Niet spoelen na het tandenpoetsen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:47

Gut wat wordt er moeilijk gedaan over die tandpasta! Het is niet meteen zo dat je met je mond vol tandpasta zit als je niet naspoelt :'). Je spuugt het toch gewoon uit? Desnoods spuug je twee keer, dan is het vrijwel weg hoor. Ik vind het wel lekker fris voelen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:55

_Arwen_ schreef:
Gut wat wordt er moeilijk gedaan over die tandpasta! Het is niet meteen zo dat je met je mond vol tandpasta zit als je niet naspoelt :'). Je spuugt het toch gewoon uit? Desnoods spuug je twee keer, dan is het vrijwel weg hoor. Ik vind het wel lekker fris voelen.

Idd, natuurlijk wel de tandpasta uitspugen maar daarna gewoon niet naspoelen met water. Voor mijn 3 jarige dochter gebruik ik Elmex peutertandpasta en daar staat ook echt op vermeld dat je niet moet naspoelen met water.
Wat ik alleen wel regelmatig doe ik na het tandpasta spoelen met Listerine, zou dat dan ook niet goed zijn?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:00

ik spoel al 17 jaar lang met water na, en nog nooit 1 gaatje gehad, (klopt heeeeeul hard af!)
maar zal er zeker op gaan letten :D

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:03

Ik kan me herinneren dat ik als klein meisje een keer een discussie met mijn nichtje had. Zij had op school geleerd dat je maar één keer mocht spoelen, waarschijnlijk om bovenstaande redenen. Ik had geleerd, zoals de meesten denk ik, dat je drie keer moeste spoelen. Had m'n nichtje dus toch gelijk. Op zich lijkt mij dat als je maar één keer spoelt er toch wel voldoende achterblijft en dan heb je niet meer zo'n mond vol tandpasta. En ik leerde ook altijd dat het niet zo gezond is om tandpasta door te slikken. Uitgezonderd de speciale kindertandpasta dan.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:04

Klopt :j . Onze tandarts heeft het ook gezegd, ik probeer me eraan te houden, maar spoel nog wel eens per ongelukt (al zo lang een gewoonte). Kids doen het ook.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:06

Al heel lang geleden dat dit wordt aangeraden maar fluor in mijn mond vind ik ook niet fijn of je moet een tandpasta zonder fluoride nemen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:06

Paula schreef:
Klopt, ik spoel mijn mond ook niet meer na het poetsen. Ook de tandenborstel maak ik niet meer nat voor het poetsen. Moet alleen zeggen dat ik geen verschil merk en doe dit nu al bijna een jaar zo...
Wat ik mij wel afvraag... je moet ook minstens 2 minuten poetsen. Het moet dus snel kunnen maar ik ben toch altijd minstens 5 minuten aan het poetsen voordat ik alles geraakt heb? :+

2:40 :')

Ik blijf lekker (ja-eigenwijs) spoelen. :')

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:08

Gatver... Ik moet er niet aan denken om niet te spoelen na het poetsen (ik poets met Parodontax)
Waarom doen mensen niet eerst hun borstel natmaken voor de pasta erop gaat en daarna voor dat de hele zooi naar binnen gaat, dat lijkt me echt zo "droog" poetsen??

Anoniem

Re: Niet spoelen na het tandenpoetsen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:11

Goed, ik lig in bed en heb gepoetst zonder te spoelen, met Paradontax, en het resultaat is dat ik geen verschil voel of proef. Idd even een paar keer spugen, maar that's it. Smaakt niet vies of nog zoutig ofzo.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:21

Heb zojuist mijn tanden gepoetst en zit me nu net te bedenken dat ik gewoon zonder er bij na te denken mijn mond heb gespoeld. :')

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:25

ik vind het altijd heel naar om niet te spoelen, dan blijft die smaak zo hangen! en ook is het een ergere verslaving dan wat je je maar kunt bedenken.. de macht der gewoonte.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:29

maar als je niet spoelt, blijven ook de etensrestjes in de mond die je losgepoetst hebt.

