Tanden bleachen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:45

Debbie schreef:
@Fred_kroket, het spijt me dat ik het zeg, maar ik vind je toon binnen dit topic wel errug negatief.
TS heeft de keuze al gemaakt en vraagt alleen maar om tips en ervaringen.

Voor de mensen die het via een gebitje hebben gedaan. Hebben jullie dit via internet besteld?

Ik heb via de tandarts een bitje gekregen, mal gemaakt en daar is een bitje van gemaakt, past dus naadloos op mijn tanden, ik heb er erg witte tanden voor teruggekregen, heb nog wat bleekpasta over en ga nu voor de zomervakantie weer even een paar dagen bleken :) (dan is het 1,5 jaar geleden)

horseees

Re: Tanden bleachen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 10:29

Maandag is het zover :D
Ik ga vandaag het gelletje halen op op m'n tanden te smeren om gevoeligheid tegen te gaan.
De tandarts heeft me ook aangeraden om een pijnstiller te nemen voor de behandeling.
Heeft iemand nog tips voor de behandeling? Tanden extra goed poetsen of net niet?

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:54

janderegelaa schreef:
@Fredkroket: ik heb de website al gegeven, zoek zelf de onderzoeken maar op.

Wellicht deden de tandarts en mondhygieniste iets verkeerd. Bijv. polijsten met verkeerde pasta. Sommige polijstpasta's leggen de tubeli juist dicht. En dan heb je inderdaad geen goed resultaat op termijn.

Nee, jij komt met de website aan, die ik al ken en ik weet hoe ik die moet gebruiken. Ik ken de resultaten die ik in de praktijk regelmatig heb gezien maar dat is natuurlijk nog geen wetenschappelijk onderzoek. Dus zoek voor mij een RCT op waarin blijkt dat het wel op lange termijn werkt en niet schadelijk is dan ben ik de eerste die mijn mening bij draait.

En voor de mensen die het negatief vinden, ik vind het negatief om je tanden te bleken en dat is mijn mening. En alle rozegeur en maneschijn is verleidelijk om voor te kiezen maar ik ga er niet in mee.

En vantevoren een pijnstiller nemen omdat je je tanden laat bleken... :') Echt een goede zaak... Ik hoop dat je nog aan een ijsje kunt likken deze zomer met je witte tanden. :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:07

Tanden bleken heeft bij mij geen pijn gedaan, hooguit ietsje gevoelig geweest, en ijs eet ik al jaren met mijn tanden

denk wel dat de snelle bleekmethode gevoeliger is dan de langzame

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:10

Ik ben benieuwd naar je voor - na resultaat!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:17

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik helemaal meega met de posts van Fred_Kroket. M'n vader is zelf tandarts en raad het iedereen altijd heel erg af. Schijnt dat er zelfs meisjes van 14-16 jaar al vragen om hun tanden te laten bleken...

Sowieso snap ik heel die hype om witte tanden niet. 9 van de 10 keer ziet 't er ook niet uit, van die onnatuurlijk witte tanden en dan 't liefst nog een flink zonnebank bruine huid erbij :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:20

De mensen die ik ken is het anders bij allemaal een heel mooi resultaat geworden, helemaal niet parel A4 papier wit, gewoon helder en schoon gebit

Mijn eigen tandarts noemde overigens dat het helemaal zo erg niet is om het eens een xtje te doen, maar niet te vaak en niet teveel

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 16:49

_Tara_: Ik doe het helemaal niet om de 'hype', ik ben ook niet van plan om Hollywood onnatuurlijk witte tanden te krijgen. Ik doe het omdat ik een complex over mijn tanden heb. Ik durf niet meer te lachen als er iemand over me zit. Mijn tanden zijn heel erg verkleurd door veelvuldig braken waardoor het er gewoon helemaal niet proper uitziet, terwijl ik mijn tanden wel goed verzorg.
Natuurlijk is het nu een schoonheidsideaal om witte tanden te hebben maar er zijn hier toch genoeg mensen en ik ken er ook genoeg die gewoon een mooi resultaat ervan hebben. Gevoeligheid zal uiteraard optreden.

en Fred_Kroket: Ja, een pijnstiller ja. Is dat zo lachwekkend dan? Ik kan niet goed tegen pijn in mijn mond, als de gevoeligheid optreedt tijdens de behandeling raadde de tandarts me dit daarom aan.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 16:50

Ruby1995 schreef:
Ik ben benieuwd naar je voor - na resultaat!

