kind van 7 jaar wil niet met zijn vader mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:31

@ mackkwek jeetje dat is ook niet niks. en die rechters :( houden nergens rekening mee, kijken alleen maar in het wetten boekje.
mag ik vragen aan jou of het een kortgeding was of een bodem procedure?

kom op mensen. wij stoken hem niet op. en hij MAG naar zijn vader, maar hij wilt echt niet.
hij gaat zich al achter de bank verstoppen als er zaterdag ochtend word aangebeld door de vader.
schreeuwen dat hij niet eens naar de deur toe wilt komen, hij wil het niet eens meer tegen zijn vader zeggen dat hij niet mee wilt.
hij wilt hem niet eens meer zien.

er moet iets gebeurd zijn waarom hij echt niet wilt.
dat proberen wel er nu langzaam aan uit te krijgen.
maar dan kan nog wel is heel lang gaan duren. kinderen kunnen dat heel lang verzwijgen.

vader doet net alsof hij er niks van begrijpt, en het gaat nu alleen nog maar hart tegen hart.
het enigste wat de vader denkt is : ik zal, ik moet, ik wil, en ik eis!
en nu helemaal dat het al zover is opgelopen met rechtzaken enzo, is de vader die alleen nog maar aan zijn eigen denkt.
en hij moet en zal het winnen, niet voor zijn zoon. Maar gewoon de eer dat hij gewonnen heeft.

als hij zijn vader gevoelens zou even laat spreken. dan laat hij het kind nu even met rust.
en komt het met de tijd heus mischien wel weer goed. maar die tijd die mijn broertje nodig heeft, word hem niet gegunt.

de vader heeft echt zijn kans gehad.
wij hebben voordat de rechter ingeschakeld was tegen de vader gezegd dat hij zijn kind kan zien in de garage van een gezaamelijke vriend.
die gezamelijke vriend vertrouwd mijn broertje ook goed. en mijn broertje was het daar mee eens.
dan zou het bijvoorbeeld op de woensdag middag zijn, uit school zou mijn broertje dan met de gezamelijke vriend meegaan naar de garage en dan zou de vader erheen komen en zo rustig aan opbouwen.
maar daar had de vader geen zin in en wou hem meteen een vol weekend en de helft van de vakantie's.

ik snap hoe sommige mensen denken, dat een kind niks te zeggen heeft. Dat is ook zo maar tot een bepaalde hoogte.
wat er ook als voorbeeld word genoemd met school. tuurlijk moet een kind naar school en word hij ook echt niet thuis gehouden als hij geen zin heeft hoor.
maar dat is heel iets anders als dat er nu hier aan de hand is.

en ja mijn broertje vangt zo nu en dan wel is wat op.
maar daar kom je niet onderuit.
als zijn vader hier door de straat heen rijd om te kijken of zijn zoon aan het buitenspelen is.
mischien wel wilt ontvoeren. moet je het kind toch vertellen waarom hij niet meer buiten mag spelen!!
waarom hij nooit met vreemde mensen mee mag. (ook niet als ze lieve kleine poesjes of puppy's hebben die ze even wil;len laten zien bij wijze van)

zijn vader heeft ook in de dominicaanse republiek ingeschreven gestaan, om zijn schulden te ontlopen en omdat hij geen huis en dus ook geen postadres had.

als hij in die periode mijn broertje buiten had zien spelen en hem had mee genomen waren we hem nu voorgoed kwijt geweets.
hoevaak hoor je dat niet op tv dat dat gebeurd, en daar waren en zijn wij nog steeds heel bang voor.
en dus ook super voorzichtig mee.

de vader heeft ook gezegd: ''ik niks zei ook niks''. en daar bedoelt hij mijn moeder mee.
en dit kan 2 dingen betekenen: of dat me broertje hier thuis word weggehaald en naar een pleeggezin.
of dat hij er helemaal niet meer is!!

