syoss slecht voor je haar ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijnxxx

Re: syoss slecht voor je haar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:52

Ik heb 1 keer zo'n grote fles syoss gehad: shampoo en conditioner. Werd het heel dun van, verloor ontzettend veel haren (moest echt iedere dag het putje schoonmaken ipv om de dag!). Verder begon het snel te stinken :S en moest ik het echt iedere dag wassen om het vetloos te houden (terwijl 1x per 2-3 dagen normaal is). Nooit meer syoss voor mij! Wat ze er ook over zeggen, ik ben blij met mijn vertrouwde andrelon.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:00

Ik krijg allemaal pijnlijke bultjes van syoss op mijn hoofd. Het lijken wel een soort puistjes. Ik heb dit nog nooit met andere shampoo gehad. En als ik conditioner er bij gebruik kan ik meteen mijn haren weer wassen want dan heb ik zo'n vette haren niet normaal meer. Ik ben dus ook al gestopt met het gebruiken van contitioner. Maar ik vind het zonde om een bijna volle fles shampoo weg te gooien dus die maak ik op maar daarna nooit meer syoss voor mij.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:53

Ik heb ooit eens syoss gekocht, maar nooit gebruikt, kan daar dus niks over zeggen.
Ik heb het alleen niet gebruikt omdat ik het zo absurd vies vond stinken :'). Ik lees dat sommige mensen hier het lekker vinden ruiken... Daar kan ik echt met mijn verstand niet bij :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:58

apart ik heb nergens last van wist dit ook niet maar ik denk dat er een hoop mensen zijn die het niet kunnen gebruiken maar dus ook een hoop mensen wel, voor mij voelt het gewoon goed en met de zeegroene variant kan ik zo mn haar kammen, het is de droog futloos variant maar ik gooi alles in mn haar, heb geen droog futloos maar het gebruik het toevallig. dove werkt bij mij ook erg goed. en andrelon , zelfs derlon.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:14

Ik heb mijn haar 2 weken geleden voor het eerst gekleurd met Syoss, na het kleuren lag mn hele putje vol haar.. heb 2 dagen nog jeuk gehad op mijn hoofdhuid, voor mij geen syoss meer dus. Het kleurresultaat + behoud is bij mij trouwens wel goed! Ik was mijn haar nu met een siliconen vrije shampoo van Yes to Carrots en dat bevalt veel beter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:15

Ach mijn haar doet het zelfs goed op de goedkoopste shampoo van de lidl of de aldi of whatever, overal werkt het eigenlijk wel prima op maar dit vind ik echt poedersuiker shampoo. Nee echt nooit meer. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:35

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal lollige reacties verwijderd. Het account van Syoss is aangevraagd bij het beheer om zo in te kunnen springen op vragen, klachten over de producten in specifieke topics. Maar ook voor het geven van adviezen over de producten. Het is niet de bedoeling daar een grap van te maken. Bedankt. Op eenzelfde manier zijn bijvoorbeeld Microsoft / Windows en T-Mobile ook aanwezig op de website.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:30

haha serieus, dan is zeker bill gates him self aan het woord ;)
nee grap.....

Ik heb syoss haarkleur gebruikt, en na maanden heb ik nog steeds donkerbruin haar, echt super!
het jammere van de creme spoeling is het mega vette haar wat ik er van over houd.

Jeuk krijg ik van glisskur, en zo zijn er bij ieder merk nog wel op en aanmerkingen......

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:38

Voor mij ook geen Syoss meer... het werd erg vet en kriebelde vreselijk. Ook kreeg mijn haar een groenige kleur.. :? (ben zelf blond) en heb dit nog nooit gehad bij gebruik van andere shampoo's (Herbal en Guhl)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:09

Toch vind ik t maar gek dat de verschillen zo groot zijn.. Ik heb bijna alle varianten gebruikt omdat mn haar steeds beter werd en dus andere verzorging nodig gehad, en nooit ergens last van. Van dood haar waar mn kapper echt van schrok weer gezond glanzend.. En aan de andere kant mensen wiens haar zo dood gaat als t mijne was.. Vraag ik me toch af waar dat aan zal liggen? Moet toch iets in zitten waardoor dr zo extreem verschillend op gereageerd wordt, ben nu wel ff nieuwsgierig waar dat m dan in kan zitten :+

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:14

Ik vind het een super merk. Sinds ik het gebruik is mijn haar veel minder snel vet dan bij bijv. Swarzkopf. :)
Ook moest ik bij Swarzkopf elke dag minimal cremespoeling gebruiken omdat ik anders niet door de klitten heen kwam, waardoor mijn haar erg vet ging worden op den duur. Nu ik dit merk heb hoef ik geeneens cremespoeling meer te gebruiken!

