Abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:18

Nell_ schreef:
Dan is adoptie de beste optie idd :j
Zal ook zwaar zijn, maar je geeft het kind een kans. Die er niet om gevraagd heeft!

Precies. Denk alleen wel dat een abortus op zijn plaatst als blijkt dat het kindje totaal geen menswaardig leven door lichamelijke/geestelijke beperkingen kan genieten. En dan bedoel ik dus echt de heel zware gevallen.

Urbanus

Er is toch een 'tekort' aan Nederlandse adoptiekinderen? Daarom zijn er wachtlijsten voor China e.d.

Nell_

quera schreef:
Nell_ schreef:
Zal ook zwaar zijn, maar je geeft het kind een kans. Die er niet om gevraagd heeft!

En die andere 10.000 kinderen die op adoptie wachten in nederland?

Dat is waar :=
Eigenlijk wel erg om over na te denken. Dit zijn de consequenties.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:19

MarcoBorsato schreef:
Er is toch een 'tekort' aan Nederlandse adoptiekinderen? Daarom zijn er wachtlijsten voor China e.d.

nee mensen hebben liever een chineesje omdat die zo lief zijn.. de nederlandse kindjes zitten in tehuizen :( erg jammer.. (heb ik mij laten vertellen).

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:20

easygoing schreef:
Nell_ schreef:

Precies. Denk alleen wel dat een abortus op zijn plaatst als blijkt dat het kindje totaal geen menswaardig leven door lichamelijke/geestelijke beperkingen kan genieten. En dan bedoel ik dus echt de heel zware gevallen.

Ik ben het er niet mee eens :o Mijn neefje kan in principe niks, maar wel lachen! Ik geloof best dat hij wil leven. Al kan hij er zelf denk niet over nadenken.

Maar zoiets weet je dus alleen als je een punctie doet. Tuurlijk wil iedereen een gezond kindje, maar wij houden er ook van als het een beperking heeft.

En het is gek, maar ik hou nu al van die kleine in mijn buik :+:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:22

Marietje_007 schreef:
MarcoBorsato schreef:

nee mensen hebben liever een chineesje omdat die zo lief zijn.. de nederlandse kindjes zitten in tehuizen :( erg jammer.. (heb ik mij laten vertellen).

Ja dan heb je dus het verkeerde verteld gekregen. Ik zal het je even kort uitleggen. Die kinderen zitten in tehuizen, omdat de thuissituaties niet optimaal zijn. Ze zitten daar soms om het contact te verbeteren, en soms definitief omdat de ouders niet capabel genoeg zijn om het alleen te doen. Of omdat die kinderen stoornissen hebben waardoor ze beter af zijn in een instituut.

Er is wel een tekort aan pleegouders, maar pleeg- en adoptieouders moet je niet verwarren.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:23

Nell_ schreef:
easygoing schreef:

Ik ben het er niet mee eens :o Mijn neefje kan in principe niks, maar wel lachen! Ik geloof best dat hij wil leven. Al kan hij er zelf denk niet over nadenken.

Maar zoiets weet je dus alleen als je een punctie doet. Tuurlijk wil iedereen een gezond kindje, maar wij houden er ook van als het een beperking heeft.

En het is gek, maar ik hou nu al van die kleine in mijn buik :+:

Dat begrijp ik en natuurlijk houden jullie ook van jullie kindje als het niet helemaal gezond is maar waar ik op doel is kinderen die dus echt niet zonder machines en zonder enige vorm van levensvreugde kunnen leven. De echte hele zware gevallen dus.

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:29

ff weg gehaald, hoeft niet hele wereld te weten(A)
Laatst bijgewerkt door Anouska15 op 17-03-11 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje_007

Marietje_007 schreef:

Ja dan heb je dus het verkeerde verteld gekregen. Ik zal het je even kort uitleggen. Die kinderen zitten in tehuizen, omdat de thuissituaties niet optimaal zijn. Ze zitten daar soms om het contact te verbeteren, en soms definitief omdat de ouders niet capabel genoeg zijn om het alleen te doen. Of omdat die kinderen stoornissen hebben waardoor ze beter af zijn in een instituut.

