Artsen staan voor raadsel...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:00

.
Citaat:
Je raad me dus eigenlijk aan om net zolang in dat ziekenhuis te blijven tot er iets gebeurd? Want inderdaad, al mijn klachten duiden op nierstenen.

ik heb het gedaan hoor....

na 8 uur s morgens moet je hier naar de huisarts...
ik dacht...bekijk het maar en heb gezorgd dat ik ruim voor 8 in het ziekenhuis was..
ik wist niet waar ik het zoeken moest, heb staan huilen van de pijn...vooral als de steen in beweging is, ga je door de grond van de pijn...

smiddag een uur na de scan heb ik hem uitgeplast.....pff...daarna kreeg ik de uitslag...ja hooor mevrouw u heeft een niersteen...

Bloem24

Re: Artsen staan voor raadsel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 18:02

Ik heb niet het idee dat ik hem uitplas, ik drink de hele dag (ja vreselijk, een moeder die er de hele tijd op let) en nog gaat het niet beter!

Ik hoor het verhaal nu steeds vaker, mensen die dezelfde klachten als mij hebben/hadden en waarbij de artsen ook niks in het bloed of op de echo zagen.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:05

JoycexLynn12 schreef:
Ik heb niet het idee dat ik hem uitplas, ik drink de hele dag (ja vreselijk, een moeder die er de hele tijd op let) en nog gaat het niet beter!

Ik hoor het verhaal nu steeds vaker, mensen die dezelfde klachten als mij hebben/hadden en waarbij de artsen ook niks in het bloed of op de echo zagen.

heb je ook het gevoel dat je moet blijven lopen?...je kunt niet stil liggen of zitten?

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 18:09

Nee niet het gevoel van lopen maar meer het idee van hoe moet ik liggen? Hoe moet ik zitten? En dan nog draai ik 1000x omdat het zo'n pijn doet.

Heb net even gelegen op bed, en mn mams riep me.. en zodra ik opsta begint de pijn weer.

Ik heb nu ineens ook stekende pijn op het punt waar je onderbroek stopt zeg maar, bij je dijen. Dus de bovenkant van je onderbroek.
Die pijn kreeg ik gisteravond ineens, en ik zei nog tegen me moeder.. die neersteen is zeker gevallen ofzo maar dat kan toch niet? :P

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:12

ja tuurlijk wel...de niersteen is in beweging, en zakt naar beneden..en dat doet juist zo pijn, dan moet ie via je urineleiders naar buiten toe...plassen dus..
mijn steen was echt heel klein, kleiner dan een luciferskopje...

ja dat bedoelde ik dus...je weet niet hoe je moet liggen of zitten...

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 18:32

Oh.. Hmm.. dat kan dus wel! Maar ik houd nog steeds wel dezelfde pijnen in me rug als een paar dagen terug, de pijn wat ik net beschrijf is er sinds gisteravond bijgekomen.

Bah, ben er helemaal klaar mee.. ben ook helemaal moe van de pijn!

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:37

ik had pijn in mn zij en in mn rug....de uroloog heeft mn buik bevoeld en rechtsonder verging ik van de pijn..
ook stompte hij in rug/ net onder de ribben in je zij..ook daar zat de pijn...
het straalt gewoon ook uit...
mijn vervangende huisarts, waar ik een keer was, ze lachte me een beetje uit en zeï: ik denk dat er mss wel een windje dwars zit...nav hiervan ben ik naar het ziekenhuis gegaan...

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 18:39

Ik heb aan beide kanten van mn onderbuik pijn gehad, op dit moment gaat dat beter.. ik heb nu al paar keer zo'n buikonderzoek gehad en god, wat verging ik van de pijn.

Op dit moment doet mijn rug het meeste pijn.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:41

meid , als je echt een niersteen hebt...dan is dit een van de ergste pijnen...gelukkig heb je nog geen koliek...
de pijn moet ergens vandaan komen, en op een echo zie je niet altijd alles, zo vertelde mij de uroloog mij...

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 18:45

Maar hoe kan ik de dokters zo overtuigen? Zeggen dat ik nog een echo wil? Dat duurt allemaal jaren.. En echt, als het weer niet gaat ga ik écht naar de eerste hulp, desnoods moet ik daar gaan janken *niet zo moeilijk met die pijn* maar ze moeten er nu gewoon naar kijken en me serieus nemen.