en dan nog even wat ook uit mijn eigen ervaring.
mijn vader (andere vader dan die van mijn broertje) en mijn moeder zijn uit elkaar gegaan toen ik 4 jaar oud was.
met ook een omgangsregeling om de 14 dagen een weekend.
ik had toen ook een oudere broer van toen 6 jaar en een jonger zusje van 1,5 jaar oud.
mijn broer wou wel naar me vader en ging dan ook elke 14 dagen een weekend erheen.
ik wou niet altijd, maar als ik niet wou waren de woorden van mijn vader: ''oke als je niet wilt houd het op mischien de volgende keer''.
en zo ben ik nader hand al snel met hem mee gegaan samen met me oudere broer.
maar me zusje daarin tegen die heeft nooit echt een band gehad, ze was daar ook veel te jong voor.
die wou niet mee, ook niet als ik en mijn broer gingen.
mijn vader begreep dat wel en heeft mijn zusje dan ook nooit verplicht!
af en toe vroeg me vader of ze mee wou, maar niet elke 14 dagen heeft hij dat gevraagd.
tot op een gegeven moment wou ze ook wel mee, uiteraard samen met mij en mijn broer.
de ene keer wou ze wel en de andere keer niet.
mischien klinkt dit heel hard, maar mijn vader heeft wel eens gezegd tegen mijn zusje, nu ga je niet mee de volgende keer mag je weer mee. om het leuk te houden.
en dat heeft gewerkt ze komt nu op 18 jarige leeftijd nog steeds bij haar vader langs.
en zo kan het ook!

het is weer een heel verhaal geworden, maar hoop dat sommige mensen de situatie nu wel wat beter begrijpen.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:37

MamboBeach schreef:
fl0wer schreef:
Tnx MamboBeach, genieten doe ik zeker van de relatie met mijn vader en ben erg blij met die foto ;) En er komen steeds meer van die foto's bij :D

Heerlijk toch!!! Toevallig aan de Lek gemaakt die foto? :)

Ik weet het niet meer zeker :+ maar volgens mij was dat inderdaad de Lek :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:42

winny66 schreef:
allemaal even voor de goede oorde,toen mijn zoontje was geboren tot ongeveer een jaar geleden heeft hij praktische nooit wat met hem gedaan,hij wilde alleen maar mee als hij een kadootje kreeg,ik heb zat genoeg gezegd dat hij een band moet op bouwen ook met een baby juist! En ik praat uit pure ervaring heb nl nog 3 kinderen(niet van hem) van 22,20,en 18,die wel een goede band hebben met hun vader maar die heeft ze ook nooit gedwongen om mee te gaan en die heeft ook altijd veel gedaan met ze en niet omgekocht!!!.En dat mijn zoontje niks te willen heb boelshit :( Ik kan hem toch slechts aan zijn arm in zijn( ongekeurde niet verzekerde)auto zetten doodsbang dat hij hem niet meer terugbrengt.En ook een kind van 7 heeft zo zijn mening
En die bodemprocedure heeft hij niet opgestart nee ik want dan komt alles boven water,hij doet nl ook heel veel dingen wat niet door de beugel kan: handelt cq gebruikt drugs,alcohol verslaaft,gaat met streetfyters (of hoe je dat ook noemt om) heeft ze ook op mij afgestuurd,bijna klem gereden,het is dat iemand die auto blokkeerde anders was het heel anders afgelopen!!.Er staat ook een kruisje achter mijn adres dus dat betekend 1 tel naar politie en ze zijn er eerder als normaal.
Deze persoon is gewoon te erg om zijn verantwoording van een kind te dragen. En dan nog wat dat zwarte gewerk is ook niet op de normale manier hoor hij maakt bij sommige mensen (oa ook bij mij in het verleden) hun auto (heeft ook geen diploma's hiervoor) expres stuk zodat ze weer terug komen voor nog hogere kosten,diverse mensen zijn ook op zoek naar hem,hij is ook al een keer klem gereden,nou dat zal gebeuren met mijn zoontje erbij,
En dat hij niet de voogdij heeft komt omdat ik gelukkig nooit getrouwt ben geweest,anders had ik ook nog met een zooitje schuld opgezeept gezeten van hem

Ik heb net zo'n ex als jij. Mijn dochter gaat niet naar hem toe. Dat sta ik namelijk niet toe. Ik wil dat hij nara de rechter gaat. Dat doet hij niet. Daarnaast heeft hij ook mijn zoon mishandeld.. Dsu ik sta er helemaal niet om te springen!
Kinderen moeten hun beide ouders kennen, daar moet de ruimte voor zijn. Maar het moet wel ten goede komen van het kind!

Veel sterkte!! Dit is een hele lastige zaak...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:50

Pucknew schreef:
Een kind van 7 heeft al een behoorlijke eigen mening, de mijne in ieder geval wel. En zij is zo boos op haar vader dat ze ook liever niet wil. Ik probeer het te stimuleren, maar niet ten koste van alles. Ze moet wel weten dat ze tenminste nog 1 ouder heeft waar ze op kan rekenen en die haar begrijpt. En als ik zeg dat papa haar een dagje wil halen en ze trekt zich helemaal terug en kan niet meer slapen, moet ik dat dan kost wat kost doordrukken omdat ze een vader heeft?

