Neusspray verslaving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:30

Mirrrriii schreef:
Jeetje, wat een verslaving..

Werk zelf in een drogisterij en ken ook wel een paar mensen die elke week een aantal flesjes willen komen halen.
Maar dat het echt zoveel voorkwam, wist ik niet :P

Wisten jullie dat de meeste neussprays na opening en gebruik maar een week bewaard kunnen worden?
Zie namelijk een paar verhalen voorbij komen van mensen die het overgieten en dergelijke..

Op mijn verpakking staat dat ie na opening maximaal 1 maand te gebruiken is :)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:33

Mirrrriii schreef:
Jeetje, wat een verslaving..

Werk zelf in een drogisterij en ken ook wel een paar mensen die elke week een aantal flesjes willen komen halen.
Maar dat het echt zoveel voorkwam, wist ik niet :P

Wisten jullie dat de meeste neussprays na opening en gebruik maar een week bewaard kunnen worden?
Zie namelijk een paar verhalen voorbij komen van mensen die het overgieten en dergelijke..

Ik had het over de spray flesjes:) dat is luchtdicht en er staat trouwens ook een datum op.
Ach als het heeeel fout had geweest om het na 1 week open nog te gebruiken had ik inmiddels wel iets moeten merken :+

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:34

ProudJustify schreef:
Ja, ik adem eigenlijk altijd voornamelijk door mijn neus, maar met
sporten ook door mijn mond, maar nooit alleen door mijn mond :n

inderdaad dat heb ik dus ook, en ik krijg als ik alleen door mijn mond adem ook het gevoel dat ik te weinig lucht krijg en dan ga ik paniekeren en zo gaat het circeltje steeds door..

Mirrrriii

Ja daarom zei ik ook bij de meeste neussprays, sommige zijn wat langer houdbaar. :)
En het gaat dan ook over de sprays.

Het maakt mij verder ook niet uit, geloof dat ik zelf in vroegere tijden hartstikke lang met een neusspray deed.
Pakte er gewoon een die nog in de kast stond, zonder te kijken uit welk jaar die kwam ;)

Heb het toen een tijdje ook veel gebruikt, maar nu helemaal niet meer.
En dat terwijl mijn neus al zeker een maandje dicht zit, vind het spuiten in de neus zo'n verschrikkelijk gevoel.

Circel

Hier nog eentje. Al vraag ik me af of ik echt verslaafd ben aan de neusspray... gebruik het in ieder geval al jaren, maar dat komt omdat ik allergisch ben voor vanalles en nog wat.

Zodra ik in het voorjaar mijn anti-allergie spuit heb gehaald en allergie vrij ben, gebruik ik dat spul ook niet meer. Niet meer nodig.

Ik heb mijn neus wel eens zó verstopt zitten dat ik er bijna van moet kokhalzen, dan 'duwt' het gewoon tegen mijn keel, zo erg. Als ik dan geen neusspray heb wordt ik he-le-maal gek. 's Nachts wordt ik wel eens wakker met alles potdicht, en dan is de neusspray mn enige redding.

Ik heb ook wel eens flesjes opengebroken, en koop nu altijd die van het kruitvat, daar kun je het dopje vanaf draaien en dan kun je het 'slangetje' zo buigen dat je het laatste druppeltje er ook uit komt. Is menig nacht mn redding geweest.

Ben een keer afgekickt met hulp van de huisarts, die schreef toen flexonase voor. Maar uiteindelijk toch weer teruggevallen door die stomme allergie...

Mijn smaak/reuk is overigens nog gewoon goed.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:35

pernill schreef:
ProudJustify schreef:
Ja, ik adem eigenlijk altijd voornamelijk door mijn neus, maar met
sporten ook door mijn mond, maar nooit alleen door mijn mond :n

inderdaad dat heb ik dus ook, en ik krijg als ik alleen door mijn mond adem ook het gevoel dat ik te weinig lucht krijg en dan ga ik paniekeren en zo gaat het circeltje steeds door..

Precies :j

calypsoo

Re: Neusspray verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:38

Hier nog 1, nouja, ik gebruik het alleen als ik verkouden ben en dat ben ik dus heel vaak. Mijn zus is er wel verslaafd aan.
laten we maar niet over mijn moeder gaan beginnen, die is al wel 20 jaar verslaafd en nooit problemen mee gehad.

