Eetgeluiden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jatoby

Re: Eetgeluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:15

Hahah, zo herkenbaar allemaal. Ik kan me vooral dan aan mijn vader ergeren... Ik heb ook zo'n 'allergie' als iemand snurkt en ik ben wakker. Kan ik ook zo niet tegen xD :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:32

Ik kan er ook slecht tegen.. :=
Mijn moeder praat bijvoorbeeld ook met haar mond vol en dan soms nog 'met consumptie' ook.. :\
Ik kan daar zo misselijk van worden, zeg er ook altijd wat van!

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:41

Ik denk, dat mijn moeder met jullie mee kan praten, ik eet ook erg irritant, je hoort me kauwen, een beetje herkauwer geluiden, ik hoor het zelf ook, maar kan er echt niks aan doen, heb regelmatig een sago mams aan tafel "Ja hoor, het paard begint weer te eten".

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 13:16

Zó! dat had ik niet verwacht, dat er zóveel reacties op kwamen! :)
Ik heb dan ook niet iedere reactie gelezen :o

Op pagina 1 schreef iemand dat ze er niet tegen kan wanneer en bv vla wordt gegeten en dat er dan met de lepel tegen de tanden aan wordt getikt..

Gadverdamme! daar kan ik dus ook niet tegen.
Ik zeg dan ook altijd als we bij mijn vader zijn dat ik straks wel vla neem..

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:21

Radio aan! Ik kan er ook zéér slecht tegen.
Mijn man eet netjes en de kinderen ook ( voor zover je dat van een baby kan verwachten ).
Maar mijn ouders, iieeeeeeh. Vooral dropjes ofzo, bah wat een gesmak! Ik ging altijd naar boven.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 13:24

Limonade schreef:
Radio aan! Ik kan er ook zéér slecht tegen.
Mijn man eet netjes en de kinderen ook ( voor zover je dat van een baby kan verwachten ).
Maar mijn ouders, iieeeeeeh. Vooral dropjes ofzo, bah wat een gesmak! Ik ging altijd naar boven.

Gatver ja, ik kan er echt niet tegen!
vooral dropjes inderdaad..

En mijn broer gaat dan -omdat hij weet dat ik er niet tegen kan- samen met mijn zus een smakwedstrijd houden..

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:28

ooh ik herken het zo! Vooral met volle mond praten en smakken, bahbah! Of als ik beleeft wil zijn en eerst mijn mond wil leegeten voordat ik begin met praten, kijken mensen je echt aan van; 'antwoord nou op mijn vraag!?!'

En snurken kan ik me ook echt aan ergeren ;). Is ook de rede waarom ik op vakantie niet meer op dezelfde kamer wil slapen als mijn moeder :o.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:40

vriendin van mij doet bij elke hap die ze neemt 'hmmm :z ' Daar lachen we altijd zo om, en ze hoort het zelf niet eens haha

Laats keek ze ons opeens verschrikt aan en begon ze keihard te lachen. Zo van: ' :oo Ik hoorde het! Dat doe ik echt niet bij elke hap hoor! * Hap en hmm volgt samen met slappe lach* :')

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:58

_/-\o_
Gelukkig ik ben niet de enige, mijn ouders verklaren me voor gek.
Ik kan dus ook echt niet tegen eetgeluiden he... bah bah bah!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:59

Haha ja ben er ook geen fan van. Zorgen dat je zelf ook eet dan hoor je het niet.
Mijn chinese collega's gaan harder smakken naarmate ze iets lekker vinden.. Zo akelig haha

indymo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:46

Limonade schreef:
Radio aan!

haha die zet ik al automatisch aan als we gaan eten!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:53

Kanelly schreef:
Hahaha :D
Joh dames,niet zo miemelen....ga anders eens een jaartje in de gehandicaptenzorg of psychiatrie werken :D

Ze kunnen inmiddels naast m'n bord poepen, I couldn't care less. Eten smaakt me er niet minder om :D
Overgeven, vorken in tandvlees geprikt, pogingen tot steekpartijen, kwijlen, snotjes, ondertussen even tussen je billen graaien...Ik zal m'n bord er niet om laten staan :Y)

Eet smakelijk!

hier net zo...werk in de gehandicaptenzorg...en als je je daar aan het gesmak enz ergert dan is de zorg echt niks voor jou...

overigens kunnen mensen soms ook helemaal niks aan hun eetgeluid doen...zo knakken bij mij tijdens het kauwen altijd mijn kaken, zelfs al doe ik een klein stukje mijn mond open om een hapje te nemen...
ik kan hier niks aan doen omdat mijn kaakgewricht blijkbaar erg los zit (kaak schiet ook snel uit de kom)...ditzelfde heeft mijn vader ook op het uit de kom schieten na...

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:58

Stel je niet zo aan zeg. Welkom in de wereld. Wat leeft, dat eet. En ja, daar zit geluid bij.

Doordat mijn zus in de laatste jaren dat ze in huis woonde woest kon worden als ze mensen hoorde eten kan ik er niet meer tegen mezelf te horen eten. De radio moet aan, anders hoor ik mezelf, ga er heel erg op letten waardoor ik niet meer normaal kan eten.

