Extreem moe,beroerd en benauwd.Wie herkent dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Extreem moe,beroerd en benauwd.Wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 15:43

Bloedarmoede ken ik wel,word ik heel duizelig altijd.Vooral bij opstaan uit zit/ligstand.
Maar dat heb ik niet,is ook op geprikt.
Beroerd ben ik niet meer,alleen hele erge moeheids aanvallen en bij de minste inspanning super benauwd.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:52

Ik heb nu al zo'n 2/3 weken m'n linkeroor dichtzitten. Van de week was hij weer heel even open en dat was meteen een grote verademing. Hele tijd zo'n piep/suis en je hoort de helft niet :P. Gisteren overdag de hele dag al zo'n misselijk gevoel maar kon verder gewoon alles eten en ook alles binnen houden. Gisteravond laat kreeg ik ineens gigantische koppijn en werd heel erg duizelig.. vannacht ook de hele nacht lopen spoken, verkouden, duizelig, kramp in beide voeten dus hielt t niet meer uit.. op een gegeven moment uit bed gegaan en maar een beetje gaan lopen voor zover dat mogelijk was met die duizeligheid (overal aan vasthouden :+). Vanochtend toch vol goede moet uit bed gestapt en was beneden en toen brak het zweet me uit.. m'n gezicht was spierwit.. even rustig gaan zitten en daarna een paracetamol genomen en snel 2 boterhammen + een glas optimel naar binnen gewerkt. En toen werd 't wel wat beter. Ben gewoon aan 't werk gegaan en dat ging verder prima.. alleen ik vraag me nu toch wel af wat dit kan zijn, ben *hard afkloppen* nooit ziek en eet ook gewoon normaal. Misschien ook een vitamine tekort ofzo of bloed ofzo.. hoop dat er meer mensen zijn die dit herkennen. Anders toch maar eens de dokter bellen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:54

Oren laten uitspuiten ;)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:09

Ja dat zeiden er al meer.. had de dokter al een keer gebeld maar dat kan dus alleen maar 's ochtends.. maar even een keer op 't werk bellen dan!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 21:51

Het kan ook je evenwichts orgaan zijn hoor waar je last van hebt/had.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 07:46

gohya schreef:
Bloedarmoede ken ik wel,word ik heel duizelig altijd.Vooral bij opstaan uit zit/ligstand.
Maar dat heb ik niet,is ook op geprikt.
Beroerd ben ik niet meer,alleen hele erge moeheids aanvallen en bij de minste inspanning super benauwd.

doe alsjeblieft rustig aan...totdat je weet wat er aan de hand is :(:)
(zover dat mogelijk is)
Probeer je hart niet op te jagen,alles in heel rustig tempo doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 09:06

Dank je "Geerke" ik doe zeker rustig aan,ik vertrouw het zelf niet zo allemaal met me hart.
Vanaf dat het begon [na die steek] ben ik al niet meer gaan trainen/voetballen.
Paardrijden doe ik nog wel,maar wel rustig aan.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 09:08

goyha: die opgezwollen buik had ik ook echt vreselijk...
hjoop dat ze bij jou wel de oorzaak kunnne vinden..

succes

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 09:20

@liesJ
Wat was bij jou dan de oorzaak van de opgezwollen buik? Vocht?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:15

Jeetje, wat een nare situatie. Hopelijk vinden ze snel iets!

Ik heb al meer als een half jaar abnormale bloedingen en hormonaal schommelt alles! Ik val af, kom bij en ik heb dagen dat ik meer als twaalf uur slaap, soms heb ik energie teveel. Tijdens mijn 'slechte' dagen heb ik het ook benauwd en ben ik kortademig en angstig, ik heb sowieso wel vaker last van hyperventilatie.

Misschien is het ook iets met je hormonen (overgang)? Kan je daarop getest worden? Of een combinatie van iets?

Veel beterschap gohya!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 12:06

Als er uit dit onderzoek nix uitkomt,wil ik testen op Lyme en de Overgang.
Ik heb verder niet de meest voorkomende klachten die je kan krijgen bij de overgang.
Menstruatie is ook nog normaal zoals altijd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 17:07

Zijn er hier geen bokkers die hart patiënt zijn?die ook zulke klachten hadden/hebben?
Benauwdheid word alleen maar erger,draaierigheid ook,ik val soms gewoon om.
Ik denk dat het draaierige komt omdat de hersens niet genoeg zuurstof krijgen,net als het hart.
Ik voel me eigenlijk net een tijdbom,ben soms best wel bang dat er iets gebeurt.
Maar ik kan niets doen,kan pas over 2 weken bij de cardioloog terecht.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:23

ik wou dat ik goede tips voor je had.kan alleen zeggen als je echt pijn last ed krijgt ga dan gewoon naar de eerste hulp, als je zo'n aanval hebt kunnen ze gelijk meten wat er in je lijf gebeurd!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:31

inderdaad gewoon naar de eerste hulp!
Je gaat hier toch niet nog drie weken mee lopen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 17:51

Ik ben bang dat ik hier nog 2 weken mee moet blijven lopen.Soms is het best eng,druk en beetje rare pijn op de borst,aanvallen van het heel erg warm krijgen [maar niet zweten].En dan die rare draaierigheid waarvan je soms bijna omvalt.Ik doe al heel rustig aan,maar heb toch ook men werk bij de paarden,dat moet doorgaan natuurlijk [al heb ik ook hulp hoor].
Ik weet bijna zeker dat ze me niet helpen bij de EH,zolang het niet ernstig genoeg is sturen ze je naar huis en zeggen wacht maar af tot je bij de cardioloog moet komen.
Aan de ene kant snap ik dat best,maar ik vind het wel érg eng worden nu.
Ik vóel gewoon dat mijn hart niet genoeg zuurstof krijgt.
Daarom zou ik ook graag ervaringen uitwisselen met andere bokkers die hart klachten/problemen hebben.
Miss. word ik dan wat meer gerust gesteld.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:56

de eerste hulp heeft zorgplicht en mogen je niet zonder controle naar huis sturen.
Bij aamelding gewoon ook niet zeggen dat je al een afspraak hebt.
Dat kan altijd nog.

