Mobiel bij borst, schadelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

alesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:53

Volgensmij kan het niet zo veel kwaad omdat de straling niet erger is dan de natuurlijke straling (dus de straling die altijd aanwezig is vanuit de grond)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:00

Ik heb m'n telefoon nooit in m'n broekzak, altijd gewoon in een hoesje in m'n tas. Soms in jaszak als ik geen tas bij me heb.
Ik heb hem ook wel eens in m'n bh gehad idd maar ik vind het risky aangezien je altijd zit met biergooien/zweten en dat is toch niet zo goed voor telefoontje... dus ik doe eigenlijk altijd wel iets aan waar m'n telefoon in kan. Meestal broek met knoopjes op zachterzak dan heb ik aan de ene kant telefoon en aan de andere kant geld/id.

Ik kan me goed voorstellen dat het niet goed is die straling... maar je hoort vaak ook weer wat anders. Dan krijg je hier kanker van, dan van komkommers, tomaten waren ook een tijdje populair. Tegenwoordig krijgen gewoon heel veel mensen kanker, tegenwoordig kunnen ze ook heel veel mensen weer beter maken. Van ons gezin leeft m'n moeder het gezondste, en wie heeft kanker gehad? juist m'n moeder...
Hoe hard het ook klinkt, hoe je ook leeft, tegenwoordig moet je er toch een beetje "rekening mee houden" dat de kans groot is dat je ermee in aanraking komt. En dan, zo mooi als de arts tegen mijn moeder zei, je moet je niet afvragen waarom je kanker hebt maar hoe je er zo snel mogelijk weer vanaf komt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:53

_Tara_ schreef:
Focussed schreef:
Internet op je telefoon heb je altijd... of je nu wel of geen internetabbo hebt. Tenzij je een telefoon uit het jaar kruik hebt misschien.

Dit snap ik niet? Als je geen internetabbo hebt, heb je toch ook geen internet?

Jawel, iedere telefoon heeft G of 3G bereik (of, zoals ik al zei, je een telefoon uit het jaar kruik hebt en deze het signaal niet kan ontvangen). Hierdoor heeft de telefoon dus constant bereik en verbinding met internet.
Als je een internetabbo hebt zit het 'downloaden' in je abbo (je betaalt er dus een vast bedrag voor). Als je geen internetabbo hebt kun je altijd nog op internet, alleen komt dit buiten je bundel (en is dus duur). Verbinding (en dus de straling) heb je altijd, ook al zit je niet op een internet pagina.

_Tara_

Re: Mobiel bij borst, schadelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:57

Maar dan ben ik dus wel "de banketstaaf" als ik naar het buitenland ga als ik constant G/3G verbinding heb want zogauw ik verbinding heb, betaal ik daarvoor. Of ik dan op een internetpagina zit of niet. Waarom moet ik dan ook uberhaupt verbinding maken als ik dus eigenlijk altijd al verbinding heb? Ik weet 't niet maar mij lijkt 't sterk wat je nu verteld.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:59

_Tara_ schreef:
Maar dan ben ik dus wel "de banketstaaf" als ik naar het buitenland ga als ik constant G/3G verbinding heb want zogauw ik verbinding heb, betaal ik daarvoor. Of ik dan op een internetpagina zit of niet. Waarom moet ik dan ook uberhaupt verbinding maken als ik dus eigenlijk altijd al verbinding heb? Ik weet 't niet maar mij lijkt 't sterk wat je nu verteld.

Nee je snapt het niet :)
Verbinding kost je niets! Data downloaden wel!

Daarom moet je ook je roaming (verbinding in het buitenland) uitzetten als je over de grens gaat omdat je snel perongeluk data download (bijv. als je Whatsapp hebt download hij de berichtjes op je telefoon).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:01

Ik weet anders zeker dat als ik m'n verbinding aan zet (die kan dus aan en uit en is niet constant aan, bij aan staat er namelijk 3G/G bovenin en bij uit staat dat er niet). Maar jij zegt dus dat ook al staat 'ie uit, hij toch aan staat?
Zet ik 'm trouwens aan als ik in 't buitenland ben, dan kost dat geld. Of ik dan iets doe of niet. Dingen als Whatsapp of andere automatisch download dingen heb ik niet.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:05

_Tara_ schreef:
Ik weet anders zeker dat als ik m'n verbinding aan zet (die kan dus aan en uit en is niet constant aan, bij aan staat er namelijk 3G/G bovenin en bij uit staat dat er niet). Maar jij zegt dus dat ook al staat 'ie uit, hij toch aan staat?
Zet ik 'm trouwens aan als ik in 't buitenland ben, dan kost dat geld. Of ik dan iets doe of niet. Dingen als Whatsapp of andere automatisch download dingen heb ik niet.