Ik ga even proberen te douchen, het staan doet alleen al pijn.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:47

Ik heb ongeveer dezelfde klachten.
Een keer ook zo heftig als jou, verder vooral steken e.d. in m'n zij, rugpijn, blaasontstekingen.. mogelijke nierkoliek gehad dat ik schreeuwend thuis op de bank lag van de pijn, en de dokter me alleen paracetamol en dyclofinac voorschreef.. in dat weekend ook nog koorts gehad.
Ook een heel verhaal: [MW] Langdurige klachten longen/zij... herkenbaar voor iemand?

Echo gehad, foto's gemaakt... en nogal teleurstellende uitkomst. Mogelijk opstipatie. Slaat helemaal nergens op imo, want ik heb kwa poepen of weet ik veel wat 0% problemen.
Of ik laxeer middel wilde slikken, ja dacht het niet. Ik heb geen klachten dan ga ik me niet zomaar de hele dag op de wc zitten..

Bij mij gaan ze nu nog niet verder.. Ik heb nu minder klachten als voorheen, toch vaak nog pijn in de zij, rug pijn, steken, slecht kunnen ademen. Maar er komt niets uit de onderzoeken.

Mijn tante precies dezelfde klachten, had ook nierstenen.

Hoop dat je snel weet waar je last van hebt.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:47

ik heb ct scan gehad,......niets te zien....pas weken later , toen ik via de eerste hulp daar kwam , werd er een MRI-SCAN geregeld...daar was de steen dus wel op te zien...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:56

Mijn moeder is echt een bikkel voor zich zelf. Ze heeft 2 weken met een gebroken rug rond gelopen. Ze ging pas naar de dokter om dat de spierpijn in haar rug niet weg ging. (toen bleek die dus gebroken te zijn :=)

Maar toen mijn moeder niersteen had zag je helemaal aan haar dat dat echt ontzettend veel pijn doet. En zo aan jou verhaal te lezen, zou ik dus ook zeggen, die heeft niersteen...

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:59

Ik heb niersteen gehad en herken heel veel in jouw verhaal..... Bij mij werd het gelukkig wel gelijk herkend. Hopelijk wordt je snel van je pijn geholpen. Sterkte...

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 19:00

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle tips en berichtjes die ik krijg! Ik reageer misschien niet op iedereen maar via dit bericht toch bedankt voor jullie reactie!

madagascar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:06

Ik heb ook zo'n 4 jaar met verschrikkelijke blaasproblemen gesukkelt, de artsen hebben bij mij ook nooit kunnen achterhalen wat het probleem precies was. Wat wel hielp tegen de pijn was xylocaïne, dat is een zalf die voor plaatselijke verdoving zorgt. Nu met de jaren zijn de problemen vanzelf over aan het gaan, en heb ik er steeds minder last van (:

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 19:12

Ik voel me zooo'n aansteller maar ik zit nu echt met tranen, alleen omdat het zo'n pijn doet :(

Heb ook weer zo'n last bij het ademen..

madagascar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:19

JoycexLynn12 schreef:
Ik voel me zooo'n aansteller maar ik zit nu echt met tranen, alleen omdat het zo'n pijn doet :(

Heb ook weer zo'n last bij het ademen..

Je kan mss aan je huisarts vragen over die xylocaïne, dat geneest het probleem niet, maar verzacht de pijn tenminste al (:

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:51

ga morgenochtend naar de eerste hulp...ga niet weg voordat je geholpen bent,....

en je bent geen aanstelster.....

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 16:47

Vandaag een redelijke dag, begint nu weer erger te worden.

Ik ga morgenochtend vroeg naar de huisarts en we gaan een plan bedenken, ben erg benieuwd.
Ze gaan nu meer focussen op mijn rug wat zo pijn doet, de buikpijn is namelijk weg.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:49

Hier bij de nefroloog geweest,
Nierfunctie gemiddeld 44%, dus opnieuw bloed laten prikken, en afwachten weer.
Helaas vanmiddag met mijn auto op de vluchtstrook gestaan omdat het zo'n ontzettende pijn deed, dat het even zwart werd voor mijn ogen......

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 16:52

Wat heftig! En wat zijn jou klachten op dit moment precies?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:55

pijn helemaal onderin, echt met mega steken, en als je erop drukt dan brand het als hel.
moe zijn, weinig eetlust, levensbeperkend noem ik het maar :(

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:55

en met helemaal onderin, bedoel ik dus ook echt helemaal onderin :P
Het spreid ook door in mijn liezen

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 16:57

Rug of buik? Levensbeperkend, da's een goeie ja!

Ik kan ook echt helemaal niks.. net in de auto moet ik me gewoon vasthouden als we over een hobbel of bocht gaan, zoveel pijn doet het.