ingegroeide teennagel,, wild vlees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:05

Maar dat snap ik niet zo goed, door het baden wordt het weefsel week, waardoor de nagelpunt er nóg beter in kan groeien en pijn doet. Ik begrijp dat het de bedoeling is om de wond schoon te houden en daarom te spoelen. Is het niet mogelijk dat ze die punt nu al wegsnijdt? Dan kun je daarna rustig doorgaan met je teen in een sodabadje...

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:08

Ik zit op dit moment met hetzelfde probleem en het doet verschrikkelijk veel pijn.
Ben 2,5 week geleden bij de huisarts geweest. Als het binnen 3 weken niet over
zou zijn moest ik terugkomen en zou hij mijn nagels verwijderen. Ik zie dit echter
niet zitten, dus heb voor aankomende maandag een afspraak bij de pedicure..
Het probleem is; kheb het aan beide grote tenen en kan al 4,5 week geen schoenen
aan! (alleen slippers, uggs.)

chanicha

Re: ingegroeide teennagel,, wild vlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:30

QualityHorse, ik hoop dat ht niet ontstoken is en je makkelijk geholpen kan worden!
Ik heb ook zo'n pijn gehad, was gelukkig niet ontstoken, en was erg gebaat bij de opbouw van mijn nagels van mijn grote teen.
Ik knipte gewoon helemaal verkeerd maar heb nu nergens meer last van!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:35

Mensen, echt ga gewoon naar het ziekenhuis. Je krijgt 2 kleine verdovingsspuitjes, en ze knippen een deel van je nagel weg. Echt, ik ben er inmiddels al 3 keer aan geholpen in het ziekenhuis en over 2 weken ga ik voor de 4de keer. Ik ben panisch voor alles wat met ziekenhuizen en spuiten te maken heeft, maar het valt echt zo ontzettend mee. Na afloop heb ik zelfs de huisartsenpost gebeld omdat ik er niets van voelde? 0,0 pijn heb ik gehad, alle 3 de keren. Na afloop doe ik telkens een dag of 4 geen schoenen aan, dus het valt alles mee!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:18

faye1995 Wat fijn dat dat bij jou geholpen heeft maar ik ken een paar mensen waarbij het gewoon weer teruggroeide!
Die hebben nu een nagelbeugel en hebben nergens meer last van.
Ik bedoel te zeggen dat dat weghalen van een stuk nagel áltijd nog kan!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 13:02

faye1995 schreef:
Mensen, echt ga gewoon naar het ziekenhuis. Je krijgt 2 kleine verdovingsspuitjes, en ze knippen een deel van je nagel weg. Echt, ik ben er inmiddels al 3 keer aan geholpen in het ziekenhuis en over 2 weken ga ik voor de 4de keer. Ik ben panisch voor alles wat met ziekenhuizen en spuiten te maken heeft, maar het valt echt zo ontzettend mee. Na afloop heb ik zelfs de huisartsenpost gebeld omdat ik er niets van voelde? 0,0 pijn heb ik gehad, alle 3 de keren. Na afloop doe ik telkens een dag of 4 geen schoenen aan, dus het valt alles mee!

Ja dat zal best wel maar dat is voor mijn teen geen optie helaas.
Dan zit ik over een paar weken weer.

Er is wel een mogelijkheid tot het wegsnijden van het wildvlees maar de HA doet het hechten,
dus dan schieten we nog niets op.
Nu dus gewoon wachten tot het dichtgaat

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:28

Mijn huid rond mijn nagel was 3 weken geleden al flink ontstoken, het was helemaal groen
en de etter kwam eruit. Gelukkig is de ontsteking nu redelijk weg, maar het deed nog steeds heel erg
pijn, dus daarom ben ik vandaag naar de pedicure geweest.. Gelukkig viel de behandeling me mee,
vergeleken bij alle horrorverhalen die ik had gehoord.
Pedicure heeft mijn nagels geknipt en gevijld, ruimte gemaakt tussen teen en nagel en vervolgens
steriele watjes onder mijn teennagels gestopt.

Het deed wél pijn, maar het was minder erg dan verwacht..