Vaginale schimmelinfecties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:44

Veel van die dingen wist ik (en weet ik uit de praktijk dat dat ook echt zo is), maar van het wasmiddel voor donkere was wist ik echt niet!?! (en dat gebruik ik heel veel :P )
Ook dat het dragen van katoenen ondergoed beter is dan syntetische materialen!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:02

Pffff ik heb er ook lang mee gelopen, we zijn een jaar aan het sukkelen geweest.
En steeds kregen we die stomme vaginale crème om te smeren (ik en mijn vriend).
Dan was het weer weg, deden we 1 x aan 'bedsport' en jaaa hoor, werd ik weer gebeld door mijn vriend in zijn pauze: "ik heb het gvd weer!"... of ik belde hem, net afhankelijk van wie er het eerste achter kwam. Op den duur deden we het gewoon helemaal niet meer maar dat komt de sfeer in huis ook niet ten goede ;)
Maar toch had ik er dan last van.

Vriendlief heeft zichzelf ook laten testen bij de HA gelukkig, kweekjes maken.
Heeft ff geduurd hoor, ik moest daar maar gewoon met m'n benen wijd maar zodra ik voorstelde dat hij dan ook ff z'n 'geval' aan de HA moest laten zien voor een kweek was het huis te klein... mannen :+

Maar goed, allebei gedaan en iedere keer kwam er weer iets anders uit:

de ene keer was het een bacterie ipv schimmel, dan smeerde ik schimmelcrème en bleek het een schimmel èn een bacterie te zijn, de andere keer was het alleen schimmel, grrr!!! Om gek van te worden!! -:( 8)7 -

Uiteindelijk was het weer een keer zover, ik wéér de assistente gebeld voor een afspraak en toen heb ik laten vallen dat we nou al zo lang bezig waren dat ik gestoord van werd, ik heb het haar toen na laten kijken in de computer en toen waren we dus al een jaar aan het sukkelen! :wow:

Daar schrok zij ook wel van en ze zou overleggen met de HA.

Uiteindelijk hebben we allebei wat pillen moeten slikken (zwaarder geschut dan die creme volgens de HA) en sindsdien is het weggegaan èn weggebleven!! *\o/*

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:21

En heel belangrijk denk ik ook, als je gemeenschap hebt ( in het net gezegd :o ) zorg dat je partner ook goed schoon is! handen ect ect :+ . En daarna naar het toilet gaan en met een vaginale douche 'spoelen' met lauw water.....

Zwitsal

Re: Vaginale schimmelinfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:15

Voor degene waar de huid nog gezwollen was: misschien helpt koelzalf? Is een soort van vaseline, maar dan minder glibberig, met rozenolie en nog wat er doorheen. De naam zegt t al, dat 'koelt' een beetje. Geen wonderen van verwachten maar bij mij helpt t (als enige middeltje) wel een beetje om het branderige schrale gevoel te voorkomen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:26

ik heb er zelf ook vaak last van. Helemaal als ik AB gebruik, dan kan ik er meteen een recept voor zalf oid bij halen.

Heb zelf een tijd bij een probioticabedrijf gewerkt op het lab en deed daar de klinische studies voor een nieuw product genaamd FEMI. Dit zijn vaginale capsules met probiotica die een bewezen remmende werking hebben op candida (de gist die deze infecties veroorzaakt)
http://www.ecologic.eu.com/us/products/ ... ation.html
Hier staat info en kan je bestellen :)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:33

ik ga vaseline proberen , las ook iets over tea tree olie mengen met olijfolie?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 08:27

ff een vraagje

ik heb in juli een infectie gehad, even mee aangemodderd omdat de dokter niet meteen een onderzoekje wou doen down under *zucht* dus pas toen ik er de derde week op rij terug zat, hebben ze een testje gedaan waaruit bleek dat het een bacteriële infectie was, toen eindelijk goede medicijnen en toen was het zo weg. Echter sinds 3 weken heb ik weer pijn bij de sex...verder voel ik niks, maar in bed, oee, echt niet leuk :n Het voelt net hetzelfde als toen, alleen heb ik verder dus nergens last van.