Er is wel een tekort aan pleegouders, maar pleeg- en adoptieouders moet je niet verwarren.[/quote]

http://www.kinderbescherming.nl/wat_doe ... nederland/

ojah je hebt gelijk.. *zo leer ik nog wat*

Urbanus

Sperma door rubber heen?

Edit: die was voor Anouska

Marietje: Weer wat geleerd :P Mijn moeder heeft in tehuizen gewerkt, en klinieken etc.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 17-03-11 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje_007

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:30

zat er een klein gaatje in. (wellicht)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:33

er is geen tekort aan nederlandse kinderen,alleen schijnt de adoptieprocedure hier nog moeilijker te zijn(klopt dat?)

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:33

Dat weet ik niet, wordt verder ook weinig over gepraat, neem aan idd gaatje! Anders is het echt super sperma:O

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:34

sperma kan niet door rubber heen. dus dan moet het een gaatje zijn geweest of gescheurd oid.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:35

citaat van de site:

Wat moet u doen om een in Nederland geboren kind te adopteren
Er is geen aparte procedure voor aspirant adoptieouders die een in Nederland geboren kind willen adopteren. Wilt u een Nederlands kind adopteren, dan moet u alle stappen doorlopen die ook gelden voor het adopteren van een kind uit het buitenland.

Lijkt me dus even zwaar te zijn.. Inderadaad leren op je vrije donderdag avond :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:36

Snoevie schreef:
er is geen tekort aan nederlandse kinderen,alleen schijnt de adoptieprocedure hier nog moeilijker te zijn(klopt dat?)

Nee, procedure is vergelijkbaar met een buitenlandse adoptie. Nederlandse adoptiekinderen komen vaak van asielzoekers, en het zijn er zo'n 40 per jaar. Er zijn dus meer wensouders, dan kinderen.

edit: Zwanger worden terwijl je het Double Dutch doet vind ik wel heel sterk. Ik denk dat er informatie wordt achtergehouden.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 17-03-11 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:37

Dus al met al is adoptie een heel goede optie.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:39

MarcoBorsato schreef:
Snoevie schreef:

Nee, procedure is vergelijkbaar met een buitenlandse adoptie. Nederlandse adoptiekinderen komen vaak van asielzoekers, en het zijn er zo'n 40 per jaar. Er zijn dus meer wensouders, dan kinderen.

edit: Zwanger worden terwijl je het Double Dutch doet vind ik wel heel sterk. Ik denk dat er informatie wordt achtergehouden.

Dat zou goed kunnen, slordig zijn met de pil of iets dergelijks..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:39

MarcoBorsato schreef:
Snoevie schreef:

oke thnx voor de info,ik wist het niet zeker.

ik vind het ook wel toevallig,zwanger bij DD,maarja.............

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:40

Ik heb geen idee, als het goed is niet. Vondt hem ook sterk. Heb verder ook geen idee of die ex vriendin haar pil goed slikte. Dan is het voor mn vriend verborgen gehouden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:42

Een interessant boek dat gaat over conceptie gaat is 'De Spermaoorlog'. Aan de hand van een aantal scenes wordt uitgelegd hoe het nou precies werkt, en wanneer je wel, en niet vruchtbaar bent.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:43

klinkt grappig,zou ik weleens willen lezen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:44

Anouska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:48

Als je niet oppast met dat tekort aan adoptiekinderen, gaan er nog mensen rare fratsen uithalen en expres zwanger raken voor muisschien wat geld?

Nouja rare fratsen.. nu ik er langer over na denk, als ik geen kinderen zou kunnen krijgen zou ik er zeker ook een proberen te adopteren!

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:12

maar kinderen kopen in Nederland is gelukkig illigaal :P