Rode vlekken op lichaam. Jeukt, wordt erger...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Rode vlekken op lichaam. Jeukt, wordt erger...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 19:47

Het begon zoals op de eerste foto. Boven mijn borsten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:49

Dat is het in ieder geval geen pityriasis rosea. Die begint namelijk met 1 grote plek (1 a 2 cm doorsnee).

Opzich jammer, want hoewel het alleen jeukt is het niet besmettelijk of gevaarlijk :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 19:53

Dit jeukt ook. _O- Probeer er niet aan te zitten maar het is heel moeilijk. :')

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:36

Bellatrix schreef:
Ik heb Miconazolnitraat/Hydrocortison Sandoz crème 20/10 gekregen. :+

En ik hoop ook heel erg dat het helpt.
Waar de schimmelinfectie (als dat het is) vandaan komt weet ze niet.

Fijn dat je er nu in ieder geval iets voor hebt!
Niet gek opkijken als het door de zalf misschien eerst nog iets erger word en harder gaat jeuken.
Duurt even voor het z'n werk goed gaat doen.
En goed je handen wassen na gebruiken van die zalf! Dat je het niet ergens smeert waar het niet nodig is.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 20:39

Ja, ik was idd mijn handen erna. :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:34

Misschien nog een handige tip voor het aanbrengen van de zalf zonder het de hele tijd op je handen te krijgen en ze dus weer te meoten wassen: doe een klein beetje zalf op een wattenschijfje (wel zo'n stevige, niet pluizige) en breng het daarmee op de plekken aan. Zo hou je je handen schoon en krijg je ook niet te veel zalf op je handen waardoor die huid dun kan worden.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:45

Ik heb sinds maandagochtend ook last van deze rode bultjes.

Ik dacht eerst aan de mazzelen maar de huisarts heeft dit gisteren uitgesloten. Hij denkt aan een lokale vorm van Folliculitis. Ik heb het alleen op gezicht, hals en nek en enkele op mijn arm. Alleen in mijn gezicht en hals jeuken ze. Kan komen door een allergische reactie.
De huisarts denkt dat het van een balsem is waar ik zondag mijn haar heb mee gewassen en eerder nog nooit gebruikt had, en dat ik daar een irritatie van krijg aangezien mijn haar dan de hele dag heeft losgehangen. Ik moet nu pilletjes nemen anti-allergisch: Xyzall. Hopelijk helpt dit. Heb er gister 2 genomen en had de indruk dat de bultjes in mijn gezicht al minder rood waren, ze jeuken wel nog heel erg. Lotions en olie achtige toestanden om erop te smeren raadde hij sterk af omdat een geirriteerde huid hier nog meer van geirriteerd geraakt.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:06

Winged schreef:
Dat is het in ieder geval geen pityriasis rosea. Die begint namelijk met 1 grote plek (1 a 2 cm doorsnee).

Opzich jammer, want hoewel het alleen jeukt is het niet besmettelijk of gevaarlijk :(:)

kan wel, ik heb het ook, bij mij begon het met een plek in mijn nek, die ik wijtte aan een keer gekrabt te hebben.
Dit was dus de moederplek.
Daarna begon het net als ts eruit te zien.

Ach de vooruitzichten zijn goed... een week of 8, dan is t over (laat dat eind augustus zijn.... hele zomer als vlekkenmonster rond lopen :()

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:39

Heb je misschien koeien aangeraakt? (schurft?)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 11:43

Nope, geen koeien aangeraakt.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:51

kan ook uitslag van wasmiddel zijn, douche gel of schampoo

soms is de samenstelling van zelfde product net even weer anders zonder dat vermeld staat

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 11:54

Ja, maar hoe kom je daarachter? :+
En ik ben zuinig met mijn douchegel en shampoo dus heb als anderhalve maand dezelfde flessen. :+

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:09

ik heb dit 2 jaar geleden een zomer lang gehad. erg balen, bij mij was het een allergische reactie op een bepaalde stof die in de onderplaten van de vloer bij mijn oma zaten,dus toen we daar het huis gingen leeghalen kwam ik ermee in contact, en kreeg dus een flinke allergische reactie, arts wist het eerst ook niet, heb toe pilletjes gehad(kleintjes)en smeerde mezelf in met teatree lotion dat is natuurlijk en jeuk stillend en zelfs ook schimmelwerend,succes ermee

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 09:28

Nou, ben bij de arts geweest en ze vond het dus ook niet verbeterd. Ze heeft een andere arts laten kijken en die zegt ook naar de dermatoloog. Dus er zijn foto's gemaakt en die worden doorgestuurd via de mail en dan gaat er een dermatoloog naar kijken. Misschien wil die mijn dan zien maar het kan ook zijn dat ze op basis van de foto's al een behandeling kunnen geven.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:30

Vervelend dat het smeren niet heeft geholpen ... :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 09:32

Ja, het is heel vervelend...want iedereen staart. :\

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:35

Kan ik me voorstellen, en je kunt het nu juist ook niet camoufleren want dan wordt de reactie waarschijnlijk alleen maar erger ....

