Ten einde raad, altijd buikpijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 17:07

Renske_ schreef:
Nassie schreef:
Ik heb om de goude tip gevraagd, niet om iemand die mij medicijnen voor gaat schrijven.
Nogmaals, iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten wat hij/zij wilt innemen. Maar ik heb het niet met medicijnen. Ik pas liever mijn voeddingsschema aan :j

Als dat bij jou werkt prima
maar je kan het ook anders zien
Duspatal kan de ontstekingen die er zijn wegnemen en de boel rustig maken, waarna je met je dieet en zonder duspatal pijnvrij verder kan
Ieder zijn eigen ding maar de uren/dagen/nachten die ik tot aan flauwvallen van de pijn dubbelgeklapt op mn bed/grond/enz door heb gebracht weiger ik nog ooit mee te maken, en alleen een dieet werkte bij mij niet, dan liever af en toe duspatal slikken hoor!
Ik sluit me dus bij ivy_power aan, en mijn artsen delen die mening ook :)

Lusitana wat vervelend! jij bent echt de 1e die ik hoor die er niet tegen kan, wat rot!! ik zou dan denk ik gek worden... veel succes verder!

Ik zal mezelf nogmaals even quoten, ik zeg niet dat iedereen permanent moet stoppen met het innemen van duspatal. Maar ik neem het niet.
Dit is ook het laatste wat ik over duspatal zeg, want heb het idee dat het meer een 'ja-nee discussie' gaat worden.

Nassie schreef:
Nogmaals, iedereen moet het natuurlijk helemaal zelf weten wat hij/zij wilt innemen. Maar ik heb het niet met medicijnen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:19

Renske_ schreef:
Lusitana wat vervelend! jij bent echt de 1e die ik hoor die er niet tegen kan, wat rot!! ik zou dan denk ik gek worden... veel succes verder!

Ik ben heel vaak die uitzondering die vreselijke bijverschijnselen krijgt. Heb al een keer shock opgelopen door anti biotica bv.
Mijn darmproblemen zijn juist de oorzaak of het gevolg van mijn systeemproblemen, er is een duidelijke samenhang. De slechte opname en omzetting in de darmen is de oorzaak van byzondere reacties op medicijnen (en voeding). Maar vreemdgenoeg reageer ik ook anders dan anderen op IV medicijnen (dus in ader gespoten).
Vorig jaar om deze tijd ben ik nog een dag en een nacht in het ziekenhuis geweest om mijn darmen. Overigens waren toen anti biotica (die ik helaas regelmatig moet nemen voor mijn longproblemen) de oorzaak en dat is levensgevaarlijk, want dan worden er toxinen (gifstoffen) aangemaakt.

Ik moet wel zeggen dat ik een van de mensen ben die zich er min of meer bij neer heeft gelegd, ik heb er mee leren leven. Spanning verergerd de boel en zodra je het accepteert, heb je er minder spanning om en dus minder last van.
Ik heb "zwangerschapskleding" voor de opgezette dagen en gewone kleding voor de andere dagen.
Ik ga ook lekker met mijn bolle buik door de snelkassa als zwangere bv. Dus niet alleen de lasten, maar ook de lusten :D

Ik kan Nassies standpunt van liever geen medicijnen heel goed begrijpen, want met name als je last van je darmen hebt, kan ontregeling door medicijnen (toch lichaamsvreemde stoffen) nog veel meer ellende betekenen.

ivy_power89

Re: Ten einde raad, altijd buikpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:23

Ik heb ook 2 nachten in het ziekenhuis gelegen vanwege de buikpijn, die niet meer te houden was.
Normaal neem ik duspatal alleen als ik last heb, zodat ik niet iedere dag medicijnen hoef te slikken.
Het idee dat dit een aandoening heb die ik de rest van mijn leven bij mij draag, maakt wel de keuze niet iedere dag medicijnen te gebruiken. en als ik geen last heb, waarom zou ik dan :)
Nu zit ik aan de zware pijnstillers, omdat ik niet anders kan,

Lusitana, welke medicatie neem jij dan wel in?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:45

ivy_power89 schreef:
Hoelang heb je in het ziekenhuis gelegen?

