[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:05

Ik dacht dat wortels negatieve calorien waren, in die zin dat het verbranden meer calorien kost dat dat erin zit..?

Nathalie; Nee... Het is het allerlekkerste wat je ooit hebt geproeft! Je zou niet meer zonder willen leven! :D

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:06

Wbt die kwark, en overigens meer producten, houdbaarheidsdatum is ook een verkoopdatum volgens wet, je kan het altijd net an over de datum nog gewoon eten hoor.

Kwark kan je wel ff houden, volgens mij die jij bedoelt (met smaak toch?) ook wel.

trouwens, sommige producten moet je oppassen, sommige 0% vet logo's betekend ook weer dat het wat anders toegevoegd heeft gekregen om te compenseren.
Light producten idem, lager in kcal maar wel gezoet met stoffen die je lichaam als gif ziet.
Niet dat bijv gewone cola goed is qua suikers,maar light idem niet, kan je beter de zero nemen als je cola wilt... etc etc :+)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:08

@ SanneVD; Hij is geldig tot 5 feb maar als ik hem nu open kan ik hem niet tot de 5e bewaren toch? :P

@ RicardoOpa: Haha eigenlijk wel he :o het is voor een goed doel dus :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:15

Een voorbeeld van hoe een dag van mij eruit zou kunnen zien:

Over de gehele dag sowieso voldoende water (1,5 a 2 liter) daarnaast groene thee, dat reken ik niet mee in dit schema omdat het geen kcal bevat.

Ontbijt: kom magere vructenkwark met een mandarijn
Tussendoor: 2 kiwi's
Middag: 3 crackers met halvarine 1x kip en 2x 30+ kaas
Tussendoor: evergreen liga + glas optimel drink
Avond: gekookte aardappelen met magere jus + tartaar + 200 gram bloemkool

Totaal kcal: 1043 (dus rond de 1000)

Dan kijken we naar de voedingsgroepen uit de driehoek, tussen haakjes heb ik telkens per groep de benodigden neergezet:
Restgroep: \
Smeer en bereidingsvet (moet je binnen krijgen maar matig): 3x over boter + de jus van de aardappelen
melk/zuivelproducten(3-4 glazen + 1 a 2 plakken kaas): magere kwark + optimel + 2 plakken kaas (komt dus neer op ca 3 glazen en 2 plakken)
vlees/vis/eieren/vervanginsproducten(75-100 gr): tartaat weegt bereid 75 gr + kipfilet als beleg maakt dat je tussen de 75-100 gram zit.
Fruit(2 a 3 stuks): mandarijn + 2 kiwi's dat maakt dus 3 stuks fruit op een dag
Groenten(200 gr): 200 gram bloemkool = voldoende groenten dus
Graanproducten(5-12 sneden bruind brood): 3 crackers + evergreen liga (krap aan, in dit schema zou ik dus beter nog granen aan de kwark of een snee brood kunnen toevoegen)
Aardappelen(3-5 stuks): gekookte aardappelen bij t avondeten

Dus in principe heb ik van alle voedingsgroepen voldoende gehad, al zou ik beter nog een graanproduct toevoegen.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:21

RicardoOpa schreef:
Ik dacht dat wortels negatieve calorien waren, in die zin dat het verbranden meer calorien kost dat dat erin zit..?
Klopt, net als komkommer :j Heel gezond dus! :D

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:49

Geweldig dames dat jullie je foto's eropzetten 8-) daar ben ik nog niet aan toe :(:)

Lifaya (schrijf ik het nou goed ???) supermooie foto anders :-)
Sabin_e valt best mee, ik wou dat ik er al zo uitzag...

Net de calorieen van vandaag uitgeteld en ik zit op 1440 :-)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:11

Lef, dat jullie foto's durven te plaatsen! Mijnes komt wel als ik een kilo of 9 lichter ben :')
Heb inmiddels wel goede hoop; na 2 weken braaf meer sporten, ontbijt, water en fruit lijk ik lichter te worden *\o/*

Rennie89

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:26

Het begint met accepteren dat je overwicht hebt en dan er iets aan doen :')
oja, een foto waar ik helemaal op sta
Afbeelding

poeh ben nu echt moe, heb spierpijn als een gek :+ heb net avond gegeten met rijst, biefstuk en spinazie :j

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:40

Leuke foto's lifaya! Ik ben jaloers op jouw haren :D

Pff, gisteren en vandaag weer flink gezondigd _-:( Maandelijkse hormonenrommel :')
Morgen de draad weer oppakken..

