Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Uit angst voor zwangerschap een zwangerschapstest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:45

Hij kan niet fout zitten als hij erin zit.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:46

Magrathea schreef:
als ik zwanger zou blijken zou ik het waarschijnlijk niet weg willen laten halen. Ik heb een soort angst dat ik misschien ooit onvruchtbaar word, en dan zou ik er niet mee kunnen leven dat ik een kindje had kunnen hebben..

Misschien een beetje offtopic maar het is tegenwoordig al heel lang duidelijk dat een abortus helemaal niet zorgt voor (mogelijke) onvruchtbaarheid. Totaal irrelevante angst dus. :)

Back ontopic: Ik vind het niet nodig om me elke maand te gaan testen. Ben al een keer zwanger geweest toen ik 17 was (heb voor een abortus gekozen) en toen had ik ook geen test nodig om te voelen dat ik zwanger was. Ik wist het gelijk..

Als ik nu zwanger blijk te zijn (en die kans is erg klein als je gewoon braaf de pil slikt) is het gewoon welkom. Dus dan maakt het niet uit als ik er pas later achterkom. :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:47

Dat zeiden ze van de spiraal ook, en dat was bij mij ook het geval

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:47

ik gebruik nu alleen condoom. ik reageer namelijk heel fel op toegevoegde hormonen := :o

miskraam door ring, zal wel door die stofjes komen die er in zitten. was ook in zeer pril stadium afgebroken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:48

Oh dat was dezelfde zwangerschap die was tijdens gebruik vd ring.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 16:48

Ariebombarie schreef:
ik gebruik nu alleen condoom. ik reageer namelijk heel fel op toegevoegde hormonen := :o

miskraam door ring, zal wel door die stofjes komen die er in zitten. was ook in zeer pril stadium afgebroken.

Dat is wel vervelend... :( Ik ben helemaal niet bekend met die nuvaring, maar als ik dit zo hoor wil ik dat ook niet! :Y)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:49

ja want ik wist niet eens dat het zo was. pas toen het er letterlijk uit kwam.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:49

ja zeker vervelend, als ik het had geweten dan hadden we nu een kleintje gehad namelijk... :+

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:51

lesilla schreef:
Omdat hij makkelijk niet goed kan zitten ofzo?
ga eens opzoeken welke percentages voor veilig zijn ze bij de nuvaring geven

Dezelfde als voor de pil. ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 16:56

Ariebombarie schreef:

Smakelijk :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:58

KBTP schreef:
Ariebombarie schreef:

Smakelijk :')

ja niet echt :o nog ranziger was het om het te ontleden en te onderzoeken :+

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:03

Ik heb zelf 1x de morning after pil gehaald, omdat ik toen net met nieuwe anticonceptie was begonnen en het condoom knapte. Tja, dan toch maar even het zekere voor het onzekere. Ik heb nu de nuvaring en ik ben eigenlijk heel erg tevreden. Ik ben er niet bang voor om zwanger te worden, omdat ik vertrouw op mijn ring. Ik gebruik hem keurig en dat moet genoeg zijn. Mocht ik wel zwanger raken, dan komt het kindje er ook. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om het dan weg te laten halen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 17:05

@Ariebombarie

Ik zie 't al voor me :Y)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:08

Mijn moeder is nog maanden ongesteld geweest en was toch echt zwanger van mijn broer toen.. dus opgelucht zijn als je ongesteld bent is een beetje achterhaald want geldt niet altijd.
Pil is niet 100% betrouwbaar dus als jij (en je vriendin) niet aan kids toe zijn.. zou ik toch condoom gebruiken. Geen stress meer dan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 17:09

amsterdam_30 schreef:
Mijn moeder is nog maanden ongesteld geweest en was toch echt zwanger van mijn broer toen.. dus opgelucht zijn als je ongesteld bent is een beetje achterhaald want geldt niet altijd.
Pil is niet 100% betrouwbaar dus als jij (en je vriendin) niet aan kids toe zijn.. zou ik toch condoom gebruiken. Geen stress meer dan.

Hahaha, ik ben niet zo :Y) ik voel dat wel, ik ben niet panisch :P Zij wel, zij is echt een ramp!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:10

amsterdam_30 schreef:

Zijn zwangerschapsbloedingen, zijn anders dan maandstonden maar dat merk je niet als je er niet aan denkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 17:28

Via mijn PB-box kreeg ik de vraag of ik haar verhaal over het plegen van een abortus hier wil posten, ze wil graag anoniem blijven maar kan wel gewoon meelezen en zal dus ook jullie reacties lezen! Graag dan ook respect voor haar keuze en geen verwensingen maken tegenover haar keuze.

