Gebroken kont....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trudel

Re: Gebroken kont....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 14:33

tja toen ik was gevallen had ik ditook nooit verwacht!!
ben normaal echt een jankerd als ik pijn heb nu kreeg ik zelfs de slappelach!! zo raar haha!!
et alweer heerlijk in het zonnetje gezeten!!
heerlijk weer vandaag zeg!!

gister weer aantal stappen gelopen!! zonder duizelig te worden!!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 07:52

fijn dat het al een stuk beter gaat!!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 14:20

vandaag weer meer op krukken geoefend met de fysio!! loop zo de kamer paar x heen en terug!!
eindelijk!!
mag ook eindelijk weer na de Wc ipv Postoel wat een heerlijkheid!! haha!!
ook heb ik toestemming om in de auto even naar mijn paardjes te kunnen!!
ben helemaal blij!!
eindelijk na 5 weken!!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:28

trudel schreef:
vandaag weer meer op krukken geoefend met de fysio!! loop zo de kamer paar x heen en terug!!
eindelijk!!
mag ook eindelijk weer na de Wc ipv Postoel wat een heerlijkheid!! haha!!
ook heb ik toestemming om in de auto even naar mijn paardjes te kunnen!!
ben helemaal blij!!
eindelijk na 5 weken!!

Geweldig!! weer naar je paardjes, daar zal je zeker van opknappen!
ook lekker dat je weer op de wc kan hoe raar het ook klinkt :P
kan me voorstellen ff lekker voor jezelf en niet dat iedereen erbij is in de kamer!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:46

Ha Trudie, wat ben jij ongelukkig gevallen zeg! :\ Fijn dat je alweer iets meer kan! Doe voorzichtig! :(:)

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 12:45

ja heerlijk zoon wc hokje haha!!
heerlijk rustig:P

en imre ben echt verkeerd terecht gekomen helaas... volgende x maar weer op mijn schouder ofzo die is sterker haha!!
mijn kont kan niet veel hebben aha!!

gister avond heerlijk bij Alegro geweest!!
hij heeft eerst mijn rolstoel maar eens afgelikt en toen keek hij na een vriendin die hem nu rijd van gaan we nog wat doen of sta ik hier voor niks ofzo??
haha echt wat voo rhem!!
heerlijk om hem na 5 weken even gezien t ehebben!!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:59

Wow wat een verhaal,

ik heb je verhaal gelezen maar de rest niet.. Hoe gaat 't nu met je?

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 15:07

Ginootje schreef:
Wow wat een verhaal,

ja heel verhaal he!!
het gaat elke dag weer een stukje beter met me!
ondertussen mag ik weer iets op krukken lopen wat na een week oefenen aardig lukt!!
ook mag ik sinds gister weer in een auto vervoert worden dus ben heerlijk bij mijn paard geweest!!
vanavond denk ik even naar m'n shetje toe!!
dus er is veel vooruitgang!!

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:45

trudel schreef:
Ginootje schreef:
Wow wat een verhaal,

ja heel verhaal he!!
het gaat elke dag weer een stukje beter met me!
ondertussen mag ik weer iets op krukken lopen wat na een week oefenen aardig lukt!!
ook mag ik sinds gister weer in een auto vervoert worden dus ben heerlijk bij mijn paard geweest!!
vanavond denk ik even naar m'n shetje toe!!
dus er is veel vooruitgang!!

Mooizo dat er zoveel vooruitgang is! En dat je weer lekker naar je paardjes kan! =)

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:05

Gefeliciteerd!!!

Met de vooruitgang, maar ook je verjaardag natuurlijk! *\o/*

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 17:39

Tody schreef:
Gefeliciteerd!!!

