anyway: Als je dan 4 jaar gestudeerd hebt en het is allemaal onzin wat ik zeg dan zou ik het aardig vinden als je hier even het (wetenschappelijk)onderzoek publiceert waarin onomstotelijk wordt bewezen dat langdurig bovenmatig gebruik van suiker, suikerhoudendevoeding en voeding met een hoge glycemische lading niet kan leiden tot insulineresistentie. Ik ben erg benieuwd.......

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:20

Nou ja ik ben zelf extreem hyper. Ik drink het wel eens en dan krijg ik écht een boost. En na 2 blikjes word ik zo hyper dat ik mezelf niet meer kan vatten, dan lijkt het alsof ik er niet echt bij ben en op de automatische piloot sta. Na dat hele gedoe van de automatische piloot word ik duizelig of raak ik heel erg in de war.. Beetje gek dus bij mij maar ik vind dat mensen het gewoon moeten drinken als ze dat willen, wat ik heb overkomt niet iedereen, maar ik denk mensen met ADHD ofzo zoals ik wel sneller helemaal overstuur kunnen raken van dat spul ;)
Laatst bijgewerkt door xMerleLove op 24-08-11 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:21

joyce2 schreef:
Danku ;)

Waarom drinken mensen dan cola, sappen en weet ik veel wat? Ik vind het gewoon lekker en daarom drink ik het, zelfde reden waarom ik cola, melk en vanalles drink.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:46

Ik drink het soms op festival. Dan heb ik 's avonds wat weinig energie, dan drink ik 2 red bulls en kan weer gaan tot in de avond. Verder probeer ik het zoveel mogelijk te vermijden, omdat het ongezond is en zodat het blijft werken zeg maar. Ik drink verder ook nooit koffie ofzo, daarom misschien dat ik er iets va voel.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:13

Spiritdancer schreef:
Advies: NIET drinken! Er zit achterlijk veel suiker in waardoor je alvleesklier keer op keer een opdonder krijgt om snel veel insuline af te geven om je glucose in je bloed nog een beetje binnen de perken te houden. Als je dit langdurig regelmatig gebruikt dan leg je een aardige bodem voor insulineresistentie/diabetes op latere leeftijd.

De combinatie met alcohol is helemaal desastreus!

HO

Volgens:
CoolCorrie schreef:
Elk blikje van 250 ml Rud Bull bevat ongeveer 20 gram suiker, 1000 mg taurine, 600 mg glucuronolacton, B-complex vitamines en 80 mg zuivere cafeïne. Deze hoeveelheid cafeïne staat ongeveer gelijk aan één grote kop koffie (100 mg / 220 ml) of twee a drie blikjes cola (33 mg / 0,33 liter). Red Bull bevat onder andere de stof pantotheenzuur.

Zit er dus 20 gram suiker in een blikje van 250 milliliter.

Volgens Coca Cola, zit er 27 gram suiker in 250 milliliter in Cola. 28 gram in Fanta
Nog mooier; In Minute Maid (Appelsap) 28 gram. En zelfs capri-sun 25,75.

http://www.cocacolanederland.nl/Merken/Coca-Cola.aspx
http://nl.wikipedia.org/wiki/Red_Bull_%28drank%29

Gewoon even wat achtergrond informatie, ik denk dat heel wat mensen dit niet weten.
Laatst bijgewerkt door noekje op 24-08-11 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:17

Noekje:
Klopt!

Pak hier even ter controle een blikje (Italiaanse) Coca-Cola
Bestaat voor 39% uit suiker: 35g op 33cl
Blikje Nalu dat er naast staat: 13%: 12g op 25cl

Nadeel van die Nalu is dan wel dat daar OOK zoetstoffen inzitten.
Is dit bij Red Bull ook zo, of is er daar effectief een variant met/ zonder suiker?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:19

heb net een blikje op, naar dit topic kreeg ik weer zin (in energydrank)
vind wel dat die fors duurder is geworden, eerst was die 25ct, toen 30ct, nu 37ct!!