Nu het rare is, ik voel alleen iets langs de linkerkant,heel specifiek op bepaalde plaatsen. Dit was vorige keer ook al zo. Nu vroeg ik mij af of dit door de nuvaring zou kunnen komen? volgens mij zit die vanbinnen net op de pijnlijkste plek...Ik heb de ring al enkele jaren, zou dit misschien toch teveel irriteren ofzo? Heeft iemand hier ervaring mee?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 22:22

Jeetje wat lastig Zinn! Ik zou het niet weten ben niet bekend met de Nuvaring! Wel lijkt het me raar dat je jaren geen klachten hebt en nu opeens zo hevig!

Ik zit ook weer aan de Fuconazol, heb een kuur van 3 achter elkaar, klachten wel afgenomen maar niet weg... Wat nu? Dokter maar weer bellen :\ ?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:08

Zelf ook geen ervaring met de Nuvaring, maar ik zou inderdaad toch maar weer contact opnemen met de huisarts om te bekijken of het misschien die ring is of een schimmel/bacteriele infectie.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:24

Ik heb het een tijdje geleden ook gehad, tijdens de gemeenschap een enorm pijnlijk gevoel waardoor we na een tijdje gewoon niets meer deden!
Eerst dachten we dat we misschien te heftig waren geweest, maar na 3 weken zo goed als niets zijn we toch maar naar de HA gegaan. Die heeft ons allebei onderzocht : gezellig :o
En toen bleek dat we dus een schimmelinfectie hadden en dat er bij mij vanbinnen een 'kloof' was zeg maar.
Ik heb toen een kuur Gyno-Myk gekregen, wat ik 1x per dag moest inbrengen (lekker vies zo'n zalfje :') )
En ook de vriend moest het lokaal aanbrengen. Na een dag of 3 waren we er toch vanaf.
Huisarts raadde ook aan om gewoon met schoon water te wassen en niet met zeep/lactacyd, omdat het je PH alleen maar verder verstoort. Ook direct na de sex gaan plassen (wat ik zowiezo al altijd doe, anders zit ik nog met een blaasontsteking erbij).

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:40

Ook ik ben een kleine 3 weken terug voor het eerst overvallen door een schimmelinfectie. Wat een drama zeg, eerst wordt je gek van de jeuk.. Dus op naar de huisarts, en inderdaad een Candida te pakken. Ik had Gyno Daktarin meegekregen, van die smelteitjes voor in je vagina. NOOIT MEER!!

De tweede nacht ben ik gillend, huilend en behoorlijk aggressief (door de jeuk/branderigheid) naar de huisartsenpost gemoeten midden in de nacht. Bleek dus dat ik allergisch was voor dat spul. Punani helemaal opgezwollen en opengekrabt, joepie :\ Maar, gelukkig hebben ze me op de huisartsenpost Fluconazol gegeven en was ik er zo van af!

Het typische is dat ik down under nooit met zeep was of inlegkruisjes gebruik (en keurig naar de wc ga na de seks natuurlijk), het is gewoon zomaar out of the blue ontstaan.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:57

Dat is balen Dioxide... Maar dat kan goed hoor, dat het spontaan ontstaat. Je zuurgraad hoeft maar een beetje verstoord te raken door bv. menstruatie, ziekte, lage weerstand en je kunt al zo'n bacterie te pakken hebben. Dat is het funeste ervan. Hopen dat het bij jou niet meer terugkomt in ieder geval! Bij mij werkten die eieren goed, maar als je allergisch bent, pfoe dat lijkt me ook geen pretje :=

Zinn, is het echt specifiek een plekje aan de binnenkant? Kan zijn dat het misschien niet helemaal goed genezen is, misschien inderdaad te wild geweest en daarna die ring die ertegen aan geschuurd heeft. Misschien, in overleg met de dokter, een tijdje geen ring dragen en kijken of het verbeterd?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:25

bij mij is het ook zomaar ontstaan...enige uitleg die de dokter eraan kon geven was hormoonhuishouding die veranderd naarmate je ouder wordt en dan kan je meer vatbaar worden

tamara: het is zeker wel genezen geweest, ik heb 2 maanden lang nergens last van gehad...het is in het algemeen langs de linkerkant, als ik met mjin vinger voel, zijn er sommige stukken pijnlijker dan andere, maar waar de ring zit is het pijnlijkst

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:37

Ik ben dus blij dat ik dit topic lees.
Heb er momenteel ook last van en heb een pil gehad en moet nu nog 3 weken creme smeren.
Die pil hielp al een stuk, maar die creme vind ik helemaal niks.

