[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Astrid

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:58

Ok super bedankt! :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:25

Ik heb even zitten denken..
Ik heb 3 strips doorgeslikt. Ik zou tot zondag door moeten slikken maar ik heb nu een doorbraakbloeding, waarschijnlijk omdat dit de eerste keer is dat ik 3 strips doorslik. Zal ik nu stoppen met de pil, en zodra de bloeding weg is, weer beginnen?

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:27

ik zou nu stoppen, 7 dagen wachten & dan nieuwe strip.
Niet wachten tot het over is, gewoon na 1 stopweek herbeginnen :j

Maar ik heb ook niet veel ervaring met de pil he dus kan fout zitten ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:33

Je kan idd gewoon nu stoppen en dan na 7 dagen weer met een nieuwe strip beginnen (of je oude opmaken en dan aan een nieuwe beginnen, wat je zelf makkelijker vindt).

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:37

Ik zou doorslikken en dan pas stoppen?

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:14

DaisNBenj schreef:
Na het definitief stoppen met de pil of na je laatste pil, dus voor je stopweek?

Definitief stoppen. Niet dat ik zwanger wil worden hoor maar wil even alle hormonen uit mn lichaam hebben en ben nu al 3 mnd niet ongesteld...

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:34

Ik heb nog al een nare vraag, ik weet niet of ik ze hier mag stellen maar ik zal het toch maar doen :)
Ik ben sinds vandaag ongesteld en ben nu al beu om maandverband te gebruiken en zou graag morgen een tampon gaan gebruiken maar ik weet niet hoe ik eraan zou moeten beginnen.
Hoe breng je die het beste in ?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:59

MyLittleLove schreef:
Ik heb 3 strips doorgeslikt. Ik zou tot zondag door moeten slikken maar ik heb nu een doorbraakbloeding, waarschijnlijk omdat dit de eerste keer is dat ik 3 strips doorslik. Zal ik nu stoppen met de pil, en zodra de bloeding weg is, weer beginnen?
Het is maar tot zondag, dus je kan eventueel wel gewoon afmaken. Als je nu stopt, wat ook kan, dan inderdaad gewoon het maximale aantal dagen van je stopweek aanhouden. (meestal 7) Je mag je stopweek wel verkorten, maar nooit verlengen. Dus niet de regel aanhouden dat je opnieuw begint te slikken wanneer je bloeding gestopt is, want als dit langer is dan 7 dagen geldt dit als vergeten pil in de eerste week en ben je dus niet meer beschermd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:21

kom ik net bij de dokter...netjes valeriaan genomen, bach druppels en naproxen..
"sorry we hadden je willen afbellen"...is de dokter er niet..

volgende week nieuwe kans dus weer voor uithalen en plaatsen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:54

Pff wat lomp dat ze niet hebben afgebeld.. Wat schiet je nou op met willen afbellen?

@Maytee: in de gebruiksaanwijzing van de tampons en op de site van OB staat een hele duidelijke omschrijving van het inbrengen, incl plaatjes en tips :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:49

Maytee schreef:
Ik heb nog al een nare vraag, ik weet niet of ik ze hier mag stellen maar ik zal het toch maar doen :)
Ik ben sinds vandaag ongesteld en ben nu al beu om maandverband te gebruiken en zou graag morgen een tampon gaan gebruiken maar ik weet niet hoe ik eraan zou moeten beginnen.
Hoe breng je die het beste in ?

Idd goed de gebruiksaanwijzing even doorlezen en je vooral ontspannen :j
De eerste paar keren moet je er even goed de tijd voor nemen, als je het handigheidje eenmaal door
hebt wil je ook niet anders meer als tampons. Tenminste, dat had ik wel, vind maandverband net als jij ook helemaal niks.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:15

Toch weer een mirena vraag.
De gyn vond het wel een goed idee als ik nogmaals de mirena zou proberen. Opzich heb ik er minder last van dan de vorige keer dat ik hem had. Maar wat wel vreselijk is, tijdens mijn ongesteldheid heb ik zoveel pijn dat ik er gewoon heel beroerd van word.
Ik heb eergisteren al 4 ibuprofens ingenomen van 200 en 1 van 600. Maar de pijn blijft zo vreselijk dat ik niet lekker kan zitten of staan.
Zijn er meer met zulke reacties op de mirena?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:19

Mrchador, 2 jaar terug had ik ook extreem veel pijn als ik ongesteld was.
Zo erg dat ik ermee naar de huisarts gegaan ben omdat ik dacht dat er iets mis was.
Dit is bij mij vanzelf overgegaan,nu heb ik vrijwel geen last meer alleen 1 dag extreme moodswings en iets zeurderige kramp.

hoe lang heb je je nieuwe? kan het niet zijn dat je lichaam toch weer even moet 'wennen'ofzo(geen idee..).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:22

Misschien kun je naproxen proberen ipv ibuprofen? Dat is speciaal voor bij menstruatiekrampen?