Ongeveer 2 maanden geleden had ik een hele leuke man leren kennen. Het klikte meteen en we belandden (eigenlijk veel te snel) met elkaar in bed. Ik was al een half jaar niet meer aan de pil, dus hebben we een condoom gebruikt. Helaas zijn deze niet altijd betrouwbaar en is er iets mis gegaan (we hadden beiden al aardig wat wijntjes op, dus wat er precies mis gegaan is weten we niet. Waarschijnlijk is het condoom gescheurd). Een paar dagen later had ik in de ochtend erg veel last van misselijkheid, maar aangezien een collega van mij de week daarvoor regelmatig boven het toilet hing door een buikgriep, dacht ik dat ik ook wel last van zou hebben. Achteraf gezien dom, want bij mij bleef het alleen bij misselijk zijn tot een uur of 12 en kon ik daarna gewoon eten. Tuurlijk gaat het wel door je hoofd, maar ik was er van overtuig dat ik, tijdens die ene vrijpartij, in mijn tweede week na mijn menstruatie zat. Na een week verdween de ochtendmisselijkheid en kreeg ik enorm gevoelige borsten. Mijn menstruatie moest nu eigenlijk ook wel een keer komen, dus begon ik me nu wel zorgen te maken.
Na het met mijn vriend overlegd te hebben, hebben we een uiterste datum gesteld: als ik het aankomende woensdag nog niet was, zou ik een test doen. De hele week heb ik gestressed en gehoopt dat het alsnog zou komen, maar helaas. Samen met een goede vriendin naar de Etos gegaan en een test gehaald.
Dat de uitslag positief uitviel, was eigenlijk geen verrassing meer. Ergens weet je het toch wel, je ontkent het alleen tegenover jezelf.
Het kindje houden was geen optie, daar had ik het eerder die week met mijn vriend al over gehad. Zowel hij als ik waren er gewoon nog niet klaar voor. Ik was net aangenomen bij mijn nieuwe baan en hij leefde op dit moment van zijn spaargeld omdat hij wachtte op een groot project (eigen bedrijf). Ook wil ik graag nog naar school en heb ik nog veel plannen waar een kindje gewoonweg niet in past (dit zijn slecht een paar redenen waarom ik uiteindelijk de keuze heb gemaakt het niet te houden).
Na het doen van de test heb ik meteen het Rutgershuis gebeld voor een afspraak. Dat was op een donderdag, ik kon de woensdag daarop terecht.
De dagen tot die woensdag zijn heel vreemd; nu ik bevestiging had dat ik ook echt zwanger was, had ik ook echt het gevoel dat er iets zat daar beneden. Ook was ik ontzettend moe, en puilden mijn borsten al bijna mijn BH uit; ongelovelijk hoe snel dat dat ging!
Dinsdagavond (de dag voor ik de afspraak bij het Rutgershuis had) vond mijn vriend dat we moesten praten. Om een lang verhaal kort te maken: meneer had toch nog veel gevoelens voor zijn ex-vriendin en wist het allemaal niet meer. Hij maakte het dus uit. Ik vond dit een erg rottig gekozen moment en vroeg vol onbegrip of hij hier niet een dagje mee had kunnen wachten. Hierop antwoorde hij dat ik me niet zo druk moest maken en dat ik het maar moest zien als een kankergezwel, dat liet je immers ook wegsnijden. Mijn kaak viel zowat op mijn voeten van ongeloof dat iemand dit ook maar durft te zeggen. De beslissing is al moeilijk zat, dan hoef je dit soort achterlijke vergelijkingen echt niet te horen!
Onvermijdelijk breekt natuurlijk de volgende dag aan, en stap je met een zwaar gevoel in de auto. Ik heb mijn vriendin op gehaald (waar ik ook de test mee gedaan had) en ben samen met haar naar het Rutgerhuis gereden.
Bij binnenkomst worden je wat standaard dingen gevraagd en wordt een kopie gemaakt van je legetimatie en je pas van je zorgverzekering. Vervolgens krijg je een gesprek met een verpleegkundige en maken ze een echo om te zien hoe ver je bent. Ik was op dat moment 5 en een halve week zwanger (gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie).
Wanneer je minder dan 6 en een halve week zwanger bent mag je meteen beslissen tot een curretage of een abortuspil (na die tijd krijg je eerst de wettelijke 5 dagen bedenktijd). Ik heb gekozen voor de curretage. Ik mocht nog een sigaretje gaan roken als ik daar behoefte aan had, daarna zou de verpleegkundige me op komen halen.
Dan wordt je naar een apart gedeelte van het huis geleid waar bedden staan om bij te komen na de ingreep en waar je je uit kunt kleden. Ik moest een nachthemd aan en een onderbroek waar maandverband in past. Hierna ga je naar de behandelruimte.
De procedure zal ik kort beschrijven: ze verdoven je baarmoedermond zodat ze deze kunnen openen en zuigen vervolgens de vrucht weg met een dun platic buisje. De verdoving valt reuze mee (daar was ik het bangst voor, ik heb angst voor naalden), maar het uitzuigen.... Jezus, dat doet zeer! Het voelt als een zeer heftige menstruatiekram (en dat is zacht uitgedrukt).
Toen ze klaar waren hebben ze me geholpen mijn onderbroek met maandverband aan te trekken, ik kon namelijk niet overeind komen (duizelig, misselijk, oorsuizen). Vervolgens hebben ze me op bed gelegd met wat thee en koekjes, na een half uurtje ging het weer beter. Ik heb even gedouched en heb mijn kleren aweer angetrokken, mijn vriendin heeft me daarna naar de apotheek (je krijgt namelijk antibiotica tegen eventuele infecties) en naar huis gereden.
De dagen daarna was mijn lijf zo ontzettend brak, ik kon het niet opbrengen om optijd op te staan en was daarom ook elke keer later op mijn werk. Eigenlijk had ik bedrust moeten houden, maar durfde dit niet omdat ik nog in mijn proeftijd zit.
Vervolgens kreeg ik een soort depressie. Ik wist mijn leven geen richting te geven en twijfelde over wat ik eigenlijk wilde in mijn leven. Nadat mijn lijf zich langzaam aan herstelde, werd dit gelukkig snel minder en kon ik weer lekker aan de slag.
Dit alles is nu 2 weken geleden. Spijt heb ik niet, maar ik vind het jammer dat het zo heeft moeten gaan. Als ik de middelen had gehad had ik nog wel overwogen om het te houden, maar dat ging gewoon niet; al helemaal niet met zo'n eikel van een vent.

