Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:26

Succes Ietje.

Bo, wat goed zeg! Heerlijk gevoel, of niet :)

Crazyshar, heel veel sterkte :(:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:27

ietjelover schreef:
al vaker gedaan, en dan negeerd ze me en loopt ze weg

Als ze dat nou bij de huisarts weer doet, geef het dan daar aan.
Dan kan ze niet weglopen.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:38

Amanda schreef:
ietjelover schreef:
al vaker gedaan, en dan negeerd ze me en loopt ze weg

Als ze dat nou bij de huisarts weer doet, geef het dan daar aan.
Dan kan ze niet weglopen.

Dat ga ik ook zeker doen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:41

Succes!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:24

Amanda schreef:
Hilde: 16 jaar en dan al zulke klachten :(:)
Hopen dat je bij deze psycholoog kunt blijven :j
Wat waren zijn antwoorden? Of wil je dat liever niet zeggen? :)

Ik hoop het ook! En hij zocht gewoon overal verduidelijking op, alleen hij had al veel in de tests gevonden gelukkig. Hij wilde die eerst door middel van nog meer tests opzoeken, gelukkig hoefde dat niet.

@ietjelover: Al naar de HA geweest?

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:46

Ja ik ben naar de HA geweest.
Hij vondt het wel vreemd, dat ik als meisje van 14 al zoveel stres kon hebben, maar alles klopte dus ik ben overspannen verklaard.
Ik kreeg de keuze om nog een paar keer met hem te komen praten, met iemand in mijn eige omgeving te praten en ook veel te praten, of meteen naar de psycholoog te gaan.

Nou kan ik enorm goed met met vriend en kennis praten, maar mijn vriend kent mijn kennis ook heel goed en kan ook heel goed met haar praten. Ik heb dus de keuze gemaakt om eerst met haar te gaan proberen, omdat zei mijn thuis situatie net als mijn vriend ook heel goed kent, dus mij daar ook goed mee kan helpen.

Ik zit er al wel redelijk diep in, en als het over 3/4 weken niet beter gaat moet ik terug naar de dokter, 2 keer op gesprek komen, en hierna naar de psycholoog.

Ik heb nu ook alles verteld tegen mijn vriend en mijn kennis (die zie ik echt als 2de moeder, ik hang daar ook echt 3 dagen per week mee rond, en haar dochters zijn mijn zusjes) ik deed mezelf ook een tijdje geleden pijn, door mezelf te krassen. Ik had dan zoveel pijn, vooral mijn spieren en hoofd, en dan deed ik mezelf op zo'n manier pijn dat ik een andere pijn had om mij op te concentreren. Door mijn vriend ben ik hier mee op gehouden en ik heb zoveel steun van hem.
Zonder hem had ik mezelf al lang weer wat aan gedaan.

Gister toen we bij de dokter zaten en ik het dus vertelde, de dokter zijn conclusie trekte vondt mijn moeder het dus nog onzin, en ze vondt dat ik me aanstelde.

Mijn moeder kan niet goed met mijn 2de moeder overweg , en ik zei ja dan ga ik nog wel een poging wagen om het op te lossen met mijn vriend en 2de moeder. en toen keek ze me ook al met zo'n vreemde blik aan, en toen zei ze ja maar op zo'n manier van zoek het uit, en dat ze het er niet mee eens was.

Maar ik ben gewoon lekker eigenwijs dus ik heb toch besloten dat ik het zo wil gaan doen!
Ik ben benieuwd, vanavond voor het eerst weer een keertje praten met mijn 2de moeder.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:12

Wat vervelend allemaal Ietjelover. Maar als ik eerlijk ben denk ik dat het verstandiger is om met een gediplomeerd iemand te gaan praten. Het van je afpraten bij je vriendje en die vrouw kan nooit kwaad, maar lost je probleem niet op.
En ik denk dat je moeder het moeilijk vindt dat je wel met hen wil praten en niet met haar. Dat zie ik hier thuis ook. Probeer haar ook een beetje te betrekken. Vertel haar eens op een rustige manier en toon dat je het vervelend vindt als ze zo non-verbaal heel sterk reageert, of wegloopt. Hoe zij ook reageert: blijf zelf rustig. Zeg haar hoe het overkomt bij jou en hoe je je er bij voelt. Ze zal niet meteen veranderen of het begrijpen, maar geef het aan. Dan kan zij er ook over nadenken. Betrek je ouders er bij. Want juist zwijgen en naar anderen stappen zal de relatie met je ouders en dus ook de situatie thuis verergeren. Ik spreek uit ervaring. En daarmee word je niet beter, dat kan ik je verzekeren.

