75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:49

Ik schrok heel erg van je titel
Naja schrikken ik dacht lieve help 75 kilo afvallen maar je wilt tot de 75 kilo
Maar ik heb nu het boek opgewicht van Yvonne .... (weet achternaam niet)
Heel leuk boek vind ik zelf
Door er voor te zorgen dat ik minder koolhydrathen eet voel ik me een stuk fitter
Door de koolhydrathen krijg je honger en ga je steeds meer eten
Wat zij doet is juist de koolhydraatarme producten aanraden en koolhydraat rijke afraden
Staat ook een groene oranje en rode lijst in
Je moet het boek maar eens opzoeken :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 16:50

corientjuhh schreef:

Ik denk dat je eerste schrik wel klopte. Ik ben idd 75 kilo kwijt, maar mijn streefgewicht is voor mezelf op dit moment ook 75 kilo :+ Misschien een beetje verwarrend.
Ik ga eens kijken of ik dat boek kan vinden, bedankt!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-02-11 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Re: 75 kilo afvallen en dan lukt het opeens niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:57

Applausje

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:58

Als eerste hulde ! Maar goed dat is nu toch wel binnengekomen ?

Wat betreft bloedtests, wacht nog even met slikken van multivitamines dat kan eventuele tekorten op celniveau maskeren. Laat eerst alles grondig doorlichten.
Vraag alles op. Ze kunnen bij je HA gewoon een uitdraai geven van je uitslagen en het liefst ook van vroegere uitslagen.
Zet dan een shier neer waar ze nu precies op getest hebben. Ze namelijk vast lang niet alles getest.
Ik weet dat bijv. de meeste HA's geen verder onderzoek doen naar B12 als je HB goed is. Dit is behoorlijk achterhaald. Ik had bijv een B12 van 130 terwijl 150 de ondergrens is. Maar omdat mijn ijzer e.d. goed was werd daar in eerste instantie niet op getest. En zo zijn er nog veel meer van die dingen.
Ga anders eens een keer naar een natuurarts. Ik heb helemaal niks met dat zweverige, maar die zijn vaak wel bereid om alles door te lichten (ook al kost je dat 12 buisjes bloed).

Als er dan echt niks uit komt, moet je misschien even berusten in het feit dat je een paar maanden rustig aan moet doen. Probeer een half jaar dit gewicht vast te houden en ga dan verder. Je lichaam zit waarschijnlijk ook een beetje in de spaarstand na al dat afvallen.

Verder wat betreft zwemmen. Ik zag laatst figuurcorrigerende badpakken bij de Wehkamp. Zijn best flateus die dingen. Schaam je dan nog om het water in te gaan. Ga tijdens een zwangerschaps/baby uurtje :))
Al die moeders die zijn uitgedeit als walvissen (zoals ikzelf) zijn uitermate goed voor je ego.

Succes.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:03

Hmm, dat is misschien wel een goed idee Supersambo.
Ik heb toen bij de dokter wel specifiek gevraagd om het testen van ijzergehalte, suiker etc en dat kwam allemaal positief uit de test. Maar ik kan altijd om een uitdraai vragen natuurlijk, en misschien is zoiets ook handig om mee te nemen naar een evt nieuwe dieetiste. Ik weet trouwens niet of er ook onderzoek naar B12 is gedaan, weet sowieso maar erg weinig van dat soort termen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:04

Ik ga trouwens misschien zelf ook zwemmen :)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:06

corientjuhh schreef:
Door er voor te zorgen dat ik minder koolhydrathen eet voel ik me een stuk fitter
Wat zij doet is juist de koolhydraatarme producten aanraden en koolhydraat rijke afraden

dokter frank noemen ze dat
heb ik geprobeerd nou nooooooooooit meer
op je nuchtere maag eieren en helermaal geen brood meer brr ben nog nooit zo ziek geweest toen
ik doe het met brood ,zonder snoep,koek of wat dan ook
en ben nu de laatste 5 maanden 7 kilo afgevallen bijna een kleding maat dus voor mij

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:12

B12 testen ze eigenlijk nooit standaard op, alleen als je een ijzergebrek hebt o.i.d.
Maar er zijn mensen met een B12 waarde van ver onder de honderd die verder normale uitslagen hebben.
vitmanine D is geloof ik ook vrij verradelijk daar in.
Hebben ze je schildklierwaardes ook nagekeken ? Daar verschillen de meningen ook nog wel eens over wat goed is en wat niet.
En zo zijn er nog 100 en 1 van die dingen, waar bijv een natuurarts iets gemakkelijker naar kijkt dan een gewone arts. Juist omdat bij alternatieve artsen vaak mensen komen die het in het gewone circuit niet kunnen vinden.
Overigens krijg ik zelf geen enkele homeopathische behandeling of andere alterternatieve behandeling. Gewoon regulier verder.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:20