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:41

cloris schreef:
en de dames bij de kruitvat o.i.d. altijd maar braaf vragen; bent u bekend met het gebruik :+

Haha ja mooi is dat. Heb altijd de neiging om te zeggen: Ja gebruik het al jaren! Maar denk niet dat dat zo goed valt ;)

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:44

vlaatjee schreef:
cloris schreef:
en de dames bij de kruitvat o.i.d. altijd maar braaf vragen; bent u bekend met het gebruik :+

Haha ja mooi is dat. Heb altijd de neiging om te zeggen: Ja gebruik het al jaren! Maar denk niet dat dat zo goed valt ;)

Ik denk dat het ze weinig uitmaakt :+
ze zijn het gewoon verplicht.

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:47

Ja snap ik wel, maar bedoel meer te zeggen dat ik dan een beetje voor joker sta :)

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:51

haha ja ik snapte je ook, vandaar ook de :+ popje erbij.

Voelt het voor jou ook alsof je voor joker staat?
De mensen die bij mij afrekenen zijn ook altijd een beetje zenuwachtig en derg. terwijl ik het eigenlijk de normaalste zaak van de wereld vind.

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:56

Zenuwachtig bij het kopen van neusspray?

Mijn hemel, ongelooflijk die mensen.

Kijk dat je het warm krijgt als je een doos condooms en een fles glijmiddel en een vibo moet afrekenen... allee. Maar neusspray?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:57

Nee hoor, haal gewoon een flesje neusspray, hoef je toch niet zenuwachtig
om te worden lijkt mij :+

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:24

calypsoo schreef:
Hier nog 1, nouja, ik gebruik het alleen als ik verkouden ben en dat ben ik dus heel vaak. Mijn zus is er wel verslaafd aan.
laten we maar niet over mijn moeder gaan beginnen, die is al wel 20 jaar verslaafd en nooit problemen mee gehad.

Het feit dat ze verslaafd is, lijkt me al een probleem op zich ;)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:40

Ik weet niet of het al genoemd is want ik heb niet het hele topic doorgespit, maar de gevolgen van langdurig neusspray gebruik zijn best wel ernstig.. En het kan gaan van bloedneuzen tot veel erger ;)

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:41

vlaatjee schreef:
Ik ben ook neusspray verslaafd, ben er al 2x mee naar de dokter geweest. Die zegt dan doodleuk: een paar nachten slecht slapen, en dan ben je er vanaf. Nou oke, ik heb het echt geprobeerd, ben er een paar weken mee gestopt. Maar mijn neus bleef dichtzitten, ook na een paar weken. Tja en dan word je weer verkouden en dan begin je weer. Ik word helemaal knettergek als ik in bed lig en me neus zit dicht, no way dat ik kan slapen. Heb ook al allergietesten laten doen, kwam niks uit. Misschien een keer naar de KNO arts? Ik heb wel met mezelf afgesproken dat ik alleen mag sprayen als ik ga slapen.
Ik heb ook Nasonex gehad, werkte bij mij niet, me neus ging er niet van open. Zoutoplossing zelfde verhaal.

Ik heb precies hetzelfde, mijn neus is eigenlijk altijd verstopt. Naar de dokter geweest, medicijnen gekregen en in september naar de KNO geweest. Wederom medicijnen gekregen, wat totaal niet aan sloeg. Ze hebben een CT-scan gemaakt en de mogelijke oorzaak is gevonden; mijn neusschot staat heel erg scheef en 'iets' (ben de naam even kwijt) drukt de rechter kant van mijn neus'iets' helemaal dicht. Enige wat kan gaan helpen is opereren. Conclusie: ga naar de KNO-arts.

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:46

Haha nou ja, als je echt verslaafd bent en dan steeds elke week neusspray komt halen dan kan ik me voorstellen dat je je wel een beetje zenuwachtig voelt. Ik voel me soms een beetje opgelaten omdat ik dan het idee heb dat ik er alweer ben, maar het is niet wekelijks dus zal allemaal wel meevallen. Denk niet dat ze me herkennen ;)

Medea: Ja ik heb van meerdere mensen gehoord over een scheef tussenschot. Daarom ga ik wel een keer naar de KNO arts. Ga jij je laten opereren?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:23

Tanya schreef:
Ik weet niet of het al genoemd is want ik heb niet het hele topic doorgespit, maar de gevolgen van langdurig neusspray gebruik zijn best wel ernstig.. En het kan gaan van bloedneuzen tot veel erger ;)