Delphi, alcoholbevattend mondwater is nimmer goed.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:36

Ik spoel ook nooit, zonder dat ik dit wist eigenlijk :+

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:37

Mijn tandarts heeft dit al gezegd vanaf mijn 9de ofzo dat je niet mag spoelen na het tandenpoetsen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:41

F_Orumster schreef:
maar als je niet spoelt, blijven ook de etensrestjes in de mond die je losgepoetst hebt.

Delphi, alcoholbevattend mondwater is nimmer goed.

Je spuugt je tandpasta wel uit...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:45

dat snap ik :Y)

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:48

Hahah ik heb nog NOOIT mn mond gespoeld na het poetsen :D

Stel nou je hebt een keer geen tijd om je tanden te poetsen, smeer dan gewoon wat tandpasta op je kiezen op het brede stuk. Daardoor kan het er toch intrekken. Is een tip die mijn tandarts mij ooit gaf :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:50

Elja schreef:

Stel nou je hebt een keer geen tijd om je tanden te poetsen, smeer dan gewoon wat tandpasta op je kiezen op het brede stuk. Daardoor kan het er toch intrekken. Is een tip die mijn tandarts mij ooit gaf :)

En ik heb weer gelezen dat dat slecht was. Daarnaast is juist het poetsen zo belangrijk.

Ik ga nu poetsen.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:50

Elja schreef:

Dat vind ik echt goor. ik ben een keer snacht 20 kilometer gereden op de fiets omdat ik mijn tandenborstel was vergeten en heb bij z'n 24 shop een tandenborstel gekocht..
Ik kan er zo niet tegen als ik sochtends of savond mijn tanden niet kan poetsen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:51

Juk, de smaak alleen al. Ik heb het geprobeerd, maar ik denk toch dat ik er allergisch aan ben. Na 15 minuten was mijn tong dubbel zo dik... Altijd al een licht gezwollen tong gehad met tandenpoetsen. Nu ben ik dus zeker dat ik allergisch ben aan tandpasta. Dus ik blijf trouw spoelen :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:52

Zolang ik mijn tanden poets spoel ik keurig mijn mond na. Moet er niet aan denken dat ik die tandpasta resten in mijn mond hou.
En blijkbaar werkt het bij mij goed genoeg, op mijn 36ste heb ik nog geen gaatjes ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:55

Ik vind het echt een smerig idee om nog tandpastaresten in je mond te hebben. Samen met de plakresten die je dus van je tanden af hebt gepoetst. Lijkt mij dat die resten (plak+tandpasta) juist in die kleine hoekjes terecht komen, alleen het idee al :+
Jaja, allemaal psychisch, maar zo ga ik ook echt kokhalzen als ik tandpastaschuim/kwijl/resten in mijn keel krijg bij het poetsen of spoelen :')

Nee, ik blijf wel gewoon spoelen. Is beter voor mij geloof ik haha

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 00:11

Ik krijg zelfs eczeem van tandpasta die op mijn gezicht terechtkomt, dus reken maar dat ik blijf spoelen.
De troep die ik op mijn huid moet smeren om dat eczeem weer weg te krijgen is nog veel ongezonder dan een keertje spoelen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 00:31

Maar niet spoelen betekent toch niet dat je het op je gezicht moet laten zitten?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 00:39

het hoort idd niet om te spoelen vanwege de fluoride in de tandpasta het duurt ook 2 tot 4 minuten voordat het ingewerkt is. de waarde die in tandpasta zit is niet schadelijk voor het lichaam ( in de hoeveel heid die je op de tandenborstel doet) zolang je het maar uitspuugt ipv doorslikt ook mag je nadat je gegeten of zure dranken hebt gedronken een uur wachten voordat je je tanden gaat poetsen.

het kan zijn idd dat mensen die wel spoelen nooit gaatjes hebben gehad ja, dat kan komen door de sterkte van de tanden sommige hebben sterkere tanden als andere