meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:14

Zou daar mijn jeuk wegkomen? Het is nu wat minder maar zo'n twee week geleden had ik overal jeuk, scheenbenen, hoofd, rug etc. Dacht dat mijn moeder misschien andere wasmiddel had gebruikt maar nu ik jullie reacties lees weet ik denk ik waar het vandaan komt! :')

nathalie_v

Re: meer mensen die weer last hebben van hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:25

Haha dacht dat ik de enige gek op deze wereld was.. maar gelukkig er zijn er meerdere met mij _O-
Oké ik ga al slapen.. word nu weer vervelend O:)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:50

nathalie_v schreef:
Heb vanmorgen op de radio gehoord dat het morgen (de eerste lente dag :D ) een ongunstige dag voor hooikoorts patientjes is.. !!!

Weinig last van gehad, gelukkig! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:09

Ja het is begonnen.. in Hilversum werkelijk waar nergens last van.. maar waar ik woon.. ik loop 5 minuten naar het station, heb 30 keer geniest :+

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:26

ja hier nog een hooikoorts patient.
die aerius tabletjes zijn momenteel mijn beste vriendjes.
dikke ogen niezen kriebel keel grrrrrr :(

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:43

even een vraagje,
ik lees dat julli ehet hebben over vreselijk jeukende ogen,
nu heb ik sinds dit jaar ook in ene vreselijke jeuk IN me ogen, het is echt me oogbol zelf die vreselijk jeukt en zit er dus ook gewoon letterlijk met mn vinger en nagels in om te krabben, lekker met masacara op komen er allemaal brokkeltjes marcara vallen,

bedoelen jullie dus deze jeuk?
kun je gewoon naar de okter gaan voor oogdruppels ofzo?
verder heb ik geen last van snotneus of niezen alleen heb ik vreselijke jeuk over mn hele bovenlichaam maar dit is atopische eczeem dat ik al van kleins af aan heb

help:P

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:01

@sjofaba Naar mijn weten zijn het de slijmvliezen die irriterend zijn bij hooikoorts, dus niet de oogbol zelf..
Maar alsjeblieft ga NIET KRAUWEN IN JE OOG !! Zo kan je je hoornvlies beschadigen!! (dacht dat het zo noemde!)
Probeer eens een week geen mascara en weet ik veel wat op te smeren, maar gewoon 'naakt' naar buiten te gaan.. Misschien dat de jeuk dan ook weg is ;)
Anders even naar de HA gaan ;)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:04

Hier nog 1, helaas begint het bij mij al in februari en gaat het door tot september.. En dan heb ik ook nog de pech
dat ik vorige week aan mijn oor geopereerd ben waardoor ik 6 weken mijn neus niet mag snuiten en niet mag niezen :+ Erruug handig,
gelukkig hebben we nog oogdruppels en medicijnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:09

Ik krijg echt naast het niezen ook jeuk op mijn armen en gzicht.. heer;ijk die hooikoorts :+

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:13

@ Jans.. Aah gelukkig,, ben echt niet de enige :D
(offtopic: wat een ontzettend leuk filmpje!! Roept weer jeugdherinnering op (oeii nu klink ik oud :+ ))

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:44

ja ik meld me!
Ik ga vanaf morgen avond aan de medicijnen, maar loop er ook alweer een tijdje mee.
Wilde wel eerder, maar ben bang dat het dan op den duur niet meer helpt als het echt bont wordt.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:44

Ik probeer het weer starten met de medicijnen ook altijd uit te stellen inderdaad. Maar ben bang dat ik er toch ook weer aan moet geloven. Ik ben doodmoe nu de hele dag en heb veel hoofdpijn. Dat is ook niet ideaal zeg maar :+

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:09

Ik heb ook weer flinke kriebels en last van m'n ogen. Gebruikte altijd allerfre ofzo maar ik weet niet of dat nou zo goed werkt. Nam die altijd als ik naar stal ging omdat ik daar het meest last heb maar merkte nooit verschil. Nog maar even wat andere dingen uittesten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:38