Met de vooruitgang, maar ook je verjaardag natuurlijk! *\o/*

dank je wel :D *\o/*

vandaag moest ik traplopen oefenen met de fysio!
nou dat is me toch zwaar haha!! :j
maar zo kan ik teminste binnenkort heerlijk douchen!!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 13:38

even een Up-date!!

vorige week naar het ziekenhuis geweest voor controle foto's!!
het zag er weer goed uit voor zover ze het konden zien!!
als ik het zeker wilde weten moest ik door een scan maar dat doen ze liever niet bij jonge mensen ivm de stralingen!!
maar ze konden gelukkig niks afwijkens meer zien!!
mag nu langzaam aan weer meer mijn bekken belasten met behulp van de fysio!!
die komt nu nog steeds 3x in de week langs!!

ze is net ook geweest en mag nu in huis oefenen met 1 kruk te lopen!!
erg lastig nog maar went vanzelf!!
ook de thuiszorg ga ik afbouwen kan eindelijk weer bij mijn eigen voeten!!
als het goed gaat en goed kan lopen met 1 kruk kan ik volgende week weer naar mijn eigen huis!!
heb het erg goed bij mijn ouders hoor maar mis vriendlief toch wel bij me!! ook al komt hij elke dag!!
Trap lopen gaat ook erg goed nu (alleen hangt de leuning beetje los dus kan me niet meer vast houden :') )

volgens de arts MAG ik weer paardrijden vanaf pinksteren (dan is het precies 3 maand geleden)
maar hij zei ook of het lukt is de volgende vraag natuurlijk!!

ben nu druk aan het trainen met mijn beenspieren en gaat gelukkig steeds beter!!
zelfs mijn buik word iets platter verbeeld ik me!! nog nooit gehad haha!!

toch de vraag aan mensen die dit ook hebben meegemaakt: hoelang duurde het bij jullie voor je weer in het zadel zat??
arts zei dat ik pas over half jaar tot een jaar de oude ben... duurt nog zo lang... pff...

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:40

hi!

goed bericht dus! als je flink doorzet kan je er met pinksteren op!!

ik heb vandaag weer voor het eerst op het paard gezeten :D :D
14 januari was de laatse keer (nu he bikd an ook nog 4 dagen op de IC gelegen, 2 weken Ziekenhuis totaal) dus het moet kunnen als je er met pinksteren weer op zit!

bij mij zeiden ze ook een half jaar tot de oude weer, maar ik ga behoorlijk snel. maar voordat alles weer helemaal hetzelfde is tot voorheen, heb je die tijd wel nodig :j , ik kan nu ook al beetje paardrijden en sporten etc. maar nog niet zoals in het begin, maar dat komt wel weer!

Ik dacht eerst ook dat een half jaar vet lang duurde, maar dat valt nog best mee, als je weer eenmaal wat meer dingen kunt doen :)

Succes!

p.s. bij mij zeiden ze allemaal; wat is nu eeen half jaar op een heel leven? (klinkt heel makkelijk I know, dat vind/vond ik ook, maar het is wel waar.)

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 15:22

Fijn dat het de goede kant op gaat!
Mijn arts zei ook dat het herstel een half jaar tot een jaar zou duren, en we hebben het er niet eens over gehad toen die tijd wanneer ik op het paard zou kunnen zitten.
Nu ben ik een half jaar verder (t is in oktober gebeurd) en ik ben nu weer zo goed als de 'oude'. Ik heb nog wel vaak last van de spieren in mijn rug, als ik bijvoorbeeld lang in 1 dezelfde houding heb gezeten, gestaan of gelegen heb. Ook met spanning of als ik zenuwachtig ben ga ik het voelen in mijn rug, maar dit zal altijd wel blijven.
Uiteindelijk ben ik eind januari/begin februari voor het eerst weer op een paard gestapt. Dat was dus 3 a 4 maanden na mijn ongeluk, nog best snel vind ik zelf.
Ik moet wel zeggen dat ik nog niet helemaal op oude niveau ben, mijn paard heeft al die tijd ook stil gestaan en we moeten er echt hard aan werken. T gaat de laatste tijd wel heel goed!

Succes nog.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 16:10

ginouque schreef:
hi!

goed bericht dus! als je flink doorzet kan je er met pinksteren op!!

ik heb vandaag weer voor het eerst op het paard gezeten :D :D
14 januari was de laatse keer (nu he bikd an ook nog 4 dagen op de IC gelegen, 2 weken Ziekenhuis totaal) dus het moet kunnen als je er met pinksteren weer op zit!

bij mij zeiden ze ook een half jaar tot de oude weer, maar ik ga behoorlijk snel. maar voordat alles weer helemaal hetzelfde is tot voorheen, heb je die tijd wel nodig :j , ik kan nu ook al beetje paardrijden en sporten etc. maar nog niet zoals in het begin, maar dat komt wel weer!

