Waarom je leven zo op internet gooien ?? aandacht!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:51

Ik lees vaak wel of het geloofwaardig overkomt tegenwoordig.
Laatst een erg sneu topic van iemand hier op Bokt.
Ze had al een paar pagina's steun/advies/raadgevingen van medebokkers. (ook van mij)
Bleek na een paar dagen dat het hele verhaal was verzonnen :(
Dat is jammer voor iedereen die een eerlijk verhaal opschrijft, dat je wantrouwig wordt of het wel helemaal klopt.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 20:53

mika11 schreef:
Ik lees vaak wel of het geloofwaardig overkomt tegenwoordig.
Laatst een erg sneu topic van iemand hier op Bokt.
Ze had al een paar pagina's steun/advies/raadgevingen van medebokkers. (ook van mij)
Bleek na een paar dagen dat het hele verhaal was verzonnen :(
Dat is jammer voor iedereen die een eerlijk verhaal opschrijft, dat je wantrouwig wordt of het wel helemaal klopt.

Dat is nest gemeen en respectloos naar andere mensen

Blablabla11

Re: Waarom je leven zo op internet gooien ?? aandacht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 20:53

Heb een typ geblek vandaag

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:53

Ik reageer even op de beginpost.
Tis juist heel handig als iemand van alles op internet zet.
Als je met iemand een sollicitatiegesprek planned dan is het toch heel handig om te weten dat hij of zij net weer is vrijgelaten, herpes genitalis heeft en het gisteravond met de achterbuurman heeft gedaan?

(iemand die z'n hele prive - leven twittert zou ik dus noooooit aannemen bijvoorbeeld)

Werkgevers googelen tegenwoordig haast standaard je naam en adres, dus ik zou zo zeggen: uitkijken waar je dat achterlaat.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:53

Vind ik ook hoor := daarom doe ik dat ook niet.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 20:56

HannahFrouk schreef:
Ik reageer even op de beginpost.
Tis juist heel handig als iemand van alles op internet zet.
Als je met iemand een sollicitatiegesprek planned dan is het toch heel handig om te weten dat hij of zij net weer is vrijgelaten, herpes genitalis heeft en het gisteravond met de achterbuurman heeft gedaan?

(iemand die z'n hele prive - leven twittert zou ik dus noooooit aannemen bijvoorbeeld)

Werkgevers googelen tegenwoordig haast standaard je naam en adres, dus ik zou zo zeggen: uitkijken waar je dat achterlaat.

Klopt bij mij man,s collega stond een veel hogere functie dan hij daadwerkelijk had etc die is op het matje geroepen en zijn alle andere collega,s gewaarschuwd

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:57

Lindy1982 schreef:
Heb de link net gekregen.. Bijna allemasl zwangerschaps foto's met bh aan.. Niets schokkends en niet veel vlees haha.. En 1 foto van eem fotoshoot die hier ook gewoon in de woonkamer hangt.. Ben dus gewoon trost op die foto :p. Kon me. Ook al niet voorstellen dat ik plat naskt foto's had geplaatst. Soory zit op ipad en tikt erg beroerd

Het is dus heel verschillend per persoon. Jij vindt het niet schokkend, maar ik best wel. Niet borsten op zich, maar wel wat iemand beweegt om zoiets intiems te delen met Bokt. Jij zegt jezelf daarin vrij te voelen, maar misschien zijn er ook mensen die zich vrij genoeg voelen om over hun psyche en aanverwante problemen te praten. Of over een hypotheek bijvoorbeeld. Voor jou is dat duidelijk over de grens.

Boras schreef:
Ts heeft zelf over haar borsten geschreven op het internet en foto's per pb rondgestuurd?
Dan begrijp ik werkelijk niets van dit topic.

Wie kaatst kan de bal verwachten.

Nee, ts heeft wat foto's van haar borsten geplaatst en ééntje van haar blote borsten. Gewoon gepost, dus niet per PB verstuurd. Ze staan gewoon online.

