Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_Tara_ schreef:Focussed schreef:Internet op je telefoon heb je altijd... of je nu wel of geen internetabbo hebt. Tenzij je een telefoon uit het jaar kruik hebt misschien.
Dit snap ik niet? Als je geen internetabbo hebt, heb je toch ook geen internet?
_Tara_ schreef:Maar dan ben ik dus wel "de banketstaaf" als ik naar het buitenland ga als ik constant G/3G verbinding heb want zogauw ik verbinding heb, betaal ik daarvoor. Of ik dan op een internetpagina zit of niet. Waarom moet ik dan ook uberhaupt verbinding maken als ik dus eigenlijk altijd al verbinding heb? Ik weet 't niet maar mij lijkt 't sterk wat je nu verteld.

_Tara_ schreef:Ik weet anders zeker dat als ik m'n verbinding aan zet (die kan dus aan en uit en is niet constant aan, bij aan staat er namelijk 3G/G bovenin en bij uit staat dat er niet). Maar jij zegt dus dat ook al staat 'ie uit, hij toch aan staat?
Zet ik 'm trouwens aan als ik in 't buitenland ben, dan kost dat geld. Of ik dan iets doe of niet. Dingen als Whatsapp of andere automatisch download dingen heb ik niet.
) euro's aan gedownloade data terug komt naar Nederland... Focussed schreef:Nee als je hem zelf uit zet heb je inderdaad geen verbinding! Maar ik denk dat 99% van de telefoonhouders dat niet doen. (Tenminste ik ken niemand die hem aan en uit zet iedere dag).
Focussed schreef:Zolang je geen data download zul je het niet merken, maar je zal niet de eerste zijn die met duizenden (jawel duizenden) euro's aan gedownloade data terug komt naar Nederland...
Aangezien 1 MB gemiddeld 20 euro kost in het buitenland (even ter vergelijking, 5 minuten bokken staat gelijk aan ongeveer 3/4 MB )
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/
http://www.iphoned.nl/voorkom-hoge-inte ... and/24382/
Focussed schreef:Nee als je hem zelf uit zet heb je inderdaad geen verbinding! Maar ik denk dat 99% van de telefoonhouders dat niet doen. (Tenminste ik ken niemand die hem aan en uit zet iedere dag).
Ik betaal trouwens niks in het buitenland, heb ik wel 1 x gehad, toen ging mijn telefoons steeds enkele MBs downloaden om te kijken of ik goede verbinding had, bleek een bug in de software te zijn. Kostte me 40 euro dat geintje.
Ik dacht echt dat je bedoelde dat ook mensen zonder internet binnen hun abonnement 24/7 internetverbinding hebben. Ik zet 't zelf altijd uit ja en ik denk toch dat er wel meer mensen zijn die dat ook doen. Kost namelijk weer extra energie en ik heb die internetverbinding ook maar heel soms nodig (even mail/bokt checken als ik in de trein/bus zit, voor GPS en dat was 't wel). Of ben ik de enige op de wereld die dat zo doet?
Focussed schreef:Internet op je telefoon heb je altijd... of je nu wel of geen internetabbo hebt. Tenzij je een telefoon uit het jaar kruik hebt misschien.
. Ik heb altijd dezelfde telefoon (heb er ook 2 op voorraad liggen) zonder internet, blue tooth en allerlei andere onzin. Ik heb deze telefoon nu sinds 2 jaar. Voordeel van deze telefoon is dat ik hem rustig van 3 hoog naar beneden kan smijten en dan doet ie het nog. Internet etc. vindt ik allemaal zo onzin om op je telefoon te hebben. Ik heb er totaal geen behoefte aan dus heb ik ook geen telefoon met die opties. Ik kan bellen en sms-en, meer niet, meer is niet nodig. Voor andere dingen heb ik altijd een laptop bij (ja slecht nog veel meer straling).