Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:09

H_Nalanta schreef:
Een klompje cellen word ook een kind. Het groeit dus het leeft, klaar.

Gras groeit ook, niet meer maaien dus?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:10

Suzanne F. schreef:
In jouw geval was een abortus een verstandige keuze maar ik zou wat zorgvuldiger zijn met je anticonceptie. Spelen met een leven is geen grapje.

Helemaal mee eens.
Voor TS heel erg prettig dat de mogelijkheid tot abortus bestaat. Ik denk niet dat ik het zou kunnen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:10

stef schreef:
en hier kan ik dus pislink om worden, maar goed, wie ben ik....

Misschien wilde het kind graag leven? Een klompje cellen van een paar weken of paar maanden oud heeft nog geen wil... (waarin ik niet zeg dat het geen leven is, voor ik dat weer naar mijn hoofd krijg).
Afstaan ter adoptie, alsof dat zo eenvoudig is....

En dit bedoel ik dus he.... Je mag niet positief over abortus schrijven, maar negatief mag wel :?

Chill.......

Maar paar maanden, weet je wel wat je zegt?
Bij 12 weken is het al een mensje hoor.....
( overigens is er een filmpje op internet beschikbaar van een abortus waarin je ziet dat het kind wel degelijk vecht om te overleven)

Ik heb even terug gelezen,maar nergens stond de termijn van ts hoe lang ze zwanger was.....

Dus het kan een hompje cellen zijn geweest,maar dus ook wel degelijk een kindje.....
Abortus is (gek genoeg) tot 22 weken toegestaan......

Ts: hoe lang was je zwanger?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:11

Ik veroordeel niet, ik zeg wat ik denk dat het is.
Waarom mag je hier wel happy clappy neer zetten dat je een abortus gepleegd hebt maar mag je daar vervolgens geen commentaar op hebben? Kom nou. :+

Het is TS haar eigen keuze en als ze zo denkt moet ze dat vooral zo doen maar ik denk er absoluut niet zo over en denk ook aan het kind.
En dat is nog steeds mijn eigen mening.
Laatst bijgewerkt door Captain op 15-06-11 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

H_Nalanta schreef:

Het WORDT een kind. Het is het nog niet.

Waarom zou een klompje cellen zonder hart, zonder hersenen, zonder mening zonder wil iets 'te zeggen' moet hebben in deze keuze. Het "kind" kan nog niet hebben willen leven, want het had nog geen hersenen om dat te bedenken.

Abercrombie

veerledec schreef:
H_Nalanta schreef:

Gras groeit ook, niet meer maaien dus?

:=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:12

Niks klaar, zo ga je geen discussie aan. Een klompje cellen wordt idd een kind, maar heeft op het moment dat het nog een klompje cellen is geen wil, kan niet nadenken, etc. Dus de uitspraak van "misschien wilde het kind wel leven" vind ik daarom onzin.

Daarnaast is dit een goed voorbeeld van wat ik eerder zei: We moeten wel rekening houden met de gevoelens van mensen die graag een kindje willen, maar andersom, rekening houden met de gevoelens van mensen die voor abortus kiezen, dat hoeft ineens niet. Das toch belachelijk?

H_Nalanta schreef:
Als de TS aangeeft dat haar moeder haar beste vriendin is neem ik aan dat als ze een kind gekregen zou hebben dat die haar dan kan helpen. Je staat er echt niet helemaal alleen voor hoor.

Stel dat ik zwanger zou raken weet ik ook 100% zeker dat mijn ouders voor me klaar zouden staan, maar dat verandert er niks aan dat ik absoluut geen kinderen wil en het dus ook weg zou laten halen. Ook weer een kul argument dus. Het gaat er helemaal niet om of ze er wel of niet alleen voor staat, het gaat erom dat TS geen kinderen wil

LadyMadonna

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:13

Oh trouwens, nav je onderschrift:

Hij die zonder zonde is, werpe de 1e steen.... dus tja....