Ik had altijd vreselijk veel pijn bij m'n menstruatie, toen ik aan de pil ging was dat stukke minder. Nu met de mirena iets meer, maar met 1 zo'n pil red ik het vaak wel :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:25

De eerste mirena werd 3 jaar geleden gezet geloof ik en werd er na 7 maanden uitgehaald.
De tweede heb ik nu sinds begin april, in het begin heb ik veel bloedingen nog gehad en dat is nu wel over. Maar de vreselijke pijn blijft. Ik denk zelf ook, misschien moet mijn lichaam nog wel wennen, maar mijn vriend bijvoorbeeld die zegt dat hij de hoeveelheid pijn niet normaal vind.

Naproxen heb ik volgens mij eerder gehad op doktersrecept kan dat kloppen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:26

Ik heb sinds de mirena nooit meer gemenstrueerd :+ Ook geen buikpijnen o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:32

Waarom is de vorige eruitgehaald.?
(of lees ik daar overheen).
Misschien is het voor jou niet geschikt, dat kan natuurlijk?

Ik slikte altijd Naproxenatrium, te koop bij Kruitvat.
naproxen zelf komt alleen op recept dacht ik.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:54

Je kunt ook Aleve/Aleve Feminax kopen, daar zit ook naproxen in. :j

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:55

Colway dat is wel fijn!

darkchrystal, de vorige is eruit gehaald omdat ik constante hevige pijn bleef houden.
Omdat ik erg veel last heb van bloedingen en pijn en niet tegen de pil kan heeft de gyn besloten om nog een keer de mirena te proberen in de hoop dat de bloedingen minder worden.

Aleve feminax is geprobeerd, maar die helpt niet.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:03

Wat vervelend zo marchador...Ik heb geen idee verder, heb je andere dingen geprobeerd als de nuvaring of implanon?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:09

Nuvaring is geprobeerd, of het nu daardoor kwam of niet weet ik niet, ik kreeg 3 maanden lang bloedingen. De huisarts adviseerde per direct te stoppen. Ik heb nog contact gehad met Nuvaring zelf die dit niet kende bij Nuvaring. Na 3 maanden belden ze me wel weer op met de vraag hoe het ging. De bloedingen waren toen net gestopt.
Sindsdien heb ik veel last van bloedingen, pijn en onregelmatige menstruatie.
Implanon ken ik niet?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:08

Hebben ze je baarmoeder verder al eens goed bekeken want die pijnen klinken niet echt goed.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:15

Ja ze hebben toen het één en ander gedaan en onlangs voor het zetten van de mirena (dat was in maart) hebben ze ook kweekjes afgenomen en weet ik veel wat nog meer. Daar was echter niets te vinden.
(helaas aan de ene kant, want tot nu toe zit ik er nog steeds mee)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:15

Hvelreki schreef:
MyLittleLove schreef:
Het is maar tot zondag, dus je kan eventueel wel gewoon afmaken. Als je nu stopt, wat ook kan, dan inderdaad gewoon het maximale aantal dagen van je stopweek aanhouden. (meestal 7) Je mag je stopweek wel verkorten, maar nooit verlengen. Dus niet de regel aanhouden dat je opnieuw begint te slikken wanneer je bloeding gestopt is, want als dit langer is dan 7 dagen geldt dit als vergeten pil in de eerste week en ben je dus niet meer beschermd.

Dus ik kan nu gewoon stoppen en dan 7 dagen wachten en dan beginnen met een nieuwe strip? Of moet ik wachten tot de bloeding stopt? Ik snap het ff niet meer :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:21

Je kan nu ook al stoppen hoor MyLittleLove :j
Wat Hvelreki bedoeld te zeggen is dat je alleen op moet letten dat je je stopweek niet langer mag maken dan 7 dagen, ook als je na de 7e dag nog bloedt. Dus gewoon na een stopweek van 7 dagen weer beginnen met je pil, ookal ben je nog aan het bloeden.