Nu is het dus accepteren van de buikpijn ;)
Duspatal werkt erg goed ;)

Dat is het niet, je moet verder kijken dan je neus langs is... en dus verder kijken dan 1 enkel regulier ziekenhuis.
Na alle allergietesten stopt de wereld niet, dan begint er een nieuwe.

TS hoeft het niet te accepteren zoals jij bedoeld, er is namelijk iets aan te doen.
Ze moet het idd accepteren als gevolg wanneer zij zich te buiten doet aan een overheeeeerlijk stuk taart of wat dan ook.
Maar verder is er dus duidelijk een oorzaak, iig een reactie op voedsel, en heeft TS gelukkig ondervonden met welke voedingsmiddelen zij iig ff voort kan.

Je zou erg veel baat kunnen hebben bij een natuurdietiste.
http://www.natuurdietisten.nl/index.php
De mijne is nml ook nauw betrokken bij http://www.allergieplatform.nl/
Je krijgt zoiezo 4 uur per jaar vergoed.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 20-01-11 20:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:49

ivy_power89 schreef:
Wel als er verschillende artsen mij hebben verteld dat ze er niets aan kunnen doen.

Je zegr zelf dat je altijd buikpijn hebt, en er wordt al een paar keer door verschillende mensen gezegd dat je duspatal kunt gebruiken, want dat helpt zo ontzettend goed. En jij roept, nee wil ik niet gebruiken, vraag dan ook niet om hulp!
Artsen hebben je duidelijk helemaal binnenste buiten gekeerd, en er is niets ernstigs is gevonden.
Dus ik wens je succes ;)

Rare mening heb je. Wel interessant, eens zo'n andere kijk op t lichaam te lezen.

Ik weet wel, er kunnen 10 artsen zeggen dat je kerngezond bent terwijl er zeer serieus stront aan de knikker is.
Dus zo stellig in je vertrouwen zou ik niet zijn!

Ik heb vannacht weer een uur lopen kermen, puffen, zweten en rollen van de ondragelijke pijn.
Eigen schuld dikke bult, ivm het trekken van 2 verstandkiezen moet ik vloeibaar/zacht eten en dat is een beetje moeilijk met mijn dieet.
Ik kan mij er nu dus ook niet aan houden.
Gevolg dient zich gelijk aan, helaas. Gelukkig weet ik deels de oorzaak (voeding), nu nog uitzoeken wat de oorzaak van die abnormale reactie op voeding is.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 20-01-11 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:53

Toen ik jonger was had ik ook altijd buikpijn en was altijd ziek. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij een homeopaat. Klinkt inderdaad erg zweverig en zij heeft gezegd dat mijn darmflora verstoord was. Hierdoor heb ik jarenlang aan de homeopathische middeltjes gezeten en aan een strikt dieet (mocht zo geen melk, suikers, kleurstoffen, fluoride etc.) en na een aantal jaar ben ik er overheen gekomen. Heb nu geen last meer van buikpijn en kan alles weer eten. Wellicht een optie? :)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:55

Hannanas, helemaal mee eens. Ik ga geen ellenlange verhalen houden... maar er zijn wegen om verkeerde reacties van je lichaam (noem ze voor het gemak maar allergie) op te lossen.
Heb er zelf drie jaar aan meegewerkt en ik zeg: het werkt echt. (ervaringsdeskundige!)
Weleens gekeken naar NAET? Nambitrupad's Allergy Elimination Techniek.
Een Indiase arts die een boek geschreven heeft over verschillende soorten allergiën/voedingsintoleranties bij mensen en wat dat weer veroorzaakt.

Zij heeft mensen opgeleid, die zitten nu ook verspreid over Nederland. Een paar daarvan mag ik m'n vriendinnen noemen. Lees ook eens op http://www.allergie-weg.nl daar staan heel veel ervaringen op.
Ook adressen van therapeuten die je kunt bezoeken. Wie de namen van mijn vriendinnen wil hebben kan me daarvoor PB'n.

