We denken dat meisje zich zelf snijdt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

Re: We denken dat meisje zich zelf snijdt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:24

Bedankt! :D

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:33

LZP -> MW

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:44

xMarloes schreef:
Ik zou ook NIET maar de mentor gaan. Je kan beter alleen naar haar toe gaan en het dan rustig vragen.
En dat emo's zit doen!? tsja. meestal doen ze dat niet zomaar, zichzelf pijn doen. Dus ze zal vastwel ergens mee zitten.
Of ze nou emo is of niet, dat slaat nergens op met dat snijden.
Sommige mensen doen dit nou eenmaal, om van hun pijn af te komen....

of om juist te merken dat ze toch nog kunnen voelen.
Normaal kan iemand zoals ons haar niet helpen (ken een meisje die het ook deed en een vriendin van me was)
Dat emo's dit vaker doen is werkelijk bullshit... het hele emo word zo overtrokken. overgins ben je geen emo als je wat kleurtjes in je haar hebt.. ze is gewoon alternatiever meer niet.

Emo word tegenwoordig al snel gezegt omdat het wat emotionelere mensen zijn. Maar wat tegenwoordig al snel emo is betekent echt niet dat je het bent.
In elk soort mens zitten de zelfsnijders/zelfmoordenaars enz. Enige verschil is dat zoon meisje er vaak wat duisterder uitziet en misschien meer ervoor uitkomt dat ze het zwaarder heeft.

Je kunt met dr proberen te praten echter uiteindelijk zullen alleen mentor/ouders en een psycholoog haar kunnen helpen en alleen als ze zelf echt ervoor open staat want uiteindelijk moet je het toch echt zelf doen.
Meestal zitten ze ook niet te wachten op zomaar iemand uit de klas die nu opeens intresse gaat tonen. Wat nu t beste is om te doen? geen idee

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:51

renske_13 schreef:
gabjj8 schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar doordat ik vele meiden ken die zichzelf automutileren, weet ik dat als je het opvallend doet op je onderarmen, dat vele meiden dit doen als een 'Cry for Help' en als ze dan ook nog vaak hun mouwen opstropen, dan weet je zeker dat dit een 'Cry for help' is.
Als mensen zichzelf echt pijn willen doen, zonder dat andere mensen het door hebben, dan heb je genoeg andere plekken op je lichaam (die wel pijn doen als je je snijd, want je onderarm doet geen pijn) zodat mensen het niet zien...

Ik zal naar je mentor toestappen en het gewoon is uitleggen.. misschien weten ze het al van dit meisje ;)

Hoezo doet snijden in je onderarm geen pijn? :) Dat wist ik helemaal niet.

klopt, nou ja minder pijn maar meestal valt het enorm mee tenzij je er word vast gepakt ,verder is het vrij 'doods'

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:54

UMayDream schreef:
Nee, dat is het niet de schrik, kan ook zijn dat ik daar gewoon gevoelig ben, maar doet echt wel pijn :=

Omdat het niet gebeurt met voorbedachte rade als je snapt wat ik bedoel.
Het gevoel van 'voorbedachte rade' is moeilijk uit te leggen, je moet het kennen (liever niet natuurlijk) voor je het denk ik goed begrijpt, ik weet het iig niet in woorden uit te leggen.

Bij een ongelukje, denk je er niet bij na en gebeurt het, dat doet inderdaad zeer want je wist niet dat je jezelf zou openhalen.
Bij snijden/krassen kies je een plek uit.
Het brand wat als het diep is maar daarboven niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 07:53

Wat betreft emo's .... Alle emo's/gothics of hoe je 't noemen wil die ik ken (toegegeven, dat zijn er geen tientallen :') ) snijden zichzelf... Ik wil niet zeggen dat alle emo's zichzelf snijden (en al helemaal niet dat alle niet-emo's zichzelf niet snijden), maar ik denk niet dat je moet gaan ontkennen dat het onder bepaalde uh 'subculturen' stukken vaker voorkomt.....

