Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Probeer er niet aan te zitten maar het is heel moeilijk.
Bellatrix schreef:Ik heb Miconazolnitraat/Hydrocortison Sandoz crème 20/10 gekregen.
En ik hoop ook heel erg dat het helpt.
Waar de schimmelinfectie (als dat het is) vandaan komt weet ze niet.
Winged schreef:Dat is het in ieder geval geen pityriasis rosea. Die begint namelijk met 1 grote plek (1 a 2 cm doorsnee).
Opzich jammer, want hoewel het alleen jeukt is het niet besmettelijk of gevaarlijk
) 
Bellatrix schreef:Ja, maar op deze manier krijg je sneller reactie van een dermatoloog. Als ik er gewoon gelijk naartoe moet kan het heel lang duren want er is een wachtlijst. En als de dermatoloog besluit mij toch te willen zien dan hoop ik dat het toch wat sneller kan omdat hij/zij dan al gezien heeft wat ik heb...
fargo schreef:Misschien nog een handige tip voor het aanbrengen van de zalf zonder het de hele tijd op je handen te krijgen en ze dus weer te meoten wassen: doe een klein beetje zalf op een wattenschijfje (wel zo'n stevige, niet pluizige) en breng het daarmee op de plekken aan. Zo hou je je handen schoon en krijg je ook niet te veel zalf op je handen waardoor die huid dun kan worden.
) gehad, idd overal plekjes, vreselijke jeuk en het werd alleen maar erger. HA dacht aan een allergische reactie, wat 't niet was, en vond verder dat ik maar met mentholpoeier moest werken
. Mja, ben uiteindelijk toch bij de dermatoloog terecht gekomen mede dankzij een invallende HA die er spontaan een spoedgeval van maakte. Dermatoloog bekeek de plekjes en zei met een heerlijk Vlaams accent 'Ja, dat is psoriasis guttata'. Kreeg zalf mee, pilletjes tegen de jeuk en een strippenkaart voor lichttherapie en heb sindsdien niet meer van die uitbraken gehad.