Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
trudel schreef:vandaag weer meer op krukken geoefend met de fysio!! loop zo de kamer paar x heen en terug!!
eindelijk!!
mag ook eindelijk weer na de Wc ipv Postoel wat een heerlijkheid!! haha!!
ook heb ik toestemming om in de auto even naar mijn paardjes te kunnen!!
ben helemaal blij!!
eindelijk na 5 weken!!

Fijn dat je alweer iets meer kan! Doe voorzichtig!
Ginootje schreef:Wow wat een verhaal,
ik heb je verhaal gelezen maar de rest niet.. Hoe gaat 't nu met je?
trudel schreef:Ginootje schreef:Wow wat een verhaal,
ik heb je verhaal gelezen maar de rest niet.. Hoe gaat 't nu met je?
ja heel verhaal he!!
het gaat elke dag weer een stukje beter met me!
ondertussen mag ik weer iets op krukken lopen wat na een week oefenen aardig lukt!!
ook mag ik sinds gister weer in een auto vervoert worden dus ben heerlijk bij mijn paard geweest!!
vanavond denk ik even naar m'n shetje toe!!
dus er is veel vooruitgang!!
)

, ik kan nu ook al beetje paardrijden en sporten etc. maar nog niet zoals in het begin, maar dat komt wel weer!

ginouque schreef:hi!
goed bericht dus! als je flink doorzet kan je er met pinksteren op!!
ik heb vandaag weer voor het eerst op het paard gezeten![]()
14 januari was de laatse keer (nu he bikd an ook nog 4 dagen op de IC gelegen, 2 weken Ziekenhuis totaal) dus het moet kunnen als je er met pinksteren weer op zit!
bij mij zeiden ze ook een half jaar tot de oude weer, maar ik ga behoorlijk snel. maar voordat alles weer helemaal hetzelfde is tot voorheen, heb je die tijd wel nodig, ik kan nu ook al beetje paardrijden en sporten etc. maar nog niet zoals in het begin, maar dat komt wel weer!
Ik dacht eerst ook dat een half jaar vet lang duurde, maar dat valt nog best mee, als je weer eenmaal wat meer dingen kunt doen
Succes!
p.s. bij mij zeiden ze allemaal; wat is nu eeen half jaar op een heel leven? (klinkt heel makkelijk I know, dat vind/vond ik ook, maar het is wel waar.)
EvitaHitalia schreef:Fijn dat het de goede kant op gaat!
Mijn arts zei ook dat het herstel een half jaar tot een jaar zou duren, en we hebben het er niet eens over gehad toen die tijd wanneer ik op het paard zou kunnen zitten.
Nu ben ik een half jaar verder (t is in oktober gebeurd) en ik ben nu weer zo goed als de 'oude'. Ik heb nog wel vaak last van de spieren in mijn rug, als ik bijvoorbeeld lang in 1 dezelfde houding heb gezeten, gestaan of gelegen heb. Ook met spanning of als ik zenuwachtig ben ga ik het voelen in mijn rug, maar dit zal altijd wel blijven.
Uiteindelijk ben ik eind januari/begin februari voor het eerst weer op een paard gestapt. Dat was dus 3 a 4 maanden na mijn ongeluk, nog best snel vind ik zelf.
Ik moet wel zeggen dat ik nog niet helemaal op oude niveau ben, mijn paard heeft al die tijd ook stil gestaan en we moeten er echt hard aan werken. T gaat de laatste tijd wel heel goed!
Succes nog.
als ik maar tussendoor even gewoon ga zitten..

heel fijn was dat weer!

trudel schreef:fijn te weten dat het bij jullie best mee viel met de angst!
ik zie er tot nu toe ook nog niet echt tegen aan!!
liever vandaag nog dan morgen!!
zie alleen erg tegen de spierpijn op hahaha!!
vandaag voo rhet eerst boven slapen!! word ook weer nodig tijd!!

net op ze gekneusd zijn, haha. maarja na 3 maanden niet gereden hebben en normaal dagelijks minstens 2 ( en op meerdere zelf 7 of meer
) vind ik het niet heel erg