Het is zo'n ontzettend vervelend kwaaltje. Van de week maar weer terug naar de huisarts.
Ik wordt hier echt gek van het is zo'n rot gevoel!!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 10:14

Ik moet morgen naar de HA om een kweek te laten maken omdat m'n klachten niet weg zijn. Joepie :/

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:37

En ik had net de dermatologe aan de lijn.. Echt, dat mens is zo chaotisch! Niet normaal joh..
Ik zit inmiddels sinds een maand aan de orale capsules tegen een candidainfectie (die vaginale eitjes en creme heb ik ook am gehad maar dat werkte voor geen meter).. Nornale kuur met deze kapsules is geloof ik 7 dagen 50mg..
Ik moest 30dagen 100mg per dag. En net zegt ze: ga nog maar een maand door...
Probleem is alleen.. Eerste 2 weken gingen super goed en klachten waren zo goed als weg maar ik ben een ramp met t regelmatig gebruiken van medicijnen dus afgelopen 1,5week heb ik een beetje aangemodderd met die dingen en nu heb ik af en toe weer jeuk.
Nouja, ik ga proberen nu weer consequent die dingen te slikken en kijken of t straks weer beter gaat.. Maar straks moet ik de rest van mn leven die zooi blijven slikken als 'onderhoudsmiddel'. Dat zie ik niet zitten :p (en dat gaat me zeker ook niet lukken :p).

Nja .. Ik geloof er niet zoveel van.. Iemand anders hier ervaring met zo'n lange kuur? Want volgens mij doet dat mens maar wat..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 10:48

Wat raar Zwitsal! Mijn huisarts schreef er max 3 van 150 voor ( Fluconazol 150 mg) en dat slik je dus 3 dagen. En dat na iedere menstruatie. Dit doe je 2 à 3 keer en dan moet t wegblijven. Nu heb ik t 1 x gedaan en heb ik nog klachten dus moet ik een kweek laten maken. Meer achter elkaar wil hij niet voorschrijven.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:52

Hier meld zich weer iemand!

Ik gebruik een AB kuur voor een blaasontsteking, (vandaag gelukkig de laatste) en binnen 3 dagen was het raak.
Ik heb standaard een tube creme speciaal voor dat deel liggen, tegen schimmelinfecties, die ik nu dus braaf weer aan het gebruiken ben (heb er namelijk vaker last van)
Sinds ik lactacyd gebruik, heb ik veeeel minder last van schimmelinfecties!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:00

huh echt? hmm.. waarom wil hij het niet achter elkaar voorschrijven? (na mijn menstruatie slikken heeft niet zoveel nut trouwens, aangezien ik mijn pil zo vaak mogelijk doorslik)
ja bij mij hebben ze ook een kweek gemaakt en daarna de fluconazol voorgeschreven.
maar hiervoor ben ik dus al behandeld voor: eczeem (2x), schimmelinfectie (met die eieren en creme) en lichen sclerosus. en omdat dat allemaal niet werkte hebben ze maar wéér een kweek gemaakt.