Ik denk dat de buikpijn niet geaccepteerd hoeft te worden! En ik vind zelf, ook eigen ervaring, dat je veels te vaak door artsen voor 'gek' wordt versleten en een etiketje krijgt opgeplakt als 'simulant' of zo.
Of het bekende: leer er maar mee te leven want er is niets aan te doen (niet waar!).
Ook ik was er jaren geleden zo ellendig aan toe... (allergiën en intoleranties) en functioneerde nog maar nauwelijks. En ik schrijf nú dat mijn problemen helemaal zijn opgelost.

Ik wil niemand iets aanpraten, noch heb ik aandelen in deze technieken, het is puur bedoeld als iets om je in te verdiepen. Proberen kan altijd toch? Ik ben indertijd ook, uitgedokterd, zo in het diepe gesprongen en dacht: ik zie wel of het werkt of niet.... Tot op vandaag heb ik er nooit spijt van gehad.
Oh, prettige bijkomstigheid is dat er geen medicijnen nodig zijn!
Nog 'n prettige bijkomstigheid is dat het vaak gewoon door je ziektekostenverzekering vergoed wordt ;-))

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:55

ivy_power89 schreef:
Lusitana, welke medicatie neem jij dan wel in?

Ik neem paracetamol... dat is een van de weinige dingen die ik verdraag. Dat mag je trouwens ook niet te veel nemen, want slecht voor de lever.
En ik doe vooral veel aan voorkomen van problemen door op te letten wat ik eet en dat is:
Geen suiker (hoewel ik soms verborgen suikers eet),
geen melkproducten, met uitzondering van geitenmelk producten,
geen varkensvlees, geen gerookte vleeswaren,
geen koffie,
zo weinig mogelijk aardappelen,
zo weinig mogelijk gefituurd eten.
Geen verpakt kant en klaar eten (wegens toevoegingen en veel te veel zout).
Ik gebruik altijd olijfolie om in de bakken en frituren, en in salades, plantaardige margarine (zonnebloem) op brood. Veel soja producten.
Veel rauwkost, fruit en noten en peulvruchten.
Geen zout, behalve verborgen.
Weinig brood en wit en bruin afwisselen. Brood afwisselen met beschuit en cornflakes met sojadrank.
Ik probeer me tevens aan het bloedgroepen dieet te houden (heb A), maar dan zou ik geen tomaat mogen en daar houdt ik toevallig erg van...
Verder zijn er een aantal kruidendranken die redelijk helpen, zoals (citroen)melisse thee, kamille thee en munt thee (zonder suiker, uiteraard). Verder merk ik dat inname van veel vitamine C via vruchten een positieve invloed heeft, met name tegen het opzwellen. Nu kan ik hier zo de sinaasappels van de bomen plukken, en fruit is super goedkoop dus dat is makkelijk.

Vergeet nog te melden dat milde kerrie, of eigenlijk een aantal ingredienten daarvan, maar als geheel is het wel zo lekker, ook gunstig zijn tegen ontstekingen.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:59

Hannanas schreef:
Ik weet wel, er kunnen 10 artsen zeggen dat je kerngezond bent terwijl er zeer serieus stront aan de knikker is.
Dus zo stellig in je vertrouwen zou ik niet zijn!
Ik heb vannacht weer een uur lopen kermen, puffen, zweten en rollen van de ondragelijke pijn.
Eigen schuld dikke bult, ivm het trekken van 2 verstandkiezen moet ik vloeibaar/zacht eten en dat is een beetje moeilijk met mijn dieet.
Ik kan mij er nu dus ook niet aan houden.
Gevolg dient zich gelijk aan, helaas. Gelukkig weet ik deels de oorzaak (voeding), nu nog uitzoeken wat de oorzaak van die abnormale reactie op voeding is.

Pfff.... ja, en dan de frustraties ook kennen... van maar weer eens een arts bezoeken, weer een onderzoek... en er komt verdorie nooit wat uit! Nee hoor... kerngezond, niets aan de hand, leer er mee te leven..
of deze, die vergeet ik van m'n leven niet meer: heb je wel een gelukkige jeugd gehad????
Echt gebeurd.... en ja, ik heb een gelukkige jeugd gehad. Soms wordt je behandeld alsof je een onmondig kind bent en je allerlei zaken in zit te beelden. Aandacht tekort komt of zo.... en je voelt je nog schuldig ook!

