En nú is het klaar! Het moet en zal gebeuren...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 17:54

Silvia schreef:
TS: sorry, ik weet het is een dooddoener maar waarom haal je dan chips in huis als je weet dat je er niet vanaf kunt blijven? Als je nu eens begint met fruit te kopen om je daaraan te "vergrijpen"?
Of misschien van die kleine zakjes kopen? Het gaat er immers om dat die zak leeg gaat (dat is mijn ervaring..) dus dan is de schade niet zo groot. Of werkt dat helaas niet zo bij jou?

Omdat mijn man gezegend is met een lichaam dat maar niet dikker wordt, en hij de hele dag door honger (trek) heeft. Ook al eens nagekeken door de dokter, maar verder gewoon gezond hoor ;) Maar iig hij is broodmager.
Als ík geen chips haal, gat hij naar de super en komt met een hele tas vol alléén máár vreetwerk thuis. Heb ik dus al geprobeerd.

En dan denk ik... ik haal alleen maar chips die ík niet lust, dan gaat dat wel.

Maar probeer eens te stoppen met roken? "gewoon geen sigaretten meer halen" werkt niet. Je doet t tóch. Ondanks dat je niet meer wil roken.

Silvia

Re: En nú is het klaar! Het moet en zal gebeuren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:58

Helaas, je verhaal is herkenbaar. Ik had een suikerverslaving. Ondanks dat ik er achter kwam dat een groot gedeelte van mijn hoofdpijn door de suiker veroorzaakt werd toch lekker door blijven snoepen...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:10

Ik ben weer bezig met afvallen.

Ik denk niet in kilo's maar in kledingmaten, klinkt minder ernstig haha. :o

In 2008 voor mijn bruiloft ben ik begonnen met langzaam afvallen.

Van 2008 naar 2010 ben ik van in totaal 4 kledingmaten afgevallen! Wat een verschil zeg.

Mijn streven voor deze zomer is om weer een maat kleiner te hebben dan afgelopen zomer.

Kan wel zeggen dat ik inmiddels 50 kg afgevallen ben.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:14

Ik heb 1 tip: ga naar een dietist !
Is voor jou een houvast en begeleiding. En kijk je ziektekosten verzekering na, want ( ik weet niet of elke ziektekostenverzekering dit doet ) maar ik weet dat er ziektekostenverzekeringen zijn die de dietist vergoeden.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:17

Wat bij mij hielp, wel met tanden op elkaar, was mezelf verbieden doordeweeks te snaaien. Dus geen chips eten, en koeken, wel droog brood en water, zwarte koffie en thee zonder suiker, als het honger gevoel te erg werd. En s'weekends mocht ik wel. De eerste weekenden vrat ik...Maar dat werd steeds minder, ik wende steeds beter aan minder eten. En dan val je af, en ga je makkelijker bewegen. Het 'deint' niet meer zo daar achter als het ware..En als het dan zichtbaar wordt, begint het 'kicken' gevoel...Ben toch beide keren tussen de 20 en 45 kilo kwijt geraakt.

Dus ik daag je uit.... _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:20

sans6 schreef:
Silvia schreef:
TS: sorry, ik weet het is een dooddoener maar waarom haal je dan chips in huis als je weet dat je er niet vanaf kunt blijven? Als je nu eens begint met fruit te kopen om je daaraan te "vergrijpen"?
Of misschien van die kleine zakjes kopen? Het gaat er immers om dat die zak leeg gaat (dat is mijn ervaring..) dus dan is de schade niet zo groot. Of werkt dat helaas niet zo bij jou?

Omdat mijn man gezegend is met een lichaam dat maar niet dikker wordt, en hij de hele dag door honger (trek) heeft. Ook al eens nagekeken door de dokter, maar verder gewoon gezond hoor ;) Maar iig hij is broodmager.
Als ík geen chips haal, gat hij naar de super en komt met een hele tas vol alléén máár vreetwerk thuis. Heb ik dus al geprobeerd.