Ach ik vermoed dat het nog wel meevalt, mijn kno arts was reuze tevreden ;)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:59

Nou mijn dokter (die is best wel bitchy af en toe) die wilde mij graag laten schrikken, dus toen vertelde ze van een man die voor het eerst bij haar kwam en die aan haar vroeg: Wil je eens iets zien? Bleek dat hij een gat in zijn tussenschot had door het gebruik van neusspray. Of het nou echt waar is ben ik nog steeds niet over uit, maar ik schrok er toendertijd wel van. Maar het heeft helaas niks geholpen ;)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:23

Hier nog een verslaafde :j Gebruik het meerdere keren per dag, heb het OVERAL, gaat altijd met me mee en oh wee als ik denk dat ik er het weekeind niet meer door zal gaan komen.. echte junk dus :=

Heb er gelukkig verder geen schade van, reuk en smaak doen het prima en het spul werkt eigenlijk ook nog gewoon altijd goed :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:03

Probeer maar eens een week te stoppen heb je het meteen niet meer nodig mn vriend was ook een neussprayjunk, altijd verstopte neus, maar je komt juist in een visceuze cirkel terecht als je het lang gebruikt....

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:25

@ Veerledec: Ik kan niet goed door mijn neus ademen doordat mijn tussenschotje scheef staat en mijn neusschelpen te groot zijn. Dit kan operatief gewijzigd worden, maar daarvoor ben ik een te grote angsthaas. Daarnaast ben ik erg astmatisch, zeker als ik flink verkouden ben en daarbij mijn holtes ontstoken heb. Op zo'n moment is ademhalen überhaupt al problematisch, laat staan als mijn neus dan ook nog dicht zit. Tijdens sporten kan ik niet alleen door mijn neus adem halen.

Bij mij was Nasonex inderdaad een goede optie om van de gewone neusspray af te komen. Ik gebruik nu dagelijks Nasonex en tijdens verkoudheid moet ik de dosering flink opschroeven om bijholteontstekingen te voorkomen. Als je geen allergieën of hyperreactiviteit hebt, kun je zodra je neus open is in principe stoppen met de Nasonex en bij verkoudheid bijvoorbeeld weer beginnen. Het enige nadeel is dat het even duurt voordat het werkzaam is. Bij mij duurde het twee weken, waarbij ik zowel Nasonex als een gewone neusspray gebruikte. Gedurende die twee weken had ik steeds minder vaak neusspray nodig en kon vervolgens zonder problemen stoppen.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:10

Mijn moeder is al sinds dat mijn broer ongeveer 4 is verslaaft ( hij is nu 21)
mijn broer heeft toen perongeluk mijn moeder een klap op haar neus verkocht en toen is het neus schotje van mijn moeder scheef gaan staan
mijn moeder heeft zig daar nooit aan laten opereren ofzo.
en nu gebruikt ze dus al 17 jaar sochtends en savonds elke avond neusspray
ze kan echt niet zonder!
door die verslafing ruikt ze echt nog maar heeeel weinig!

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:17

Vankje schreef:
calypsoo schreef:

Het feit dat ze verslaafd is, lijkt me al een probleem op zich ;)

nouja, verslaafd is een groot woord maar ze gebruikt het in iedergeval dagelijks..

JustAshley schreef:
Mijn moeder is al sinds dat mijn broer ongeveer 4 is verslaaft ( hij is nu 21)
mijn broer heeft toen perongeluk mijn moeder een klap op haar neus verkocht en toen is het neus schotje van mijn moeder scheef gaan staan
mijn moeder heeft zig daar nooit aan laten opereren ofzo.
en nu gebruikt ze dus al 17 jaar sochtends en savonds elke avond neusspray
ze kan echt niet zonder!
door die verslafing ruikt ze echt nog maar heeeel weinig!

dat kan me voorstellen ja, door elke keer neusspray te gebruiken gaan die vliesjes in je neus eraan, ze lossen op. Daarom is het ook zo als je ff geen neusspray gebruik weer een verstopt gevoel krijgt omdat ze weer aan het herstellen zijn, en ja, dat spuit je weer weg.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 21:02

Als je airmiles zou krijgen voor elk flesje Otrivin of die van het huismerk, dan zou ik nu wel een reisje naar een bounty eiland kunnen bekostigen ermee :P