DDDMakkink schreef:
corientjuhh schreef:

op je nuchtere maag eieren en helermaal geen brood meer brr ben nog nooit zo ziek geweest toen
en ben nu de laatste 5 maanden 7 kilo afgevallen bijna een kleding maat dus voor mij

Nee is GEEN dokter frank
Dat is totaal wat anders
Ik eet gewoon nog brood en af en toe een snoepje of koekje :)

Appie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:49

75 kg :oo :oo
Jesus Cayenne, wat verdien jij een enorme dikke pluim zeg! Echt abnormaal knap dit!

Ik weet niet wat je moet doen tegen de vermoeidheid en je andere klachten, maar wilde toch ff kwijt dat ik het echt onwijs knap van je vindt! Die laatste 10 kg komt heus goed! Keep up the good work!

En misschien toch ff langs de huisarts in samenspraak met de dietiste?

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:24

Wauw 75 kilo!!!!!!! Wauw! Goed!

Ik heb niet alles doorgelezen maar is er niets met je suikergehalte? Te hoog of te laag? Al een dagcurve gedaan? Waarschijnlijk is dat al getest hoor, maar dit is het eerste wat me te binnen schiet.
DDDMakkink schreef:
corientjuhh schreef:

Nee nee dat is geen dokter Frank! Absoluut niet zelfs. dat heet Yvonne lemmens/lemmers!

Edit ik zie dat het al gezegd dat het geen dokter Frank is.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:31

Wauw wat onwijs goed zeg! :D

Ik denk dat je gewoon tevreden moet zijn met wat je nu weegt, jezus je hebt er al zoveel af, op een gegeven moment is het ook goed! :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 21:35

Op zich wel, maar ik ben maar 1.67m dus in principe zou er nog wel wat vanaf moeten kunnen :j

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:38

Ik ben ook +/- 1.67m maar op dit moment kan ik eten wat ik wil maar er komt niks aan, en ik ben ook te zwaar

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:52

heb het topic ff doorgelezen en dan vooral jou postst..

allereerst super knap dat je zo ben afgevallen.. petje af.
net als anderen heb ik ook het idee. dat je misschien wel op het juiste gewicht zit. voor jou gevoel misschien nog te veel.. maar misschien hoort dit wel bij je. volgens mij is het geen ongezond gewicht meer.

verder dacht ik.. misschien kun je geestelijk wel niet stoppen met lijnen.. omdat je dat de laatste 2 jaar hebt gedaan.. en wat moet je dan.. wat is dan je doel in het leven.

probeer je er eerst bij neer te leggen. zoveel afvallen is echt super knap. wees daar blij mee en probeer gelukkig te worden, ipv altijd te streiden tegen de kilo´s

succes

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 21:55

Dat is ook zeker zo. De afgelopen 2 jaar is het een manier van leven geworden en dan is het moeilijk om dat gevoel van veiligheid en controle los te durven laten.
Op dit moment ben ik wel druk bezig met meer werkuren etc, en ik denk dat het ook een stuk zal schelen wanneer ik op die manier weer wat drukker bezig ben :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 07:53

Jah Yvonne Lemmers is het :)
Boek ligt nu achter de laptop hier :P

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:14

corientjuhh schreef:

Op gewicht van Yvonne Lemmers. Lijkt mij ook de moeite voor TS om dat eens te lezen :j
Verder diep _/-\o_ respect voor je Cayenne!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:00

Citaat:
Ik ben eigenlijk de hele dag rond wel slapperig. Ik word er al mee wakker en vooral s'middags heb ik last van een inzakmoment. Daarom is het af en toe zo dat ik een eetbui krijg omdat ik zo doodmoe wordt van dat slappe gevoel.

Ik herken dit wel en bij mij bleek het te komen van voedsel intoleranties en een overbelaste lever.
Wellicht dat je in die hoek kan zoeken?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:31

Wat betreft bloedwaardes: Ik ben ook een tijd heel futloos geweest en heb uiteindelijk bloed laten testen.De waardes waren goed zei de HA . Maar mn ijzer was 6. Nu weet ik van het bloedgeven wat ik regelmatig doe dat ijzer bij mij altijd tussen de 9 en 11 zit, ze zeggen daar dan ook altijd dat het hoog is vopor een vrouw. Ben toen aan de roosvice Ferro gegaan en voelde me snel opknappen. In mijn ogen zegt het dus niet zo heel veel meer als de HA zegt dat de bloedwaardes goed zijn..
Wat betreft spierafbraak: Je zou kunnen overwegen om extra eiwit/proteine te nemen maar dan wel in de vorm van Whey. Dat zijn verschillende soorten eiwitten en die kan je in verschillende smaken kopen. Het wordt verkocht als poeder en daar maak je dan een shake van. Sommige zijn nog lekker ook. Dat zou je dan als tussendoortje kunnen nemen (die van body en fit sportsnutrition heb ik zelf). Lees er maar meerr over op internet.