En dan denk ik... ik haal alleen maar chips die ík niet lust, dan gaat dat wel.

Maar probeer eens te stoppen met roken? "gewoon geen sigaretten meer halen" werkt niet. Je doet t tóch. Ondanks dat je niet meer wil roken.

Zorg dan dat je een aparte kast hebt waar alle ongezonde troep in gaat, met slot, en alleen hij heeft de sleutel. :)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:20

Mijn moeder krijgt ook zoveel uren vergoed bij de dietiste inderdaad!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:21

Ik word niet zozeer dik omdat ik chips in huis haal, ik weet geen maat te houden en ook van gezond spul kan je dik worden.

En ik ben een jojo in hart en nieren.

Afvallen is me een paar keer gelukt, maar 101 keer niet. Op gewicht blijven is me nagenoeg nooit gelukt. Eigenlijk was mijn 1e afvalpoging het succesvolst en ben ik best een hele tijd (1,5 jaar) redelijk op gewicht gebleven tot ik op stage ging in amerika, daar werd ik letterlijk dik vd lucht. Alles is gezoet, ik heb zooo mijn best gedaan maar er was geen houden aan en wat doe je als je moederziel alleen in een vreemd land zit, waar het uber heet buiten is en waar je vanaf half 9 (in het gebied waar ik woonde) niet naar buiten kunt omdat het te gevaarlijk is....juist eten, de laatste weken hebben me genekt. En daarvoor het gesuikerde eten, ze kennen echt geen optimel en het stoppen met paardrijden/stallen mesten was blijkbaar ook niet voor mij weggelegd.

Maar goed, mijn 1e afvalpoging daarin was ik blij met elk stapje en deed ik niks rigoreus. Daarna weet je wat je kunt en wil je alles NU en rigoreus en dat werkt niet.

En by the way een bmi van 30+ haal ik niet, ik heb wel op iets van 29 gezeten en omdat ik klein ben oogt het nog erger.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:22

Oh ja en je kan ook beginnen met afvallen voor je weer gaat sporten! Je lijf moet het wel aankunnen. Maar ik ben alle keren zonder extra sporten afgevallen en alle euro's die ik naar de sportschool bracht, brachten mij alleen dikkere spieren (armen/kuiten) op....dus weinig succes maar geen gram minder.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:23

Heel veel dingen weg laten werkt ook niet je moet een andere manier gaan leven en hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn!

Dat kan je zelf doen maar ook met een dietiste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:24

BMI vind ik zo'n bullshjt he, ik heb ook een goed/gezond bmi maar ik ben echt wel te dik..

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:27

Is al een paar keer gezegd, maar inderdaad; zou je niet via je huisarts bij een dieetiste terecht kunnen? Die kan je helpen verantwoord en hopelijk blijvend af te vallen en op die manier heb je ook een soort stok achter de deur omdat je er regelmatig heen terug moet....

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:21

TS, het klinkt heel kinderachtig misschien, maar mijn vriend is er ook 1 die alles kan eten, want die heeft zwaar werk. Hij heeft ergens een plekje waar hij zijn chips legt. ik weet dat plekje niet. Op die manier kan hij wel chips in huis hebben en kan ik dus zeggen, ik koop niets en kan ik het ook niet eten.
Cola moet je echt niet in huis halen. Er zijn zoveel alternatieven die veel beter zijn. Ik vind dat je partner je daar maar in moet steunen.
Wat misschien verstandig is voor jou, is een home trainer kopen. Gewoon lekker fietsen thuis als je kind op bed ligt.
En nog een tip wat bij mij erg helpt: ik heb een safe sone. Dat is mijn bed. Als ik eenmaal in bed lig kom ik er niet meer uit en ik eet ook niet in bed. Dus de eerste zware week duik ik elke dag om half 9 mn bed in. Misschien niet gezellig, maar het helpt je wel door je eerste verslavings gevoel heen. En op die manier kan mijn vriend ook nog eens zijn chips eten in de avond.