Maar ik vind het al heel knap dat je deze stap hebt gezet.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:20

Polivy schreef:
Wat vervelend allemaal Ietjelover. Maar als ik eerlijk ben denk ik dat het verstandiger is om met een gediplomeerd iemand te gaan praten. Het van je afpraten bij je vriendje en die vrouw kan nooit kwaad, maar lost je probleem niet op.
En ik denk dat je moeder het moeilijk vindt dat je wel met hen wil praten en niet met haar. Dat zie ik hier thuis ook. Probeer haar ook een beetje te betrekken. Vertel haar eens op een rustige manier en toon dat je het vervelend vindt als ze zo non-verbaal heel sterk reageert, of wegloopt. Hoe zij ook reageert: blijf zelf rustig. Zeg haar hoe het overkomt bij jou en hoe je je er bij voelt. Ze zal niet meteen veranderen of het begrijpen, maar geef het aan. Dan kan zij er ook over nadenken. Betrek je ouders er bij. Want juist zwijgen en naar anderen stappen zal de relatie met je ouders en dus ook de situatie thuis verergeren. Ik spreek uit ervaring. En daarmee word je niet beter, dat kan ik je verzekeren.

Maar ik vind het al heel knap dat je deze stap hebt gezet.

mijn vader heb ik alles al uitgelegt, maar als zelf de dokter mijn moeder niet wijs kan maken dat er iets mis is, is het voor mij ook helemaal klaar. De dokter zei dat het een verstandige keuze was om toch eerst met mijn 2de moeder te gaan praten, en hierna een keer verder kijken als het niet over ging!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:21

ik sluit me aan bij polivy, maar heel knap gedaan bij de HA!!!!
ik zou ook gaan voor proffesionele hulp, en dan kan je daarnaast je ervaringen delen met een ander, je vriend, je 2e moeder, je ouders....maar dan heb je 1 kapitein die op jou schip vaart, die er toch wat meer kaas van heeft gegeten.....(de psycholoog)

maar goed, je kan het indd ook zo proberen die 3 a 4 week, maar aangezien je er al langer mee loopt en je ook fratsen hebt gehad van snijden.....

sterkte! wel dapper gedaan!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:05

Goede stap gezet Ietjelover! Ik hoop voor je dat het wat beter gaat binnenkort. Stoer trouwens dat je hier zo veel neer durft te zetten.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:17

Pfff, ik ben vandaag naar de fysiotherapeut geweest om m'n nek te laten kraken. Alles zat vast door de spanning, dus ik moest wel. Maar ik heb nu mega koppijn.... auww!
Vrijdag moet ik weer naar de bedrijfsarts, die zei de vorige keer dat hij ging kijken of ik dan volgende week weer een paar uurtjes zou kunnen werken. Maar eerlijk gezegd zie ik dat totaal nog niet zitten. Ik zie nog weinig verbetering. Ben daarom nu ook heel gespannen... :-/

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 18:20

@tozalin, gewoone eerlijk aangeven bij de bedrijfsarts!
en wat betreft je koppijn na het kraken, een pot thee zetten en opdrinken, of even veel water drinken zodat je lichaam de afvalstoffen kan afvoeren!

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:56

Hoi Hoi! Een paar nieuwe gezichten: dubbel hoi!

