Alcoholgebruik onder de bokkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:54

rosa:dat je geremt bent is je karakter
je heb echt geen alcohol nodig hoor om los te gaan
tenminste zo denk ik er over dan vind het meer een excuus van mensen om te roepen
''als ik niet drink kan ik niet los''
ik vind alcohol ook troep hoor daarom drink ik het eigenlijk ook niet
op dat glaasje champagne na wat ik ook niet echt te pruimen vind :o

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 12:55

jori_X schreef:
knabbelgirl schreef:
Vind dat er best veel gedronken wordt door sommige hier :o

Ik vind het juist heel erg meevallen! Veel mensen hier drinken helemaal niet :)

Ik moet zeggen, ik hou wel van een drankje :j Met uitgaan drink ik 5-10 drankjes. Ligt er een beetje aan waar ik uitga en wat ik drink. Als ik bier/wijn drink neem ik meer dan als ik sterke drank neem :j En ik weet van mezelf ook wel dat ik op een stapavond in Groningen meer drink dan in Zwolle. Ook door de weeks drink ik 's avonds regelmatig wat! Ik denk dat ik in een gewone week wel al 10 drankjes kom

Ongeveer 1x per maand ben ik de bob en dat vind ik ook helemaal niet erg hoor. Zonder alcohol doe ik net zo gek als met alcohol. Ik drink het puur omdat ik het zo lekker vind :j

Hier hetzelfde. Ik zat zo dinsdag te borrelen met vriendinnetjes, dan drinken we gem. 2 glaasjes p.p. 's avonds drink ik vaak ook nog een glas rosé, puur omdat ik het lekker vind. Met uitgaan drink ik meestal bier, en dan een glas of 6 denk ik. Ik denk dat ik aan de 10 tot 15 glazen per week kom :o

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:57

ik heb het ook met pralines enzo idd, die met alcohol in hoef ik echt niet bah...ik hoef ook geen cocktailsaus, ijoew! die maak ik altijd zelf, wat mayo en ketchup mixen :P en dat stinken idd...als iemand gedronken heeft, ruikt dat vaak zo vies en muf, vooral bij bier dan

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:01

Met uitgaan, ja dan drink ik ook wel wat, maar ik ga (meestal) ook echt niet elke week uit en ik weet wel waar mijn grens ligt.
Verder drink ik door de week welleens iets, vooral op het terras met lekker weer, en in de winter ben ik dol op koffie met amarretto, maar voor de rest valt het wel mee. Ik heb verder ook echt geen alcohol nodig om gezellig te zijn :D

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:08

DDDMakkink schreef:
rosa:dat je geremt bent is je karakter
je heb echt geen alcohol nodig hoor om los te gaan
tenminste zo denk ik er over dan vind het meer een excuus van mensen om te roepen
''als ik niet drink kan ik niet los''
ik vind alcohol ook troep hoor daarom drink ik het eigenlijk ook niet
op dat glaasje champagne na wat ik ook niet echt te pruimen vind :o

Heb je ook gelijk in idd, snap niet waarom er altijd uit alle macht smoesjes worden verzonnen om (meer) te kunnen drinken? Snap die obsessie niet zo... Want wat is er nou eigenlijk leuker aan méér: meer calorieën, het is duurder, en de effecten worden alleen maar negatiever: dronken, incl. lam gedrag, je gaat rare dingen doen, misselijkheid, en de kater... Ik snap niet dat zoveel jongeren (vooral jongens) er geen weerstand tegen kunnen bieden. :+ Het is toch nergens goed voor om 10 glazen of meer te drinken? Hou het gewoon bij een paar glaasjes. Maar toch zijn er veel mensen die het niet leren na een paar keer flink ziek te zijn geworden, nou ja, zal wel de alcohol zijn die de overhand gaat nemen... ;)

Moet zeggen, mijn vader drinkt dus ook niet bepaald weinig, en dan kan ik ook flink boos gaan doen hoor. :+ Heel droog en zo... Ik som dan altijd op wat voor nadelen eraan zitten als hij nóg meer gaat drinken...

Zinn

Re: Alcoholgebruik onder de bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:10

die smoesjes zijn al flauw, maar wat helemaal belachelijk is, is als je iemand stiekem alcholovrij bier geeft en dat die dan alsnog dronken wordt :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:11

Ik drink wijn omdat het lekker is en vooral voor de gezelligheid aan tafel of op het terras...heerlijk zo'n koud wit wijntje wegpimpelen met vrienden!