Captain

Dan nog zou ze ze af kunnen staan voor adoptie.
Maargoed, eigen mening wordt hier blijkbaar niet geaccepteerd en we moeten maar met de kudde meehuppelen. :D

Abercrombie

Ojajoh schreef:
stef schreef:

Misschien wilde het kind graag leven? Een klompje cellen van een paar weken of paar maanden oud heeft nog geen wil... (waarin ik niet zeg dat het geen leven is, voor ik dat weer naar mijn hoofd krijg).

En dit bedoel ik dus he.... Je mag niet positief over abortus schrijven, maar negatief mag wel :?

Chill.......

Maar paar maanden, weet je wel wat je zegt?
Bij 12 weken is het al een mensje hoor.....
( overigens is er een filmpje op internet beschikbaar van een abortus waarin je ziet dat het kind wel degelijk vecht om te overleven)

Ik heb even terug gelezen,maar nergens stond de termijn van ts hoe lang ze zwanger was.....

Dus het kan een hompje cellen zijn geweest,maar dus ook wel degelijk een kindje.....

Ts: hoe lang was je zwanger?

Wat voor filmpje is dat dan? Ze hebben een camera in een baarmoeder geplaatst en gefilmt hoe het kind tegenstribbeld als het verwijderd wordt?

lesilla

Denk dat het iets gevoelsmatig is, voor de ene leeft het al en voor de andere niet.
Abortus is iets wat veel gevoelens opwerkt. En voor alle gevoelens moet je respect hebben, maar beste oplossing voor ongewenste zwangerschap is vermijden.

apple01

stef schreef:

Eens met jou! een een-zie-het-van-de-andere-kant verhaal!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:14

Share schreef:
Ik heb wel respect voor je keuze maar er zo lacherig over doen alsof het niks, alsof het grappig is en bijna alsof je er trots op bent, schiet mij ook in het verkeerde keelgat. Ik snap dat je 'blij' bent dat het achter de rug is hoor maar het klinkt bijna alsof je zelf vervolgens net zo laconiek verder gaat met je leven.. Mag toch hopen dat je in het vervolg wat beter oppast?

ga hierin toch mee ....t valt bij mij ook wel verkeerd hoe je t heb opgeschreven
ik vind ook dat de ts erg laconiek overkomt alsof het allemaal maar wat grappig is en idd de ts komt wel overal alsof ze er mega trots op is idd.
...ja maar we deden/doen het toch met condoom...uh dus dan gebruik je maar geen pi?l :+ slim is anders denk ik dan..

maja jou leven maar van mij krijg je eerlijk gezegd geen respect. :n

bedoel ons zoontje was eigenlijk ook ongewenst maar toen we hem eenmaal op scan zagen werd hij steeds meer welkommer...en nu is dat ventje al bijna 3 maanden in ons leven en kennen we al niet meer zonder hem...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:14

H_Nalanta schreef:
Als de TS aangeeft dat haar moeder haar beste vriendin is neem ik aan dat als ze een kind gekregen zou hebben dat die haar dan kan helpen. Je staat er echt niet helemaal alleen voor hoor.

En dan nog heeft TS het recht haar keuze te maken en níemand heeft het recht dat te veroordelen. Met de term moord te gooien vind ik totaal ongepast en idd niet echt passend bij je onderschrift...

En denk jij dat adoptie zo leuk is voor een kind? En dat dat allemaal zo geregeld is?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:15

H_Nalanta schreef:

Ze wil geen kind (in deze omstandigheden). Ook niet als haar moeder haar kon helpen.

Is dat zo moeilijk te begrijpen? Je kan er voor of er tegen zijn, maar je kan toch echt niet je mening opdringen aan TS.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:15

H_Nalanta schreef:
Maargoed, eigen mening wordt hier blijkbaar niet geaccepteerd en we moeten maar met de kudde meehuppelen. :D

Jij geeft je mening en beschuldig haar van moord..
Sorry, maar blijft een oordeel vind je niet?
Kan wat genuanceerder toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:16

NathalietjeB schreef:
bedoel ons zoontje was eigenlijk ook ongewenst maar toen we hem eenmaal op scan zagen werd hij steeds meer welkommer...en nu is dat ventje al bijna 3 maanden in ons leven en kennen we al niet meer zonder hem...

