Huisarts kan niets vinden, waar moet je dan heen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:11

Joolien schreef:
@LT, waar en hoe kan ik dat doen?

Zelf heb ik het in Leeuwarden gedaan, maar waarschijnlijk zitten er vast wel een paar in de buurt die het ook doen. Zoeken op google naar orthomoleculair geneeskunde met provincie zal wel wat opleveren.

Echt doe het! Net als SusanH, had ik ook een virus.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:34

Naast alle behandeladviezen, lijkt het me ook belangrijk om eens kritisch te kijken naar leefstijl.
Vaak is voeding en leefritme een belangrijk aspect bij 'vage klachten'.
Het bekende rijtje: gezond eten, regelmatig bewegen, regelmaat, voldoende rust.
De een is gevoeliger dan de ander voor onze 'moderne leefstijl' dan de ander.
Modern voedsel: suiker, (veel) melkproducten, gemaksvoeding, zorgt voor veel afvalstoffen in je systeem (vermoeidheid). Vooral als er stress in het spel is, is de tolerantie van het lichaam niet zo groot.
Wat de oorzaak ook is, een gezonde leefstijl zal je lichaam in ieder geval ondersteunen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:28

Maar als je leefstijl gezond is en er zit een virus in je lichaam die je lichaam er zelf niet uit kan krijgen dan blijf je maar aanmodderen met de vermoeidheid. Dus ik zou eerst je bloed laten controleren bij iemand die echt goed naar je bloed kan kijken met een microscoop. Het kan best zijn dat je ooit na een griepje of verkoudheid niet helemaal een virus bent kwijt geraakt of dat je darmen overhoop zijn door een schimmel (candida bijvoorbeeld). Daarvoor hoef je helemaal niet naar het buitenland geweest te zijn, maar kan je ook in Nederland oplopen.

De klachten met virussen en schimmelinfecties kunnen heel erg varieren. Dat zijn perioden waarin je vermoeid bent (tussen het altijd op bed liggen, tot de hele dag een moe gevoel), je slecht in kunt slapen, je duizelig voelen, slecht kunnen concentreren, etc.

Ik ben blij dat ik de stap, ondanks dat ik niet zo van het alternatieve ben, heb genomen :D En trouwens, zo alternatief is orthomoleculaire geneeskunde niet, het is meer biologie. Let er alleen op dat je niet bij de 'kwakzalvers' terecht komt die je allemaal pillen aan laten smeren. Dat is echt niet nodig.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:15

Ik ben net weer terug van een NAET behandeling.
De ijzer intolerantie die er vorig week in is gezet scoorde nu gelukkig goed!
Vandaag behandelt op Vitamine A en daar mag ik dus nu 25 uur niet mee in contact komen.

gohya

Re: Huisarts kan niets vinden, waar moet je dan heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:28

Ik heb alles gelezen en ook ik heb ongeveer dezelfde klachten,extreem moe,soms een beetje soms héél erg moe.Ook benauwd en draaierig in het hoofd.Ook uit mijn bloedonderzoek kwam niets uit,alleen cholesterol wat iets te hoog en de trombocyten iets te hoog.Ook heb ik vaak een akelig gevoel in de bovenbuik.

TS ben jij er ook benauwd bij?en draaierig?

Jose1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:40

Ik heb niet alles uitvoerig doorgelezen, maar hoe lang geleden heb je je whiplash gehad?
Een aantal klachten zijn passend bij een post whiplashsyndroom.
Ik werk veel met whiplash patiënten, het is een moeilijk syndroom, qua diagnostiek en behandeling. Onder (para)medici verschillen de meningen enorm over dit onderwerp, maar wellicht kan er eens naar gekeken worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:01

Jose1985 schreef:
Ik heb niet alles uitvoerig doorgelezen, maar hoe lang geleden heb je je whiplash gehad?
Een aantal klachten zijn passend bij een post whiplashsyndroom.
Ik werk veel met whiplash patiënten, het is een moeilijk syndroom, qua diagnostiek en behandeling. Onder (para)medici verschillen de meningen enorm over dit onderwerp, maar wellicht kan er eens naar gekeken worden.

Heb al eerder gereageerd dat dit vorig jaar is gebeurd ;)

@Senna21, ik leef best gezond, eet zovaak als het kan groente, aardappelen, vlees maaltijden of pasta oid. Verder consumeer ik ook niet overdreven veel suiker (ok soms wel :+ ) en drink ik geen koffie en niet zoveel frisdrank.

@Gohya, ik ben soms wel benauwd ja, ben hier nooit op getest. Maar dan moet ik voor mijn idee de hele dag op mn ademhaling letten, heel irritant.
En ja ik ben regelmatig draaierig maar dat heb ik altijd wel gehad, ook vaak last van mn evenwicht. Kan soms zomaar omvallen bijv.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:05

Hoi,

Ik weet een natuurlijk genezer die mij en ook meerdere mensen in mijn omgeving goed heeft geholpen. Kost 35 euro zit in Apeldoorn en wordt door de meeste zorgverzekeraars vergoed. Misschien is dat wat voor je?