En je zal echt even streng naar jezelf moeten gaan kijken, want ook ik hoor dat de knop nog niet om is bij je. die knop kunnen wij je helaas niet aanpraten, maar dat moet je echt zelf doen.

En TS, waarom zoek je geen dieetiste op? Dat zit tegenwoordig in je basis pakket (wel even rekening houden met je ER)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:34

Wat goed van je dat je inziet dat je af moet vallen en dat je het niet alleen kan, dat is echt al het halve werk! Afvallen moet je voor jezelf doen en niet voor een ander, dat werkt niet!

Ik ben ook mijn hele leven al aan het lijnen. Ik ben inmiddels 26 kilo afgevallen en weeg 71,4 kilo. Ik ben 1.72m dus officieel niet te zwaar meer. Ik zou nog wel graag dat laatste beetje af willen vallen, voor het mooit. Ik richt me voorlopig op 68 kilo en dat gaat heel langzaam. Ik ben nu 3 jaar bezig met afvallen en het voordeel van langzaam afvallen is dat het er (bij mij) af blijft. En daar ben ik heel blij om :) Richt je niet alleen op afvallen, als je een tijdje goed bent afgevallen en het wil even niet, richt je dan op het stabiel houden van je gewicht. Want afvallen is 1 ding, maar het moet er ook af blijven natuurlijk!

Afvallen is keuzes maken. Kiezen voor een speculaasje in plaats van een gebakje, light frisdranken in plaats van een milkshake of zoete fruitsap en bewust eten. Daarnaast is bewegen ook een belangrijke keuze in het afvalproces. Kies er voor om dingen lopend te doen die je vaak op de fiets doet en kies er voor dingen op de fiets te doen die je vaak met de auto doet. Boodschappen doe ik nu ook met de fiets. Ik heb een mandje en fietstassen aangeschaft dus geen excuus meer dat ik de boodschappen niet meekrijg op de fiets! Veel beweging kun je dagelijks meepakken en dan blijkt de sportschool voor velen ook helemaal niet nodig te zijn. Ga af en toe eens wandelen, loop naar de brievenbus als je iets moet posten in plaats van er met de auto even langs te rijden, enz. Al deze keuzes kunnen voor jou een ander leven betekenen. En daar moet je je ook op richten, een heel ander leven op twee belangrijke gebieden; voeding en beweging.

Ik vind de website van de voedingswijzer erg handig. Hier houd ik een dagboek bij van wat ik eet. Aan het eind van de dag kan ik precies zien hoeveel Kcal. ik heb gegeten en of mijn voeding mij voldoende voedingsstoffen heeft geleverd. Afvallen betekent niet weinig eten, maar anders eten :) Reken er op dat het begin zwaar zal zijn omdat je gewend bent veel en zoet te eten en daar moet je van afkicken. Deze pijn wordt vaak weer verzacht omdat je in het begin het meeste afvalt. Later in het proces zal je er wellicht minder moeite mee hebben, maar gaat het afvallen minder har den dat kan demotiverend werken.

Alles wat ik je wil zeggen; hartstikke goed dat je een begin hebt gemaakt en héél veel succes :D

[einde peptalk]