Check dit topic dan maar na maandag :D

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:27

Zal ik zeker doen!!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:34

succes, ik ben ook heel benieuwd :)

mijnvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:49

ik ben ook erg benieuwd wat het resultaat zal zijn. Succes vast!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 20:37

mijnvlinder schreef:
ik ben ook erg benieuwd wat het resultaat zal zijn. Succes vast!

Dankjewel!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 14:10

Hier ben ik weer :D
Straks komt de foto!
Het is goed meegevallen, laatste kwartier onder die lamp wel érg pijnlijk. Tandarts heeft een soort 'verkoelende' gel erop gedaan tegen de pijn, moet dat zometeen herhalen. Ze zijn mooi wit! Heb nu wel af en toe een pijnscheut, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden :) Koud drinken gaat overigens goed.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:32

Ben benieuwd naar de foto's

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:07

Hoelang heb je eigenlijk in totaal onder die lamp moeten liggen?
Al goed dat het je geen last hebt als je iets verfrissend drinkt.
Ben ook heel erg benieuwd!
(Heb je nu niet heel de tijd de neiging om in de spiegel te gaan kijken en te lachen naar jezelf? ( Ik zou dat toch hebben denk ik :p ))

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 16:58

veerle123 schreef:
Hoelang heb je eigenlijk in totaal onder die lamp moeten liggen?
Al goed dat het je geen last hebt als je iets verfrissend drinkt.
Ben ook heel erg benieuwd!
(Heb je nu niet heel de tijd de neiging om in de spiegel te gaan kijken en te lachen naar jezelf? ( Ik zou dat toch hebben denk ik :p ))

Haha ja, mijn arme spiegel :o
Het duurde in totaal een uur en een kwartier ongeveer. De lamp moest er 3 keer op, eerste keer 30 minuten en dan 2x een kwartier. Tussendoor dan de 'pasta' op je tanden vervangen en spoelen :j Was wel de hel, die lamp.
Het voelt wel erg gevoelig aan, beetje 'naweeën', maar fris drinken voelt niet anders dan vroeger (nu nog niet althans :+ )
Straks foto's hoor, ze staan al op de pc.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 20:21

Hier dan de foto's :D Ik weet dat mijn tanden nja sowieso lelijk zijn.. Maar nu zijn ze wel wit *\o/*

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:23

Goh wat een mooi resultaat , je mag er trots op zijn ;) en je hebt helemaal geen lelijke tanden! Je hebt mijn gebit nog niet eens gezien met al die problemen

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 20:25

De vlekken zijn gebleven, maar wel minder opvallend zo :j Ben er erg blij mee!

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:11

Woow! Ik vind het er echt veel beter uitzien! Die vlekken vallen er inderdaad veel minder door op!
En ik vind ook dat het natuurlijk wit is!
Trouwens, ik vind je tanden wel echt mooi hoor, ze staan toch super netjes recht?
Haha, ik hoe meer ik naar het verschil kijk, hoe spectaculairder ik het vind!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 11:27

veerle123 schreef:
Woow! Ik vind het er echt veel beter uitzien! Die vlekken vallen er inderdaad veel minder door op!
En ik vind ook dat het natuurlijk wit is!
Trouwens, ik vind je tanden wel echt mooi hoor, ze staan toch super netjes recht?
Haha, ik hoe meer ik naar het verschil kijk, hoe spectaculairder ik het vind!

Haha, dankje *D
Ja ze staan redelijk recht, maar heb een paar vriendinnen met een perfect recht gebitje (door een beugel te dragen uiteraard, wat ik niet heb gehad) en tja als ik dan vergelijk. :+
Maar ik klaag niet (meer) hoor! Vind het ook gewoon mooi natuurlijk wit, een hollywood smile hoefde ik niet te hebben, haha!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:06

Erg mooi en natuurlijk geworden :) Vriendin van me had ook van die vlekjes en die zijn idd minder opvallend geworden na het bleken. En idd je hebt geen reden tot klagen hoor, je hebt een mooi gebit :)

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 16:21

Ja die zijn er bij mij opgekomen als kind door antibiotica :(

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:34

Hoeveel heb je ervoor betaald en hoe lang heb je garantie dat je tanden wit blijven?