Vliegangst..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:58

CtjeLief schreef:
ff ook offtopic: Hey Joyce!! Ja alles prima... met jou en je paardjes ook?? Wist niet dat jij vliegen ook eng vond ;)

Doodeng! Heb 2 keer gevlogen met letterlijk mijn hoofd tussen mijn knieen. Voor het opstijgn was ik al aan het hyperventileren vreselijk! Volgend jaar moet ik met schoonfamilie naar Turkiije vliegen :s

Off topic :s Hier ook alles goed! Eind volgende maand kom ik met Mirka pauze houden bij julie op stal heb ik met Liset afgesproken :) We gaan weer roadtrippen naar Oosterhout en komen dus voorbij julie. Veulen gaat wel met trailer helaas.. Haar tijd kom nog ;)

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:53

Jildau schreef:
Nou ik heb het overleefd en de terugreis zelfs zonder pilletjes/druppeltjes of wat dan ook. Heenreis moesten we eerst van Groningen naar Eindhoven met dikke turbulentie, jezus wat was ik bang en heb ook heel veel gehuild. Maar mijn vriend had het tegen de stewardess gezegd dus die kwam een paar keer langs om te vragen hoe het ging enzo, heel fijn!

Terugreis moesten we al 04:30 uit bed en eerst nog lange busreis enzo en daarna nog 2 uur wachten op het vliegveld dus toen wou ik zó graag naar huis. Vliegen kon me niets meer schelen en heb een hele poos geslapen. Ging dus veeeeeeeeeeeel beter dan ik had verwacht! :)

Aardig van de stewardess. Die van mij (wij zaten helemaal op de achterste rij). Zat de hele tijd te vloeken: Wat een schijtvliegtuig dit en dat..
Jahoor, en zit ik daar met mijn vliegangst. Vond ik niet zo aardig van dr..

BlackShadowZ

Re: Vliegangst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:05

ik ga over vier uur naar het vliegveld :)
Wish me luck o:)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:28

Succes :+:

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 21:38

Successs!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:28

Dankjulliewel <3
Ik ben denk ik wel zo'n beetje over mijn vliegangst heen, maar ik zit er nogstees niet relaxt in hoor :o

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:56

Hoi allemaal!
Ik ben benieuwd of er in de tussentijd al iemand uit dit topic heeft gevlogen en zo ja hoe ging het?? Mijn vliegreis naar Maleisie komt steeds dichterbij en lig er af en toe al een beetje van wakker 's nachts :o
Ik ga denk ik vandaag naar mn huisarts bellen om een afspraak te maken, wil heel graag kalmeringstabletten mee! Nog steeds benieuwd naar jullie ervaringen daar mee!?

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:54

Ja, ik heb ondertussen gevlogen, en moet zeggen.. ging een stuk rustiger dan voorheen! Heenweg wel wat stress en moeite met mn ademhaling, even een kritiek momentje waar ik weer bijna ging hyperventileren, maar verder alsnog minder dan normaal. En de terugweg had ik eigenlijk nergens last van, weet niet of dat door de pillen kwam of omdat ik gewoon heeel moe was, maar zat eigenlijk best relaxed in mn stoel.
Had oxazepam van de dok gekregen, dus heeft blijkbaar toch geholpen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:58

Wat goed om te horen.. Had je de oxazepam op heenweg ook ingenomen of alleen op de terugweg? Dat het je is gelukt, geeft mij ook weer hoop :)

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:00

Op de heenweg ook, maar een beetje laat, dus misschien dat ie toen nog niet helemaal werkte... geen idee, maar heb het iig weer overleefd! En mn terugvlucht was de rustigste sinds jaren, dus blij! :)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:08

Ik krijg ook altijd oxazepam van de dokter. Ik ben inderdaad heel bang om in paniek te raken in het vliegtuig, en om neer te storten. Het opstijgen vind ik zelf het engst, maar me 'pam' werkt tot nu toe altijd goed, en daardoor 'geloof' ik dat ik niet ga hyperen haha! Ik ga 11 November naar Mexico... zie ook nu weer tegen de vliegreis op. ik vlieg voor het eerst met Arkefly, iemand ervaring?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 20:14

Mijn moeder en vriend zijn pas met Arkefly geweest naar Mexico en de vlucht was rustig, goed eten , wel lang met een stop op Cuba, eigenlijk hadden ze geen klagen.
Wel comfort class, dus meer beenruimte.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 06:28

Wij hebben inderdaad ook comfort class geboekt, mijjn vriend heeft nogal lange benen haha. En als het goed is hebben wij geen tussenlanding, dus daar ben ik wel heel blij mee!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:00

