[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:10

Mijn zus heeft ook geshaked, 6 weken volledig shaken dan twee weken een dieet volgen en daarna weer 6 weken shaken...is her ingeveer 27 kilo mee afgevallen.
Maar door de spaarstand van het lichaam, zijn de kilo's er weer aangevlogen.
Mijn moeder heeft met haar meegedaan, en was 17 kilo kwijt, als ik nu zie hoeveel moeite en weinig ze moet eten om op gewicht te blijven.
En 1 shake was 2 euro en je neemt er 4 per dag; 2x4 = € 8,00 dus dat is € 56,00 per week.

Nee de shakes raad ik af ...

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:12

helemaal waar

je lichaam gaat op spaarstand!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:15

Ik weet dat het niet echt goed is, maar ik heb vanalles geprobeerd en niks heeft gewerkt. Ik ben gewoon wanhopig geworden.
Op het laatst zat ik op 85kg en ik kon het gewoon niet meer aanzien.
Sindsdien leef ik op rijstewafels, volkoren beschuit en volkoren matze met een heleboel fruit. Daarnaast slik ik multi-vitaminen en extra vitamine B. Ik drink veel groene thee en vruchtensappen (vers geperst). Helaas heb ik niet de mogelijkheid om veel te bewegen (drukke stad, niet voldoende geld voor de sportschool en te zwakke enkels en knieën om hard te lopen). Ik ben nu bezig met hoepelen en springtouwen sinds een paar dagen en dat bevalt erg goed.

Al met al krijg ik zo'n 500-800 kCal per dag binnen. Ik ben nu (na 2 weken serieus bezig zijn) 4 kg afgevallen. Dit heb ik met geen ander dieet bereikt tot noch toe.

Nog maals, ik weet dat het niet goed is, maar ik was wanhopig. Er moet nog 8kg af, dan ga ik het "normaal" eten weer langzaam opbouwen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:16

Juist, bij mijn zus was het er na half jaartje weer aan. Bij mijn moeder niet. Maar die leeft de hele dag op twee broodjes en klein beetje avondeten. Want anders komt ze ook zo weer aan.
Tis niet goed, maar ik mag er niets van zeggen, want ik weet niet wat het is om "honger"te hebben :(

Ik wil ook wel 6 kilo kwijt maar ga dat echt niet doen door te verhongeren, daar is eten veel te lekker voor en is helemaal niet goed voor je

Anne_mieke88

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:18

500-800 cal. weet je hoe weinig...

kom ik aan met me 2300 :P

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:20

Ik heb echt geen honger de hele dag, daarom eet ik zoveel eten dat bijna geen calorieën bevat, dan blijft het vullen.
Ik weet dat het heel weinig is, ik weet dat het slecht is, maar tot noch toe is dat het enige "dieet" dat me helpt afvallen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:29

Ik word er bijna verdrietig van, van de manier waarop sommige mensen met hun lichaam omgaan... Je zet alles echt zwaar in de spaarstand. Heb het in mijn directe omgeving ook al een aantal keer gezien, eerst vallen ze snel af, vervolgens zit het er weer 2 keer zo snel aan. Weer dieeten, weer snel eraf, weer 2 keer zo snel eraan.
Ik denk dat veel mensen ook denken dat ze het goed doen, light producten, sultana's als tussendoortjes, cruesli als ontbijt, terwijl je op die manier eigenlijk alles behalve gezond eet.

Lovelucydan, goede tip van dat boek! Ga ik eens voor kijken :j Ik haalde vroeger best veel receptjes van ah.nl maar dat is de laatste tijd ook alleen maar zakje hier pakje daar.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:48

zo hey, 800 kcal? Er zijn dagen dat ik 3000 kcal eet. Geen grammetje komt er dan aan hoor!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:49

phormicola schreef:
zo hey, 800 kcal? Er zijn dagen dat ik 3000 kcal eet. Geen grammetje komt er dan aan hoor!

