Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 19:01

fijn dat je er nu van af bent ! nu nog genezen en heel hard hopen dat het goed blijft gaan.. ;)

Valeria

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 23:09

Hallo Lieve mensen, alles bijgelezen! fijn om te horen dat de operatie goed is gedaan kentaro!hoe gaat het nu inmiddels met je?

Vandaag hebben we de opening van onze zaak gehad, wat waren we nerveus zeg! nachtenlang oprij zeer weinig slaap gehad.maar ondanks dat ik en mijn vriend erg moe waren een ontzettend leuke dag gehad,

hoe is het verder met iedereen?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:57

gefeliciteerd metd e zaak, wat is het precies?

ik gister weer wat meegemaakt; maandje terug zag ik bij de pc van dbvpk dat mijn waardes van mijn schildklier te hoog waren, daar slik ik al 0,15 mg thyrax voor, ja zei ze dat zou ze voorleggen aan internist, werd later egebld idd, waardes te hoog, moest de thyrax nu opschroeven naar 0,25mg, ik zei dat ik 0,15 in huis had, toen stelde ze nog voor om er 1,5 in te nemen maarja dan zat ik nog aan de 0,225, dus te weinig, ik vroeg om nieuw receptje en totdat die binenn was zou ik er eevn 2 per dag slikken 0,30 dus, zo gezegd, zo gedaan, receptje binenn en had zoiets van, slik eerst dit potje wel op en dan met receptje naar apotheek, dat was dus gister
daar vertelden ze me dat 0,25mg pilletje niet bestaan plus dat er op het recept pilletjes stonden van 0,025mg, nee zei ik dat klopt niet want dbvpk zei echt 0,25, ik verhaal verteld van pileltje halveren ed, maarja ze gaven het me toch niet mee, ikke bellen met dbvpk, die zijn r op vrijdagmidag niet 8)7 dus maar geebld met HA, die assistente gint t voorleggen met HA en smiddags zou ik ze dan op komen halen in de apotheek, nou ik 10 voor 5 er naartoe, maar ook HA had maar reecptje egegven voor 0,025 omdat dat de gebruikelijke hoeveelheid was die normaal wordt evrhoogd. Inetrnist heeft niks over in mijn dossier gezet dus ze konden verder ook niks achterhalen wat t nu precies moet zijn.
heb nu dus doosje mee gekregen van 0,15 mg zodat ik even door kan gaan zoals ik al deed, maar waarschijnlijk slik ik dus al ruim 3 weken een veels te hoge hoeveelheid, maadagmiddag heb ik een telefonischer afspraak met internist, ben benieuwd wat hij zegt :( , geleuter allemaal

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:58

@t Carolinef ik zal eventjes in het kort uitleggen wat onze zaak inhoudt.
het is een koffiebar, naast de vele koffiespecialiteiten kan je bij ons ook terecht voor verschillende soorten gebak/taart en ijs. ook hebben we nog enkele broodjes zoals tosti e.d ook hebben we natuurlijk verschillende soorten frisdranken, vruchtensappen en vers geperste jus.

wat een vervelend verhaal zeg, voel je je wel goed ondanks dat je een te hoge dosis slikt?
en wat denk je dat de internist gaat zeggen?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:43

ik voel me al weken niet goed, last van steklen bij hart en mega knallende koppijn, maar of dat daar aan ligt..............geen idee wat ie gaat zegegn

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 20:03

..jeetje.. CarolineF ..wat een gedoe allemaal..hopelijk komen ze er snel achter waar je klachten vandaan komen..

@valeria ..wat tof ! een koffiezaak klinkt lekker allemaal !

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:37

wat een gedoe zeg carolineF!

het is alweer 6jaar geleden dat ik diabetes heb gekregen, blijft toch wel een rare dag :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:06

ja niet bepaald liefdevol iets op deze dag om te krijgen he

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:03

nou ik meld me ook weer eventjes, hier kan het wat beter, sinds we open zijn heel veel schommelingen. denk dat het komt omdat ik mijn ritme nog moet vinden... eet natuurlijk ook laat..