Yes ik ben vrolijk. Niet dat er ook maar een cent veranderd is, maar goed, al toekomstplannen in de oven (al zijn het maar ideën, het is meer dan in je eigen cirkeltje rondlopen). Merken jullie ook dat je op een gegeven moment de huilbuien al niet eens meer serieus neemt? Ha, volgensmij ben ik op de goede weg.
Ik ben druk aan t rondkijken voor een parttime baan, kan wel wat in Utrecht krijgen, maar ik schiet daar weinig mee op, want mijn levensonderhoud is daar ook veel meer. Dus uiteindelijk enorm mezelf belasten (scriptie werk huishouden etc..) voor een honderdje per maand meer. Misschien ga ik wel lekker in mn huidige woondorp bij de Dirk kassa draaien...
hahahaahh ze zien me al aankomen.... 28 jaar, hoog intelligent, bliep, zegeltjes erbij? :):):) Nu niet om te dissen hoor, maar t zat niet in mn levensplanning.... (maar de burn out ook niet, dus ach, t kan verkeren)
Had eigenlijk niets te melden, wou alleen hoi zeggen aan de vaste lezers en even vragen: hebben jullie al eens naar buiten gekeken, de vogeltjes gehoord, en gedacht.... wat er ook is, de lente blijft altijd prachtig.
(mindfulnesstrucje, even stilstaan bij de feiten: bv feit: de zon schijnt. En dan kijken of je het kunt interpreteren op een fijne manier. intepretatie: wat schijnt de zon toch lekker!!)
Doeg!!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:01

hoi ben ik weer,
ondanks mijn vorige post heb ik toch nog een klein plus punt gevonden, ik heb met mijn baas geregeld dat ik wss tot eind april daar blijf werken en dat ik tot die tijd gewoon alleen in de voormiddag kom werken, zodat ik mijn lichaam de rust kan geven die het nodig heeft om weer ander werk te zoeken.
EN het is gewoon té zalig weer buiten!!! heb vandaag mijn eerste middag vrij en het is gewoon heerlijk,
ik vond het toch fijn om jullie net als Vidya even op het weer te wijzen en ondanks dat ik dacht de komende 2weken alleen maar rottigheid mee te maken toch nog wat positiefs mee te krijgen ook :D

@ ietjelover zoals hierboven ook wordt aangegeven ga ook naar een proffesional, die kan je beter inzicht geven vanuit een neutrale positie dan de mensen om je heen. en schrijf gewoon die brief naar je moeder waar je ook je gevoel in kunt zetten dat je graag wilt dat ze je steunt en helpt maar dat je dat niet merkt aan haar. succes!

@vidya: tja als je bij de kasse moet zitten en je hebt lol in je bol dan is het toch ook goed?
ik heb echter al te horen gekregen dat ik met mijn 22j te oud ben om in de meeste supermarkten te beginnen, ze hebben liever "broekies"van 16-18 jaar die zijn namelijk goedkoper.

@tozalin succes met je gesprek morgen, en gewoon aangeven als jij denkt dathet niet gaat hoor!!!

voor al de andere die ik niet persoonlijk heb benoemd kijk naar buiten en geniet het is vandaag te mooi om te lang bij sombere gedachten stil te staan :D

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:09

Wat is dat k*t om de vacature tegenkomen waar ze een vervanger voor mij zoeken......... wel even heel confronterend!
Voel me ook heel rot dat ze mijn wachtwoord van m'n emailaccount hebben veranderd, ik kan er nu niet meer in, en er staan een aantal privédingen in die niet iedereen hoeft te weten...
Voel me echt heel klote nu.... en morgen 20 km naar Ede fietsen voor een gesprek van 10 minuutjes bij de bedrijfsarts, ben ik al de hele dag gespannen voor. Omdat ik echt niet weet wat ik doen moet..... ;( Sorry dat ik zo egoïstisch zit te klagen, voel me niet echt lekker! (understatement denk ik...)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:39

@vidya,
heb ook een mindfullness cursus gedaan!
en indd, je wordt je vaak wel even weer bewust van bepaalde dingen!
de leuke dingen, en ook als je merkt dat je in een "oude ingesleten gewoonte"valt!

maar mooi dat het goed gaat!!!

zie dat je uit groningen komt, maar in welk dorp hebben dan de dirk??? ben wel heul benieuwd!!
woon ook vlakbij de stad groningen!

@crazyshar,
fijn dat je toch nog tot die tijd kan blijven!! hoop dat je snel ook ander werk hebt (en hoop ik ook voor vidya)

@tozalin,
zolang je daar nog werkt of in dienst bent kunnen ze jouw email toch niet zomaar opdoeken??
zou dat wel even aankaarten als ik jou was!!
en hoe is het gegaan met je gesprek met de arbo??

nou, hier gaat ie wel goed!
druk dagje gehad, slechte nacht gehad, dus ben nu doodop!
lekker vroeg naar bed hoop ik!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:44

Zo ff een klein berichtje!
Maar ik kan onverwachts al as maandag starten ipv half eind mei kortom erg fijn!