Ik ben na 3 à 4 wijntjes heus niet aangeschoten of dronken hoor ;) dus daarvoor doe ik het niet....

Het heeft ook wel met de fase in je leven en omgeving te maken....persoonlijk ben ik nogal bourgondisch ingesteld en daar hoort wijn ook bij :j

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:12

vandaar de term ''comazuipen''
en hoorde in het nieuws dat ze de alcohol leeftijd willen verhogen in de supermarkt en slijterij
vind dat ze ook wat moeten doen aan de jongeren die zo waar aan de energiedranken zitten zoals red bull
ze verkopen gewoon halve liter blikken :oo
sprak vorige keer een moeder en haar dochter van 16 drinkt er zo 6 op een dag
is toch ook niet goed?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:15

die energiedranken zijn denk ik al zeker even slecht, kan je evengoed verslaafd aan raken

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:20

listiglistje schreef:
Ik drink wijn omdat het lekker is en vooral voor de gezelligheid aan tafel of op het terras...heerlijk zo'n koud wit wijntje wegpimpelen met vrienden!

Ik ben na 3 à 4 wijntjes heus niet aangeschoten of dronken hoor ;) dus daarvoor doe ik het niet....

Het heeft ook wel met de fase in je leven en omgeving te maken....persoonlijk ben ik nogal bourgondisch ingesteld en daar hoort wijn ook bij :j

dus als jij geen alcohol neemt is het niet gezellig??
tenminste om het even zwart wit te zeggen ;)

ja ik stond helemaal verbaast over die 6 blikken energiedrank
heb het ooit geproeft en had geen kaakspier meer over wat is die handel zuur jakkie
nou ja ik ben toch apart ik lust geen alcohol en geen sigaretten en geen koffie

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:20

ik drink zo'n 6 tot 8 glazen wijn per week en als ik in het weekend een feestje heb komen daar zo'n twee bij. Ook op stap hoef ik geen alcohol te hebben. Misschien in de ogen van sommige veel maar drink niet vanwege de alcohol. Vind een halfzoet wit wijntje gewoon echt lekker en gezellig om te drinken, maar durf op een briefje te geven dat als iemand met een een weddenschap aangaat van drink een jaar niet.. dat ik dat ga halen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:21

Ik heb zelfs een tijd terug een verhaal gelezen in een tijdschrift over een meisje die bijna overleden is aan het drinken van extreem veel energiedrank. Ik snap niet dat mensen het uberhaupt lekker vinden om daar 6 blikjes van te drinken... En je tanden gaan er nog aan kapot ook, als je er zoveel van drinkt.
Dat spul kan echt niet goed voor je zijn. En ik zie zelfs regelmatig dat basisschooljongetjes het kopen. Veel stoerder dan cola ;( .
Ik drink zelf af en toe wel eens een blikje hoor, maar nooit meer dan 1 blikje en niet te vaak.
Qua alcohol drink ik wel 3 glaasjes wijn ofzo als we uit eten gaan, of bij iemand gaan eten. En verder bij het uitgaan wel wat meer, maar dat doe ik nog maar zelden, en nooit zoveel dat ik helemaal de weg kwijt ben, daar snap ik de lol niet van.
In kleine hoeveelheden en niet te vaak zie ik ook het probleem niet, dat schijnt zelfs gezond te kunnen zijn. Als het een gewoonte wordt om veel en vaak te drinken is het een ander verhaal.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:25

Dan vraag ik me echt af wat er is gebeurd met het doodgewone kopje koffie := Veel lekkerder dan die mierzoete/zure troep, iets beter voor je en het heeft hetzelfde effect.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:27

Bah koffie... Ik heb het echt geprobeert te drinken op alle mogelijke manieren, maar ik blijf ervan gruwelen :') .

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:30

Heerlijk, zo'n bak sterke zwarte echte-mannen-koffie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:31

Ik drink ook graag koffie, heb vernomen dat men ook een leeftijdsgrens op energydrink wil zetten trouwens.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:33

Cerilene_ schreef:
Bah koffie... Ik heb het echt geprobeert te drinken op alle mogelijke manieren, maar ik blijf ervan gruwelen :') .

:j ik ook en mijn man ook

oh leeftijdgrens op energiedrank dat is mooi

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:33

Ik drink bijna nooit alcohol, vind het ook niet lekker :n Ook die energydrankjes vind ik om te gruwelen.