Maar ik heb ook elke keer andere artsen en elke keer komt iedereen met wéér een andere diagnose.
Die arts die dit nu voorgeschreven heeft is een duitse vrouw, praat met een zwaar accent(waardoor ik haar moeilijk kan verstaan en zij verstaat mij ook niet zo goed) en is dus mega chaotisch. ze belde net om te vragen hoe t ging, dus ik zeg: eerste 2 weken heel goed, daarna minder regelmatig die capsules geslikt en nu weer af en toe jeuk. en ik was zo ongeveer om 3 kwart van die zin toen ze al zei dat ik nog een maand door moest gaan. toen wilde ze t recept uitschrijven maar had ze mn status niet bij de hand (de vorige keer ook al niet) dus nu moest ik wéér mn naam en adres voor haar spellen (want anders maakt ze er een heel raar adres van, de vorige keer heb ik het 3 keer moeten spellen voor der.) maar volgens mij heeft ze nu ook een verkeerd recept uitgeschreven..
ze begon met 30 dagen 1 tablet.
waarna ik haar corrigeerde omdat 1 tablet 50 mg is en niet 100 mg.
en toen werd het een chaos en toen ik dacht dat ze t begreep zei ze op t eind weer "ja dus 30 dagen 50 mg".. zucht.. nee.. 30 dagen 100 mg!
maar laat maar, ik regel het zelf wel met de apotheek.

Maar ik ben nu dus overgeplaatst naar de afdeling dermatologie. zat eerst bij een gecombineerd spreek uur van dermato/gynaecologie. maar de gyn had elke keer niet zoveel inspraak (behalve dat mn bekkenbodem spieren zo strak staan en blablabla). alleen vind ik het eigenlijk niet zo chill dat ik nu maar 1 arts heb aangezien ze dus alle vorige keren nog met andere diagnoses kwamen als ze met elkaar aan t overleggen waren. nu zit ik met deze chaoot opgescheept..

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:09

Je hebt altijd het recht om naar een ander ziekenhuis te gaan voor een 2nd opinion en behandeling hé!! Zo wordt je ook steeds van het kastje naar de muur gestuurd :(:)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:13

hmm ja, als dit niet verder gaat opschieten dan ga ik dat inderdaad doen ja..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:03

focussed: heb je gekeken op de site die ik aankaartte?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 23:07

Hm gisteravond voelde ik me opeens flink benauwd, alsof je een lap stof voor je mond/neushebt met ademen..
Vroeger had ik flink last van astma en dit voelde precies zo.. Had al de neiging om te kijken of ik nog ergens oude pufjes kon vinden omdat t echt niet fijn voelde maar uiteindelijk ben ik even gaan liggen en ben ik een beetje ingedut na een tijdje en daarna was t weg.
Maar nu zat ik net de bijsluiter te lezen van die fluconazol capsules (eigenlijk om te kijken of er iets instond over effect op je menstruatie want ik dacht te herinneren dat ze bij de apotheek zoiets gezegd hadden) en kom ik ineens de volgende bijwerking tegen: piepende ademhaling en benauwd gevoel op de borst. Bij mij waren t dan wel echt mn longen en niet een gevoel op de borst maargoed... Bedacht me toen ook dat ik die avond net ervoor een extra capsule had genomen (tja dermatoloog had net gebeld en de dag ervoor was ik ze vergeten in ze te nemen dusik dacht gisteren ik dle een pilletje extra vandaag).

T zal wel niet door de pillen komen want ik slik ze al een maand en dan had ik al eerder wat gevoeld moeten hebben maar het was wel even opvallend.. Ik ben nooit meer zo benauwd en nu kom ik dat in de bijsluiter tegen..
Nouja.. Moet ik me maar even echt braaf aan de dosis houden..

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:39

ik heb een heel doosje sporanox gekregen, elke maand na de menstruatie een dag innemen...ben benieuwd of het dan weg gaat blijven. heb ook een creme meegekregen omdat we op reis vertrekken zaterdag, komt weer lekker uit :+

volgens mijn dokter zou het trouwens niet door de nuvaring komen omdat ik het nu al jaren gebruik, anders zou ik eerder last hebben moeten gehad...nouja, ik weet het niet, toch maar eens kijken voor wat anders. maar ik wil geen pil meer...zo weinig mogelijk hormonen...kom ik bij het spiraaltje maar dat schijnt zo pijnlijk te zijn dat ik dat ook niet durf :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:20

Het zetten van het spiraaltje valt reuze mee ;) Bij de ene doet het wel heel pijn, bij de ander niet.

Daarbij binnen een of 2 minuten hebben ze het gezet! Dan ben je er 5 jaar vanaf en dan heb je net 3 krampen gehad!