Ik vind het een super goed merk, en het werkt bij mij heel positief!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:53

Pattyy_ schreef:
Voor mij ook geen Syoss meer... het werd erg vet en kriebelde vreselijk. Ook kreeg mijn haar een groenige kleur.. :? (ben zelf blond) en heb dit nog nooit gehad bij gebruik van andere shampoo's (Herbal en Guhl)

Ik was een aantal jaar geleden nog echt wit blond en kreeg ook altijd groen haar. Zag er niet uit, maar hoe het kwam wist ik niet en de kappers ook niet. Nu mijn haar wat donkerder is heb ik nergens last meer van. *klopt af. :P

Ik gebruik Syoss nu meer dan 2 maanden en ben er nog steeds tevreden over. Ik gebruik overigens alleen shampoo, heb geen contitioner nodig.

Syoss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:58

Macs schreef:
Ik kreeg er ook een enorme jeukende hoofdhuid van en heel veel schilfers! Voor mij ook geen syoss meer!

Hoi Macs,
Het is uiteraard niet de bedoelding om jeuk en schilfers te krijgen van een shampoo. Wel kan een shampoo
de aanwezige huidschilfers extra snel losmaken wegens de reinigende ingrediënten. Als je behoefte hebt aan meer informatie of advies hierover, kun je ons altijd bellen (030 607 3650). We helpen je graag verder.

Groet,
Dorte
SYOSS Service

Syoss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:12

Jeanine93 schreef:
Ik heb Syoss ook een tijd gebruikt en krijg er super snel vet haar van en dat krijg ik al vrij snel, dus ik gebruik het niet meer.

Hoi Jeanine,
Vervelend dat je last krijgt van vet haar. Het is belangrijk om een shampoo te gebruiken die bij jouw specifieke haartype past.
Het kan zijn dat de shampoo die je gebruikt hebt te verzorgend is voor jouw haar. Te veel verzorgende ingrediënten kunnen
als een soort laagje op je haar blijven zitten, waardoor het vettig kan aanvoelen. Daarnaast kun je als je last hebt van haar
dat snel "vet" wordt, producten zoals conditioners en maskers beter met mate gebruiken en alleen voor de puntjes van je haar.

Groet,
Dorte
SYOSS Service

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:18

Ik heb alleen de haarlak van Syoss, de eerste keer dat ik het gebruikte was ik super enthousiast!
Mijn haar bleef zitten, het glansde mooi en zag ergewoon goed uit. Echter, toen ik een uurtje later op school was was het model eruit (heb kort haar) voelde het erg vet aan, niet doorkambaar, het zag eruit als stro en ik kon er helemaal niets meer mee.
Die haarlak ik dan ook ergens achter mijn kast beland...

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:18

Ik gebruik ook syoss maar heb nergens last van.
Vind vooral de spray voor stylen en fohnen erg goed :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:23

Trieske_ schreef:
mijn haar veranderde in een strobos door het wassen met syoss, heb het vrij snel weggegooit....gebruik veel verschillende merken en probeer alles maar syoss was toch wel het slechtste voor mijn haar....

Zelfde 'probleem' hier :j
heb de anti-klit spray, shampoo en creme spoeling geprobeerd & vond het geen van allen een succes.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:26

Nou, mijn reactie is verwijderd aangezien het hier om een 'serieus' :') forum gaat, waar dus blijkbaar alleen horrorverhalen mogen worden geplaatst. En dat is ook goed, want door het lezen van al die verhalen heb ik besloten om mijn weinige haren voortaan weer lekker te gaan wassen met John Frieda. Voor ik ook bulten en schilfers en haaruitval krijg.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:31

Oeehhh ik heb die grote Wella shampoo en conditioner..
Ik wilde ook aan de Syoss gaan maar ik denk dat ik bij wella blijf :D Bevalt ook goed!
Bedankt voor het melden

Syoss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:52

Passorapard schreef:
Nooit meer voor mij , mijn haar was harstikke vet . Elke keer maar weer , dus ik zeg nee :)

Hoi Passorapard,
Weet je misschien nog welke shampoo je hebt gebruikt en heb je er ook de conditioner bij gebruikt ?
Sommige shampoo’s, zoals repair shampoo’s bijvoorbeeld, geven meer verzorging aan het haar dan andere.
Als je daarnaast ook nog andere verzorgende producten zoals een conditioner of masker gebruikt, kan je haar
inderdaad vettig aanvoelen, omdat jouw haar zoveel verzorgende ingrediënten waarschijnlijk niet nodig heeft.