@t caroline heb je inmiddels al iets gehoord van de dvk/internist?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:49

@Caroline
vervelend zeg dat je je zo rot voelt en van die slechte communicatie
ik heb op 13 september 2005 diabetes gekregen, in 2008 heb ik er gelukkig niet aan gedacht, toen was het vrijdag de 13e :P naar mijn weten niets gebeurd die dag :P

@Valeria:
klinkt erg tof, en erg lekker hoor!
sterkte met je waardes.

ik moest gister naar de laatste kinderpoli...
roept die psycholoog mij opeens ik denk huh? daar hoef ik namelijk nooit heen en ik mag dat mens absoluut niet!
maarja ze liep helemaal raar te doen en overal over vragen of het goed ging en of ik tevreden was met mijn levn bladiebladiebla, ik denk mens zeur niet laat mij gaan weet je wel :+ moest ene tamara daarheen, maar ik was flink chagerijnig op dat mens, ze bleef maar aan m'n kop zeiken en over mijn waardes enzo of ik die altijd netjes bijhield in het boekje en hoe het nou kwam dat voordat ik de pomp had gehad wel goed bij hield en nu dan veel minder, gewoon omdat mijn motivatie toen weg is gegaan en dat dat tijd nodig heeft bij mij. en toen nog door blijven zeuren toen ik dat zei :+ dus toen kwam ik nogal fel uit de hoek en dimde ze gelukkig weer in... kon haar wel wat aan doen!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:16

internist belt as maandag ipv afgelopen maandag, geef mijn portie maar aan fikkie

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:54

nou hij heeft gebeld, ik heb n verdraaide hart zak maar het was te ingewikkeld om uit te leggen zei ie, was niks ernstigs of waar ik me druk om moet maken, uuuh ja maar dat doe ik dus wel

moet wel keertje terug voor hart echo

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:45

Da's lekker zeg............. Ze hebben wel wat gevonden, is te ingewikkeld om uit te leggen, maar het kan geen kwaad?!?!?!?
Hebben ze wel aangegeven dat de klachten die je hebt daar van komen??
Sterkte in het ieder geval!!!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 19:50

wat raar zeg! kan je geen second opinion aanvragen?als ik in zo'n situatie zou zitten zou ik dat wel doen!

heb vandaag mijn uitslagen van mijn hba1cgekregen ben van 9.9 gezakt naar een 8,3 dus vindt het wel netjes..
alleen heb de laatste paar dagen ontzettende hoofdpijn geen idee waar het van komt.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:07

goede hba1 valeria, balen van de hoofdpijn, ik heb dat ook al paar maanden, volgens ha is het spanningshoofpijn

tsja ik zei dat ik toch best last had van steken en vroeg me af of dat geen kwaad kan dan, krijg voor de zekerheid echo over 2 wkn, en dan uitslang weer 2 wkn later

maar heb nu n beetje n houding van; zoek t uit

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:59

Valeria, super dat ie zo goed is! Maar kijk a.j.b. uit dat ie niet té hard (snel) veranderd (heb ik helaas zeer slechte ervaring mee.... :o )

Carolinef, goed dat ze er iets aan doen, maar ik vind uiteindelijk over 4 weken een uitslag best wel lang.... :o

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:38

at kentaro: mag ik vragen wat voor voor ervaring dat is?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:14