Ik dacht eerst ook dat een half jaar vet lang duurde, maar dat valt nog best mee, als je weer eenmaal wat meer dingen kunt doen :)

Succes!

p.s. bij mij zeiden ze allemaal; wat is nu eeen half jaar op een heel leven? (klinkt heel makkelijk I know, dat vind/vond ik ook, maar het is wel waar.)

wat goed dat jij er weer hebt opgezeten!!
nu ik dat zo lees krijg ik weer meer hoop dat ik het ook ga redden:)
en idd de tijd gaat best snel nu!!
ook al zit ik nog wel aan huis vast!! af en toe ff naar de paardjes!!
de dag is eigenlijk zo voorbij!!
ben nog wel erg snel moe!! jij dan??
af en toe moet ik zelfs smiddags even slapen ander trek ik het geen hele dag haha!!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 16:13

EvitaHitalia schreef:
Fijn dat het de goede kant op gaat!
Mijn arts zei ook dat het herstel een half jaar tot een jaar zou duren, en we hebben het er niet eens over gehad toen die tijd wanneer ik op het paard zou kunnen zitten.
Nu ben ik een half jaar verder (t is in oktober gebeurd) en ik ben nu weer zo goed als de 'oude'. Ik heb nog wel vaak last van de spieren in mijn rug, als ik bijvoorbeeld lang in 1 dezelfde houding heb gezeten, gestaan of gelegen heb. Ook met spanning of als ik zenuwachtig ben ga ik het voelen in mijn rug, maar dit zal altijd wel blijven.
Uiteindelijk ben ik eind januari/begin februari voor het eerst weer op een paard gestapt. Dat was dus 3 a 4 maanden na mijn ongeluk, nog best snel vind ik zelf.
Ik moet wel zeggen dat ik nog niet helemaal op oude niveau ben, mijn paard heeft al die tijd ook stil gestaan en we moeten er echt hard aan werken. T gaat de laatste tijd wel heel goed!

Succes nog.

fijn dag je weer bijna de oude bent!!
wou dat ik al zo ver was!! lijkt me heerlijk!!
gelukkig rijd een vriendig van me mijn paard 2x in de week dus die staat niet helemaal stil!!
hij is nog jong dus vin dhet fijn dat hij door gereden word!!

vonden jullie het trouwens eng om er weer op te gaan??
of ben je niet op dezelfde paard gestapt??

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:48

Moe ben ik steeds minder :) als ik maar tussendoor even gewoon ga zitten..

In het begin, was ik alleen maar moet de eerste week heb ik bijna alleen maar geslapen!
Nu sinds een aantal weken dat ik gewoon meer kan en minder snel moe ben, wel heb ik soms nog dagen dat ik echt hangerig ben :j

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 19:56

oh dan ligt dat gelukkig niet aan mij haha!!
heb me nu toch een spierpijn elke avond!!
niet best haha!!

vandaag maar weer eens het topic trg gelezen helft van de dingen heb ik niet eens opgeslagen geloof ik!!
volgens mij moet ik morgen eerst eens naar de manege want denk dat helft van mijn hersens nog in de bak liggen!!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:22

Ik vind de eerste keer op een paard stappen best eng. Ben niet opdezelfde gestapt als waar ik vanaf gevallen ben (was van mijn schoonzusje en ondertussen verkocht) maar daar was ik ook niet meer op gegaan. Ben op t paard van mijn schoonmoeder geweest, een oud beestje wat geen vlieg kwaad zou doen. Daarna op mijn eigen beestje gestapt en ben zo ontzettend blij dat ik hem volledig vertrouw. Ik weet wat ie doet en hoe ie is. Dat is de enigste reden waarom ik hem zo snel ben gaan rijden. De eerste weken was ik erg voorzichtig, durfde niet echt been te geven of een tikje. Was te bang voor een bok ofzo. Nu durf ik weer steeds meer! Heb vorige week zelfs weer een kruisje gesprongen..