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:06

Ik ben het helemaal eens met Kieffer. Afvallen is niet meer dan je leefstijl aanpassen. Dan blijf je ook op gewicht nadat je bent afgevallen. Je bewust zijn van wat je kan eten en niet. Je hele gezin moet zich trouwens aanpassen. Je vriend komt niet aan misschien, maar voor hem zou het maken van gezonde keuzes wel een beter voorbeeld geven aan de kinderen. Dat voor je kinderen later misschien voorkomt dat hun ook te zwaar worden. En je hoeft niet elke dag jezelf zwaar gediciplineerd alles te onthouden. Neem volkoren brood ipv wit brood, neem volkoren beschuit, snack o jacks, ipv gewone chips. Van die oosterse mix is ook minder vet als zoute pinda's. Appelstroop op je brood, ipv pindaklaas. Magere kaas ipv "normale" kaas. Optimel drink ipv melk. Karnemelk, magere yoghurt allemaal producten die je wel kan nemen. Tuurlijk zitten er vetten in, maar als je 1 bakje neemt, past dat gewoon in een normaal voedingspatroon. Neem een komkommer en snij het in kleine stukjes en bestrooi het met Aromat. Lekker om voor de tv op te eten. En vraag je vriend om je te steunen. Door rekening te houden met jou. Hij wil waarschijnlijk ook nog lang met jou verder, zonder dat je hart en vaatziektes krijgt door overgewicht. Je kan het echt. Neem jezelf voor wanneer je begint, maak een lijst met een week menu. Koop die producten die je daarvoor nodig hebt ( en je zult verbaasd staan, dat het koedkoper is dan je nu dagelijkse inkopen). Neem voor je kinderen dingen mee die jezelf minder snel zou eten. En probeer voor je kinderen ook gezondere snacks te kopen.

+:)+ Je kan het !

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 09:19

Zo, gisteren een afspraak gehad bij de diëtiste én bij de fysio, die samen met mij een beweegprogramma op gaat stellen bij de sportschool.
Wat "huiswerk" opgekregen, dus daar gaan we dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:43

Succes!! :D
Ik begin volgende week ook eindelijk bij de sportschool :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:13

Super!! Maar ik snap het even niet, sportschool was vanwege je kind en financiën toch geen optie zei je? Heb je dat nu wel kunnen regelen dan? :)

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:42

Ben je ondertussen al naar het less is more topic verwezen?
We beginnen deze week weer opnieuw met een nieuw doel!

Het helpt mij wel heel erg..

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 18:56

omdat ik nu via de fysio bij de sportschool ga; dus een fysio-sessie in de sportschool door mijn eigen fysio, wordt dus 1 op 1 begeleid en dit telt als een fysiobehandeling voor de verzekering. Deze sportschool heeft ook een kinderhoekje dus probleem zo ver opgelost ;)
DWZ zolang ik nog fysio vergoed krijg, als ik aan mijn max zit wb verzekering houdt dat ook op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:20

Je hebt ook Fit 4 Free, weet niet of die bij je in de buurt zit, maar dat is vanaf 9,95 per maand.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:41

Wat fijn dat je er voorlopig iets op hebt kunnen vinden op deze manier! Hopelijk kan je tzt weer een andere oplossing vinden wanneer dat nodig is :j

Zoals Anouck al zei beginnen we in ons topic deze week aan een nieuwe periode van 12 weken, misschien vind je het toch eens leuk om te kijken of je je thuis voelt bij ons in het topic, zo niet ben je zo weer weg natuurlijk :) [HK] [HK] Less is more deel 1

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:48

Pff ik wil ook zo graag, blijf maar snaaien maar kan die knop maar niet vinden. En het is niet eens omdat ik echt honger heb, het is een gewoonte geworden. Veel eten nog niet eens extreem ongezond maar gewoon teveel, 4 boterhammen ipv 2 en dan ALTIJD met zoetigheid nooit iets hartigs. De onregelmatige dagen en het late avondeten werken er ook niet bij. Als iemand me kan vertellen waar die knop zit, voor mijn zelfvertrouwen alleen zou het al goed zijn...Ik ben het zo zat, maar het lukt maar niet ;(

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:59

Mag ik vragen waaróm het dan niet lukt?
Als je het zo zo zo graag wilt en je bent het zo zat, waarom kun je dan niet twee boterhammen eten in plaats van vier?
Met kipfilet in plaats van chocopasta?

Ik vraag het alleen, absoluut geen aanval!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:01

Gemakzucht? Gewoonte? Ik weet het niet waarom het niet lukt eerlijk gezegd := Zie het zeker niet als aanval, overtuig me...graag!