Boras schreef:
Daarmee geef je jouw grenzen aan. Een ander hanteert andere grenzen, vindt onderwerpen misschien minder snel een taboe. Kwestie van wederzijds respect.

Mee eens. Verder vind ik het wel een interessant onderwerp. Een betere titel voor dit topic zou zijn geweest 'Waar ligt jouw grens?'. Zo blijkt dus inderdaad weer dat wat de een te ver vindt gaan, de ander dat totaal oké vindt.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 20:59

Maar goed het topic gaat niet over mij :p

Ik kruip de studio eeer even in foto,s maken.. En nee geen naakt :+
Konijn heeft een dike vacht

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:02

justdiesel schreef:
Ik ben 1 van zo'n mensen die een depressie op Bokt pleurt...
Nee ik wil geen aandacht, nee ik zit niet te liegen, ik schrijf alleen wat ik kwijt wil en ook tegen jantje of pietje zou vertellen....Alleen zitten jantje en pietje er niet altijd op te wachten dat ik mijn verhaal tegen ze doe dus zoek ik lotgenoten op het internet...
Gewoon om van me af te schrijven omdat dat oplucht, ik weet dat er mensen mee lezen die mij kennen maar dat vind ik geen probleem. Juist omdat ik alleen dingen schrijf die voor mijn part de hele wereld mag lezen, dingen waar niemand iets mee te maken heeft die schrijf ik niet op.
Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik zelf nog niks had ik ook zoiets had van mens stel je niet aan, nu is dat wel anders....

Kijk en jd is dus ook iemand zoals ik en komen elkaar geregelt in een topic tegen.
Met nog een aantal andere is dat een leuk cluppie waar we veel lief en leed delen en elkaar soms effe uit de dip kunnen helpen of sterkte wensen.
Ik ben er in ieder geval blij mee, we gaan er zeer respectvol met elkaar om wat ik elders over een groot deel van bokt nogal eens mis.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:15

ik heb ook een tijdje terug een topic gehad. Over mijn eetstoornis, en het was nog in de vakantie ook, Toeval? Niet echt in die tijd zat ik veel thuis en had geen ritme meer. aandacht vragen was ik niet op uit. Meer mijn verhaal vertellen, mensen die het kennen, die weten hoe het gaat en hoe het voelt. Ook omdat ik niet de hele dag mensen om me heen heb en makkelijker type als praat. Ik hoef geen aandacht of medelijden, een luisterend oor is prettig en als iemand het niet wil hoeft die het niet te lezen.

Internet is ook niet de enige manier om er achter te komen. Overal is het al wel bekend en niet alleen omdat ik mijn verhaal hier heb gedaan. Via huisarts, kliniek, cwi ed. is het ook te achterhalen.

Mijn hele levensverhaal is het absoluut niet geworden en dat zal ook niet gebeuren.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:18

Lindy1982 schreef:
Maar goed het topic gaat niet over mij :p

Daar verschillen we van mening, ik vind dat het topic ook over jou gaat.
Jij hebt ook ooit zoiets dergelijks gedaan. Dat vind jij wel kunnen, anderen vinden hun ding kunnen.
Leven en laten leven.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:24

Dat ik een bepaald persoonlijk probleem op internet heb vermeld, is trouwens het beste wat ik ooit heb gedaan.
Daardoor weet ik dat de noodzakelijk hulp die me werd onthouden elders wel te krijgen is. Ik ben de mij totaal onbekende mensen die me daarop gewezen hebben eeuwig dankbaar.

Wel eens met dat je voorzichtig moet zijn en dat je anoniem moet blijven. Let heel goed met wat je vrijgeeft over jezelf en waar je dat doet. Ga je met mensen meeten, dan is je anonimiteit weg. Foto's zal ik ook nooit plaatsen. Daar kan rottigheid mee worden uitgehaald en je anonimiteit in gevaar brengen. Anonimiteit is niet te garanderen, maar je kunt er wel iets aan doen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 21:28

Maar ik val niemand persoonlijk hier aan oid. En ja ik plaats ook wel eens dingen op het i-net
Ik netwerk ook via i-net etc
Maar dit topic is meer voor hoe staan anderen er tegen over en hoe gaan die er mee om of wat is jouw ervaring etc..
Misschien mijn titel verkeerd gekozen.. Maar het topic is niet voor mij

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:33

*klikt dit topic open, leest OP, en reageerd.*

Ik denk dat men dit doet, omdat ze iemand in hun omgeving missen, waar ze echt hun verhaal aan kwijt kunnen.
Internet staat 'bekend' om anonimiteit, maar inderdaad. Tegenwoordig kan je met 3 kliks meer informatie krijgen over iemand.

