Weet niet hoelang ik het vol ga houden.. het roept me Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Weet niet hoelang ik het vol ga houden.. het roept me
Wendy1978 schreef:InekeH87 schreef:Ben nu mijn kasten aan het plunderen op zoek naar drinken met minimaal zoetstoffen of suiker. Tot nu toe heb ik dit gevonden:
Chocomel halfvol, 12g suiker per 100 milliliter en geen zoetstoffen. 76 Kcal / 100 ml
Menthol siroop, 74 g suiker per 100 milliliter en geen zoetstoffen. 74 Kcal per glas en als mijn frans goed genoeg is moet dat evenveel zijn als een glas vruchtensap
Grenadine siroop, 77 g suiker per 100 milliliter en geen zoetstoffen. 39 Kcal / 100 ml
Cassis siroop, 75 g suiker per 100 milliliter ook geen zoetstoffen. 39 Kcal / 100 ml
Dubbeldrank, 12,8 g suiker per 100 milliliter, geen zoetstoffen. 55 kcal / 100 ml.
Zucht dat wordt water drinken. Chocomel bevat trouwens wel veel meer caloriën dan ik dacht.
Ik werd even nieuwschierig en ben dat pak ijsthee van de Lidl gaan pakken
Hier staat op:
Per 200 ml: 58 cal (3%) suiker 14,0 gr (16%) vet <0,1 gr (<1%) Zout: 0,05 gr (<1%)
en nog iets onvertaalbaars *Saturates: <0,02 gr (<1%)
*Geen idee wat dat is
, dat ze nu ook tegenwoordig op drinkpakken zetten een E nummer met daar achter een aantal cijfertjes. (deze kan je zien op de pakken van optimel, drinkyoghurt) Zo denken mensen dat er geen Aspertaam meer in zit, maar dat is dus wel, maar dat hebben ze alleen anders genoemd... En ja, alles waar 0% vet in zit, of alles wat light bevat zit helaas Aspertaam in
InekeH87 schreef:@LoveHorses Ja dat was voor mij ook de voornaamste reden om te stoppen, staat eerder in het topic al wel. De aanbevolen maximale veiligheidsdosis voor aspartaam hier in de EU is 40 mg/kg en daar kom je pas aan als je bijna 10 liter op een dag drinkt. Zelfs bij die dosis is het risico op gezondheidsproblemen zeer laag, proefdiersystemen met hogere doseringen laten vooralsnog geen lange termijn schadelijke gevolgen zien. De hartproblemen die je kan krijgen door het drinken van cola light is van de caffeïne en omdat door het vele water wat je binnenkrijgt je natriumbalans verstoord wordt. Omdat cola light ook nog eens hongerstillend werkt krijg je vervolgens ook nog eens te weinig zouten via je voeding terug en daar kunnen hartproblemen van verergeren. Je kan door de verstoorde zoutbalans allerhande zenuwproblemen krijgen, hypotensie en weet ik allemaal wat meer. Dat komt dus niet door de aspartaam.
Wat aspartaam wel doet is het veroorzaken van DNA schade, maar in de doseringen die normale mensen via light frisdranken binnen krijgen is deze schade zo miniem dat het meestal geen kwaad kan. Ja je kan pech hebben dat de schade net op een verkeerde plaats in een verkeerd weefsel ontstaan en dan kan na langere tijd kanker ontstaan. Echter die kans is even groot voor alle andere schadelijke dingen die we met ons leven binnenkrijgen, Aspartaam is daarbij slechts één van de druppels in de emmer en verre van de meest schadelijke component.
edit: ja ik weet mijn eetpatroon is heel slecht. Ben de laatste twee jaar al hard bezig om dat te veranderen. Vroeger was het nog echt veel slechter. Dan at ik op een goede dag alleen maar de hele dag kauwgum en 1 of twee stukjes chocolade en natuurlijk liters cola light. Niet voor niets dat heel veel beroemdheden een crash dieet volgen met cola light, het stilt zo ontzettend goed je honger gevoel. Zodra ik honger had dronk ik cola light en dan kon ik weer een paar uur door gaan. Nu eet ik in vergelijking met toen veel beter, met name in het weekend als ik bij mijn vriend ben. Op de boerderij eet ik iig twee maaltijden, de avondboterham sla ik dan alsnog eigenlijk altijd over.
Maar bedankt, nu ben ik wat meer geinformeerd daarover.
) Want je moet gewoon blijven eten hoor, als je zo doorgaat verrag je heel je lichaam vanbinnen. Zoals je organen en je menstruatie cyclus. (Of heb je dit ook al?)
Zwitsal schreef:ik weet helemaal hoe jullie je voelen!
cola light is goddelijk!
helemaal in de zomer, warm zonnetje, citroentje in je glas erbij.. jammmm
Ik ben door de tijd heen eigenlijk automatisch minder cola gaan drinken.
en ik heb trouwens wel een voorkeur voor de B-merken.. of eigenlijk nog liever de c-merken!
cola light van de aldi is echt mijn favoriet!