Hoewel het onbeschoft is om onnodig veel lawaai te maken bij het eten (smakken, slurpen, met open mond eten) is het minstens zo onbeschoft om er zo'n probleem van te maken dat andere mensen geluid maken. Zet een radio aan en luister daar naar.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:03

Vind het ook best apart om te lezen dat veel mensen klagen over de 'eetgeluiden' van hun ouders.
Ik woon nu 4 jaar samen, maar zou soms willen dat ik ze nog gezellig kon horen eten. Vond het eten
vroeger thuis altijd ontzettend gezellig, en stond totaal niet stil bij eventuele onsmakelijke geluiden.

Ik neem ook aan dat de bokkers die hier negatief reageren, niet in de zorg werken. Daar kom je wel
iets meer tegen dan een beetje gesmak en geslurp ;).

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:09

Ik wist niet dat er meer mensen last hadden van dit 'probleem'. ;) Ik zal zelf ook wel geluid maken als ik eet/drink, maar van anderen kan ik er gewoon niet tegen! Kan er ook niet tegen om mensen te ZIEN eten.

&Voor de 'stel je niet aan' reacties: denk dat elk mens wel 1 rare gewoonte heeft. -:)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:13

Jup, ik vind het ook smerig..
Ik werk deze zomer in een bejaardentehuis en ik kan je vertellen, als ze tussen de middag daar warm eten (ik eet dan m'n brood) dan moet ik ook echt naar m'n eigen broodje kijken, want sommigen eten gewoon.. vies :o

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:18

antje_vip schreef:
Ik wist niet dat er meer mensen last hadden van dit 'probleem'. ;) Ik zal zelf ook wel geluid maken als ik eet/drink, maar van anderen kan ik er gewoon niet tegen! Kan er ook niet tegen om mensen te ZIEN eten.

&Voor de 'stel je niet aan' reacties: denk dat elk mens wel 1 rare gewoonte heeft. -:)

Tuurlijk, maar als je dit soort 'problemen' dan ook bij je huisgenoten gaat leggen word jouw rare gewoonte een probleem voor anderen. Het kan echt heel kwetsend zijn als iemand er zo'n probleem van maakt dat je iets doet wat elk mens/levend dier doet.

(overigens gebruik ik je/jouw als algemene aanduiding van mensen, niet van jou persoonlijk)

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:21

Siets schreef:
Vind het ook best apart om te lezen dat veel mensen klagen over de 'eetgeluiden' van hun ouders.
Ik woon nu 4 jaar samen, maar zou soms willen dat ik ze nog gezellig kon horen eten. Vond het eten
vroeger thuis altijd ontzettend gezellig, en stond totaal niet stil bij eventuele onsmakelijke geluiden.

Ik neem ook aan dat de bokkers die hier negatief reageren, niet in de zorg werken. Daar kom je wel
iets meer tegen dan een beetje gesmak en geslurp ;).

Een job in de zorg is dan ook lang niet voor iedereen weggelegd ;) Die mensen hebben ergeren zich ook wel aan dingen hoor, maar dan niet aan gesmak en geslurp. En ik denk toch echt dat er niemand hier gaat zeggen dat ze het heerlijk vinden om naar geslebber te luisteren :Y) Het is gewoon een algemeen onaangenaam geluid en de ene kan er al beter tegen dan de andere, niks mis mee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:24

Ik zet de TV altijd hard aan, anders kan ik niet met andere mensen in 1 ruimte eten.
Gelukkig is het in restaurants altijd druk en lawaaierig.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:26

Haha dat van dat ademen herken ik, ik heb een vriendin die zooooo hard ademt! Dat is echt niet normaal, tijdens toetsen op school hoor je het vooral heel erg. Zelf hoort ze het niet maar ik kan me er zo aan irriteren :+
Eetgeluiden enz. heb ik nu niet zo'n probleem meer mee, heb ook in een bejaardentehuis gewerkt en als je daar dan op gaat letten hoef je nooit je eten meer :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:32

Verschrikkelijk..
Waar ik me het meest aan erger is mn oma.. Zij kan weinig op maar gaat halverwege dan toch met een kop van 'ik ga zo over mn nek' verder eten.. En vervolgens schuift ze haar bord naar voren en doet ze een 'bluhk' geluid. Dan kijkt ze hoe ik zit te eten en zegt ze: bah ik wordt zo misselijk van hoe jij alles door elkaar eet.
KIJK DAN NIET. :') kan ik mn bord wegzetten en moet even een luchtje scheppen...

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 17:51

Ik heb me zo voorgenomen vandaag me niet te ergeren aan eetgeluiden :Y)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:52

Ik kan er ook slecht tegen, daarom eet ik thuis meestal achter de computer met mijn headset op. Zodat ik ook mezelf niet kan horen :')

Vooral als mensen appels eten in het openbaar, daar kan ik best geirriteerd van worden.
Erg he?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:52

Ik erger me niet zo erg aan de geluiden maar meer aan het zien eten. Ik heb een restaurant gehad en al die mensen zien eten en dan ook nog vaak met hun mond open, :r Kan er niet tegen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:57

Heb het wel met mijn kat...
Als die blikvlees krijgt gaat hij het al likkend en smakkend weg werken..
Daar word ik wel een beetje misselijk van..

Verder zolang mensen redelijk normaal eten heb ik daar geen problemene mee