Een schreeuw om aandacht. Dat kan. Maar het kan ook andere mensen waarschuwen, of zelfs helpen.

Boras verwoord het heel mooi, het bovenste stukje. Je kan er veel steun van terug krijgen. Woorden lezen, is anders dan luisteren of werkelijk verstaan wat iemand zegt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:36

Over het algemeen kom ik op bokt meer "penny" geschreeuw en "ik weet alles beter" geschreeuw om aandacht tegen.
Dat vind ik persoonlijk een negatievere manier van aandacht vragen dan echt eens iets wat jou persoonlijk bezig houd met gelijkgestemde/lotgenoten te delen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:38

ik heb niet hele topic gelezen.. maar ook ik zit soms echt verbaasd te kijken na bepaalde www...

ik heb zelfs bij vriendinnen die wat wouden vertellen steeds hun hele verhalen af kunnen maken door simpel www of krabbels te lezen,.. dat gewoon hele mails waren na elkaar toe..

hoe weet ji dat? werd er steeds gezegd.. nu snappen ze het en verwijderen ze krabbels of zelfs de hele hyves..

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:10

Onassa schreef:
justdiesel schreef:
Ik ben 1 van zo'n mensen die een depressie op Bokt pleurt...
Nee ik wil geen aandacht, nee ik zit niet te liegen, ik schrijf alleen wat ik kwijt wil en ook tegen jantje of pietje zou vertellen....Alleen zitten jantje en pietje er niet altijd op te wachten dat ik mijn verhaal tegen ze doe dus zoek ik lotgenoten op het internet...
Gewoon om van me af te schrijven omdat dat oplucht, ik weet dat er mensen mee lezen die mij kennen maar dat vind ik geen probleem. Juist omdat ik alleen dingen schrijf die voor mijn part de hele wereld mag lezen, dingen waar niemand iets mee te maken heeft die schrijf ik niet op.
Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik zelf nog niks had ik ook zoiets had van mens stel je niet aan, nu is dat wel anders....

Kijk en jd is dus ook iemand zoals ik en komen elkaar geregelt in een topic tegen.
Met nog een aantal andere is dat een leuk cluppie waar we veel lief en leed delen en elkaar soms effe uit de dip kunnen helpen of sterkte wensen.
Ik ben er in ieder geval blij mee, we gaan er zeer respectvol met elkaar om wat ik elders over een groot deel van bokt nogal eens mis.

Klopt helemaal, bij ons(vind ik dan) is er respect voor elkaar en in sommige topics(niet allemaal en geld ook niet voor iedereen natuurlijk) ontbreekt het respect voor de ander....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:15

Dat je over jezelf wat neer zet okee, maar over je vader of moeder.Nee dat gaat me te ver,je hoort dan toch het verhaal maar van 1 kant en ze kunnnen geen weer woord bieden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:18

Ligt eraan...je pa of ma zeggen misschien wel dingen over hun kids tegen anderen op werk/schoolplein/familie/vrienden wat jij weet niet weet en dan kan je ook niet regeren.
Ik kan enkel zeggen dat ik zielsveel van mijn moeder gehouden heb totaan haar dood en ik nog steeds zielsveel van mijn 83 jarige kranige pa hou. ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:18

Ik als ouder zou het toch niet prettig vinden als mijn kinderen over mij roddelen op internet.

