Elke dag je haar wassen: welke shampoo/ conditioner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:25

Rebeccaa schreef:
Bizzybijtje schreef:
De reden dát je haar vet is, is omdat je het zo vaak wast :')
Gewoon stoppen met iedere dag, en om de dag gaan wassen. Iedere dag is ook gewoon slecht voor je haar.

He oliebol! :') Maar mijn haar ziet er niet slecht uit, sterker nog het ziet er heel gezond uit en valt ook mooi en zo! Maar het is dus echt niet goed voor je haar? Hmmm.. dan ga ik het vandaag maar niet wassen en de komende weken alleen nog maar met knotjes in lopen :o.

Nou, gaat het er nog beter uitzien als je het minder gaat wassen ;)
Het is echt niet goed, heb het nagevraagd bij mijn kapster en zij zei ook dat om de dag echt het maximum is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:27

Maar als je dan sport en zo? Mijn haar is zeker op de zaterdag na wedstrijd echt wel toe om gewassen te worden (zweten, water over je hoofd enz.) en als ik uit ga op zaterdag wil ik daarna het bier er ook wel uit wassen en door de weeks sport ik ook nog.. hoe doen jullie het dan?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:41

Rebeccaa schreef:
Maar als je dan sport en zo? Mijn haar is zeker op de zaterdag na wedstrijd echt wel toe om gewassen te worden (zweten, water over je hoofd enz.) en als ik uit ga op zaterdag wil ik daarna het bier er ook wel uit wassen en door de weeks sport ik ook nog.. hoe doen jullie het dan?

Uitspoelen met alleen water...

Berdien

Re: Elke dag je haar wassen: welke shampoo/ conditioner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:58

Als ik in de zomer heb paardgereden en mijn cap kan uitwringen na een stevige training dan ga ik mijn haar écht niet alleen uit spoelen met alleen water. Dat vind ik gewoon goor. Nee hoor, dan maar wat vaker wassen. Vraag me dan af wat slechter is, je haar vaker wassen of zweet- en vuilresten die niet goed weggespoeld worden. Blegh.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:03

Ik was mijn haar 2 keer per week mijn haar is ook snel vet maar door het zo weinig te wassen gaat het echt super goed.
Ik was het eigenlijk altijd met shampoo van Guhl daar heb je ook speciale shampoos voor vet haar en die helpen echt!
Probeer echt je haar minder te wassen dat is eerst niet zo lekker maar gaat echt over!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:06

Berdien schreef:
Als ik in de zomer heb paardgereden en mijn cap kan uitwringen na een stevige training dan ga ik mijn haar écht niet alleen uit spoelen met alleen water. Dat vind ik gewoon goor. Nee hoor, dan maar wat vaker wassen. Vraag me dan af wat slechter is, je haar vaker wassen of zweet- en vuilresten die niet goed weggespoeld worden. Blegh.

Zweet en kleine vuilresten (zoals stof bijv.) kun je gewoon wegspoelen hoor, daar heb je geen zeep voor nodig. Zeep is alleen nodig om het vet weg te krijgen aangezien zeep en water niet mengen (maar dat weet iedereen denk ik wel...) en ook handig als je wat grover geschut nodig hebt als je bijv. echt iets vies in je haar hebt gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:10

dressagelady schreef:
Oamaru schreef:
Ik gebruik de shampoo en conditioner van Yes to Carrots. Wil nooit meer anders, sowieso het idee dat er geen chemische zooi in zit en dat het helemaal dierproefvrij is. (In tegenstelling tot Nivea etc) Mn haar voelt sterker aan, en heb het idee dat het 'vieze' laagje eraf is. :j Yes to tomatoes heb ik nog niet geprobeerd!