Hoop voor je dat je wel naar de dermatoloog toemoet, een diagnose van een foto stellen lijkt me niet zo heel handig eerlijk gezegd. Je ziet hier in je topic al hoe moeilijk dat is, je moet toch echt de structuur van de huid zien, ook die waar de vlekken (nog) niet zitten.
Hopelijk wordt je snel verder geholpen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:37

Arme Bella. Je hebt geen koorts voor zover ik het uit jouw berichten op kan maken?
Kennis van me zit ook onder de vlekken en is onder behandeling bij de dermatoloog.
Bij haar gooien ze het op 'een virus'. Zij heeft wel 9 dgn flinke koorts gehad.

Dermatoloog zei dat het nog wel 6 weken kon duren voordat ze er weer een beetje toonbaar uit zag.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 09:37

Ja, maar op deze manier krijg je sneller reactie van een dermatoloog. Als ik er gewoon gelijk naartoe moet kan het heel lang duren want er is een wachtlijst. En als de dermatoloog besluit mij toch te willen zien dan hoop ik dat het toch wat sneller kan omdat hij/zij dan al gezien heeft wat ik heb...

Iris, nee geen koorts. Vroeg de HA net ook al...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:39

Bellatrix schreef:
Ja, maar op deze manier krijg je sneller reactie van een dermatoloog. Als ik er gewoon gelijk naartoe moet kan het heel lang duren want er is een wachtlijst. En als de dermatoloog besluit mij toch te willen zien dan hoop ik dat het toch wat sneller kan omdat hij/zij dan al gezien heeft wat ik heb...

Oh nee, een wachtlijst is ook niks!

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:06

Balen dat het niet geholpen heeft die zalf!
Hopen dat er snel reactie is van de dermatoloog!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:10

Heb je wel eens geprobeerd om jouw kleren te wassen met groene zeep in plaats van wasmiddel en dan geen wasverzachter te gebruiken?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 12:12

Nee, dat heb ik niet geprobeerd. Wat heeft dat voor nut?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:15

Sommige mensen ontwikkelen spontaan uit het niets een allergie tegen wasmiddel / wasverzachter.
Als je met groene zeep wast dan kun je dat in ieder geval uitsluiten. (voor de erge vlekken 2 eetlepels soda erbij doen)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:20

fargo schreef:
Misschien nog een handige tip voor het aanbrengen van de zalf zonder het de hele tijd op je handen te krijgen en ze dus weer te meoten wassen: doe een klein beetje zalf op een wattenschijfje (wel zo'n stevige, niet pluizige) en breng het daarmee op de plekken aan. Zo hou je je handen schoon en krijg je ook niet te veel zalf op je handen waardoor die huid dun kan worden.

Hé, das een goeie tip! Ik gebruik nu van die latex handschoentjes om creme aan te brengen, maar dit is nog makkelijker...

On topic, zag die foto's en moest er meteen aan denken, bij mij zag het er ongeveer ook zo uit. Weet niet of je ook vaak hele droge ellebogen hebt, waar je zo de schilfertjes vanaf kunt pulken? Of dat je erg gevoelig bent met shampoo en cremes?
Ik heb een paar jaar terug een aanval van jeukende 'aardbeieritis' (ja, sorry hoor, maar zag er net uit als een aardbei, maar dan andersom := ) gehad, idd overal plekjes, vreselijke jeuk en het werd alleen maar erger. HA dacht aan een allergische reactie, wat 't niet was, en vond verder dat ik maar met mentholpoeier moest werken _-:( . Mja, ben uiteindelijk toch bij de dermatoloog terecht gekomen mede dankzij een invallende HA die er spontaan een spoedgeval van maakte. Dermatoloog bekeek de plekjes en zei met een heerlijk Vlaams accent 'Ja, dat is psoriasis guttata'. Kreeg zalf mee, pilletjes tegen de jeuk en een strippenkaart voor lichttherapie en heb sindsdien niet meer van die uitbraken gehad.

Maargoed, hopelijk komt jouw dermatoloog idd snel met een verlossend antwoord zodat er wat aan gedaan kan worden, want mén, wat kan jeuk toch erg zijn...Van die rare plekken hebben is al niets, maar als ze dan ook nog jeuken...