Je hebt klachten daar moeten ze naar kijken punt!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 22:40

Ik krijg PB dat het ook Lyme kan zijn.Daar wil ik me na het onderzoek ook op laten testen.
Heb trouwens ook vaak pijn in me rechterarm,en straalt uit naar de schouderbladen achter.
Nu ook weer erg pijn,maar ik denk dat het vast de spieren zijn.

@realmagic
Je weet hoe ze zijn he bij de EH.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 22:48

Ja dat weet ik,maar dan nog. Ik heb het ook een keer gehad voo wat anders nou echt niet dat ik me laat wegsturen.
(n)
sterkte nog ff.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:14

Als er het vermoeden zou zijn dat er echt gevaar dreigt of iets met je hart is dan zou je morgen al bij de cardioloog zitten (vriend van mij heeft dat meegemaakt).
Blijkbaar heeft de huisarts aan de hand van jouw symptomen hele gevaarlijke of acute zaken kunnen uitsluiten.

Dat het je allemaal angstig maakt is logisch maar de kans is echt groter dat het wat anders is dan je hart. Dus rustig aan doen en je niet te druk maken. Vertrouw je het echt niet bel dan gewoon eens de cardioloog/assistente en geef aan wat je angsten zijn. Zij kunnen je waarschijnlijk al gerust stellen dat zelfs al zijn het hartklachten, je over het algemeen nog niet zomaar dood neervalt. :) Sterkte hoor!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:17

By the way... al gedacht aan maagklachten/reflux? Zeker met roken en niet altijd gezond eten is dat een goede mogelijkheid. Geeft dezelfde klachten van beroerd, moe, benauwd, druk de borst, opgezette buik , moeite met ten/slikken etc.

Wordt vaak ervaren als hartklachten...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 19:28

Nog 2 dagen en dan hoop ik meer te weten,ik blijf er toch bij dat het mijn hart is.
Bij de minste inspanning word ik al helemaal klam,niet echt zweten.Bij iets meer inspanning zweet ik heel erg.En de benauwdheid is nog steeds heel erg,kan echt niet door de neus ademen.Mijn gewicht schommelt elke dag tussen de 50 [s'morgens en 53 kilo [s'avonds].Vervolgens weeg ik de volgende morgen weer rond de 50 kilo en daarom denk ik dat ik vocht vast houd in me buik,die ook de ene keer opgezetter is dan de andere keer.
In rust is de hartslag minimaal 90 slagen per minuut,bij lichte inspanning gaat die boven de 100.

Hoop echt dat het 'maar' de overgang is,en gewoon mag blijven voetballen.
Maandag de 15de gaan we n.l. weer beginnen met trainen en ik wil graag meedoen.

Vind het best wel spannend!

@Waves
Mijn maag is het niet,heb eigenlijk nooit klachten met de maag.
Heb ook geen moeite met eten/slikken,word alleen benauwd met eten/slikken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 15:15

Ben bij de Cardioloog geweest,nog niet veel wijzer geworden.
Er was op de thorax foto wel een verlengd expirium te zien.Dit kan met van alles te maken hebben,zoals hartfalen,COPD,hart astma of andere longaandoeningen.Moet a.s. woensdag de fietstest doen en hoop dan meer te horen.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:22

Inmiddels al eens meer verdiept in hyperventilatie?
De meeste mensen denken aan aanvallen en zien mensen voor zich die in zakje ademen maar het is veel breder. Een kennis had soortgelijke syptomen en is er pas veel later achter gekomen wat het was. Hierna heeft het nog een tijd en veel rust geduurt voor ze weer is opgeknapt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 21:05

@Avalon_
Ik heb idd. ook veel symptonen van Hyperventilatie,maar als dat het zou kunnen zijn,had de cardioloog dit toch ook genoemd?Mijn buurman had precies dezelfde klachten als ik,hij werd naar huis gestuurd door de H.A. met Hyperventilatie.Een paar weken later lag hij op de operatie tafel,en kreeg 5 omleidingen!Hij was bijna dood geweest,hij had het wel degelijk aan zijn hart.En écht de klachten die ik heb zijn exact hetzelfde.
Pijn in de linkerarm,heel snel warm hebben en dan klam worden,bij de minste inspanning [een boodschappentas 5 meter dragen] helemaal benauwd,druk op de borst int midden,pijn op de borst links,moeheids aanvallen,en niet meer tegen warmte kunnen.Met eten en drinken benauwd worden.Hartslag van 90 slagen per minuut in rust,hartkloppingen,duizelig/draaiïerig in het hoofd.Iets moet het zuurstof belemmeren,ik krijg gewoon té weinig zuurstof.
Natuurlijk kan het ook iets anders zijn,maar toch verdenk ikzelf hartfalen.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:18

Heb je de waardes van je schildklier al eens laten controleren. Een overactieve schildklier veroorzaakt ook allerlei symptomen, maar een te langzaam werkende schildklier ook. Kwestie van even bloed laten prikken om dit te controleren.