Niet kunnen ontbijten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:27

Bizzybijtje schreef:
Er zijn een heleboel tips gegeven en het zou fijn zijn als je die gebruikt aangezien het topic daarvoor is.

Hier moet ik toch wel even om lachen hoor! Dat moet TS echt helemaal zelf weten of ze die gebruikt, je klinkt een beetje als "moeders". :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:38

Bizzybijtje schreef:
phormicola schreef:
Als je nergens last van hebt, waarom is niet ontbijten slecht dan? Omdat 'ze' dat zeggen?
Ik ben meer een voorstander voor zelf nadenken. Misschien functioneerd jouw lichaam prima zonder ontbijt.

Omdat het op langere termijn zeker voor problemen gaat zorgen, denkend aan bijvoorbeeld verstoppingen. Het is dus niet omdat 'ze' het zeggen, maar omdat het door alle dokters en alles afgeraden wordt je ontbijt over te slaan.

Mijn dokter zegt ook dat ik vooral veel bruin brood moet eten en een halve liter magere melk per dag achterover moet slaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:53

phormicola schreef:
Bizzybijtje schreef:

Omdat het op langere termijn zeker voor problemen gaat zorgen, denkend aan bijvoorbeeld verstoppingen. Het is dus niet omdat 'ze' het zeggen, maar omdat het door alle dokters en alles afgeraden wordt je ontbijt over te slaan.

Mijn dokter zegt ook dat ik vooral veel bruin brood moet eten en een halve liter magere melk per dag achterover moet slaan :')

Wauw, zeg ik dan dat je veel bruin brood moet eten en een halve liter magere melk per dag achterover moet slaan?
Ontbijt kan ook gewoon uit iets anders bestaan.

Grapjasjes12

Re: Niet kunnen ontbijten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:25

Daarmee bedoel ik dat huisartsen zoveel zeggen ;)

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:30

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik had dit 'probleem' vroeger ook, inmiddels eet ik met gemak een boterham of een kommetje cornflakes. Ik ben begonnen met bananen, enkele maanden lang elke ochtend een banaan. Het is volgens mij echt een kwestie van gewoonte, als ik die banaan na een tijdje een keertje oversloeg merkte ik dat ik wel honger had.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:33

Ik heb dat probleem ook heel lang gehad (toen ik nog op school zat ) ik ben toen begonnen met wat yoghurt of vla, later met meusli erin. Toen over gegaan naar een cracker of beschuit en later naar een boterham. Nu eet ik elke ochtend een boterham of 2 crackers. dat gaat prima. Het is gewoon erg gezond om te ontbijten om je stofwisseling op gang te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:41

phormicola schreef:

Is zo, die hebben er natuurlijk helemaal geen verstand van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:42

Ik kan 's ochtends ook geen vast voedsel naar binnen werken...
Moet altijd yoghurt zijn, of fruit of ontbijtdrank... Want anders kan ik het inderdaad niet binnenkrijgen en niet binnen houden.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:46

Ik hoor inderdaad vaak vriendinnen rond een uur of 1 zeggen; 'ik heb nog niks gegeten vandaag'. Ook omdat ze het niet kunnen wegkrijgen. Nou ik zou allang zijn flauwgevallen! :=

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:03

Ik kan me echt niets voorstellen bij het overslaan van je ontbijt... Ik heb het nodig, en vooral in de tijd dat
ik aan het afvallen was, keek ik er gewoon naar uit om 's ochtends dat schaaltje Special K met melk te eten.

Als ik niet (op tijd) eet 's ochtends, zit ik echt te trillen achter het stuur op weg naar mijn werk. Je motor
moet toch op gang komen? Iedereen moet het voor zichzelf bepalen hoor, maar ik ben blij dat ik toch gewoon
lekker kan eten in de ochtend ;).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 12:22

phormicola schreef:
Bizzybijtje schreef:

De huisarts van mijn moeder van vroeger (dat is dus echt al een jaar of 30-40 geleden) zei toen al, en nu nog overigens, dat je dus juist helemaal geen melk/melkproducten zou moeten eten.
Geeft dus maar weer aan dat zelfs onder huisartsen de mening over "wat is gezond" verdeeld zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:00

Bizzybijtje schreef:
phormicola schreef:

Zo, heb je azijn gedronken bij je ontbijt? :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:06

Bizzybijtje schreef:
phormicola schreef:

Er zijn artsen en diëtisten die er verouderde theorien op na houden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:10

Ik denk dat het er toch mee te maken heeft wat je jezelf aan went. Neem eens Brinta 's ochtends als je dat lust. Dat eet makkelijk weg en is ong evenveel als 2 boterhammen. Natuurlijk niet te dik maken want dat moet je cement eten :D Als je dat niet wilt, begin je met 1 boterham en een kopje thee. Niet over nadenken, gewoon doen. Vooral niet toegeven wat je maag zegt, die went er vanzelf aan en als je het gewend bent krijg je honger als je het niet eet :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:12

