Kindje van 1 jaar tempr van 36?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Re: Kindje van 1 jaar tempr van 36?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:25

Inderdaad ik heb het ook zonder recept gekregen. Bij iedere apotheek is het te verkrijgen. Verder zou ik dus gewoon doorgaan met 3x daags een zetpil! Dit verlicht echt, ik heb het gedaan op doktersadvies! Zoals jij omschrijft zijn het echt zijn oortjes

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:38

Mies hoe is het nu met hem? Heb je nu een neus spray of iets voor hem?
Het is voor jezelf ook wel erg frustrerend zeker of niet :(:)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:59

Dors04 schreef:
hij slaapt eidenlijk na een uur gekrijs
hij slaat met de afstandbediening tegen ze hoofd aan(oor) en doet elke keer ze hand ervoor
ook met ze fles deed hij ze fles naar ze oor dus volgensmij doet het erg zeer
ik ben met hem op bed gaan liggen maar dat wilde hij ook niet schoppen tranen en vervolgend met ze hoofd tegen een granollen muur.
dus toen werd het nog harder krijzen.
heb hem wat drinken gegeven en toen werd hij rustig

in bedje gelegt en toen bleef hij krijsen.

ik heb het bedje wel verhoogd met 2 handoeken hij slaapt namelijk

Jeuj, dat kind heeft gewoon hartstikke veel pijn,... |(
Hoe lang gebruikt hij nu inmiddels de antibiotica en heeft hij dat op dit moment nog?
Zo niet, dan zou ik met de bovenstaande tekst van jezelf toch mooi teruggaan naar de dokter!!

Vreselijk om je kind zo te zien,... :(:)

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:01

Als hij nog zo blijft slaan, huisartsenpost bellen en daarheen gaan.

Je bent nu wel lang genoeg bezig geweest en van jou ha heb ik (na alle verhalen gelezen te hebben) niet zo hoge pet op.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 19:44

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 19:50

Valina schreef:
Dors04 schreef:
hij slaapt eidenlijk na een uur gekrijs
hij slaat met de afstandbediening tegen ze hoofd aan(oor) en doet elke keer ze hand ervoor
ook met ze fles deed hij ze fles naar ze oor dus volgensmij doet het erg zeer
ik ben met hem op bed gaan liggen maar dat wilde hij ook niet schoppen tranen en vervolgend met ze hoofd tegen een granollen muur.
dus toen werd het nog harder krijzen.
heb hem wat drinken gegeven en toen werd hij rustig

in bedje gelegt en toen bleef hij krijsen.

ik heb het bedje wel verhoogd met 2 handoeken hij slaapt namelijk

Jeuj, dat kind heeft gewoon hartstikke veel pijn,... |(
Hoe lang gebruikt hij nu inmiddels de antibiotica en heeft hij dat op dit moment nog?
Zo niet, dan zou ik met de bovenstaande tekst van jezelf toch mooi teruggaan naar de dokter!!

Vreselijk om je kind zo te zien,... :(:)

ja volgensmij wel ja, ik ben vanmiddag wel even boodschappen met hem gaan doen en dat ging wel goed maar toen ik bij mijn ouders binnenkwam(voor het boodschappen doen) zei me moeder wel gelijk zo wat ziet hij wit.
hij is nog steeds redelijk warm en heeft geen tempr boven de 36,5.
Voor sommige kinderen die dit altijd hebben is dit misschien goed, maar hij heeft eigenlijk altijd van zichzelf een tempr tussen de 36,9 en 37,4
Hij is in de auto elke keer aan het hoesten dat ik tegen hem zeg Jaydenn even volhouden nog er is niks omdat het wel lijkt dat hij dan weer moet overgeven
het is zo'n hoest alsof er wat vast zit in je keel maar hij heeft dan niets gegeten.
hij heeft vandaag nog niet overgegeven, en hij is net in bad geweest en ligt nu op bedje.

ze drankje daar zit nog 1/3e deel in en ik geloof dat hij voor een week is dus dat kan ongeveer wel kloppen.
het lijkt op het moment wel erger te zijn dan dat het vorige week was, alleen nu is het overgeven dan 2 dagen al weg gevallen

ik ben maandag vrij en ik mocht weer terug komen dus dat doe ik denk ik maar wel even..

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 19:56

Jaydenn heeft net overgegeven deze minuut

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:00

Misschien toch maar weer naar de huisarts/huisartspost gaan.

