"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:56

Koffiekan schreef:
Aangezien er toch weer een vraag komt over mijn ouders.. Ik ga een poging wagen om uit te leggen waarom ze het niet weten.
Mijn vader was(/is?) in mijn jeugd lange tijd depressief. Lange tijd heb ik voornamelijk het gezin draaiende gehouden, want mijn vader kon/deed niks meer, en mijn moeder heeft een lichamelijke handicap. Toen ik ong. 14 jaar was ben ik erachter gekomen dat ik, mijn moeder en mijn zusje zijn enige reden waren voor mijn vader om nog door te leven. Dit heeft diepe indruk op mij gemaakt, en daar heb ik toen niet over gepraat. Wat ik wel gedaan heb is het idee gekregen dat als wij de reden waren dat hij nog leefde, we dus ook zijn reden om er een eind aan te maken konden zijn. Ik heb mezelf toen aangeleerd om niet te reageren als hij boos was, mezelf uit te laten schelden, tussen ruzies te springen, echt alles te pikken en op te lossen. Ik ben dus constant bezig om mijn vader te beschermen.. Ik ben erg bang dat dit verhaal een te grote klap voor hem zou zijn.... En mijn moeder is een heel sterke vrouw, maar dit verhaal kan ze niet voor zich houden, dat kan ze niet alleen aan. Ik kan niet tegen haar zeggen 'dit is er aan de hand, maar dat mag je niet tegen papa vertellen..'

Ik begrijp heul goed dat jij jou ouders wil beschermen want dat is wat je doet, maar nu moet je me niet verkeerd gaan begrijpen met wat ik nu zeg!

Hoe depressief of beperkt jou ouders ook mogen zijn, ze zijn jouw ouders en ze hebben er voor gekozen om jou (en je broers/zusjes)te krijgen daar hoort verantwoordelijkheid bij.
Zij kunnen jou helpen en willen dat hoe beperkt of depressief ze ook zijn, sterker nog ze zouden wel eens kwaad kunnen worden omdat je al die tijd niks hebt gezegd, jij bent hun geliefde dochter en ik kan me indenken dat ze het verschikkelijk vinden dat dit met hun kind gebeurt!

Als ik het zo lees ben jij de ouderrol op je gaan nemen in vaktermen heet dat parentificatie, er ligt een enorme verantwoordelijkheid op je schouders en die weegt voor jou nog al wat, lieve schat ik kan alleen maar zeggen doe aangifte en licht je ouders in!

Wat betreft het paard, ik snap dat je haar niet kwijt wilt maar in dit geval zou ik of met meerdere mensen dat paard kopen en anders dan maar ff geen paard je eigen gezondheid is belangrijker, want wat heeft dat paard aan jou als jij een inzinking krijgt!?

Ik wil je heel veel sterkte toewensen :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:57

Als ze iemand mee neemt is dat een tijdelijke oplossing,maar dat lost het probleem zelf niet op.
Er kan niet altijd iemand mee gaan met de TS,die man wacht gewoon zijn kans weer af!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:05

Zijn hier geen bokkers die betrouwbare handelaren kennen die zouden kunnen helpen met het kopen van het paard? mij lijkt het als eerst belangrijk dat dat dier daar weg is zodat de TS daar niet meer naar toe gaat. Het is werkelijk van de zotte dat zo'n hond van een man, zo'n klootzak, zo'n slecht excuus voor een mens kan doen wat hij doet. Ik snap goed TS dat je nu tussen het wal en en schip zit maar het word tijd dat je voor jezelf gaat kiezen, en je niet langer jezelf pijnigt voor dat paard. Je hebt immers de keus NU om het NU te laten stoppen maar daarvoor moet je de beslissing nemen om niet langer naar je paard te gaan. Ik snap goed dat dat geen makkelijke keuze is, maar na mijn idee wel een verstandige. Jij bent meer waard dan een speeltje te zijn van een oud mannetje dat echt wel snapt dat wat hij doet niet kan.

Laura_

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:08

is er geen bokker(s) uit dit topic die bij je in de buurt wonen? Die mee zouden kunnen gaan naar je paard? Weet niet of je dat wilt, omdat je je ''bloot'' moet geven dan zegmaar, maar misschien zou het kunnen helpen?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:08

gohya schreef:
Als ze iemand mee neemt is dat een tijdelijke oplossing,maar dat lost het probleem zelf niet op.
Er kan niet altijd iemand mee gaan met de TS,die man wacht gewoon zijn kans weer af!

dat is idd wel een goede.
Ivm met alle drukte op het moment kan de ts kijken voor een voorlopige verzorger/ster

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:11

Maar als er een verzorgster is, zou die man dan zijn kans niet pakken aan de verzorgster ?