Ik hoop dat ik niet veroordeeld wordt om mijn keuze, maar ik vind wel dat mensen ook de kans moeten krijgen zo'n verhaal te horen.
Ben nu even uitgetypt, is nogal een lanmg verhaal geworden

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:33

Toen ik nog met mijn ex was deed ik weleens een zwangerschapstest voor de zekerheid.
Was alleen aan de pil, condooms gebruikten we niet meer.

Voordat ik aan de pil was deden we het alleen met condoom.
Heb toen twee keer een morning afterpil moeten halen omdat we een condoom ongelukje hadden :')
Kort daarna ben ik overgestapt naar de pil, van die morning afterpil ben ik heel erg depressief geweest dat wilde ik toen niet meer..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:34

Daarom ben ik zo panisch, zou het mezelf nooit kunnen vergeven!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:36

wat knap dat je dit op bokt durft te zetten snap dat je dit annoniem wil doen aangezien niet iedereen jou kant van het verhaal snapt denk ik.
jammer dat het allemaal zo heeft moeten gaan. maar als je er nog niet aan toe bent moet je er ook nog niet aan beginnen ;)
fijn dat je ook een goede vriendin hebt die mee gaat!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:56

Zeker heel knap om zo je verhaal te doen. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen met het verwerken van de moeilijke tijd die je gehad hebt :(:) .

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 17:58

Wat een heftig verhaal! Ik kan me wel voorstellen hoe dat gevoeld moet hebben, mijn spiraal, welke er godzijdank uit is, laten plaatsen deed al verschrikkelijk zeer, laat staan zo iets!
Jou keuze vind ik heel wijs, verschrikkelijk jammer dat zon kneus erbij betrokken was. Succes met je verdere keuzes!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:57

wow ik vind het een heel heftig verhaal.
ik snap ook helemaal dat je anoniem wil blijven.
ik heb respect voor jou keuze. en wat een ongelovelijke eikel is die vind zeg.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 20:01

Ik ben 't er volledig mee eens dat 't een eikel is! Dat doe je echt niet ;(

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:06

Wow, dat is inderdaad een heftig verhaal! Hoop zoiets nooit mee te maken. Op dit moment ben ik weer aan de pil, maar het is nog niet zeker of ik hormonen verdraag (jaar lang rondgelopen met vage klachten en dat bleek ook van de pil te komen). Maar ik hoop echt nooit zoiets mee te maken (niemand natuurlijk...).