Mijn zoontje heeft de hele maand januari koorts gehad. De ochtenden waren goed en dan na de middag kreeg hij koort ruim over de 39,5. Ben elke week wel bij de HA geweest, en de laatste week 2x. Achteraf is het toch een soort van virus geweest en dus zijn kiezen. Echter hij is ook begonnen met een oorontsteking (aan zijn beide oren) Bij ons hielpen dus de antibiotica samen met de neusspray en zetpillen om hem van de pijn af te houden. De antibiotica gaat alleen de ontsteking tegen en NIET de pijn. (aldus de HA) De hierboven genoemde neusspray zorgt direct voor verlicht door de buis van Eustachius vrij te maken en de zetpil draagt verder bij aan de nare pijn. Hierdoor was hij niet meteen weer een vrolijk kereltje, maar zo kon hij de dag en niet geheel onbelangrijk de nacht goed doorkomen. Hij was wel aanhankelijker en sliep ook meer dan normaal, maar dat vind ik alleen maar goed.

Ik zou mij er niet zo mee weg laten sturen. Het gedrag duid echt op pijn en ik vind dat voor zulke jonge kinderen niet normaal. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke medicatie je nu nog gebruikt?

Wat betreft het hoesten, daar kun je een hoestdrankje voor halen. Mijn zoontje hoestte ook en ik heb voor hem een hoestdrank gehaald voor een zere keel. Hij hoest namelijk net als een zwaar roker...

Zorg dat je hem regelmatig wat te drinken aan bied, ook als hij s'nachts komt. Eten is niet belangrijk, drinken echter wel. Ik heb geluk dat de mijne eigenlijk gewoon door gegeten heeft. Ik heb het ook altijd aangeboden en als hij at was het mooi (mama blij) en als hij niet wilde dan liet ik het erbij. Je kunt hem ook nog opvolgmelk geven. Krijgt hij in ieder geval wat meer voeding binnen....

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 20:08

Hij heeft de gehele dag goed gedronken en vanavond ook weer broodjes op en een danontje

ik heb hem net een zetpil gegeven, en ik gebruik gewoon die Amoxicilline en er staat in de bijschrijven dat misselijkheid en braken voor kan komen?
hij lag al op bed toen hij heeft overgegeven we hebben het net schoon gemaakt en nu ligt hij weer op bedje hij is stil en volgensmij ook erg moe dus ik denk wel dat hij zo gaat slapen.
ze tempr is nu 37,2 dus gewoon normaal

die zoutoplossing gebruik ik dan niet.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:11

Succes hoop dat hij wat bij kan tanken. Is beter voor hem maar ook voor jullie.

Bah, ik ben er zelf ook altijd flink naar van als mijn kereltje wat heeft. Ik kan er heel slecht tegen....

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 20:18

nicole3939 schreef:

Je bent nu wel lang genoeg bezig geweest en van jou ha heb ik (na alle verhalen gelezen te hebben) niet zo hoge pet op.

ik denk dat ze daar vrijwel hetzelfde zeggen en weer in ze oren etc gaan kijken en alles in de computer noteren en je weer naar huis sturen.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 20:22

egnie schreef:
Succes hoop dat hij wat bij kan tanken. Is beter voor hem maar ook voor jullie.

Bah, ik ben er zelf ook altijd flink naar van als mijn kereltje wat heeft. Ik kan er heel slecht tegen....

ja ik hoop het ook, hij iss igg weer aan het hoesten en aan het huilen.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:26

Dors04 schreef:
nicole3939 schreef:

Je bent nu wel lang genoeg bezig geweest en van jouw ha heb ik (na alle verhalen gelezen te hebben) niet zo hoge pet op.

ik denk dat ze daar vrijwel hetzelfde zeggen en weer in ze oren etc gaan kijken en alles in de computer noteren en je weer naar huis sturen.

Dat denk je, dat weet je niet. Het is niet normaal dat hij telkens naar zijn oren grijpt, en de ab zijn werk niet doet.
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 12-02-11 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:38

meid, pak dat kind op en ga naar de huisartsenpost/EHBO-post.
je huisarts luistert niet, je kind vergaat van de pijn en is goed zien.
oorontsteking doet mega veel pijn!
daarnaast is het braken ook niet bevoordelijk voor zijn algehele toestand.
niet twijfelen, maar gewoon gaan.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:41

svdijk schreef:
meid, pak dat kind op en ga naar de huisartsenpost/EHBO-post.
je huisarts luistert niet, je kind vergaat van de pijn en is goed zien.
oorontsteking doet mega veel pijn!
daarnaast is het braken ook niet bevoordelijk voor zijn algehele toestand.
niet twijfelen, maar gewoon gaan.