Heb ook steeds jeuk, nooit in verband gebracht met de hooikoorts. Vooral mijn armen....aaargh. En dat moe zijn herken ik ook. Voel me net een dweil.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:42

Haha Susan, denk dat dat een goede omschrijving is van hooikoorts :P

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:59

Ik had sinds ik in groningen ging wonen ineens heel erg last van hooikoorts, ik denk doordat er hier andere pollen zijn ofzo :? . Tot ik mijn favo toetje griekse yoghurt met noten en honing ontdekte en vorig jaar had ik er ineens een stuk minder last van (alleen nog van die irritante pluizenbomen (populier geloof ik) maar die moeten ook gewoon dood). Ik eet nu dus nog steeds regelmatig honing en ik weet echt niet zeker of het hierdoor komt maar ik heb nog steeds nergens last van.

http://www.honingimkers.be/infoblad_201 ... koorts.pdf

Ik denk niet dat het nog helpt als je er nu pas mee begint maar misschien een tip voor volgend jaar? Ze zeggen dat je het bij een imker in de buurt moet halen maar ik haalde altijd gewone. Was in eerste instantie ook niet bedoeld tegen de hooikoorts, viel me alleen op dat ik er veel minder last van heb sinds ik mijn awesome toetje heb zeg maar. :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 06:42

He jammer....ik kan niet tegen honing. Heeft met mijn intolerantie voor sommige suikers te maken. Ben echt wel gezegend met de nodige dingen waar ik niet tegen kan :')

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 06:52

Nou hier nog 1 die er al ver voor het begin van de lente last van had *pfff*. En dan moet het voorjaar/zomer nog praktisch beginnen. Vreselijk benauwdheid, zere en jeukende ogen, niezen, en noem de hele zooi maar op.
Heb inmiddels al veel medicijnen gehad en daar werd het allemaal niet veel beter van(eerder erger). Ik ben nu sinds kort begonnen met puur pollen(ja die voor dieren) en even afwachten hoe dat werkt...

Fijn hoor die hooikoorst in combinatie met een kleine paardenallergie en een paard dat zonder deken buiten loopt en nu dus heeeeeel erg aan het verharen is.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:35

Vandaag werd overal het gras gemaait, heeeuj meteen kriebelende neus en last van m'n ogen. Echt zo irritant. Ik drink altijd thee met honing maar dat heeft blijbaar ook niet geholpen :\

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:41

Nee gewoon honing helpt meestal niet, wat wel schijnt is dat als je honing haalt, die is gemaakt bij jou uit de buurt.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 08:57

Cetirizine 10mg (7 tabl voor €1,-) bij de Aldi halen en elke ochtend een tabletje nemen, dat kan wel helpen. Is niet duur, kun je altijd proberen. Vervelende kwaal!
Ik gebruik zelf al jaren beclometason neusspray op recept vd huisarts, als deze op is en ik heb nog geen nieuwe dan neem ik een tabletje.

isabelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:34

ik heb er normaal ook veel last van
maar dit jaar zit ik in Finland op erasmus waar het nog volop winter is en ik nog niks heb ondervonden.
sterkte aan iedereen en probeer toch wat van het mooie weer te genieten.
soms ben ik jaloers tis hier zo bitterkoud nog :brr:

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:39

hier is het helaas ook weer begonnen :( Ik werk als intercedent en heb zo een intake gesprek en kan alleen maar niezen dat word leuk :')
Net al pilletjes gehaald maar die werken natuurlijk niet meteen dus gewoon afwachten en lekker door blijven niezen en snotteren :Y)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:44

Nou ik heb ook dik 2 weken weer last van niesen, neus verstopt.. verschrikkelijk jeukende ogen!!

Weet niet of ik hooikoorts heb ( nooit laten testen ofzo ) maar moet wle eens naar de dokter.
Ik heb er ook helemaal niks voor..
Vorig jaar voor het eerst last gehad :S

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 13:10

Me moeder zei gisteren ook al dat ik het maar eens moet laten onderzoeken bij de huisarts omdat je dan wat betere medicijnen kan krijgen. Weet iemand hoe dat precies in z'n werk gaat?