Het is inmiddels vrij rustig in dit topic.. Ik ben vandaag bij de huisarts geweest voor kalmeringstabletten. Over 1,5 week maak ik een reis naar Maleisie/Borneo, en ik heb er al aardig wat slapeloze nachtjes opzitten van de zenuwen/angst. Ik heb een heel doosje Xanax gekregen (30 tabletten) Dus als het goed is ga ik relaxed het vliegtuig in.. Het feit dat ik mn ' drugs ' in the pocket heb kalmeert me al :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 17:04

Ctjelief ik geef Reconnective healings,je woont redelijk in mijn buurt.Ik wil je wel een gratis healing geven,voor mij ook weer leuk om te kijken of het werkt bij vliegangst?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:40

Dank je voor je aanbod.. Ik ga het nu niet meer redden voor mijn vakantie, maar mocht ik op korte termijn weer gaan vliegen (die kans is aanwezig) stuur ik je een pbtje..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:34

Dit topic lees ik echt veel te laat :+

Heb ook vliegangst en nu roep ik ook: Ik vlieg nooit weer :n
Maar..... dat zeg ik elk jaar en elk jaar stap ik er weer in. Afgelopen jaar helemaal in paniek geraakt tijdens het opstijgen van de terugvlucht. Dat kwam meer omdat we 2 uur in een kapot vliegtuig hebben zitten wachten en ik hoopte vurig dat we zouden moeten uitstappen en een vliegtuig krijgen die wel goed was. Dit was niet het geval en in die 2 uur wachten had ik zoooo veel spanning opgebouwd dat ik in huilen uitbarstte en nog net kon voorkomen dat ik hevig ging hyperventileren. Ik had niks bij me en heb de hele vlucht in spanning gezeten :+ Maar gelukkig lieten ze wel wat leuks zien op tv en had ik genoeg afleiding bij me :j Ik was blij toen we boven Nederland vlogen en eerlijk is eerlijk een dikke pluim voor de piloot die we hadden en ons een touristische rondleiding heeft gegeven over de kust van belgie en Nederland, durfde zelfs uit het raam te kijken.
Ik denk dat ik wel weer in het vliegtuig stap maar dan wel met iets kalmerends achter de hand :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:36

Kalmeringstabletten, heb je een relaxte vlucht! :P

Ik ben geen fan van vliegen... ik vind te toiletten eng :+ (die maken zo'n eng geluid) en aangezien ik luchtziek ben... zie ik aardig vaak de toiletten brrrrr

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:36

Ik vind vliegen ook ontzettend eng.. Heb echt al vaak gevlogen naar Zuid-Afrika e.d.. Maar blijf het eng vinden.. Je moet je er aan overgeven.. En dat is lastig.. Ik heb nu Australie op de planning staan, dus dan is het ook weer een aardig eindje vliegen.. Als ik er aan denk draait me maag al om..

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:39

vuurneon schreef:
(die maken zo'n eng geluid)

waha, inderdaad :') . Ik spoel meestal door en dan vlieg ik het hokje uit :')

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:13

Haha ik ben dit jaar voor het eerst op de wc geweest in het vliegtuig. Heb nog nooit langer dan 4 uur gevlogen dus ik hield het altijd mooi in. Pff ik werd helemaal benauwd van dat kleine hokje joh, en idd doorspoelen en het hokje al uit rennen haha

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:29

Ik ben de nachten al aan het aftellen, volgende week dinsdag vertrek ik.. toch zeker 12 a 13 uur vliegen met tussenstop in Dubai. Toch hoor ik van veel mensen dat je van Xanax echt heel relaxed wordt, ik hoop het maar!!

xMarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:11

Ik heb ook heel erg vliegangst gehad. Zodra ik in een vliegtuig zat wilde ik er het liefst diet weer uit.
dit is een beetje over gegaan toen ik lang achter elkaar heb gevlogen (10 uur)
wil nu zelfs stuwardess worden :D

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:21

Jildau schreef:
Een ongeluk inderdaad. Bij elk raar geluidje of beweging (turbulentie) denk ik; ohnee daar gaan we.. En ook dat je geen kant op kunt.

Eigenlijk ook gewoon het geen controle hebben.

Brrr dat heb ik ook, die angst.

Ik heb 2 jaar terug voor het eerst gevlogen naar Griekenland.. Doooood eng. Gelukkig was ik met vrienden. Nu moet ik over een paar weken weer, naar Egypte. En ik sta echt doodsangsten uit, al vanaf het moment dat het geboekt is krijg ik de kriebels in mijn buik als ik bedenk hoe ik daar moet komen :'). Brrrrrr.

Aangezien er op de planning staat om in mijn eentje naar Barcelona te gaan zal ik binnenkort in mijn eentje in het vliegtuig plaats moeten nemen. Wat voor mij heel erg helpt is slap ouweho.eren met vrienden/ouders. Maar als ik alleen ben... Pfffff. Vraag me af hoe ik dat vol ga houden :=.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:22

TS ben je al gegaan?