svdijk schreef:@ blue_eyes: even over je laatste zin, Jezus was toch een door en door goed mens?ik begrijp niet zo goed waarom Hij de straf heeft gedragen?
Ja, dat was hij. Maar wij niet
En daarom heeft Hij onze straf gedragen. Hij werd gestraft voor iets dat Hij niet gedaan had, namelijk onze zonden, zoals dat dan zo mooi heet. En alleen omdat Hij dat gedaan heeft, kunnen wij in de hemel komen. Citaat:als ik hier al de dingen lees over het leven voor iets/iemand waarvan er geen tastbaar bewijs is(God, Allah) dan ben ik toch wel een beetje blij dat ik niet geloof...
Ik leef in het hier en nu, in deze tijd moet ik goed zorgen voor mijn kind en mijzelf, zeker mijn kind heeft er niets/weinig aan als ik voor God zou
leven, dan zou ik God het middelpunt van mijn bestaan maken en mijn kind zou daar imo tekort door worden gedaan.
Ik heb ook kinderen
Die lijden er niet onder hoor, integendeel. Ze hebben ontzettend veel lol in de kerk, met hun vriendjes en vriendinnetjes daar, er worden leuke dingen voor hen georganiseerd. En door de weeks zitten zij toch over het algemeen op school, als ik mijn vrijwilligerstaken die ik op dit moment doe uitvoer.Citaat:Het "bang" zijn voor Allah of God vind ik ook zoiets waar ik de kriebels van krijg, God is toch juist degene waarop je moet kunnen vertrouwen, waarop je moet kunnen bouwen?
En Blue_eyes, jij verteld dat je ook bid voor antwoorden, heb je ooit al iets gemerkt dat je ook daadwerkelijk antwoorden hebt gekregen?
En is dat dan God die ze door heeft gegeven, of is het eigenlijk je gezonde verstand en intuïtie?
Ja, ik heb al ooit antwoorden gekregen. Soms is dat doordat er iets gebeurt wat je niet verwacht had, soms komt er dan ineens iemand met een oplossing waar je zelf nooit op was gekomen, helaas komt er nooit een briefje uit de hemel vallen
nu trek je mijn hele opmerking uit z'n verband! Ik zei dit in relatie tot het feit dat mensen hier in een doodnormaal gezellig topic op heel agressieve wijze binnen komen vallen om hun niet onderbouwde mening maar even uit te storten. Hebben we dan ook het recht al niet meer om het op een gezellige manier te hebben over een gebruik waar niet heel Nederland aan meedoet? Dat zegt toch verder helemaal NIETS over of mensen zich wel of niet in Nederland verdiepen? Of moet volgens jou iedereen dan maar zijn stukje eigen cultuur of afwijkende gebruiken opgeven en dat verbergen en het er nooit meer over hebben?
want wat is er nu eigenlijk gebeurd? Waarom voelen jullie je geroepen om hier onrust te stoken? Kan dat niet ergens anders, en kijk dan ajb ook eens in de spiegel.