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:58

Hmm daar heb ik vandaag geen last van gehad :)
mijn instructrice (ze reed en rijd hem nu door) heeft hem eerst gereden omdat het nogal een draak kan zijn, daarna zelf gestapt en weggereden draven galloperen :) heel fijn was dat weer!
Maar nu ben ik van mezelf ook enorm nuchter, dat scheelt ook veel!

Evitahitalia, hoe was jij er van af gevallen en wat was het gevolg? Of lees ik er over heen? :)

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:09

Ik had het inderdaad eerder in dit topic ook al verteld haha!
Maar ik zou een jonge pony van mijn schoonzusje rijden die zelf met der ouders op vakantie warenn. Maar bij het opstappen ging t al fout, die pony begon te bokken steigeren springen en al die gekkigheid, net zo lang tot ik er naast lag. Gewoon heel verkeerd neer gekomen. Ben een dag na de val naar t ziekenhuis gegaan en ik had een rugwervel gebroken.. 10 dagen in t ziekenhuis plat op mijn rug gelegen en na die 10 dagen mocht ik rustig aan gaan zitten staan en lopen. Heb daarna nog 6 weken met een corset gelopen.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 19:32

fijn te weten dat het bij jullie best mee viel met de angst!
ik zie er tot nu toe ook nog niet echt tegen aan!!
liever vandaag nog dan morgen!!
zie alleen erg tegen de spierpijn op hahaha!!
vandaag voo rhet eerst boven slapen!! word ook weer nodig tijd!!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:08

Ik had trouwens helemaal geen last van spierpijn, viel me erg mee! Alleen in mijn rug dan natuurlijk wel maar in mijn benen bijvoorbeeld niet. Kwam ook doordat ik bij de fysio veel beenspier oefeningen deed.
Ik heb trouwens wel vaak nog een beetje angst bij t opstappen. Maar dan helpt altijd iemand wel even op mijn paard vast te houden en ik stap vaak nog met een krukje op, hoewel ik het ook weer zonder krukje kan.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 17:53

ook niet zo gek dat je opstappen nog wat eng vind!! zou ik ook hebben!!

mijn paard van 1.70 wil nooit stil staan met opstappen!!
en ben zelf 1.88 maar ontzettend stijf haha!!
dus opstappen is altijd een drama!!
krukje erbij maar ja dan loopt hij weg dus iemand moet hem altijd ook ff voo rme vast houden!!
vriendin rijd hem nu voor me 2x in de week en die stapt op zonder kruk en dan blijft meneer wel staan!!
nou ja zonder kruk opstappen gaat me waarschijnlijk nog heel lang niet lukken!!
elende die stijve benen haha!!

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 18:37

trudel schreef:
fijn te weten dat het bij jullie best mee viel met de angst!
ik zie er tot nu toe ook nog niet echt tegen aan!!
liever vandaag nog dan morgen!!
zie alleen erg tegen de spierpijn op hahaha!!
vandaag voo rhet eerst boven slapen!! word ook weer nodig tijd!!

het valt best mee idd :j

had zelf geen last van angst, morgen ga ik weer even een paar minuten :D
haha ik had precies het zelfde, de zusters snapten er niks van dat ik er weer op wou, op 2 na, die reden zelf ook :=

spierpijn heb ik niet, alleen last van mijn kont/zitbeenknobbels :') net op ze gekneusd zijn, haha. maarja na 3 maanden niet gereden hebben en normaal dagelijks minstens 2 ( en op meerdere zelf 7 of meer :+ ) vind ik het niet heel erg :=

@evitahitalia, ik kan me heel goed voorstellen dat je het opstappen nu iets enger vind, heel begprijpelijk! zal ook wel langzaam steeds minder worden :j
en idd. door de beenspiertraining met fysio valt het nog mee met spierpijn!

vriendin-klasgenoot is ook van het paard gevallen, ook 1 dag 'rondgelopen' toch maar na de dokter, nu ligt ze 2 dagen in het ziekenhuis. gebroken rugewervel(s), ze word vrijdag geopereerd, omdat de kans te groot is als ze niks doen dat ze verlamd raakt aan de benen, omdat de breuk over'/bij de zenuwen lopen.. Ik hoop dat alles goed gaat, zitten natuurlijk ook weer risicos aan verbonden!!