Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

LindyH schreef:Koffie met suiker is net zo slecht als Red Bull, en daar drinken mensen ook liters per dag van.

Yasmine schreef:Ik lees hier trouwens wat over wodka-red bull: dat is écht één van de slechtste dingen die je kan drinken! Alcohol vertraagt je hartritme, terwijl energy drink het net versnelt. Echt niet drinken, hoor
Roosje1987 schreef:LindyH schreef:Koffie met suiker is net zo slecht als Red Bull, en daar drinken mensen ook liters per dag van.
In een suikerklontje zit 5 gram suiker (en dat is nog veel voor in 1 kopje koffie vind ik zelf) en in een blikje red bull 20 gram. Dit schijnt bij andere energiedrankjes nog meer te zijn. Dus je kunt beter 1 kopje koffie nemen dan een blikje red bull.
Voor beiden geldt natuurlijk dat teveel niet goed voor je is
Citaat:Elk blikje Red Bull van 250 ml bevat ongeveer 20 gram suiker, 1000 mg taurine, 600 mg glucuronolacton, B-complex vitamines en 80 mg zuivere cafeïne. Deze hoeveelheid cafeïne staat ongeveer gelijk aan één grote kop koffie (100 mg / 220 ml) of twee a drie blikjes cola (33 mg / 0,33 liter).
LindyH schreef:Er zit wel weer meer caffeïne in koffie.
En volgens mij zit er in Red Bull niet veel meer suiker dan in andere frisdranken.
Wat betreft caffeïne en suikers is Red Bull denk ik gelijk aan cola.
Wat echt anders is bij Red Bull is de Taurine (vandaar ook Red Bull, Taurus = Stier), maar daar hoor je vrij weinig over dat dat schadelijk zou zijn.
Sophie_midas schreef:Citaat:Elk blikje Red Bull van 250 ml bevat ongeveer 20 gram suiker, 1000 mg taurine, 600 mg glucuronolacton, B-complex vitamines en 80 mg zuivere cafeïne. Deze hoeveelheid cafeïne staat ongeveer gelijk aan één grote kop koffie (100 mg / 220 ml) of twee a drie blikjes cola (33 mg / 0,33 liter).
(wikipedia)