Laura_

zal het niet zijn als de ts een verzorger/ster gaat zoeken, die de slag bij hem/haar gaat slaan?

Laura_

WinSel schreef:
Maar als er een verzorgster is, zou die man dan zijn kans niet pakken aan de verzorgster ?

precies mijn gedachte.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:12

hotchocolat schreef:
Ivm met alle drukte op het moment kan de ts kijken voor een voorlopige verzorger/ster

Denk je dan serieus dat zo'n vieze man daar van af gaat blijven? Dat deze man het alléén maar op de TS gemunt heeft? Hoogstwaarschijnlijk heeft hij al veel meer slachtoffers gemaakt in het verleden en schroomt hij niet om zijn libido nog steeds te botvieren waar hij de kans krijgt...

Voor mij persoonlijk zou dat een enorme drijfveer zijn om wel aangifte te willen doen. Misschien niet voor mezelf, maar dan wel voor anderen waar hij een potentieel gevaar voor is.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:14

Waarom doe je in godsnaam geen aangifte? Dit is te bizar voor woorden en je weet zelf hoe verschrikkelijk het is.
Ik hoop dat je er een beetje uitkomt, sterkte!

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:18

TS: Niet langer zo doorgaan. Jij bent de enige die het kan stoppen! Misschien is het idd een goed idee om niet meer alleen te gaan. Meisje zoek alsjeblieft snel hulp. Je kan en mag hier niet aan onder door gaan. Je verdient het niet om zo vernederd te worden!

Heel veel sterkte!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:18

dat laatste dacht ik ook aan, is wel een risico

Ts, wil je heel veel sterkte wensen en je ook op het hart drukken : JIJ BENT HIER NIET SCHULDIG AAN. Ik weet hoet het voelt, je legt de schuld bij jezelf, had ik niet dit of zus of zo. Maar dat had je niet, hij is fout!

Wat je ouders betreft, ja dat is moeilijk en nee er is nooit een goed moment. Maar ik wil je aanraden het toch te vertellen, ze kunnen en zullen je tot steun proberen te zijn in hun eigen manier. Ze zullen ongetwijfeld boos/geschokt reageren maar die boosheid is niet op jou gericht! Hoe je dit ook brengt het is een klap, maar wel een die je ouders zullen willen weten. Jij bent al laten ze dat misschien niet altijd merken, heel belangrijk in hun leven! Je vader zal echt niet zichzelf wat aandoen als zijn meisje het al zo moeijlijk heeft. Als hij tot nu toe gevochten heeft om bij je te blijven zal hij dat nu zeker doen!

tenslotte wil ik je aanraden hulp te zoeken, bij slachtofferhulp of huisarts of psych net waar je je goed bij voelt maar je moet hier over praten en het verwerken zodat je niet later er nog ergere problemen mee krijgt. Ik heb mijn oliebol weggestopt en heb jaren later 3 jaar in een enorme depressie gezeten. Lieve ts laat het niet zo ver komen bij jou!

Ik snap trouwens je aarzeling voor aangifte wel, maar als je ook maar een klein beetje de moed kan vinden doe het dan, al is het maar voor je verwerking.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:21

Ik denk ook dat het het beste is om het paard al te laten kopen door een handelaar (er zijn hier toch wel op bokt). Afrekenen en de rest in alle rust afwerken. Desnoods verkoopt de handelaar het paard weer door in goed overleg met de TS. Als dat paard maar weg is. Al weet ik niet over welke bedragen er gepraat wordt en of dit haalbaar is...

TS; heel veel sterkte!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:37

Je kunt jouw leven en de ellende van jullie gezin niet helemaal op jouw schouders dragen. Ook jij bent kind en je kunt niet iedereen beschermen tegen het kwaad van de wereld. Zelfbescherming is op dit moment prioriteit nummer 1, misschien zal het je verbazen hoeveel kracht het je vader juist zou kunnen geven om voor jou op te komen e.d. Je hebt de steun van je ouders en het feit dat zij op de hoogte zijn en met je mee kunnen leven NODIG en die verdien je ook in deze moeilijke tijd!

