Verstandskiezen trekken, Wat kan ik verwachten??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:32

Helaas is mijn verstandskies ook getrokken. Nou wou ik dat ik het niet gedaan had. Opzich viel de behandeling zelf wel mee maar ik kreeg er een onsteking in en dat ging gepaart met veel pijn en slapeloze nachten aangezien mijn inbrufen zakjes na 2 uur waren uitgewerkt. Dus s'avonds zo laat mogelijk innemen en om 2 uur s'nachts wakker zijn van de pijn.

Maandag kies getrokken en donderdag al weer in het ziekenhuis zitten met hevige pijn. Ik was ook gelijk bang voor die vent en toen ik weer werd binnen geroepen zag ik ook niet direct wat hij wou doen. Dus ik schoot gelijk omhoog uit die stoel in lig stand met de angst vraag: "wat ga je doen"?

Nee helaas valt het bij mij allemaal vies tegen en moet ik zo nog gaan autorijlessen ook. :\

Dhani

Re: Verstandskiezen trekken, Wat kan ik verwachten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 14:43

Ik lig al weer op zaal. Alles is goed gegaan. Heb wel pijn. En heb 2 ijscompressen om mijn gezicht. Verdere date vanavond als ik thuis ben.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:11

fijn dat het gelukt is allemaal, alle 4 zijn ze eruit neem ik aan.

Goed je pijnstillers bij houden en goed blijven coolen!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 15:35

Ik mag al weer naar thuis. Heb 3 glazen water gehad. Nou ja de 3de staat nu naast me. Ik heb met geplast en
Ben al weer in de kleren. Mijn moeder heeft mijn stiefvader gebeld die is nu onderweg vanuit groningen.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:58

wat super!
viel je infuus prikken mee?
nog evn veel suc6 met de napijn en nu ben je lekker van die dingen verlost!

laat je je even lekker verwennen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:27

Dhani schreef:
Ik mag al weer naar thuis. Heb 3 glazen water gehad. Nou ja de 3de staat nu naast me. Ik heb met geplast en
Ben al weer in de kleren. Mijn moeder heeft mijn stiefvader gebeld die is nu onderweg vanuit groningen.

Nou mooi zo en weet je wat het fijne is, je hoeft NOOOOIT meer, ze groeien gelukkig niet meer aan :Y)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:47

Dhani,ik lees nu pas dat het vandaag D-day was voor je....
:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Gaat het een beetje met je???

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 20:19

Bedankt allemaal voor de lieve steunende reacties.

Infuus prikken was wel ecen lastig omdat ze in mijn hand niet prikken konden. Daar zaten geen aders
Of zo. Dus ik heb mijn infuus gehad op de plek waar ze bloed prikken. Dus ik was allang blij haha.
Inmiddels ben ik al weer in groningen. En heb lekker geslapen in de auto.

Met pijnstillers kan ik mij goed redden. En ik heb hier coelpakken die ik op mijn wangen leg. Wat erg goed werkt
Nee ik zei ook al: iets waar ik al jaren tegen op zag. Is nu eindelijk klaar. En alles lekker in 1 keer.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:24

Super! Toegeven aan je moeheid die je misschien nog wel een tijdje houdt ivm narcose, toegeven aan eventuele huilbuien (ik was zooo opgelucht toen ik eenmaal er vanaf was, en besefte pas achteraf hoeveel spanning ik had opgebouwd) en pijnstillers nemen als het nodig is!!
Rustig aan, en als je maandag nog gaar bent gewoon niet gaan werken hoor!!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 20:32

Ja idd ik betrapre mezelf er idd op dat er steeds een huilbui op kwam van de spanning.
Nee ik heb mijn baas vanmiddag nog even gesproken. En ik heb wel aangegeven dat als ik maandag nog niet
Lekker ben. Dat ik dan niet kom werken. ;)

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:37

Ik zou hem morgen even terugbellen en maandag gewoon nog vrij nemen, het is niet niks hoor het is een operatie! Gewoon nog even je rust nemen, en wellicht krijg je ook nog beurse plekken.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 22:01

ja klopt dat heb ik nu al aan 1 kant. ik heb 1 kant dik. en pijnlijk.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:02

@yel; ik heb erna ook vaak huilbuien gehad! Ik voelde mezelf zo zielig en had dan zo'n pijn en dan .. ;( hihi geeft niks, lucht alleen maar op! Lekker hoor, ff janken :D

Maandag moet je gewoon lekker vrij nemen.. ik ben dik een week thuis geweest ivm napijn en heb nu keelontsteking erbij!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:08

Arabesk schreef:
ze groeien gelukkig niet meer aan :Y)

Gelukkig niet zeg :')

Fijn dat je nu uiteindelijk toch onder narcose geholpen bent! Hopelijk heb je niet veel last van napijn en voel je je snel weer de oude :j

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 15:36

Even weer update.