Mijn idee!!! :j :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:42

En als de HAP je niet wil zien of je naar huis stuurt, dan stap je gewoon bij de SEH naar binnen ;)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:51

Ik zou als hij vanavond nog weer gaat overgeven of niet kan slapen inderdaad toch weer naar de HAP gaan.

Lees ik het alleen nou goed dat je geen neusspray gebruikt. (zoutoplossing dan omdat hij zo jong is)

Mijn zoontje heeft ook al een paar keer oorontsteking gehad en dan gebruik ik echt de maximale dosering
neusspray naast de Ab kuur die hij dan krijgt. Dat zorgt er juist voor dat de boel een beetje open gaat.

Succes met jouw zoontje. :(:)

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 21:04

Om naar de huisartsenpost te gaan moet je eerst bellen en dan mag je langs komen om een bepaalde tijd.
maar je krijg enkelt een afspraak voor spoedgeval
ik wacht het nog even af, hoor hem wel af en toe hoesten maar huilt verder niet ja na het hoesten even.
dank jullie wel igg.
mocht hij over een kwartier nog blijven hoesten of huilen dan zal ik de huisartsenpost even bellen.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:08

Klinkt heel erg als mijn ventje. Ik weet alleen niet of je zetpillen gebruikt. Die moest ik er dus naast gebruiken. Dus ook 3 maal daags! Ons manneke moest ook huilen na het hoesten. Ik heb er toen een hoesdrank tegenaan gegooid, waren toch al druk met alle medicatie!

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 21:29

hij heeft vandaag al 2 zetpillen gehad, hij slaapt nu. Maar hij hoest ik denk om het kwartiertje hij huilt niet meer erna
ben net even bij hem gaan kijken en hij ligt gewoon op ze rug te slapen niet anders dan normaal
ik had net nog even mijn moeder aan die lijn en die zegt nou ook ja dat is wel raar dat hij weer blijft overgeven er is volgensmij wel meer aan de hand dan die ooronsteking ze zegt ja als hij vanavond weer wakker wordt of hij geeft morgen weer over dan moet je gewoon even langs gaan want misschien heeft hij dan toch een hersenschudding omdat hij vorig weekend ook zo hard op ze hoofd is gevallen?

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 21:31

dat hoesten heeft hij overigens de hele week nog niet eerder gedaan, ja wel overdag maar niet als hij slaapt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:31

Dat heb je vast al wel aan de huisarts verteld van de week? Lijkt me toch wel essentiele informatie, dat van dat vallen.]

Dat hoesten kwam toch van het snot wat in zijn keel valt? Ook daar is de neusspray (dus niet de zoutoplossing) goed voor, maandag echt even halen hoor!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:35

Bel nou maar lekker de HAP meid... Die laten je sneller komen dan je denkt hoor!

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 21:57

ze longen waren goed zeiden ze vrijdag dat hoesten was enkelt van slijm, maar net als wat ik net zeg is het de afgelopen dagen niet zo geweest als nu
zelf ben ik ook wat aan het hoesten door het vocht wat er in huis is omdat het thier moeilijk ventileert
ben ook een paar keer vergeten de kachel uit te zetten in me slaapkamer

maarja om dan om het kwartier te gaan hoesten? hij blijft igg wel bezig zit zo op de klok te kijken denk om de 10 minuutjes dat hij hoest, maar verder hoor je hem niet of is hij niet wakker dus of hij er echt last van heeft?
als die wakker word of hij gaat huilen of iets dan bel ik wel even maar ik denk niet dat het nu echt een spoed geval is omdat hij gewoon slaapt en er ook gewoon redelijk normaal bij ligt...
meut ben ik he hihi..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:02

Dors04 schreef:
hij heeft vandaag al 2 zetpillen gehad, hij slaapt nu. Maar hij hoest ik denk om het kwartiertje hij huilt niet meer erna
ben net even bij hem gaan kijken en hij ligt gewoon op ze rug te slapen niet anders dan normaal
ik had net nog even mijn moeder aan die lijn en die zegt nou ook ja dat is wel raar dat hij weer blijft overgeven er is volgensmij wel meer aan de hand dan die ooronsteking ze zegt ja als hij vanavond weer wakker wordt of hij geeft morgen weer over dan moet je gewoon even langs gaan want misschien heeft hij dan toch een hersenschudding omdat hij vorig weekend ook zo hard op ze hoofd is gevallen?

Gewoon een beetje aandikken dan kun je echt wel langskomen. Ik snap alleen niet dat het nog niet is doorgebroken, hij moet echt giga veel pijn hebben.

Wij hebben er hier wel eens een uit pure wanhoop in de auto gezet en een stukje gereden.