Groet,
Dorte
SYOSS Service

Syoss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:18

gamblerlover schreef:
Ik vind Syoss een totale ramp!

Ben het anderhalf jaar geleden gaan gebruiken, nadat het eerst droog werd begon het later uit te vallen. In eerste instantie zocht ik dit niet bij de shampoo maar na een bezoek aan de arts en dermatoloog toch weer terug gegaan naar mijn vorige gebruikte merk shampoo. Daarna heeft de uitval nog een half jaar geduurd, nu is het eindelijk weer iets beter. Heb wel zo'n 15 cm van mijn lang flink uitgedunde bos haar af moeten knippen om het weer "redelijk" gezond te krijgen. Maar het duurt nog wel even voordat mijn haar hetzelfde is als voor de Syoss ramp...

Voor mij nooit weer, ik heb trouwens nog nooit een kapper gezien waar ze dit merk verkopen, dus of het wel echt een kappersmerk is of meer gevalletje misleidende reclame weet ik niet..

Hoi gamblerlover,
Vervelend dat je deze ervaring hebt met het product. Heeft de arts en/of dermatoloog iets van advies hierover kunnen geven?
Je kunt ook wat informatie over haaruitval vinden via de volgende link: http://www.gezondheidsplein.nl/dossier/7/77/Haarproblemen.html
Het verlies van ongeveer honderd haren per dag is normaal, maar zo te horen was het bij jou meer. Mocht je behoefte hebben
aan meer informatie of advies, dan kun je ons altijd bellen (030 607 3650), we helpen je graag verder.

Groet,
Dorte

SYOSS Service

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:21

01San schreef:
Oeehhh ik heb die grote Wella shampoo en conditioner..
Ik wilde ook aan de Syoss gaan maar ik denk dat ik bij wella blijf :D Bevalt ook goed!
Bedankt voor het melden

die heb ik nu ook en die bevalt mij ook prima....nergens last van

Syoss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:40

__Esther__ schreef:
Mijn haar is heel erg gaan uitvallen van dit product! Ik zocht het eerst in de rui etc. maar het duurde allemaal wel erg lang en echt zo veel haar had ik nog nooit op het doucheputje zien liggen. Ik ben gestopt en na een week had ik weer normale haaruitval :)

Hoi Esther,
Haaruitval is uiteraard niet leuk en het is zeker niet de bedoeling met een shampoo. Het verliezen van honderd haren per dag is normaal.
Als je het gevoel hebt dat jouw haarverlies buitengewoon is geweest, kan je ons altijd bellen op 030 607 3650 of mailen (info.cosmetics@henkel.com), samen kunnen we dan proberen de oorzaak van je haaruitval te achterhalen.
Ook is er ( zoals ik ook net hierboven @gamblerlover heb aangegeven ) veel informatie over haaruitval te vinden op de
volgende link: http://www.gezondheidsplein.nl/dossier/7/77/Haarproblemen.html

Groet,
Dorte
SYOSS Service

Syoss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:58

elisa_ schreef:
ik vind het maar niets, mijn haar word er vet van, het is al vet als ik het net heb gefohnd. ik koop het niet weer.

Hoi Elisa,
Weet je nog welke shampoo je hebt gebruikt ? Sommige shampoo’s hebben meer verzorging dan andere, zoals bijvoorbeeld repair.
Verzorging is goed voor je haar, maar als je haar het niet nodigt heeft kan het niet worden opgenomen en kan je haar er vet van
aanvoelen.

Groet,
Dorte
SYOSS service

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:37

Ik vind syoss ook niks ik had mijn flessen na een paar keer gebruiken aan m'n schoonzus gegeven, blijf bij Dr. Organic en Yes to carrots.. zit bijna geen rotzooi in! :)