Mocht je interesse hebben dan kan ik je het adres wel geven via PB ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:08

carolina1278 schreef:
Hoi,

Ik weet een natuurlijk genezer die mij en ook meerdere mensen in mijn omgeving goed heeft geholpen. Kost 35 euro zit in Apeldoorn en wordt door de meeste zorgverzekeraars vergoed. Misschien is dat wat voor je?

Mocht je interesse hebben dan kan ik je het adres wel geven via PB ;)

Geef maar door, ik neem graag meerdere opties op, gai k kijken wat mij het beste lijkt :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:54

En een vermoeidheidscentrum?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:18

Hoe is het nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:01

Ik heb het vorige week heel druk gehad en deze week ben ik daar dus keihard van aan het bijkomen. Ik wil nu eigenlijk alleen maar slapen maar ik moet nog wat dingen doen. Ga deze week met mijn vriend bespreken wat we gaan doen.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:36

En al actie ondernomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:39

minkie schreef:
En al actie ondernomen?

Ik heb afgelopen 2 weken goed nagedacht over wat ik wil gaan doen etc en heb een dagboekje bijgehouden over wanneer ik vermoeid ben en hoe en wat. Ik ga morgen de ha bellen om te kijken wat deze nog voor me kan betekenen en verder wil ik de test gaan doen voor Lyme.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:48

Ik heb niet je hele topic gelezen maar ik zag ook wat tips over voeding voorbij komen. Ik heb ook jaren gehad dat ik écht moe was, gewoon kapot dat ik moést slapen. (en nog een rits klachten)
Na wat heen en weer geleur ben ik bij een goede dietiste gekomen; veel dingen zijn uit voeding te herleiden! Het komt steeds meer in opspraak maar dat al dat eten met E-nummers, allemaal rommel zit er in ons eten zonder dat we er weet van hebben. Dit kan vage klachten veroorzaken.
Zeker de moeite waard om naar te laten kijken! Ik eet nu tarwe, koemelk en suiker vrij, scheelt een hoop!

Ook heb ik wat gehoort over ademhalingstherapie, schijnt ook goede resultaten te hebben.
Succes hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:55

Germatje schreef:
Ik heb niet je hele topic gelezen maar ik zag ook wat tips over voeding voorbij komen. Ik heb ook jaren gehad dat ik écht moe was, gewoon kapot dat ik moést slapen. (en nog een rits klachten)
Na wat heen en weer geleur ben ik bij een goede dietiste gekomen; veel dingen zijn uit voeding te herleiden! Het komt steeds meer in opspraak maar dat al dat eten met E-nummers, allemaal rommel zit er in ons eten zonder dat we er weet van hebben. Dit kan vage klachten veroorzaken.
Zeker de moeite waard om naar te laten kijken! Ik eet nu tarwe, koemelk en suiker vrij, scheelt een hoop!

Ook heb ik wat gehoort over ademhalingstherapie, schijnt ook goede resultaten te hebben.
Succes hoor!

Dank je, ik wil ook naar een dietiste via mn huisarts om te kijken of ik daar wat wijzer uit kan worden. Ademhalingstherapie is denk ik voor mij niet van toepassing omdat ik veel zing en een goede controle op mn ademhaling heb.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:25

Je kan zelf naar een dietiste stappen. Ik ben naar een soort van natuurdietiste geweest, allemaal vergoed door mijn verzekering!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:42

Ik weet niet of het gezegd is, 6 pagina's is me iets teveel te lezen nu :o maar ik zou ook eens naar CVS/ME kijken. Bij mij begon dit exact hetzelfde en ik heb ME :j

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 07:22

Ik blijf toch bij een goede bloedanalyse, die kan precies vertellen waar je eventueel tekort aan hebt of niet tegen kan. Het is even rond de €50, maar dan heb je wel zekerheid. Ik kan met 99% zeggen dat zij wel iets bij je kunnen vinden.

Maar goed, je moet het wel willen. Huisartsen staan hier niet echt positief tegen over, dus ik zou zelf het heft in handen nemen. Ben blij dat ik het zelf ook heb gedaan... Anders was ik nu nog steeds zo moe geweest!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 07:28

klinkt me bekend in de oren, ik heb er al ongeveer mijn hele leven last van. Wel een stuk minder heftig als jij hebt, maar toch is het ontzettend vervelend. Ik ben ook echt bij iedere mogelijke dokter geweest maar niks hielp, dus ik kan je helaas niet helpen. Ik wil je wel heel veel succes wensen! En bij mij is het in de loop van de jaren wel een stuk minder geworden! :j