Diablo schreef:Urielle schreef:Maar goed, ik zal wel echt een vervelende moeder zijn, want ik ben ook nog steeds van plan om de ouderwetse agendacontrole in ere te herstellen (ik zie de ruzies nu al komen en de oudste is vier) en eerst huiswerk dan hobby's, helpen met overhoren en noem maar op... Wrs. krijg ik voor straf een kind aan de drugs en een kind dat wegloopt met een vent van 45
Je oudste is 4? Mmmm, ik dacht het ook zo te doen zoals jij zei, zat vol met plannen. Nu is de oudste bijna 14 en de plannen zijn toch wel ietsje gewijzigd hoor.
Natuurlijk hecht ik veel waarde aan normen en waarden en die probeer ik ze ook bij te brengen. Maar ik ben er wel achter gekomen dat wanneer je kinderen ouder worden, je je verwachtingen toch wel wat bij moet stellen.
Tegenwoordig krijgen de kinderen bij, de meeste scholen, geeneens huiswerk meer mee naar huis (dat maken ze op school). Toetsen zijn vaak al voor het hele jaar bekend (ook bij de ouders) en ouders kunnen op het internet de cijfers zien van hun kinderen (ook de absentielijst).
Lukt een kind het niet het huiswerk af te krijgen tijdens de les, dan gaan ze naar de huiswerkklas waar ze hun werk af kunnen maken onder het toeziend oog van een leraar (waar ze ook vragen aan kunnen stellen). Schoolboeken blijven tegenwoordig op school (dus geen kinderen meer, die met een amper te tillen schooltas naar school moeten fietsen) en alleen bij grote toetsen worden boeken/schriften mee naar huis genomen.
Verslagen ed gaan bijna allemaal via de computer en evt extra maakwerk wordt ook (online) op de computer gemaakt.
Steeds meer scholen gaan over naar laptops in de klas. Natuurlijk blijven schriften daarnaast wel in gebruik, maar zoals het er nu uitziet zullen over 10 a 15 jaar geen schriften/boeken meer gebruikt worden.
) en eerst huiswerk dan hobby's, helpen met overhoren en noem maar op... Wrs. krijg ik voor straf een kind aan de drugs en een kind dat wegloopt met een vent van 45 
. Nu is de oudste bijna 14 en de plannen zijn toch wel ietsje gewijzigd hoor.
Of dan komen ze aan me vragen of ik toestemming geef en als ik dat doe dan vul ik mijn wachtwoord in. In hun kamer of woonkamer, toezicht heb ik dus wel degelijk.
Beter nog dan in een woonkamer zitten zonder ouderlijk toezicht erop te hebben gezet. Schrok me naar... 
Ja, dat gaat hem niet worden!
).