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:41

echt goed van je :-)
Je bent ook wel fotogeniek vind ik !
Ik accepteer ten volle dat ik overgewicht heb en ik doe er ook iets aan, maar ik vind mijn foto's verschrikkelijk.... ik heb er eentje op paard, die valt wel mee (je ziet me niet volledig) die ga ik mss morgen plaatsen, nu moet ik helaas gaan werken :-/

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:42

mijn haren waren mooier ;( helaas moest er 10 cm vanaf omdat mijn haar verbrand was, dat was echt een dumper, was het enige waar ik echt trots op was := nou hopen dat het weer groeid... Bedankt trouwens haha :P

Pirouetje op een dag zal je je foto's wel mooi vinden joh :P Als het over je zelf gaat dan ben je altijd kritischer heb ik gemerkt :')

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:54

Kvind het wel mooi hoor je haar, zowel op de fotos als in je profiel als op deze.. vervelend zeg dat het verbrand was.. maarja het moet sowieso wel verzorgd blijven.. dus soms moet er een stukkie af, gelukkig groeit dat aan zonder dat je daar hele dieetsessies voor moet doen :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:55

Jammer genoeg groeit mijn buik ook zonder dieetsessies

:P ;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:57

@ Lifaya, ff offtopic; als we straks beiden mooi zijn afgevallen ga ik je misschien wel n keer boeken voor n shoot :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:58

Oeh dat zou wel gaaf zijn haha :P

Lekkere motivatie :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:02

Haha :P alleen wordt dat pas einde zomer hoor of anders de lente erop.. Bangi die fjord in mijn profiel staat met pensioen, en de nieuwe pony onderaan in het profiel.. die is nog hengst en best onhandelbaar, heb ik nooit in handen etc. hij wordt in mei 2, en dan gaat zn zaakje eraf, maar moet eerst nog papieren/chip regelen voordat hij daarvoor naar de kliniek kan.. en als hij dan ruin is wil ik 'm wat vaker uit de wei pakken, gewoon wat basis dingetjes leren zoals netjes stilstaan, hoofdstelletje etc. dat is wel handig met een fotoshoot :') zal dan voornamelijk om hem gaan want daar heb 'k nog geen foto's van.. Maar vind het wel gaaf om er 1 te hebben van mij met de 2 poowns samen! Maarja dat zien we dan wel :D Ze staan iig bij dezelfde stalling, en er is een mooie omgeving.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:49

K kreeg trouwens vanavond echt mn avondeten niet op..

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:20

gevonden :))

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:30

Hallo allemaal,

Wat snel alweer een nieuw topic :) Ik ga helemaal met Juut mee over de foto's. Echt knap dat jullie die durven te plaatsen! Ik wacht ook nog even tot ik iets gelukkiger ben met mijn lijf. Heb namelijk nu ook nog niet echt het idee dat ik daadwerkelijk kilo's afval. Voel me opzich wel iets gezonder en heb de auto ook al een week laten staan... maar toch het gaat langzaam.

Maar zoals het topic heet, verantwoord afvallen dus het gaat me vooral om de lange duur! Ik ga zondag na een dik halfjaar weer paardrijden, dus ben erg benieuwd.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:38

Idd Romantica! Bij mij gaat het ook niet zo snel, maar goed dat heb ik ook eels aan mezelf te danken! Haha.

Had zonet een beetje serum in mn gestylde haar gedaan en vervolgens wou ik m'n lekker Chanel luchtje op doen.. Vliegt dat ding mn hele kamer door vanwege mijn gladde handen! :o Gelukkig niet stuk! Zo, en nu ben ik klaar om uit te gaan! Slaap lekker alvast iedereen! :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:42

Jij kan lekker uit, k moet werken.. maarja positief bekeken.. jij geeft wrs geld uit, bij mij komt het binnen.. haha, veel plezier!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:45

Zijn wortels dan wel of niet goed? Ik durf soms op een dag er wel 5 te eten, een lichte verslaving :o

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:58

Pfff ik heb volgends mij stiekem per ongeluk een maagverkleining gehad :o ik kan echt niet meer veel eten... Moet soms echt worstelen om mijn ondbijt of avondeten op te krijgen... Voel me nu ook echt beroerd... :(

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:23

Avond :)

Pff dienst gehad en onder de IBU's, maar heb het overleeft.. zit zo te twijfelen of ik morgen ga zwemmen of niet...

Ik heb vandaag nog geen 900KC binnen gekregen (ruim genomen) maar een dagje is vast niet zo erg :o
Had gewoon niet zo'n trek nu ik niet zo lekker ben...

Worteltjes.. that reminds me.. die heb ik ook gekocht! Neem ik morgen mooi mee, moet 2x een uur in de auto :(:)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:30

Hier een lijstje van fruit en groenten met negatieve calorieën *\o/*
Diegene die geïnteresseerd zijn in meer uitleg over negatieve calorieën, raadpleeg de bron ^^
    Aardbeien
    Ananas
    Andijvie
    Appels
    Asperges
    Aubergine
    Bietjes
    Bloemkool
    Bosbessen
    Broccoli
    Citroenen
    Cranberry’s
    Frambozen
    Grapefruit
    Groene Bonen
    Groene Kool
    Knoflook
    Komkommers
    Mandarijnen
    Uien
    Papaja’s
    Pruimen
    Radijsjes
    Rapen
    Selderij stengels
    Selderij wortels
    Sla
    Spinazie
    Tomaten
    Tuinkers
    Veldsla
    Wortelen

Bron: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/17662-vrije-lijst-van-negatieve-calorie-voeding.html