Lees verder gewoon mee...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:01

oh super kido!!
wat ga je nu precies doen?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:05

Super Kido!

Ik ben vandaag weer bij de psych geweest en overweeg heel sterk om daar weg te gaan. Moet het even laten bezinken, denk dat ik morgen wel even wat duidelijker uitleg. Nu eerst slapen. Ben zo moe!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 21:18

Wat vervelend Polivy :(:)
Wel een beetje kunnen slapen?

Super Kido!

Tozalin: kan me voorstellen dat dat zuur is :(:)
Hoe is het bij de arbo gegaan?

crazyshar: positief berichtje :D
Super!!

vidya: van jouw berichtje word ik ook heel blij :D

ietjelover: goed van je dat je het allemaal hebt gezegd!
Je moet praten met degene waar je je goed bij voelt.
Maar als je merkt dat je niet vooruit gaat, klop dan opnieuw bij je huisarts aan.
Dan kan hij je doorverwijzen naar een psycholoog.
Ik had zelf ook meer aan mijn beste vriend, die in dezelfde situatie had gezeten als ik, dan aan een professional.
Vraag me niet waarom, maar hij heeft me zo onwijs goed geholpen door eigenlijk heel hard tegen me te zijn, me een spiegel voor te houden (heel confronterend) en me handvaten te geven waardoor ik mezelf aan kon pakken.

Even een update van mij: ik heb deze week weer fulltime gewerkt en ben 100% beter gemeld :D
Het gaat echt heel goed. Ik merk nog wel dat ik snel moe ben als ik veel gesprekken en overleggen heb, maar verder gaat het goed :j
Thuis gaat het ook heel goed. Ik verveel me soms zelfs en wil graag weer dingen ondernemen.

Had ik deze hier al geplaatst?
Misschien hebben jullie er ook wat aan. Mij gaf het behoorlijk wat inzicht :j
Loslaten,

Loslaten is is niet ophouden met liefhebben
het is herkennen dat ik het niet voor een ander kan doen
Loslaten is niet mezelf afsluiten,
het is realiseren dat ik een ander niet kan beheersen

Loslaten is niet iets mogelijk maken
maar toestaan dat de dingen gaan zoals ze gaan
Loslaten is niet vechten tegen machteloosheid,
maar accepteren dat de uitkomst zich niet dwingen laat

Loslaten is niet een ander willen veranderen of verwijten maken,
maar het beste ervan maken voor mijzelf.
Loslaten is niet zorgen voor, maar geven aan een ander.
Loslaten is niet uit handen nemen, maar ondersteunen.

Loslaten is niet oordelen,
maar toestaan dat de ander ook maar gewoon een mens is.
Loslaten is niet proberen de uitkomst te regelen,
maar accepteren dat de ander zijn eigen weg gaat.

Loslaten is niet beschermen,
maar toestaan dat de ander zijn eigen realiteit onder ogen ziet.
Loslaten is inzien dat de ander zich niet laat controleren,
maar dat ik alleen kan streven naar degene die ik droom te zijn.

Loslaten is minder bang zijn en meer liefhebben.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:09

Deze vind ik ook altijd wel erg gaaf!

Heel traag,
Blijk ik te ontwaken
Achter aan de horizon
Sprankelt een klein nieuw licht
Door t goede wat ik heb mogen ervaren
Brengt t me langzaam in evenwicht

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:10

Mooi :j
Heel herkenbaar.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:15

Super fijn Amanda maar pas op dat je niet te snel wilt!

Verder als mensen wat willen weten mogen ze een berichtje sturen hoor!
Ik zet gewoon niks persoonlijks meer hier neer...

Verder heb ik twee tattoo s erbij :D
Niet geheel duidelijk...
Beide vers gezet zal later wel betere foto s proberen te plaatsen :D
Boven arm links :D
Afbeelding
En op me onderarm aan de binnen kint
Afbeelding

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:16

Amanda ik probeer de jouwe morgen wat beter te lezen...
Kan me nu niet goed concentreren...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:17

:(:)

Mooie tattoo's. Vooral de bovenste is echt heel gaaf :j

En ik pas wel op om te snel te gaan. Ik rem mezelf nog steeds af en denk nog veel na over wat ik doe of wil doen, voor ik het doe.
Dus dat komt wel goed :j