DUS: jij bent nu echt even prioriteit nummer 1 én jij hebt de steun nodig van je ouders, dat zij weten wat er speelt en dat je je niet groot hoeft te houden en geheimen voor hen met je mee moet dragen.

Verder zou het mooi zijn als je het paard op de een of andere manier kunt houden of kunt delen met iemand anders. Het lijkt me van groot belang dat jij aangifte doet. En neem maar van mij aan dat elk kind dat misbruikt is, denkt dat hij/zij er zelf medeschuldig aan is, maar dat IS niet zo! De volwassene begaat de fout, hij moet beter weten dat dit niet klopt en mag. In dit geval is het extra dubbel omdat het een man is die echt zou moeten weten dat een minderjarig kind daar niet op zit te wachten en dat voor jou hij verbonden is aan een paard kunnen bezitten en kunnen rijden, dat geeft hem extra macht omdat jij in eerste instantie de paarden niet kwijt zult willen...

Heel erg veel sterkte meid, goed dat je dit open gaat gooien, je moet uit deze situatie en probeer niet de hele wereld op jouw schouders te dragen. Jij bent niet verantwoordelijk voor het wel en wee van iedereen, je moet nu eerst aan je zelf denken! Sterkte!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:38

Net heel je verhaal gelezen en wat heftig! Niet goed! Dit moet je stoppen en de enige die daar nu daadkrachtig genoeg voor kan zijn ben jijzelf! We kunnen adviezen geven die je kunt gebruiken of niet. Maar jij moet ovor jezelf opkomen in meerder opzichten! Jij bent ook een persoon en eentje met gevoel.

Je draagt al heel jong de lasten van je ouders! Leuk..maar je ouders zijn jou ouders en zouden jou moeten steunen en helpen enz. Nu zit jij met je ouders rekening te houden en hun leven te dragen! Dat kan niet! Ooit wil je toch ook op jezelf wonen? Hoe doen je ouders het dan? Snap dat het er zo ingeslopen is en dat je daardoor ook je ouders niet durft te zeggen. maar je bent toch niet ovor de zorg van jou ouders op de wereld gezet? Je bent toch op de wereld gezet om hun leven te verrijken met heel veel geluk. En nu draag je heel die last thuis ook alleen op je..terwijl zij volwassen zijn.

Aan de ene kant ben je heel sterk omdat je alle lasten van je ouders kan dragen en helpt waar je kan. Aan de andere kant heb je daardoor juist een zwakke ruggengraad gekregen omdat jezelf altijd op de achtergrond zet en jezelf wegcijfert voor andere en jezelf niet belangerijk genoeg vind! Waar of niet? Daardoor heb je nu te weinig ruggegraad om definitief nee te zeggen tegen die vieze man en hem van mij part een schop te geven of iets voor wat hij je aandoet en durf je nu ook geen stappen te nemen om aangifte enz te doen.

Zoek naast de mensen die je al in vertrouwen hebt genoemen alsjeblieft hulp voor jezelf! Over een aantal jaren gaat dit alles je in de weg zitten als dit het al niet doet. Je bent al goed bezig door besluiten te nemen om van het misbruik af te komen. maar je zult het ook nog moeten verwerken en een plekje achter een zwaar gesloten deur moeten geven in je hoofd en dat kan je niet alleen. Daarnaast heb je hulp nodig bij wat er thuis allemaal gebeurd want dat klinkt ook niet als heel gezonde situatie voor jou als persoon. Je bent jong..en je hoort je niet zo zwaar bezig te houden met wat er mis is met je ouders en dat je ze altijd moet helpen..zij zijn al volwassen en als ze het niet zelf allemaal kunnen dienen ze hulp te krijgen van 3de maar niet van de kinderen die ook een leven na je ouders moet krijgen eno p eigen benen moeten gaan staan.

HOu je taai! Maak jezelf hard! En zorg dat die man achter gesloten deuren komt! Je wil toch niet...dat iemand anders (denk bijvoorbeeld je zusje ofzo) het overkomt? Zorg dan dat het stopt! Zoek hulp buiten het dorp! Denk niet aan de problemen die het veroorzaakt voor andere of dat er mensen niet goed doorheen komen..kies eens voor jezelf en jou toekomst jou iK!!!

En als je er eens echt uit wil en rust wil...kom gerust een week bij ons in huis...kan je bij komen en opzoek gaan naar zelf.