De oorzaak van een abnormale reactie op voeding: noem het voor het gemak maar een allergie.
Alle verkeerde reacties van je lichaam, wat zich tegen je keert, is voortgekomen uit een trauma.
En geboren worden is al een trauma. Kan zelfs b.v. een reactie zijn op de inentingen die je als kind hebt gehad.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:01

Lusitana schreef:
Vergeet nog te melden dat milde kerrie, of eigenlijk een aantal ingredienten daarvan, maar als geheel is het wel zo lekker, ook gunstig zijn tegen ontstekingen.

Probeer eens kurkuma, koenjit, Tumeric op z'n Engels?
Een paardenopvang in Frankrijk geeft nieuwe paarden die ze binnenkrijgen altijd eerst standaard een kurkumakuur... het geneest nl. maagzweren. Wie weet werkt het heel goed voor je?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:07

Daar doel ik ook op in de kerrie. Foene of fene griek is ook zo'n ingredient van sommige kerries, dat op zichzelf heel gezond is.
Kerrie is smakelijker dan kurkuma op zich, vandaar dat ik een keer in de week een kerrie gerecht eet.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 22:18

Bedankt Hannanas :)
Dat is precies wat ik bedoelde. Ik ga me er niet bij neerleggen dat ik "er maar mee moet leren leven". Ik kan er wel mee leven, tis niet het einde van de wereld mijn buikpijn. Maar het is zeer frustrerend dat ik altijd buikpijn heb en daarvoor dingen moet laten en dan heb ik het niet over eten.
Inderdaad ga ik mijn boekje wel eens te buiten en dan weet ik van te voren wat de gevolgen zijn, dus kies ik bewust voor de buikpijn om dat lekkere stukje chocola te proeven.

Milatje ik ben op het moment bezig met een manueltherapeut die mijn nekwervels weer recht zet. Daardoor kan ook komen dat de bloedsomloop in mijn darmen niet optimaal is en daardoor het eten niet goed verteerd word. Het is natuurlijk een gok, maar ik vind het het proberen waard.

Countrygirl, ik houd het zeker in mijn achterhoofd :j
Bedankt voor de tip!

Mijn oom heeft een gezondsheidswinkel en van hem in allemaal middeltjes gekregen om mijn maag en darmen te "resetten". Want volgens hem moet ik eerst weer voor rust zorgen en een goede basis in mijn buik, omdat het al zo lang verstoord is.
Ik gebruik nu al 4 weken Iberogast, hoefde het eigenlijk maar 2 weken te gebruiken maar omdat mijn maag en darmen zo fijn voelen sinds ik dat gebruik mocht ik het nog 2 weken langer gebruiken.
Als ik de twee weken Iberogast heb geslikt ben ik Hylac Forte erbij gaan slikken. En na twee dagen Hylac Forte geslikt te hebben ben ik Lacto Pro erbij gaan slikken.
Het werkt tot nu toe heel goed, merk duidelijk verschil en mijn ontlasting gaat nu ook naar het normale toe.
Ik ga eerst kijken wat dit met me doet voordat ik weer met iets anders gaat beginnen :j
Laatst bijgewerkt door Nassie op 20-01-11 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:20

ah rot voor je,
ik weet echt hoe je je voelt,
ben ervoor ook naar verschillende mensen geweest en ook ja hoor;
prikkel bare spastisch darm. jaja, ik moet soms gewoon huilen van de pijn. ;(

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:22

Daar heb je ook gelijk in Nassie. Alles door elkaar proberen heeft geen zin.
Maar wel fijn om te lezen dat waar je nu mee bezig bent, al werkt!
En idd. je ontlasting zou eerst stabiel moeten wezen, dat is iets wat ik ook heb geleerd.
Lekker je eigen gevoel volgen..... ;-))

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 22:29

Interessante site Countrygirl. Ik houd deze in mijn achterhoofd! :j

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 01:06

Nassie schreef:
Interessante site Countrygirl. Ik houd deze in mijn achterhoofd! :j

Ja, je schrijft precies wat ik ook gedaan heb. Ik ben gaan lezen over hoe het nu precies werkt... en eerlijk gezegd dacht ik: heb toch niets te verliezen, de reguliere medicijnen etc. hielpen gewoon niet.
En niemand wist precies wat ik nu eigenlijk had....