Succes !

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:58

Ik heb niet alles gelezen, want het waren een wel heeeeel veel reacties hahaha..

Maar WAUWWWWWW wat vind ik het goed dat je al 75 kilo bent afgevallen *\o/* *\o/*

Ga niet in zitten over die laatste 10.. dat komt met de tijd wel. Je moet maar zo denken: Het grootste gedeelte is eraf en komt niet meer terug.
Je zit nu gewoon even op een dood punt. Je lichaam moet er ook aan wennen... Als je dus ook slap en wit wordt is het toch een teken van je lichaam dat je op dit moment iets teveel wilt...
Neem rust en probeer je niet te concentreren op die 10 kilo die er nog af moeten maar de 75 die je al kwijt bent..

Uit ervaring weet ik helaas dat je je oude gewicht waarschijnlijk niet helemaal meer terug krijgt. Dit heeft ook te maken met ouder worden.
Ik ben een aantal jaren geleden ook veel te veel aangekomen en heb er toen 30 kilo afgekregen. Daarna ging het nog wel verder maar heeeeeeeel erg langzaam. Maar mijn gewicht van 69 kilo die vroeger had krijg ik echt niet meer terug. Dat is gewoon niet te doen. Ik heb heel lang geprobeerd en heb het nu op gegeven. Ben nu nog wel te dik naar mijn zin maar ik heb er vrede mee. Er gaat zo af en toe nog wel een kilootje af hoor.
En wat zwemmen betreft: ik heb het ook gedaan. Ik vond het vreselijk om te doen maar in het water voelde ik me goed... Ik had een speciaal badpak gekocht met een soort rokje eraan. Dat verbloemd een beetje. (lijkt het allemaal wat minder dik ;)) Maar het is eigenlijk alleen maar voor jezelf.. Als je eenmaal in het zwembad bent zul je zien dat er mensen zich bv in een mini bikini hijsen waar ze eigenlijk niet in passen ;) of als rollades in een veel te klein badpak hebben gepropt omdat ze die persee aan willen.
Maar dat soort mensen doen jou alleen maar goed... Jij kan dan tegen jezelf zeggen: Oh kijk ik val best mee ;)

Nogmaals diep respect... Maar denk eraan.. Blijf gezond :)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:30

yvonne lemmers kan leuk een doen hebben maar ik weet dat dokter frank de gene is geweest die ene heel onderzoek heeft gedaan naar koolhydraat arm eten etc
en natuurlijk zijn er dan genoeg mensen die daar hun draai aan geven
maar beetje raar dat als je een koolhydraat arm dieet volgt je dan wel brood eet
want daar zitten juist koolhydraten in

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:40

_/-\o_ je zou een standbeeld voor jezelf moeten oprichten, in plaats van jezelf dwingen nog meer af te vallen. :j Je hebt een megaprestatie gedaan. helemaal zelf.

Je zou lekker een reis naar Curaçao moeten boeken, lekker weekje op het strand en elke dag genieten van zon en zee. En daar is zwemmen in zee vast geen probleem: lekker met je snorkel op, uren visjes spotten.
Je hebt het verdiend!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:41

Wat goed zeg, om al 75 kilo kwijt te zijn! Ik kan snappen dat je die laatste loodjes (die het zwaarst wegen) er ook nog af wil hebben. Ik kan je niet echt een tip geven, maar ik weet wel dat dat slappe gevoel bij mij voorkomt als ik een lagere bloedruk heb (misschien heb je dit al gemeld, maar is die wel goed bij je?) en waar ik dan iets zouts bij eet om daar vanaf te komen...

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:48

Allemachtig, wat een GEWELDIGE prestatie, potverdikkie 75kg! Dat is écht enorm knap en daar mag je ook heel erg trots op zijn. Kan me heel goed voorstellen dat het frustrerend is als je er de laatste 10 kg er niet af krijgt. Ik weet absoluut niets over dieëten verder dus daar kan ik helaas niets over zeggen.
Maar alsnog een dikke pluim voor de 75 kg die je al kwijt bent. TOP!