Ontbijt? Dat smaakt mij het beste na 10-en. Met 3 kinderen móet ik echter het goede voorbeeld geven. Lang leve de Kellogs Cornflakes! Sinds ik kinderen heb, krijg ook ik 1 snee brood wel naar binnen. Meestal met zoetigheid inderdaad. Het is wel beter voor je stofwisseling om wel te ontbijten.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:12

Brinta? Dan ga ik helemaal spugen! Eet al jaren geen ontbijt zeg maar zeker 10-15 jaar en ben kerngezond weinig ziek.
dus zou niet weten waarom ik perse iets zou moeten eten? Mij niet gezien!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:22

Ben ook niet zo van het ontbijten. Máár vind het wel belangrijk om iets te eten smorgens. Nu kunnen dat een aantal rijstewafels zijn (snack a jacks) of een koek oid. Dat is om 8 uur, dan eet ik een stukje kaas oid om 10 uur en lunch om half 1. Dan iets van stukjes augurk of komkommer om 3 uur. Om 18.30 avond eten en om 20.00 nog een stukje kaas :) Werkt prima :)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:23

Hier nog 1. Ik kan 's morgens ook écht niets naar binnen krijgen. Meestal eet ik pas in de koffiepauze om 10 uur mijn eerste boterham.

Maar wat ik pas echt raar vind, als ik op vakantie ben of een weekendje weg in een hotel, dan kan ik me 's morgens helemaal vol proppen met al het lekkers dat er dan staat. Dan maakt het idee van eten me totaal niet misselijk. Maar als ik thuis 's morgens moet eten, dan zit ik echt met lange tanden een uur lang te proberen om een boterham op te krijgen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:41

Tooske schreef:
Brinta? Dan ga ik helemaal spugen! Eet al jaren geen ontbijt zeg maar zeker 10-15 jaar en ben kerngezond weinig ziek.
dus zou niet weten waarom ik perse iets zou moeten eten? Mij niet gezien!

_O- Ja dat hebben er wel meer, ik vind het heerlijk :))
Misschien vind het ts het wel wat. :)

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:49

Ik heb het topic niet helemaal gevolgd
dus mss heeft iemand dit al eens gezegd :+
Maar misschien kan je ontbijtgranen proberen of lust je dat ook niet ? Of stukje fruit ? :Y)
Voor de rest zou ik het echt niet weten , heb er niet echt een probleem mee :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:50

Ik pureerde een banaan door de melk, soort van milkshake,als ik echt geen trek had. Daarna had ik wel iets in mijn maag en kon ik gewoon eten. Nu eet ik meestal in de bus naar school en nu het vakantie is eet ik gewoon brood 's ochtends maar moet ik wel altijd iets drinken zoals melk of drinkyoghurt. Geen thee op mijn lege maag want dan moet ik echt overgeven!!

Echt mega irritant probleem maar probeer toch door te zetten!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:23

Ik ben 's ochtends ook echt een probleemeter. Het liefst eet ik niets want ik word er vaak straal misselijk van. Wel krijg ik een uur nadat ik ben opgestaan wel trek, dan eet ik vaak wel een boterham oid.

Bijv. als ik op zaterdag moet werken, sta ik rond 6.30 op, drink ik een koffie en meer krijg ik niet naar binnen :n Ik neem dan wel eten mee naar m'n werk en dat eet ik dan daar op rond 9.00, dan heb ik ook echt wel trek :j

Verder wisselt het bij mij heel erg hoeveel ik eet.
Ik heb dagen met erge vreetbuien (waarbij ik rustig 3500 kcal naar binnen werk) en dagen dat ik bijna niks eet en misschien net aan de 1000 komt, en ik geen honger heb.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:32

ooh herkenbaar ik rol om half 7 mn bed uit, en dan moet ik van mzelf 2 boterhammen eten, anders wordt ik die tijd daarna licht in me hoofd ( mag op het werk tot half 10 niet eten ) wordt er misselijk van en zit 3 minuten op een hapje te kauwen, maar het moet !

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:35

Het hangt er puur vanaf of ik in een bepaald ritme zit ja of nee.
Stel ik sta elke dag om half 8 op, en ik ga werken, dan heb ik inderdaad trek rond een uur of 11.
Maar als ik nu vrij ben en ik sta rond een uur of 10 op en ik ga de hele dag matige arbeid verrichten (huishouden zoals stofzuigen etc) dan heb ik pas rond een uur of 1 - 2 honger.

Vanochtend toch maar een stukje ontbijtkoek naar binnen gepropt, maar echt lekker vind ik het niet.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:37

Hier nog een hoor.

Ik neem al jaren een drinkontbijt en als ik om half 9 op kantoor kom dan drink ik die rond 9 uur op.
Dan rond 12 uur eten.

Als ik vrij ben (dus het weekend) dan kan ik ook dat soms vergeten en dan denk ik rond 3 uur.. mmm krijg toch wel trek.
Soms eet ik op een dag alleen maar een appeltje of een continuekoek ofzo... en ik leef nog steeds _O-

Avondeten doe ik wel altijd.