Dat dit bij jou het geval is geweest is heel fijn voor jou/jullie, maar zegt niks over een ander :n

Captain

Ja, ik vind het moord. Je maakt toch iets dood?
De een vind het een kind, de ander een klompje cellen..

050206051012

Ojajoh schreef:

Ik ben voorstander van abortus, maar nog meer voorstander van het juiste gebruik van anticonceptie.

Sommige klinieken doen abortus tot 24 weken... Het trieste is dat het op de grens van levensvatbaarheid is, het kindje (ja het is dan een compleet mens) kruipt naar boven om veiligheid te zoeken als er iets de baarmoeder in komt dat bedreigend is. Het kindje wordt vervolgens levend (!!) in stukken geknipt om er daarna uit gezogen te worden.

Hier ben ik fel tegen en vind ik dat er best op blaren gezeten mag worden door mensen die door nonchalant gedrag zwanger zijn geraakt.

Chubby

lesilla schreef:
beste oplossing voor ongewenste zwangerschap is vermijden.

Dat is hopelijk iedereen met je eens!

Ongewenste kinderen gaan soms echt een verschrikkelijke jeugd tegemoet. En adoptie is ook zeker niet alles!

Pebblesther

JunkDeLuxe schreef:
Ik ben 22 jaar, en woon sinds een 3tal maanden weer thuis. Da's ook een belangrijke reden voor mij om NIET voor kinderen te kiezen. Als je kinderen neemt, dan woon je alleen, en ben je niet meer van je ouders afhankelijk. Je voedt je kind zélf op, en schuift het niet op oma/opa af. Tenminste, dat is mijn mening. En wie daar anders over denkt, daar heb ik geen problemen mee. Maar ik denk er dus zo over, en de keuze was dus ontzettend snel gemaakt. En ik heb er absoluut geen spijt van. Ik heb al genoeg aan mijn kleine Baileys!
Hey meid.
Respect voor je beslissing en om het hier zo openhartig neer te zetten. Ik begrijp je keuze wel. Als het niet gewenst is waarom zou je het dan houden.
Ik vind alleen jou belangrijkste reden nogal onbenullig: omdat je nog thuis woont. Als jij het kind graag zou willen houden maakt het toch niet uit of je nou op jezelf woont of nog thuis. En dat dan ineens de opvoeding naar opa/oma gaat is ook niet waar. Je kunt prima zélf je kind opvoeden als je nog thuis woont. Het is misschien geen ideale beslissen maar so what dat je kindje de 1e paar jaar van zijn/haar leven bij opa en oma in huis woont. Daar wordt het kind echt niet minder van!

Maar begrijp me niet verkeerd, je keuze om abortus te plegen daar kan ik me wel in vinden maar bovenstaande reden vind ik onzin.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:17

Abortus tot 24 weken mag volgens mij alleen op medische indicatie. Geen moeder zal van harte de kliniek binnenlopen na zo'n lange zwangerschap..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:17

H_Nalanta schreef:

Heb je enig idee hoe adoptie in elkaar steekt? Je bent 9 mnd zwanger, zoekt een leuk gezin uit, en hoppa, kindje daarheen.....

Euh, nee dus, zo werkt het dus niet, zoals ik eerder zei is adoptie helemaal zo eenvoudig niet.
En tja over je laatste zin..... ach, beetje sneu eigenlijk, flinke uitspraken doen en je dan verschuilen achter "ik mag mn mening niet geven"

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:18

TS woont trouwens in België waar naar mijn weten geen abortus tot 22 weken in toegestaan...

Als je dan toch discusieerd, doe het dan met de juiste feiten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:18

Chubby schreef:
lesilla schreef:
beste oplossing voor ongewenste zwangerschap is vermijden.

Dat is hopelijk iedereen met je eens!

Ongewenste kinderen gaan soms echt een verschrikkelijke jeugd tegemoet. En adoptie is ook zeker niet alles!

Goh, werk in de zorg en je zou niet willen weten hoeveel abrotussen vermeden zouden kunnen worden