Nee als je hem zelf uit zet heb je inderdaad geen verbinding! Maar ik denk dat 99% van de telefoonhouders dat niet doen. (Tenminste ik ken niemand die hem aan en uit zet iedere dag).

Ik betaal trouwens niks in het buitenland, heb ik wel 1 x gehad, toen ging mijn telefoons steeds enkele MBs downloaden om te kijken of ik goede verbinding had, bleek een bug in de software te zijn. Kostte me 40 euro dat geintje.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:25

Heb nog nooit gehoord dat ik dergelijke dingen moet uitschakelen in het buitenland? Volgens mij doe ik nooit iets anders als ik naar het buitenland ga en is sms'en gewoon duurder en that's it. Die 3G heb ik wel ooit al gezien, maar niet bij mijn Blackberry denk ik.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:30

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:41

Ik woon in België en heb nooit eerder gezien dat er geld van men rekening was, gebruik trouwens geen abbo en telkens gewoon herladen. Had steeds bij terugkeer nog heel wat geld op men gsm staan.
Hier op internet kost trouwens zo goed als niets :p, ik doe het vaak om even iets op te zoeken. Via Edge, niet dat ik een abo heb voor internet. Al bij al val dat goed mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:47

Oh ik hoop dat dit niet waar is want ik heb mijn mobiel altijd in mn bh, echt altijd :oo

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:53

Focussed schreef:
Nee als je hem zelf uit zet heb je inderdaad geen verbinding! Maar ik denk dat 99% van de telefoonhouders dat niet doen. (Tenminste ik ken niemand die hem aan en uit zet iedere dag).

Hoe kom je daarbij? Bij de laatste telefoons die ik heb gehad moest je toch echt 3G handmatig aanzetten als je wilde internetten.

Verder doe ik zelf niet al te panisch over straling, maar ik heb toch m'n telefoon het liefst niet in m'n slaapkamer en als ie daar wel ligt zet ik het internet uit (ook omdat ik niet gewekt wil worden door e-mails of whatsapp). Ik vind het wel naief om te denken dat die straling helemaal geen kwaad kan of het af te doen met 'je krijgt overal kanker van'.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 01:05

Focussed schreef:
Zolang je geen data download zul je het niet merken, maar je zal niet de eerste zijn die met duizenden (jawel duizenden := ) euro's aan gedownloade data terug komt naar Nederland...
Aangezien 1 MB gemiddeld 20 euro kost in het buitenland (even ter vergelijking, 5 minuten bokken staat gelijk aan ongeveer 3/4 MB )

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/
http://www.iphoned.nl/voorkom-hoge-inte ... and/24382/

ik had voor mijn blackberry een smartphone maar gewoon met prepaid en ik moest mijn internet handmatig aanzetten, dus het stond altijd uit, en heb dus ook nooit hoeven dokken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:22

Focussed schreef:

Ik betaal trouwens niks in het buitenland, heb ik wel 1 x gehad, toen ging mijn telefoons steeds enkele MBs downloaden om te kijken of ik goede verbinding had, bleek een bug in de software te zijn. Kostte me 40 euro dat geintje.

Kijk, dat verklaart een hoop :P Ik dacht echt dat je bedoelde dat ook mensen zonder internet binnen hun abonnement 24/7 internetverbinding hebben. Ik zet 't zelf altijd uit ja en ik denk toch dat er wel meer mensen zijn die dat ook doen. Kost namelijk weer extra energie en ik heb die internetverbinding ook maar heel soms nodig (even mail/bokt checken als ik in de trein/bus zit, voor GPS en dat was 't wel). Of ben ik de enige op de wereld die dat zo doet? :P

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:46

Focussed schreef:
Internet op je telefoon heb je altijd... of je nu wel of geen internetabbo hebt. Tenzij je een telefoon uit het jaar kruik hebt misschien.

Nou hoeft geen telefoon uit het jaar 0 te zijn hoor :P. Ik heb altijd dezelfde telefoon (heb er ook 2 op voorraad liggen) zonder internet, blue tooth en allerlei andere onzin. Ik heb deze telefoon nu sinds 2 jaar. Voordeel van deze telefoon is dat ik hem rustig van 3 hoog naar beneden kan smijten en dan doet ie het nog. Internet etc. vindt ik allemaal zo onzin om op je telefoon te hebben. Ik heb er totaal geen behoefte aan dus heb ik ook geen telefoon met die opties. Ik kan bellen en sms-en, meer niet, meer is niet nodig. Voor andere dingen heb ik altijd een laptop bij (ja slecht nog veel meer straling).