Tegenover jou wel maar heeft hij die mening ook nog wanneer hij bij een vriendje gaat spelen?
Dit zijn dingen die je als ouder zelf vaak niet door hebt terwijl het voor een buitenstaander vaak wel opvalt hoe een kind zich gedraagt nav gedrag van de ouders.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:56

winny66 schreef:
Ik kan hem toch slechts aan zijn arm in zijn( ongekeurde niet verzekerde)auto zetten doodsbang dat hij hem niet meer terugbrengt.
heeft ze ook op mij afgestuurd,bijna klem gereden,het is dat iemand die auto blokkeerde anders was het heel anders afgelopen!!.Er staat ook een kruisje achter mijn adres dus dat betekend 1 tel naar politie en ze zijn er eerder als normaal.
expres stuk zodat ze weer terug komen voor nog hogere kosten,diverse mensen zijn ook op zoek naar hem,hij is ook al een keer klem gereden,nou dat zal gebeuren met mijn zoontje erbij,

Dit soort zaken pikt je zoon ook op, jij praat daarover en hij voelt hoe je het afkeurt en bang bent en neemt dat over.
Dat is op zich niet erg maar verklaard wel grotendeels waarom hij niet mee wil.

Maar als je ex nooit een goede band heeft opgebouwd en in een crimineel wereldje omgaat zijn dat toch wel redenen genoeg om bij instantie's af te dwingen dat hij niet met hem mee hoeft? Laat hem dan bij jou thuis een paar uurtjes met hem doorbrengen, of hij gaat lopend naar de speeltuin verderop, dan kun je in elk geval een beetje de boel in het oog houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:59

Ja hoor tegen anderen ook. Ik beinvloed mijn kinderen niet negatief, daar ga ik ze niet mee belasten. Maar ik zeg ook niet dat vader gelijk heeft dat ik een poedersuiker ben, laat dat duidelijk zijn. Hij is een egotripper, altijd al geweest. Zijn manier of geen manier, als ze in de pubertijd komen vrees ik zelfs voor klappen, maar dan mogen ze gelukkig helemaal zelf beslissen of ze wel of niet willen.

makkelijk praten als je zelf geen kinderen hebt anneliesj. Ik heb het geprobeerd in goede harmonie, maar het gaat hem niet om de kinderen maar om zijn RECHT. Goede vader ben je dan he?

Brainless

Re: kind van 7 jaar wil niet met zijn vader mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:01

@Pucknew
En wat voor moeder ben je als jij vind dat jouw "recht" voor die van de vader gaat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:03

Het gaat niet om mijn recht. Het welzijn van de kinderen, daar gaat het om. Breek me de bek niet open over deze "vader", ik zou heel graag mijn kinderen met een gerust hart laten gaan. Maar ze willen niet omdat hij ze heeft laten barsten vanwege zijn nieuwe gezin. Zijn keuze, maar niet ten koste van onze kinderen. Denk je dat ik het leuk vind als ze nacht na nacht nachtmerries hebben als pa weer eens een keer gebeld heeft?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:05

Hoezo heeft hij ze laten barsten? Hij wilt ze toch wel zien?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:19

Pucknew schreef:
makkelijk praten als je zelf geen kinderen hebt anneliesj. Ik heb het geprobeerd in goede harmonie, maar het gaat hem niet om de kinderen maar om zijn RECHT. Goede vader ben je dan he?

Jajaja, blablabla, hoe kom je er nu weer bij dat ik geen kinderen heb? :roll:
Ik vraag me wel af hoeveel zelfkennis jij hebt aangezien je dit soort uitspraken doet;
Citaat:
Ik beinvloed mijn kinderen niet negatief, daar ga ik ze niet mee belasten.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:30

Pucknew: Het gaat wel degelijk om rechten, namelijk om de rechten van de kinderen om beide ouders te kennen ook al heeft papa de keus gemaakt om mama te verlaten voor een ander (gezin). Een band met beide ouders is belangrijk voor een evenwichtige ontwikkeling.

Nogmaals; ik ken jou niet en je ex niet. Dat jij je zorgen maakt dat hij in de puberteit MOGELIJK gaat slaan vind ik niet echt een redelijk argument om de kinderen nu al hun vader te ontnemen, maar goed, ik ken de situatie niet goed genoeg om daar verder een oordeel over te vellen...