Vraagje aan jou en de rest van de Yes to .. gebruikers, hoe voelt jullie haar verder aan? Wel zacht? Krijg je het nog wel uit de knoop? Ik gebruik normaal namelijk altijd John Frieda, ik heb een tijdje een shampoo van de Body Shop gebruikt waar geen parabenen enz in zaten, maar ik kreeg mijn klitten er gewoon niet meer uit, heel mn haar ging naar de paasei ...

van de shampoo word je haar wel stug, maar icm de conditioner is het ideeaal spul, mijn haar voelt iedere keer als ik het gewassen heb alsof ik er een masker in heb gedaan ofzo *D Zelfs mijn droge puntjes voelen lekker zacht aan, en het blijft ook wel een dag of 2/3 lekker zacht :j :)

Shampoo van the bodyshop vind ik knudde

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:15

Cremespoeling of conditioner moet je minimaal doen met vet haar daar word het nog vetter van!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:16

Ik was mijn haar ook elke dag, soms zelfs wel 2 keer op een dag... Weet dat het slecht is, maar het zit gewoon totaal niet als ik het niet was. Ik loop heel de dag met iets op m'n hoofd op mijn werk, en dan heb ik 's avonds ook nog eens een cap op... Vandaar dat ik vaak onder de douche sta om mijn haar een beetje normaal te laten zitten.
Ik was mijn haar in ieder geval met de shampoo en conditioner van Elvive, die rode flessen.

liekemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:18

Wat tips voor minder vet haar:

Niet vaker dan om de dag wassen.
Haar goed nat maken, shampoo eerst in je handen opschuimen en zuinig aanbrengen.
Conditioner niet op het hoofd doen maar alleen op de punten.
Droogshampoo gebruiken als de eerste tussendagen erg vet haar oplevert.
Geen repair of glansshampoo gebruiken maar echt een voor vet haar. (ben zelf geen fan van andrelon, guhl en wella vind ik persoonlijk fijner, wella is grote fles 5 euro vaak 1 + 1 gratis actie, guhl is duurder maar tevens ook meer geconcentreerd en daardoor dus minder nodig)
Toch proberen minder met je handen door het haar te gaan, vooral de hoofdhuid vermijden, als je de hoofdhuid stimuleert door er vaak aan te komen/ wrijven maakt je hoofdhuid namelijk extra talg aan.
Voor statisch haar: haarlak op borstel spuiten en punten daarmee kammen, ook weer niet te vaak je haren (hoofdhuid) kammen ivm stimuleren van aanmaak van talg.

Ik was mn haar altijd als ik het na de paarden nat wordt onder de douche, dan ruik ik de geur namelijk nog erger. Als ik vaak moet douchen probeer ik wel erg zuinig met shampoo te zijn. Als ik mn haar trouwens alleen uitspoel voelt t erg stroef aan, voor mijn bos droge haar niet gewenst maar voor jou misschien wel een oplossing?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:24

dressagelady: Ik was m'n haar ook met Yes To Tomatoes, en mijn haar ziet er goed uit, is gezond en voelt lekker aan. Voor mij is dit de eerste shampoo die ik vor de 2e keer ga kopen, en dat zegt wat! En ja ik was het elke dag, is heel slecht, ik weet het. Maar ik kan niet anders, ik vind het niet kunnen dat ik op stage kom met vies vettig haar, dat gaat me gewoon punten kosten! Dat heb heb ik er niet voor over! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:26

het is ook de eerste shampoo ik al 2 keer gekocht heb overigens :))

en hiervoor heb ik echt alles geprobeerd tot een prijsklasse van 50 euro per fles (wel in de aanbeiding dan overigens hoor :P Voor de helft van de prijs ofzo :)) ) volgens mij :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:32

Marijee schreef:
dressagelady: Ik was m'n haar ook met Yes To Tomatoes, en mijn haar ziet er goed uit, is gezond en voelt lekker aan. Voor mij is dit de eerste shampoo die ik vor de 2e keer ga kopen, en dat zegt wat! En ja ik was het elke dag, is heel slecht, ik weet het. Maar ik kan niet anders, ik vind het niet kunnen dat ik op stage kom met vies vettig haar, dat gaat me gewoon punten kosten! Dat heb heb ik er niet voor over! :n