Zie Fargo bijna hetzelfde posten...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:39

Joenalie1 schreef:
Koffiekan schreef:
Aangezien er toch weer een vraag komt over mijn ouders.. Ik ga een poging wagen om uit te leggen waarom ze het niet weten.
Mijn vader was(/is?) in mijn jeugd lange tijd depressief. Lange tijd heb ik voornamelijk het gezin draaiende gehouden, want mijn vader kon/deed niks meer, en mijn moeder heeft een lichamelijke handicap. Toen ik ong. 14 jaar was ben ik erachter gekomen dat ik, mijn moeder en mijn zusje zijn enige reden waren voor mijn vader om nog door te leven. Dit heeft diepe indruk op mij gemaakt, en daar heb ik toen niet over gepraat. Wat ik wel gedaan heb is het idee gekregen dat als wij de reden waren dat hij nog leefde, we dus ook zijn reden om er een eind aan te maken konden zijn. Ik heb mezelf toen aangeleerd om niet te reageren als hij boos was, mezelf uit te laten schelden, tussen ruzies te springen, echt alles te pikken en op te lossen. Ik ben dus constant bezig om mijn vader te beschermen.. Ik ben erg bang dat dit verhaal een te grote klap voor hem zou zijn.... En mijn moeder is een heel sterke vrouw, maar dit verhaal kan ze niet voor zich houden, dat kan ze niet alleen aan. Ik kan niet tegen haar zeggen 'dit is er aan de hand, maar dat mag je niet tegen papa vertellen..'

Ik begrijp heul goed dat jij jou ouders wil beschermen want dat is wat je doet, maar nu moet je me niet verkeerd gaan begrijpen met wat ik nu zeg!

Hoe depressief of beperkt jou ouders ook mogen zijn, ze zijn jouw ouders en ze hebben er voor gekozen om jou (en je broers/zusjes)te krijgen daar hoort verantwoordelijkheid bij.
Zij kunnen jou helpen en willen dat hoe beperkt of depressief ze ook zijn, sterker nog ze zouden wel eens kwaad kunnen worden omdat je al die tijd niks hebt gezegd, jij bent hun geliefde dochter en ik kan me indenken dat ze het verschikkelijk vinden dat dit met hun kind gebeurt!

Als ik het zo lees ben jij de ouderrol op je gaan nemen in vaktermen heet dat parentificatie, er ligt een enorme verantwoordelijkheid op je schouders en die weegt voor jou nog al wat, lieve schat ik kan alleen maar zeggen doe aangifte en licht je ouders in!

Wat betreft het paard, ik snap dat je haar niet kwijt wilt maar in dit geval zou ik of met meerdere mensen dat paard kopen en anders dan maar ff geen paard je eigen gezondheid is belangrijker, want wat heeft dat paard aan jou als jij een inzinking krijgt!?

Ik wil je heel veel sterkte toewensen :(:)

Hier ben ik het helemaal mee eens! Jouw ouders zijn jouw ouders, jij probeert hun rol over te nemen om hen te beschermen en dat is heel dapper en lief, maar dat is niet de bedoeling op dit moment heb jij bescherming en zorg nodig en die krijg je niet als je hen niet inlicht!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:45

cream_1986 schreef:
it_is_me schreef:
Ik heb het topic in grote lijnen doorgelezen en vind het echt verschrikkelijk wat je moet meemaken. Maar vraag mij ook hetzelfde af als hierboven staat. Wat doet die man als je zegt: "Stop, dit wil ik niet!" En laat je het ook duidelijk merken dat je het niet wilt?

Dat gaat niet zomaar. Wat ik weet van misbruik is, dat je gewoon verandert in een vaatdoekie en dat je volledig "uit" staat zeg maar. Dat is geestelijk verweer; je bent niet aanwezig, hij kan je lichaam slopen maar je geest niet. Wat uiteindelijk natuurlijk wel gebeurt. Opeens na jaren in die modus leven kan je dat niet 123 doorbreken. Zomaar zeggen HO STOP prikt hij zo doorheen, simpelweg omdat je je niet KAN verweren. Dat moet je opnieuw leren.

Maar wat wel zo is, als je het gezegt hebt, kan je ook tegen de politie zeggen dat je het echt niet wilde, en dat je dat ook duidelijk tegen hem gezegt hebt. Die man kan hier dan niet omheen dat hij het tegen jou wil in deed.

Ik wil je heel veel sterkte wensen! :(:)
Het komt wel goed

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:46

Je kunt het misbruik wel per direct stoppen. Ga naar je ouders toe, hoe moeilijk ook.
Sterkte :(:)
Laatst bijgewerkt door Pentax op 03-08-11 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:54

Pentax schreef:
Je kunt het misbruik wel per direct stoppen. Ga naar je ouders toe, hoe moeilijk ook.