Weet wel dat de moeder van onze kids (lees: mijn stiefkinderen die permanent bij ons wonen) er een potje van maakt, maar elke week gaan ze er wel een dagje heen en wij praten nooit negatief over haar. Ze gaan er ook graag heen, al heeft ze ze 1000 x laten zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:44

Ik heb de beslissing gemaakt om weg te gaan, vader heeft de kinderen al bijna drie maanden niet gezien en het is gebleven bij 1x in de week/anderhalve week bellen. We zijn overigens al ruim een jaar uit elkaar.Ik heb voldoende zelfkennis en weet dat ik niet negatief over vader ben. Vader heeft dit zelf veroorzaakt. Als het om mijn recht ging of boosheid had hij ze al ruim een jaar niet gezien, want betalen weigert hij ook stelselmatig. ik wil dit niet op de spits drijven en laat dit zo, heb wel altijd mijn kinderen gewoon laten gaan. Mijn kinderen zijn zeer gevoelig en trekken zich zijn gedrag erg aan. Het is ook erg moeilijk als je vader je amper belt, tegen je liegt en ook nog beweert dat je zelf liegt. Dat heeft zelfs een 5 jarige in de gaten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:15

@Pucknew
Maar wat heb je tegen je kinderen gezegd waarom jullie weggegaan zijn bij hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:36

Dat wij teveel ruzie maakten en het daarom beter was als we apart gingen wonen. Daar waren ze het mee eens want papa schreeuwde altijd zo. En dat klopt. Toen ik ook nog een blauw oog als afscheidskado kreeg begrepen ze het helemaal. Daarna is het een tijd wonderbaarlijk goed gegaan en hebben we als gezin nog veel ondernomen. Maar toen mijn geldstroom naar hem (ja hoe gek kun je zijn) ophield werd het oorlog.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:49

Nou wil ik niet banketstaaf doen hoor maar alles wat je hier neerzet zit toch een behoorlijk bittere bijsmaak aan, als dat in geschreven tekst en via internet al zo duidelijk is geloof ik niet dat je dat voor je kinderen verborgen kunt houden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:58

Maar er kan ook een verschil zitten in hoe je je naar je ex toe voelt en dat hier neer zet (en ik kan me voorstellen dat als iemand je geslagen hebt, je nog weinig respect kunt opbrengen voor iemand) en hoe je het uiteindelijk naar je kinderen toe brengt. Ik zeg ook wel eens wat tegen vrienden over mijn ex, wat ik mijn kind echt niet zal zeggen.
Zo gaan die dingen....... ;)

Ik zeg dus niet dat het per se zo zal zijn, maar het KAN wel natuurlijk.........

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:59

Twiggy2008 schreef:
Maar er kan ook een verschil zitten in hoe je je naar je ex toe voelt en dat hier neer zet (en ik kan me voorstellen dat als iemand je geslagen hebt, je nog weinig respect kunt opbrengen voor iemand) en hoe je het uiteindelijk naar je kinderen toe brengt. Ik zeg ook wel eens wat tegen vrienden over mijn ex, wat ik mijn kind echt niet zal zeggen.
Zo gaan die dingen....... ;)

Ik zeg dus niet dat het per se zo zal zijn, maar het KAN wel natuurlijk.........

Juist daarom, je hoeft het niet met woorden te zeggen maar een kind voelt dat wel ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:03

anneliesdj schreef:
Juist daarom, je hoeft het niet met woorden te zeggen maar een kind voelt dat wel ;)

En dat is in bepaalde gevallen dus niet te verbergen dan. Dat heb je nou eenmaal bij een echtscheiding, hoe vervelend ook en hoe je ook probeert de schade te minimaliseren......

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:14

Kinderen zijn nou eenmaal (bijna) altijd de dupe van een scheiding. Er zijn genoeg moeders/vaders die tegen andere mensen, of tegen de kinderen zelf nare opmerkingen gaan maken over de andere ouder. Sommige hebben het niet eens door, maar kinderen zijn zo onwijs makkelijk te beïnvloeden, sommige kinderen willen niet naar hun vader, omdat ze de moeder negatief horen praten en bang zijn dat de moeder teleurgesteld is als ze naar de vader gaan of andersom.