Mijn haar is pas vet na 4 dagen niet wassen, dat is echt een kwestie van afbouwen! Mijn haar waste ik eerst ook iedere dag, omdat het anders moddervet was... Ik zou het niet alleen afbouwen omdat het slecht is voor je haar, maar ook omdat het zo veel gemakkelijker is :D
Mijn haar is namelijk heel lang, dus duurt erg lang voor het droog is, ook als ik het moet föhnen ben ik 25 minuten bezig voor het goed droog is (en dan nog voelt het wat vochtig aan). Vandaar dat het me heel veel tijd scheelt als ik het maar 1x in de 4 a 5 dagen hoef te wassen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:33

hmm maar als je het gewoon iedere dag uitspoelt met water is dat ook niet echt van toepassing :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:34

Ohnee dat is waar :j
Ik spoel het nooit uit, maar dat komt omdat ik ook weinig dingen op mijn hoofd heb (dus geen zweetkop) en niet veel met vuil in aanraking kom in mijn haar. Dus 1x in de 4-5 dagen wassen met shampoo voldoet voor mij :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:41

Ik heb ook geen cap op m'n hoofd want ik rijd geen paard maar na mijn trainingen en wedstrijden is mijn haar toch echt wel zweterig met dit warme weer.. zeker als het nog iets warmer word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:41

Oh god ik word gek! Het is zo vet hè. Maar ik heb het niet gewassen. Kan niet wachten tot ik onder de douche kan springen vanavond.. :') Ik twijfel of ik er dit voor over heb.. ik heb het idee dat het stinkt en dat iedereen me vies vind! :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:48

Rebeccaa schreef:
Oh god ik word gek! Het is zo vet hè. Maar ik heb het niet gewassen. Kan niet wachten tot ik onder de douche kan springen vanavond.. :') Ik twijfel of ik er dit voor over heb.. ik heb het idee dat het stinkt en dat iedereen me vies vind! :')

Volhouden :))
Ik heb het daarom ook in de vakantie gedaan, dan had ik toch het idee dat het minder opviel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 12:50

Ja nou ik dacht ik doe stoer en ik begin er nu mee.. :)) Hoe lang duurt het ongeveer totdat het niet meer zo vet is? Want als dit een paar weken duurt dat het steeds 1 dag zo vet is.. %)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:02

Focussed schreef:
Rebeccaa schreef:

Volhouden :))
Ik heb het daarom ook in de vakantie gedaan, dan had ik toch het idee dat het minder opviel :')

Ik ook, en als ik dan toch naar buiten moest ging het vast in een knotje zodat niemand het zou zien :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:04

Ja ik heb het ook in een knotje en zo maar dan alsnog zie je het hoor. Lijkt wel alsof het ook ineens een hele vieze kleur heeft en zo..

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:13

ik was mijn haar nu meestal om te dag, een enkele keer iedere dag, dit alleen na paardrijden, uitgaan (vind het zo verschrikkelijk om rond te lopen, wetende dat het stinkt).

Ik gebruik altijd andrelon glans & care ( met parelextract) mijn haar voelt heerlijk aan, en is de dag na het douchen op zijn best! :j

de conditioner van glans & care gebruik ik ook regelmatig en ook daarover ben ik heerlijk tevreden!

vraag me echt af (voor de mensen die écht iedere dag wasse) of jullie geen droog haar krijgen na het douchen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:24

Ik merk juist dat m'n haar als ik conditioner gebruik minder snel vet wordt? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:20

Nou ik heb het vanmiddag dus toch gewassen want ik ga zo uit eten en wat een verademing :'). Mijn haar is weer fijn en zacht en ruikt weer fris en hmmm <3 :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:47

Hoe lang heb je het nu niet gewassen rebecca? :))