Mensen staren zich altijd zo blind op die kcal... Ik bedoel hier niet jou persoonlijk mee hoor, algemeen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:50

Klopt. Ik kijk helemaal niet meer naar kcal. Soms vul ik het voor de gein in :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:54

Het kan je inderdaad voor even wel inzicht geven in hoeveel je nou eigenlijk eet enzo, maar mensen die echt alles staan te wegen en te tellen... Nja m'n mening is wel duidelijk :P

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:59

Ik heb nu zo'n app op mijn IPhone daar kan je invoeren wat je eet en wat je beweegd en dat weeg ik dat tegen elkaar op.
Ik moet zeggen dat het voor mij wel werkt :)
Als ik dan een keer een patatje eet, Dan moet ik dus zoveel bewegen om het te compenseren. Het is een hele bewustwording voor mij iig.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:50

Volg het topic al een tijdje ( ben een meelezer ) en ik heb hier echt wat aan.
Hoe heet die app Annemieke? Zal ook vast wel voor de BB zijn....

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:14

De app heet CalorieTeller...Ik vond het zeer handig...Ik heb Ipony..dus weet niet hoe dat met de BB zit,,,

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:17

BB heeft hem inderdaad ook, vind het alleen jammer dat je bij de grafiek je gewicht alleen in hele kilo's kan noteren.

MaRcIaNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:47

Ik ben nu bijna 10 kilo kwijt in 3,5 maand. Maar je moet goed naar de inhoud van de shakes kijken bij de herbalife zitten ook kolydraden in, maar dat moet oook want als ik zo weer mijn boterhammen eet zitten daar ook weer kolydraden in... Ik betaal 70 euro in de 2 weken..... Dus dat is wel te doen,, j

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:53

Shahazai, ben je wel eens bij een diëtiste geweest?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:56

91laura schreef:

Ik heb ook een vraag: Zijn er hier mensen die echt afgevallen zijn, blijvend, met behulp van een dietiste? :+

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:12

phormicola, een goede vriendin van mij wel! En 2 vrienden van mijn ouders ook :).
Diëtisten doen denk ik meer dan een dieet..

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:30

91laura schreef:

Nee, daar heb ik simpelweg geen geld voor en hier in Engeland word dat niet vergoed in de verzekering en ik MOET me hier en niet in NL verzekeren omdat ik full-time werk.

Daarnaast, ik heb nog niet van veel succes verhalen gehoord mbt. de diëtiste.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:21

Anna-Jelly schreef:
BB heeft hem inderdaad ook, vind het alleen jammer dat je bij de grafiek je gewicht alleen in hele kilo's kan noteren.

Ik kan kilo's en hoeveel gram ik weeg invoeren...misschien is die App. anders

RV_Hasselt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:51

Ik zet even jullie berichtjes te lezen, maar meestal een beetje beweging na het eten 's avonds helpt ook enorm. Hoeft niet eens heel actief te zijn. Maar rond 7 uur gaat je darmstelsel (of hoe je het ook noemt) stil liggen. Dan is het een goed moment om even een wandelingtje te maken of juist dan te gaan paard rijden. Dan komt je darmstelsel weer opgang en blijft je lichaam als het ware 'werken'.
Ik ben nu ook weer begonnen met afvallen, ben in mijn studenten jaren behoorlijk wat kilo's aangekomen.
vindt het wel lastig om een vast patroon aan te houden en me aan de beweging te houden die ik eigenlijk moet hebben.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:11

ík beweeg ook veel na het eten,
Alleen ik heb savond voor ik ga slapen altijd honger...gewoon echt honger...dat ik op bed ligt en me maag begint te knorren en pijn te doen en misselijk gewoon van de honger...als ik als avondeten heeeeel veeel eet :P dan heb ik er niet veel last van maar als ik "normaal"eet dan heb ik het wel...dus bij mij word het heel vaak een snack (lees een hele zak chips) naar binnen gepropt. Gisteravond is het mij voor het eerst gelukt om niet een hele zak chips leeg te eten maar alleen een handje te nemen en daarna twee boterhammen met kipfile te nemen. En het resultaat stond vannochtend meteen op mijn weeg schaal :) :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:12

Juist in rust zijn je darmen actief, als je gaat sporten gaan ze stilliggen :P

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:20

Misschien heeft iemand ook een top-tip voor mij als ik savonds heeeeeeel erg honger heb :D ?