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:23

ik snap ook nooit dat mensen hun hele leven op internet gooien, vooral idd de vertrouwelijke dingen, ken een meisje die heeft altijd van die dramatische www's en tweets dat ik dr gewoon verwijderd heb overal, terwijl ik geen ruzie met haar heb oid. Vond het gewoon zwaar irritant om ELKE morgen overnieuw te lezen dat ze nog niet over haar ex heen was en dat ze haar leven die avond zou gaan beeindigen. Dit heeft ze er letterlijk een paar keer opgezet, verschrikkelijk zeg, ze weet niet eens hoe het is om een zwaar leven te hebben. Als ik kijk naar vriendinnen of kennissen die zoveel hebben meegemaakt, dat zijn juist de mensen die een positieve instelling hebben. Zij loopt al 2 jaar te janken om een ex waar ze 2 maanden mee had, sorry ik klink misschien hard maar tuurlijk kan het misschien nog steeds pijn doen bij haar maar dan denk ik van PLEASE... get over it..

Ik erger me daar gewoon aan, idd net als mensen die heel hun medische mankementen op internet zetten.. :')

En dan ken iik ook nog een ander meisje die laatst letterlijk in haar WieWatWaar had staan: (heb het ff gekopieerd)
Pap, je bent nooit een echte vader geweest en je hebt mama pijn gedaan zowel geestelijk als lichamelijk. bij elke klap die je haar hebt gegeven ben ik minder van je gaan houden. En nu wil je opeens weer contact? Je wilt wat gaan eten bij La Place maar ik denk niet dat het nog goed komt tussen ons. Je had je handen thuis moeten houden vroeger, zowel van mama als van mij en *knip:naam*. Ik wil niet meer dat je mij op die plekken aanraakt, nooit meer

Dit is heel heftig, want het zal heus wel allemaal echt gebeurd zijn maar ik vind het ook gewoon genant voor die moeder dat heel de wereld kan lezen dat zij geslagen is door haar ex-man.. Dan denk ik: dit is toch iets tussen jou en je moeder..Ik persoonlijk ken dat meisje niet super goed, maar toch weet ik nu dit soort dingen over haar, dat klopt toch gewoon niet?!!
Laatst bijgewerkt door Nrkee op 29-05-11 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:26

marleen_usar schreef:
Ik als ouder zou het toch niet prettig vinden als mijn kinderen over mij roddelen op internet.

Maar jij post zelf wel ontzettend veel over je dochter op bokt, dat moet ze dan maar wel prettig vinden?? :+

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:27

Nrkee, je bent zelf nog vrij jong zie ik.
Het is moeilijk oordelen over een ander meid!
De een staat steviger in de schoenen dan een ander, dus oordeel liever niet te snel.
Dat jij die persoon verwijdert heb kan ik me wel voorstellen, dat is ook je goed recht want jij stoort je eraan en dan is de makkelijkste manier om daarvan af te komen, deleten!
Dat is dan weer jou goed recht.

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:32

Onassa schreef:
Nrkee, je bent zelf nog vrij jong zie ik.
Het is moeilijk oordelen over een ander meid!
De een staat steviger in de schoenen dan een ander, dus oordeel liever niet te snel.
Dat jij die persoon verwijdert heb kan ik me wel voorstellen, dat is ook je goed recht want jij stoort je eraan en dan is de makkelijkste manier om daarvan af te komen, deleten!
Dat is dan weer jou goed recht.

ja dat klopt zeker maar je kent haar niet. als je haar zou kennen dan weet je gewoon dat ze nogal snel drama maakt om (in mijn en vele anderen ogen) niks, ben niet de enigste die dat vind gelukkig. de een staat sterker in zijn schoenen idd, maar juist omdat ik altijd overal het beste van maak erger ik me nogal snel aan mensen die altijd willen dat heel de wereld om hun draait bij een kleine tegenslag. vandaar dat ik haar ook heb verwijderd idd, best snel al, erg lang kon ik haar tweets niet aan zien. Is ook mijn goed recht om me te ergeren aan haar idd :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:41

Nrkee schreef:
Ik erger me daar gewoon aan,

wat let je om die mensen te verwijderen dan?