En ik zie het hier ook. Dan zitten ze weer eens te praten over de 'grote boosdoener', zachtjes. De kinderen zitten aan de andere kant van de tafel, maar denk maar niet dat die niet horen wat er allemaal gezegd wordt.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:35

Bij sommige mensen denk ik echt, je hebt er toch zelf kinderen mee gemaakt of niet dan?!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:38

Twiggy2008 schreef:
anneliesdj schreef:

En dat is in bepaalde gevallen dus niet te verbergen dan. Dat heb je nou eenmaal bij een echtscheiding, hoe vervelend ook en hoe je ook probeert de schade te minimaliseren......

Nee en in sommige opzichten is dat ook niet erg maar dat kan wel leiden tot dit soort situatie's en aangezien het kind bij zijn moeder leeft krijgt die dus maar een eenzijdig beeld van het verhaal.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:03

daffene schreef:
Bij sommige mensen denk ik echt, je hebt er toch zelf kinderen mee gemaakt of niet dan?!

dat klopt en dat is ook bij de meeste een grote stomme fout. niet voor het kind! absoluut niet, die kan er niks aan doen.
je komt er later pas achter hoe iemand ECHT in elkaar steekt.
en na de scheiding hoor je 9 van de 10 keer nog veel meer, wat je ex allemaal heeft gedaan aan slechte dingen,
en hoelang hij je al in de maling neemt.

ik denk wel is zodra een man getrouwd is denkt het: 'kip ik heb je'.
en vervolgens denken ze dat ze alles kunnen maken en doen.

dit geld overigens niet voor alle mannen he. ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:17

Hoe moeilijk ook; een vader heeft het recht een kind te zien opgroeien.

Aangezien je niet zot te wachten op rechtzaken en boetes lijkt het me dat je je daar het beste bij neer kunt leggen. Ooit heb je iets in die man gezien. Is er dan iets zo sterk veranderd dat je hem nu dat recht wilt ontzeggen ten koste van de ontwikkeling van je zoontje? Het is in zijn belang dat hij milder wordt ten aanzien van zijn vader, en alleen jij kunt hem daarbij helpen. Zijn vader is een deel van hem, zit in hem. Als hij een hekel heeft aan zijn vader krijgt hij dat op latere leeftijd ook aan dat deel van zichzelf.... en dat wil je echt niet.

Een mediator lijkt me hier een heel goed idee.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:19

sallandval schreef:
Hoe moeilijk ook; een vader heeft het recht een kind te zien opgroeien.

Aangezien je niet zot te wachten op rechtzaken en boetes lijkt het me dat je je daar het beste bij neer kunt leggen. Ooit heb je iets in die man gezien. Is er dan iets zo sterk veranderd dat je hem nu dat recht wilt ontzeggen ten koste van de ontwikkeling van je zoontje? Het is in zijn belang dat hij milder wordt ten aanzien van zijn vader, en alleen jij kunt hem daarbij helpen. Zijn vader is een deel van hem, zit in hem. Als hij een hekel heeft aan zijn vader krijgt hij dat op latere leeftijd ook aan dat deel van zichzelf.... en dat wil je echt niet.

Een mediator lijkt me hier een heel goed idee.

mijn laatste en 1 na laatste bericht. zeggen genoeg denk ik.

vanaf baby af aan heeft hij nooit naar mijn broertje omgekeken, en nu ineens wel, omdat hij die recht denkt te hebben.

morgen is er weer een rechtzaak, (kort geding)
hiervan krijgen we niet meteen de uitslag. maar ik denk dat het niet veel soeps is.
ik ben zeer benieuwd wat er met de bodem procedure gaat gebeuren, en of ze dan ook kijken naar het belang en veiligheid van het kind! ik hoop het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:21

anneliesdj schreef:
Twiggy2008 schreef:

Nee en in sommige opzichten is dat ook niet erg maar dat kan wel leiden tot dit soort situatie's en aangezien het kind bij zijn moeder leeft krijgt die dus maar een eenzijdig beeld van het verhaal.

En dat hoeft dus niet. Mijn kinderen zitten niet op bokt en in het bijzijn van de kinderen wordt er niet of niet negatief over mijn ex gesproken. Er staan foto's van papa in huis en het blijft altijd hun papa. Zij weten niet wat ik van hem vind en dat blijft zo tot ze volwassen zijn. Ze willen namelijk alles weten rondom de scheiding en ik heb toegezegd dat dat mag als ze groot zijn, eerder niet. Er zijn grote mensen zaken en kinderzaken.