Dit is niet zomaar iets wat je doet....
En dat heeft ook geen garantie dat het misbruik stopt.... Er staat nog een paard tussen op dit moment... wat ook een moeilijke factor is...

En je weet nóóit hoe iemand gaat reageren....
Het kan ook uit de hand lopen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:57

Als ik zoiets lees ben ik in staat om elke f*cking dag met TS mee te gaan naar haar paard. Eens kijken of meneer nog wat durft te proberen. Net zolang tot paard verkocht is, want je zult uit die situatie moeten. En dan toch echt aangifte doen!

Maar goed, makkelijk praten voor ons buitenstaanders. Ik vind het verschrikkelijk wat je schrijft en ondergaat, ik heb (gelukkig) die ervaring niet en kan ook geen degelijk advies geven. Ben wel in staat om deze meneer te bezoeken en even een "leuk gesprekje" met hem aan te gaan... :(

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:05

Jeetje wat verschrikkelijk meid! :(:)
Je moet 1 ding weten, het is niet jouw schuld, je kan er niets aan doen!
Hij is degene die 100% fout zit en jij niet, ECHT NIET!

Het moet stoppen en wel nu!
Maar ik snap heel goed dat je het niet tegen je ouders ''durft'' te vertellen, misschien is een brief schrijven naar ze een optie! Ze zullen je vast en zeker steunen :(:)

Misschien is het een idee om naar je huisarts\psycholoog te gaan, die zullen niets aan je ouders vertellen maar kunnen je vast wel helpen!

Ik blijf dit volgen en hoop dat er snel een einde aan komt! Ik vind het vreselijk voor je!
Heel veel sterkte en liefs! :(:)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:06

GamblersCup schreef:
Als ik zoiets lees ben ik in staat om elke f*cking dag met TS mee te gaan naar haar paard. Eens kijken of meneer nog wat durft te proberen. Net zolang tot paard verkocht is, want je zult uit die situatie moeten. En dan toch echt aangifte doen!

Maar goed, makkelijk praten voor ons buitenstaanders. Ik vind het verschrikkelijk wat je schrijft en ondergaat, ik heb (gelukkig) die ervaring niet en kan ook geen degelijk advies geven. Ben wel in staat om deze meneer te bezoeken en even een "leuk gesprekje" met hem aan te gaan... :(

Inderdaad!
Ts kun je toevallig zeggen waar je ongeveer woont in de buurt? missschien zijn er bokkers die iets voor je kunnen doen! :)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:07

Mindfields schreef:
Zoals Pauline al zegt, wat nu als je direct naar de politie gaat nadat het gebeurd is en je laat onderzoeken? Als ze hem dan aanhouden en dna afnemen moet je toch geldig bewijs in handen hebben?

Het l*llige hierbij is, dat TS ouder dan 16 is, en zolang zij geen aantoonbare lichamelijke verwondingen heeft (als er geen geweld aan te pas komt bedoel ik), dan wordt het gewoon gegooid op vrijwillige seks..
Klinkt heel hard, maar als je ouder dan 16 bent, ben je voor de wet volwassen en omdat jij 'meewerkt' aan de handelingen, is hij dan niet strafbaar... :n

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:10

maar het is wel begonnen toen ze nog minderjarig was. MIsschien dat dat iets kan betekenen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:13

jarrah schreef:
Mindfields schreef:
Zoals Pauline al zegt, wat nu als je direct naar de politie gaat nadat het gebeurd is en je laat onderzoeken? Als ze hem dan aanhouden en dna afnemen moet je toch geldig bewijs in handen hebben?

Het l*llige hierbij is, dat TS ouder dan 16 is, en zolang zij geen aantoonbare lichamelijke verwondingen heeft (als er geen geweld aan te pas komt bedoel ik), dan wordt het gewoon gegooid op vrijwillige seks..
Klinkt heel hard, maar als je ouder dan 16 bent, ben je voor de wet volwassen en omdat jij 'meewerkt' aan de handelingen, is hij dan niet strafbaar... :n

maar ik gok dat het wel begrijpelijk is dat dit niet normaal is. Zeker niet van een vent van 80+.....
Dat zal ook zeer zeker door de ouders niet geaccepteerd gaan worden..... die steken hun pootje dan wel uit voor hun dochter hoor!