Ik ben erg ziek van de narcose en van het ingeslikte bloed. En nu ook van het wondvocht wat ik steeds binnen krijg.
Ik ben nu net begonnen met om de paar min een slokje water en dat uitspugen in een bak. Zo krijg ik die wondvocht niet meer binnen.
Ik doe ook 4 keer daags spoelen met zout water. Dat moest van het ziekenhuis.

Tandenpoetsen wil echt nog niet. Ik kan nog niet eens naar mijn gezicht kijken in de spiegel
Want ik ga zo van mijn stokkie ;( als het goed is moet alles na morgen minder worden. Mijn gezicht is erg dik
Heb ik mij laten vertellen..

In het boekje staat dat je koorts kan hebben tot 39,5. En ik heb 37,9. Valt mee maar wel verhoging.
Maar met een beetje geluk wort het morgen beter. Want ik kan nu nog niet eens naar de tour de france kijken.
Want ik ga zo van mijn stokkie van de draaierigheid. ;(

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:40

Goh wat naar! Hopelijk knap je snel weer op.
Ik heb er vorig jaar eentje laten trekken bij de kaakchirirg. Ging echt super geen pijn gehad daarna ook niet heb geen pijnstillers nodig gehad en reed de volgende dag alweer wedstrijd... Wat kan het dan toch per persoon verschillen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 15:47

Ja dat zijn de chirurg ook al. Ik hoopte toen dat het bij mij mee zou vallen. Dus dit valt wel een beetje tegen.
Maar goed even doorbijten. Dan is het strax weer goed.

Ik ga strax proberen soep te eten. Ik heb sinds gister tot nu toe 2 bakjes vla gehad. En mijn lichaam zegt dat hij honger heeft
Maar mijn misselijkheid zegt bah nix eten!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 17:14

Zoo ik heb net soep gegeten en ik ben er erg van opgeknapt moet ik zeggen, had zelfs nog een keer extra opgeschept. ( lees 2 halve kommetje ).

Het kan best dat ik zo misselijk was omdat ik niet veel gegeten heb de afgelopen 24 uur in combi met natuurlijk het ingeslikte bloed en de narcose.
Net nog even met zoutwater gespoeld ;)
Ohw ik ben zo blij dat ik me nu ietsje beter voel :D

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:20

Ah Dhani, wat vervelend dat je er zo ziek van bent :(:) Dat is weer wel een risico, maar het is achter de rug!

Je kunt ook proberen om bouillon te drinken, dat sterkt je weer een beetje aan! En als je nog best misselijk bent, zou ik kiezen voor kippenbouillon ipv runderbouillion.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:31

Vervelend dat je er zo ziek van bent :(:) Ik voelde me de eerste twee dagen juist wel prima (afgezien van een dikke, blauwe wang en wat zeurende pijn), de echte "ellende" begon pas op de 3e dag. Toen kreeg ik koorts en veel last van napijn.
Verschilt dus echt heel erg per persoon :j Ik had de kliniek nog gebeld omdat ik bang was voor een ontsteking, maar het schijnt normaal te zijn dat sommige mensen wel 2 tot 3 weken last kunnen hebben. Bij mij heeft het twee weken geduurd voordat ik helemaal pijnvrij was. Hopelijk is dat bij jou niet het geval en knap je gewoon snel op :) Beterschap!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 12:39

Dag 3.

Vandaag is het dag 3, en de zwelling zou nu op zijn ergst moeten zijn.
Tot op heden heb ik nog steeds alleen van mijn linkerkant last.

hoewel ik nog wel steeds heel misselijk ben. ook van de geur en smaak wat er vanaf komt. Gaat het wel redelijk. Ik heb me wel ziekgemeld voor morgen op het werk. ;) want ik denk niet dat ik al kan werken.

Ik heb 3 foto`s van hoe mijn gezicht was en hoe het nu is. ;)
Op zich valt het dikzijn redelijk mee. maar dik is het wel. ;)

Afbeelding

Dag 2
Afbeelding

Dag 3 ( let maar niet op mijn haar :P ik lig nog veel in bed en heb mijn haar niet geborsteld :P )
Afbeelding

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:58

Het valt wel mee qua zwelling, hoe je wang aan de Rechterkant is, zo was die van mij denk ook op zn max

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 18:14

vanavond voor het eerst brood bij mijn soep gegeten :D dat ging redelijk goed :D met heel veel zuigen ;)

Ik denk dat mijn wang vanaf morgen echt gaat afzakken. ik heb het idee dat hij daar nu al mee bezig is ;)
Dus dit was wel echt de max gelukkig :D

EDIT: en het erge is. ik heb het hele weekend al zon verschrikkelijk zin in een ordinaire frikandel speciaal :~ whahaha

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:33

haha nou ik zou hem gewoon halen die fricandel! :P Kleine stukjes snijden en hoppatee! laat je hem zo naar binnen glijden :9 hihi

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 19:18

helaas zou dat niet gaan ;( ik kan mijn kiezen nog niet op elkaar zetten.

Ik heb net wel even gespiekt met een lampje en mijn wang opzij gedaan. het ziet er mooi roze uit moet ik zeggen :D :D :D