Wanneer je hba1c té snel van hoog naar laag gaat (andersom weet ik niet of dat ook zo is???) heeft dat een groot (nadelig) effect op je nieren en ogen!!! (vandaar ook dat veel diabeten problemen met hun ogen krijgen tijdens hun zwangerschap)
4 jaar terug 'kreeg' ik een hartinfarct. Daarvoor gooide ik er echt met m'n pet naar :o Daarna ben ik echt m'n best gaan doen. Suikers gingen steeds beter (daarvoor een hba1c van 12,3 :o en binnen een jaar 8,6..........). Toen kwam ik bij m'n oogarts voor controle. Af en toe zag ik zeg maar van die zwarte inktvlekjes voorbij komen.. Zei nog tegen hem 'Goh, nu gaat het met m'n suiker zo goed en gaat m'n oog (ging om 1 kant) raar doen....'
Het eerste dat hij zei 'Ja, van slecht naar goed is wel prima voor je diabetes, maar niet voor je ogen!'.....................
Ik ben vorig jaar 2x links en 5x rechts gelaserd, heb 4x een bloeding rechts gehad en ben 2 weken terug geopereerd (glasvocht met bloed eruit gehaald en flink gelaserd)....................
Nu hoor je van mensen dat je het heel geleidelijk aan moet doen (o.a. schoonzus van m'n collega is diab.verpleegkundige), maar daar heb ik nu weinig meer aan.... :P

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 15:23

Hier ook slechte ervaring met het snel naar beneden krijgen van de HBA1C , 10 jaar geleden wilde ik erg graag zwanger worden maar de suikers waren te hoog dus ik er hard aan gewerkt om de suiker naar beneden te krijgen met gevolg dat ik 6 keer gelaserd moest worden ivm het flink achteruit gaan van mijn ogen.

Ook mijn nieren hadden meer aandacht nodig.

Nu al weer 10 jaar een te hoog gemiddelde ong.rond 9 maar op de een of andere manier nergens geen last meer van.

De internist hamert er steeds op dat het gemiddelde omlaag moet maar als ik heel eerlijk ben vind ik dat dus doodeng...

En de laatste keer bij controle zat ze mij aan te kijken heel verwonderd zovan u heeft al uw hele leven suiker( 38 jaar) en nog geen complicatie's heel vreemd vind ze dat ..

Ik ben er alleen maar blij om..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:04

Stelregel is niet meer dan 1 procent daling van Hba1c per half jaar. Dus van 10 naar 8 is maximale in een heel jaar.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 18:11

Even mijn frustratie's van me afschrijven hoor..

Ik loop al sinds ik 4 weken met krukken heb gelopen ivm een gebroken voet met een zere schouder.

Nu was ik vanmorgen even bij de huisarts omdat ik een wratje heb die pijn doet ook maar meteen even naar mijn schouder laten kijken blijk ik een slijmbeursontsteking te hebben.. ;(

Eerlijk waar ik heb steeds de meest vreemde dingen..bleehhh nu snap ik wel waarom de suikers zo schommelen..

Nou we ondergaan dit dan ook maar weer ik zit aan de diflohuppeldepup ontstekingsremmer en als dat niet helpt krijg ik er een spuit in..

..Zucht....

oja en wratje gaat verwijderd worden was ook ontstoken...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:29

:(:)
JEETJE!! Het zit je ook niet mee zeg!
Hoop echt dat je er zo vanaf komt en niet die vervelende spuit hoeft!!
Weet helemaal niet of je daar iets mee hebt, maar ik een 'troostzak' met helende stenen. Doe hem eventjes in de magnetron en wanneer je het op de zere plek legt, voelt dit echt heel lekker aan! Helpt bij allerlei soorten ontstekingen. Mocht het je wat lijken, kan ik er altijd een voor je mee nemen en naar je opsturen?!
Heel veel sterkte in het ieder geval!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 21:41

kentaro dat klinkt heel interessant ben zeker geïntereseerd...wat kost zoiets ? mag ook per pb..

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:55

Ik weet niet meer of ik in het vorige topic al een gereageerd heb maar vind het wel leuk om mee te praten.
Heb inmiddels 6 jaar diabetes.
Vandaag ben ik weer op controle geweest en eigenlijk was alles wel goed, moet alleen wat meer van spuitplek wisselen.
Ik spuit automatisch steeds op dezelfde plek.
De vorige keer was mijn bloeddruk wat hoog maar dat was gelukkig weer gedaald.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 22:36

welkom ikkuh_Rolien, leuk dat je mee komt praten !