Coca cola gaat nog wel maar bijv pepsi (ook de light variant) vind ik echt niet lekker.
*heeft nu heel erg zin in cola light
Ik hoef niets te weten van nepmerken, vooral niet van Light. Ik ben als de dood dat daar nog meer Aspertaam in zit
Als de actie is afgelopen ga ik ook maar proberen wat gezonder te drinken, buiten mijn glas cool best in de ochtend drink ik alleen maar frisdrank
LoveHorses12 schreef:Zwitsal schreef:ik weet helemaal hoe jullie je voelen!
cola light is goddelijk!
helemaal in de zomer, warm zonnetje, citroentje in je glas erbij.. jammmm
Ik ben door de tijd heen eigenlijk automatisch minder cola gaan drinken.
en ik heb trouwens wel een voorkeur voor de B-merken.. of eigenlijk nog liever de c-merken!
cola light van de aldi is echt mijn favoriet!
Coca cola gaat nog wel maar bijv pepsi (ook de light variant) vind ik echt niet lekker.
*heeft nu heel erg zin in cola light
Ben ik dan echt zo'n miep die alleen maar de echte Coca Cola lust?Ik hoef niets te weten van nepmerken, vooral niet van Light. Ik ben als de dood dat daar nog meer Aspertaam in zit
LoveHorses12 schreef:InekeH87 schreef:@LoveHorses Ja dat was voor mij ook de voornaamste reden om te stoppen, staat eerder in het topic al wel. De aanbevolen maximale veiligheidsdosis voor aspartaam hier in de EU is 40 mg/kg en daar kom je pas aan als je bijna 10 liter op een dag drinkt. Zelfs bij die dosis is het risico op gezondheidsproblemen zeer laag, proefdiersystemen met hogere doseringen laten vooralsnog geen lange termijn schadelijke gevolgen zien. De hartproblemen die je kan krijgen door het drinken van cola light is van de caffeïne en omdat door het vele water wat je binnenkrijgt je natriumbalans verstoord wordt. Omdat cola light ook nog eens hongerstillend werkt krijg je vervolgens ook nog eens te weinig zouten via je voeding terug en daar kunnen hartproblemen van verergeren. Je kan door de verstoorde zoutbalans allerhande zenuwproblemen krijgen, hypotensie en weet ik allemaal wat meer. Dat komt dus niet door de aspartaam.
Wat aspartaam wel doet is het veroorzaken van DNA schade, maar in de doseringen die normale mensen via light frisdranken binnen krijgen is deze schade zo miniem dat het meestal geen kwaad kan. Ja je kan pech hebben dat de schade net op een verkeerde plaats in een verkeerd weefsel ontstaan en dan kan na langere tijd kanker ontstaan. Echter die kans is even groot voor alle andere schadelijke dingen die we met ons leven binnenkrijgen, Aspartaam is daarbij slechts één van de druppels in de emmer en verre van de meest schadelijke component.
edit: ja ik weet mijn eetpatroon is heel slecht. Ben de laatste twee jaar al hard bezig om dat te veranderen. Vroeger was het nog echt veel slechter. Dan at ik op een goede dag alleen maar de hele dag kauwgum en 1 of twee stukjes chocolade en natuurlijk liters cola light. Niet voor niets dat heel veel beroemdheden een crash dieet volgen met cola light, het stilt zo ontzettend goed je honger gevoel. Zodra ik honger had dronk ik cola light en dan kon ik weer een paar uur door gaan. Nu eet ik in vergelijking met toen veel beter, met name in het weekend als ik bij mijn vriend ben. Op de boerderij eet ik iig twee maaltijden, de avondboterham sla ik dan alsnog eigenlijk altijd over.
Okee zoveel over dat Aspertaamrotzooi heb ik nog nog nooit geweten, ik heb het eerlijk gezegt nog nooit op internet gezocht etc. Maar mijn vader, die fel tegen is op light-producten en 0% vet producten, heeft dat al lang en breed gegoogled, en sindsdien probeert hij mij dat ook te verbieden. Vaarwel Coke Cola LightMaar bedankt, nu ben ik wat meer geinformeerd daarover.
En betreft over je eetpatroon, ik maak me daar echt een beetje zorgen over hoor! Je zegt dat je soms momenten had dat je maar op kauwgumpjes bleef leven heel de dag, en glazen Cola Light? Maar val jij dan niet enorm af, ben je dan ook niet heel dun? (Als ik vragen mag) Want je moet gewoon blijven eten hoor, als je zo doorgaat verrag je heel je lichaam vanbinnen. Zoals je organen en je menstruatie cyclus. (Of heb je dit ook al?)
Misschien heb je dit in je eerdere post al eens vermeld, sorry hiervoor ik heb helaas geen zin om terug te lezen... #luiheid
). Gisteren ook gewoon gelunched met een ei en een boterham, hele goede dag gehad dus.
)
. Het flesje water zit trouw naast me op de bank en de zin in Cola is al iets minder dan vanochtend. Ben benieuwd of ik de verleiding straks kan weerstaan. 
Maar makkelijk is het niet.