Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Ik zie nog wel alle vormen en kleuren maar heel wazig. Met mn ogen op 10 cm van t scherm zie ik de letters. Ik heb ook een lui oog dus als ik rechts afdek dan zie ik met links echt bijna niets (zwarte vlekken) rechts alleen gaat best goed nog. Zie ook heel slecht diepte dus als ik in t zwembad ben (gaat wel zonder bril) dan heb ik veel moeite met me een weg vinden en op en afstapjes moet ik heel voorzichtig nemen want die zie ik niet goed. Boek lezen doe ik het liefste zonder bril en dan idd met boek op mn wang leggen en zo dus in t boek zitten 

Gelukkig heb ik extreem goed zicht. Mijn collega's moeten altijd de verrekijker erbij pakken als ik in de verte wat aanwijs en beschrijf want met of zonder bril zien ze niet wat ik gewoon duidelijk kan onderscheiden. 
Sjafrane schreef:Ik heb sinds gister ook een bril. en ik heb een beetje het zelfde als wat holly zegt alles lijkt heel anders. ik heb aan bieide ogen +0,25 alleen een verschil in cilinder -1 en -0,50
Moet ik gewoon wennen of zijn mijn glazen niet glazen niet goed.
onne schreef:Zonder bril zie ik heel wazig, ik hoef echt niet zonder bril op pad te gaan want ik ben staats gevaarlijk.
Ik heb R: +2.25 en een C -0.50 x 167gr L: + 2.00 en een C -0.25 x 180 gr.
Heb lenzen geprobeerd maar dan zag ik niet wat er op mijn boodschappen briefje stond, kan ik wel een leesbril op doen , maar dan zie ik met lopen niet goed en bril op en af doen is nou ook weer zo'n gedoe. ook lenzen geprobeerd met lees gedeelte, lezen ging goed maar veraf weer niet en durfde niet auto te rijden. kortom een drama.
Hoe doen jullie het nou met bv je ogen opmaken ?.

. Gelukkig kan ik heel goed tegen lenzen. Ik doe ze in en ik vergeet ze.