Doe mij maar koffie, thee of ijsthee :D Mijn vriend drinkt wel regelmatig een wijntje of iets sterkers en dan smaakt hij bij een kusje ook helemaal naar de alcohol... Vies....

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:35

Ik drink helemaal geen alcohol, het is ongezond en ik vind het niet zodanig lekker dat ik het ook echt wil drinken. :) Om lekker los te gaan in een discotheek of om het gezellig te hebben heb ik mezelf en mijn vrienden al, daar heb ik geen alcohol voor nodig. :D

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:36

Ik vind het leuk om te lezen dat er toch aardig wat mensen zijn die niet drinken. :) Ik drink zelf ook niet, maar ik moet telkens weer uitleggen waarom niet. Ik ben student (word morgen 20) en het blijft toch 'raar' om niet te drinken. :')

Ik drink ook geen energydrankjes, ik rook niet en ik gebruik geen drugs. Koffie drink ik heel af en toe, maar nooit zwart. Een lekkere cappuccino kan ik soms wel waarderen. :9 De keren dat ik koffie drink in een jaar zijn op een hand te tellen, denk ik.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:40

MonaLieske schreef:
Ik vind het leuk om te lezen dat er toch aardig wat mensen zijn die niet drinken. :) Ik drink zelf ook niet, maar ik moet telkens weer uitleggen waarom niet. Ik ben student (word morgen 20) en het blijft toch 'raar' om niet te drinken. :')

Ik drink ook geen energydrankjes, ik rook niet en ik gebruik geen drugs. Koffie drink ik heel af en toe, maar nooit zwart. Een lekkere cappuccino kan ik soms wel waarderen. :9 De keren dat ik koffie drink in een jaar zijn op een hand te tellen, denk ik.

Er zijn inderdaad veel mensen die het raar vinden, maar ja zo vind ik het ''raar'' dat er zoveel mensen zijn die zo slecht voor zichzelf zorgen (roken, drinken, xtc gebruiken, blowen, ongezond eten, niet bewegen etc.). Echter zijn er ook veel mensen (waaronder mijn vriend) die het juist heel goed vinden dat ik hier allemaal vanaf weet te blijven, ik merk wel dat hoe ouder ik word, hoe meer mensen dat gaan waarderen. :)

Jouw onderste alinea zou over mij kunnen gaan trouwens.. Houd ook niet van al die ''troep''. :n

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:41

Ik drink zo goed als niet. Het enige wat ik echt lekker vind is zoete witte wijn. Daar drink ik af en toe wel een glaasje van.
Maar dat zullen er nooit meer dan 2 zijn :)

Heb geen alcohol nodig om los te gaan. *\o/*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:43

JuliaMaria schreef:
Ik drink helemaal geen alcohol, het is ongezond en ik vind het niet zodanig lekker dat ik het ook echt wil drinken. :) Om lekker los te gaan in een discotheek of om het gezellig te hebben heb ik mezelf en mijn vrienden al, daar heb ik geen alcohol voor nodig. :D

Dat is niet helemaal waar.

Als je als vrouw zijnde 1 glaasje drinkt is dat zelfs goed voor je gezondheid, voor mannen geldt 2 glaasjes per dag.
En dan moet je natuurlijk geen coctails gaan drinken, rode wijn schijnt het beste te zijn.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:44

DDDMakkink schreef:
listiglistje schreef:

dus als jij geen alcohol neemt is het niet gezellig??
tenminste om het even zwart wit te zeggen ;)

ja ik stond helemaal verbaast over die 6 blikken energiedrank
heb het ooit geproeft en had geen kaakspier meer over wat is die handel zuur jakkie
nou ja ik ben toch apart ik lust geen alcohol en geen sigaretten en geen koffie

Dat zegt ze toch niet? Op terras vind ik het ook erg gezellig om een wijntje te drinken voor de gezelligheid en omdat ik er echt gek op ben. Dat betekend niet dat het niet gezellig is als je aan de cola zit?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 13:45

Als ik wegga in het weekend ga ik meestal 1 avond en drink ik dan gemiddeld denk 4/5 glazen. Met hoge uitzondering meer, maar dat komt zeer zelden voor. Verder soms nog 1 glaasje wijn als ik ergens even wat drink, maar daar blijft het wel bij :)