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 08:06

Helaas valt dit onder automutilatie

Automutilatie is het woord voor zelfbeschadiging of zelfverminking, zoals gebruikt in de geneeskunde in het algemeen en in de psychiatrie en de zorg voor mensen met een verstandelijke handicap in het bijzonder.

De ernst varieert van nauwelijks bemerkbaar (b.v. zich de huid openkrabben bij jeuk) tot gedrag dat leidt tot doofheid, blindheid, amputatie van hele ledematen of de dood. Zelfdoding is nadrukkelijk geen doel bij automutilatie.

Soms is het doel van automutilatie het zichzelf opzettelijk pijn doen. Dit kan op allerlei manieren plaatsvinden zoals in de eigen huid krassen of snijden (deze manieren worden het meest gebruikt), schaven, branden, slaan, haren uit trekken, met het hoofd tegen de muren bonken, zichzelf schoppen of zelfs in extreme gevallen, giftige middelen drinken of botten breken.

Automutilatie is vaak een symptoom van een psychiatrische aandoening zoals een borderline-persoonlijkheidsstoornis, maar dit is niet altijd het geval. De wijze waarop automutilatie plaatsvindt kan meer duidelijkheid geven over de achterliggende redenen. Vaak geldt voor alle vormen van automutilatie, dat zolang deze oorzaak niet is achterhaald, het gedrag blijft bestaan. Toch bestaat er ook zoiets als "restgedrag". Dit is een mildere vorm van automutilatie, die optreedt uit gewoonte.

Redenen tot automutilatie,

•Zelfreiniging: het (kwade)bloed weg laten vloeien
•Controle krijgen over jezelf als het niet lukt grip te krijgen op de omgeving
•Zelfbeschadiging geeft een gevoel van controle over lichaam en leven: het 'verantwoord' kunnen beschadigen zonder gevaar voor eigen leven; de hoge frequentie van zelfbeschadiging, kan echter ook het gevoel geven de controle te verliezen
•Poging om orde te creëren in de chaos
•Het kwade in jezelf straffen door jezelf: de baas over jezelf willen zijn, onafhankelijkheid en eenzaamheidsgevoelens zijn bekend terrein
•Versterken van zelfwaardegevoel: zich superieur voelen, jezelf meer pijn kunnen doen dan dan anderen dat kunnen
•Controle over de pijn krijgen: eigen dader willen zijn
•Het lichaam beschermen tegen indringers die het seksueel willen misbruiken
•Veiligheid en uniekheid: bij leegheid en gevoelloosheid is er altijd nog de pijn en het bloed voor jezelf; het zelfbeschadigend gedrag geeft sommigen die het gevoel hebben doorgaans onzichtbaar te zijn, het gevoel uniek te zijn: littekens zijn het enige wat ik heb al het andere is niet van mij
•Euforie en een plezierig gevoel oproepen: hogere gevoelens ervaren of spanning door het spelen met de eigen grenzen en de hoeveelheid te verdragen pijn
•Oproepen van seksuele gevoelens

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Wel wil ik je meegeven, wanneer dit meisje zichzelf verwond om aandacht te krijgen van mensen uit haar omgeving, lekker links laten liggen.
Wanneer ze eenmaal weet dat ze hiermee aandacht krijgt van haar omgeving, zal ze het blijven doen.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:18

Ik ken jou verhaal, maar dan van iets dichterbijer. Kende iemand (uit mijn klas) die zichzelf sneed. Ik kende de redenen, natuurlijk vond ik het jammer dat het zo moest. Maar zo was het eenmaal. Ze zat vaak bij Maatschappelijk werkers etc. maar het bleef thuis slecht dus ging ze door. Vaak is het fijn voor mensen als ze er met een proffesionel over kunenn praten (ggd, jeugdzorg oid) maar als het probleem aanhoud blijven ze zich vaak snijden (het is een soort verslaving blijkbaar)...