Hoe is het om 'oude' ouders te hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:58

LindyH schreef:
Blanket schreef:
Mijn moeder kreeg mij toen ze bijna 33 was, maar ik heb er nog nooit hinder van gehad dat ze een stuk ouder is... :)

Excuse me?

Het is echt hartstikke normaal om op je 33e een kind te krijgen.

Ik wil net zeggen, mijn vader was 55 en mijn moeder ook in de 40.

_Megan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:01

Ik ben zelf 13, mijn moeder is 44 en mijn vader is nu 63..
Ik vind het best k*t dat mn vader zo oud is.. dan heb je hem ook minder lang in je leven natuurlijk. Had liever een wat jongere pa gehad. :o

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:04

Sophie_midas schreef:
Vind 33 ook echt totaal niet oud :n

Mijn moeder was 30 en volgens mij was in die tijd de gemiddelde leeftijd om een kind te krijgen ook 30..

Snap ook niet waar je het vandaan haalt dan 33 oud is om een kind te krijgen :P

Ik heb nooit gezegd dat 33 oud is om een kind te krijgen. Maar als ik in mijn omgeving zeg dat mijn moeder inmiddels de 50 is gepasseerd zijn de meeste ouders toch echt een stuk jonger. :) Overigens wil ik zelf ook pas na mijn 30ste kinderen, reden staat al in mijn eerdere post. ;)
Laatst bijgewerkt door Blanket op 14-01-11 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:05

Ik heb zelf voor mijn leeftijd gewoon jonge ouders, mijn moeder was 26 toen ze mij kreeg en 29 toen ze mijn broertje kreeg. Ze heeft 1,5 jaar geleden mijn zusje gekregen, mijn moeder was toen 42. (ik ben trouwens 17, broertje 14 en zusje 1,5).

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:12

mijn moeder was 40 toen ze mij kreeg, en mijn vader 36 als ik het goed zeg. Mijn broertje is bijna 3 jaar jonger dan ik. Heb er zelf nooit iets van het gevoel mee gehad van dat ze ouderwets zijn of wat dan ook.
Dus ik wordt dit jaar 20 en mijn moeder 60.

Wat wel zo is, is dat van de broers en zussen van mn ouders, hun kinderen, dus mijn neven en nichten, eigenlijk allemaal een oudere generatie zijn meesten zijn allemaal al ruim 30+ Alleen de jongste zus van mn vader heeft 2 zoons die mn broertjes leeftijd zijn.
En ik heb maar 1 oma gekend, die is nu 2 jaar geleden overleden.
Dus dat is een nadeel voor mij, dat de rest van de fam ook allemaal al ouder is.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:14

Mijn tijdelijke Nederlands leraar die ik in de vierde had was zelf 63 en had een kind van 6 met zijn vrouw die 28 jaar jonger was dan hij. Dat lijkt me zo raar.. De kans dat die man zijn kind volwassen ziet worden is niet zo groot.. Mijn moeder was 25 en vader 31 toen ik geboren werd. Dat maakt dat ik nog vrij jonge ouders heb. Opa van moeders kant is ook pas begin 70 (oma is vorig jaar overleden). Dat vind ik zelf wel fijn :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:15

mijn moeder was 36 toen ze me kreeg was ook haar enige eigen kind/laatste kind.
ze is nu 54 of 55 en vind het niet heel oud ofzo maar toch, in sommige dingen merk ik wel dat ze oud(er) is :P

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 15:21

Toen ik geboren werd was m'n moeder 33 en m'n vader 53! Nogal een verschil tussen hun dus ook. Nu ben ik 18 en is mijn vader in september 71 geworden en heb er nooit echt de nadelen van gezien. Ik heb weliswaar niet zo'n goede band met m'n vader, maar dat heeft niks met zijn leeftijd te maken. Hij heeft altijd alles met mij kunnen doen, voetballen, tennissen, hardlopen, name it. Hij is lichamelijk topfit en enorm energiek, daar kunnen een hoop 60-ers jaloers op zijn!

Wel kijken mensen je soms een beetje vreemd aan als je als 18-jarige verteld dat je vader 71 is.. maar ach, who cares?

Edit; Wel is het vreemd als je bedenkt dat ik nog een halfbroer (uit een eerder huwelijk van m'n vader) heb, en die nu 47 is! Dat had dus eigenlijk m'n vader kunnen zijn..

Eleandra

Re: Hoe is het om 'oude' ouders te hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:29

@Myrthe
Ik kon op mijn 16e al zeggen dat mijn vader 71 is, dan word je inderdaad vreemd aangekeken.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:55

Myrthe92 schreef:
Toen ik geboren werd was m'n moeder 33 en m'n vader 53! Nogal een verschil tussen hun dus ook. Nu ben ik 18 en is mijn vader in september 71 geworden en heb er nooit echt de nadelen van gezien. Ik heb weliswaar niet zo'n goede band met m'n vader, maar dat heeft niks met zijn leeftijd te maken. Hij heeft altijd alles met mij kunnen doen, voetballen, tennissen, hardlopen, name it. Hij is lichamelijk topfit en enorm energiek, daar kunnen een hoop 60-ers jaloers op zijn!

Wel kijken mensen je soms een beetje vreemd aan als je als 18-jarige verteld dat je vader 71 is.. maar ach, who cares?

Edit; Wel is het vreemd als je bedenkt dat ik nog een halfbroer (uit een eerder huwelijk van m'n vader) heb, en die nu 47 is! Dat had dus eigenlijk m'n vader kunnen zijn..

Jou halfbroer is netzo oud als mijn pa, en ik ben nog 5 jaar ouder dan jij...
Kun je nagaan hoeveel verschil erin kan zitten...

Mijn vriend heeft een broer (mijn zwanger dus) die 7 jaar ouder is dan mijn vader.....

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 20:27

Mijn moeder is 54 en mij vader is 60. Ikzelf ben 18, dus heb ook vrij oude ouders. Mijn zus is al 31 dus die heeft in verhouding weer vrij jonge ouders.
Ik merk er niets van dat me ouders ouder zijn, ze zijn nog best 'hip' voor hun leeftijd en zeggen ook niet vaak van 'maar vroeger' ofzoiets. Ik mag ook gewoon alles. Dus ik denk dat ik heel erg geluk heb gehad met mijn ouders :)

Jennasilver

Re: Hoe is het om 'oude' ouders te hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 21:32

Ik weet niet of het wat uit maakt als je ouders jong denken en fit zijn. Als je maar gewenst bent en de liefde krijgt die je nodig hebt. Ik heb zelf jonge ouders en ben ook jong moeder geworden net als mijn oma. In mijn familie is dat toevallig vrij normaal. Ik verwacht dat mijn kinderen ook niet tot na de 30 gaan wachten. ( maar dat is hun eigen keuze)

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:49

Eleandra schreef:
@Myrthe
Ik kon op mijn 16e al zeggen dat mijn vader 71 is, dan word je inderdaad vreemd aangekeken.

Hihi, zie in je profiel dat je vader ook duits is, mijne ook! Die houden er schijnbaar van laat kinderen te krijgen! :')