En zo ben ik eraan begonnen. Het was ook niet zo dat het gelijk beter ging... moest er kennelijk wel wat voor doen!
Maar, de aanhouder wint! Ik heb indertijd een soort puntenlijstje gemaakt voor mezelf.
En iedere klacht een cijfer gegeven. Van 0 t/m 10. Gewoon om zelf te kunnen zien of er verbetering inzat.
Reken maar dat ik een berg tienen had.... :j
De ergste allergie wil ik je wel vertellen, eigenlijk wel lachen. Het was voor HOOI.
Ja, hoe verzin je het??? Maar ik had het. Ik werd er doodziek van, zelfs als er mensen op bezoek kwamen die hun eigen paarden net gevoerd hadden met hooi kreeg ik al dikke problemen. Enfin... het was eigenlijk niet normaal te doen.
Heb er toen serieus over gedacht om m'n paarden dan maar weg te doen.
En dat is geen optie he? Gelukkig was dat allemaal niet nodig.
Vandaar dat ik het zo aan kan bevelen.

Enfin, als je vragen hebt.... vraag gerust ;-))

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 09:19

Jeetje voor hooi?
Als ik dat zou hebben, heb ik hier thuis drie knaagdieren die weg mogen :')
Pony zou ik niet zomaar weg doen. hahah.

Maar indd het is toch apart dat de artsen zeggen dat je kerngezond bent, en gewoon dag in dag uit met buikpijn loopt. Dat is voor mij toch echt wel een signaal dat er iets niet goed zit. Gelukkig is het niets ernstigs, maar toch pijn is niet fijn :n

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:48

Waar sta je allemaal voor open?

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:52

hoi allemaal,

hier ook iemand met al vele jaren gevoelige darmen, buikpijn misselijkheid. Heb je wel eens bijgehouden of het mogelijk te linken is aan stress?
Dat speelt bij mij naast mogelijke voedseloorzaak ook behoorlijk mee, en bij een vriendin van mij ook. Zij heeft ook ernstige klachten gehad maar sinds zij van baan is veranderd, zijn haar klachten vrijwel verdwenen!

Nevada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:03

Sushilla88 schreef:
Ik dacht aan endometriose...
Een oude collega van me had al haar hele leven buikpijn, en dat bleek dit te zijn. Maar het is nog vrij onbekend... Ik wil je niet bang maken hoor! Maar dit is wat ik dacht!

Hier moest ik ook meteen aan denken toen ik jouw verhaal las!
Vooral omdat je aangeeft vanaf je 12e (de leeftijd waarop je "vrouw" wordt zeg maar... :D ) al buikpijn hebt.
Ben je al eens onderzocht op endometriose?
Schijnt men vrij eenvoudig in het ziekenhuis te kunnen vaststellen d.m.v. een vrij kleine kijk-operatie.
Mijn schoonzusje heeft onlangs een soortgelijke operatie ondergaan en zij bleek ook wat endometriose te hebben.
Men heeft dit bij haar weg gehaald (als het ware "schoongemaakt") en dit heeft haar ontzettend goed geholpen!
Heel veel sterkte i.i.g.! :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 12:11

Kan inderdaad met stress te maken hebben, maar dat weet de ts zelf het beste.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 14:24

Het is indredaad zo dat als ik stres heb, ik om de vijf minuten op de toilet zit :j
Maar dan weet ik dat het niet aan het voedsel ligt, maar aan de stres.

Ik heb de laatste tijd geen stres. Maar inderdaad als ik stres heb dan merk ik dat gelijk, want dan valt al het eten verkeerd. Ik ben de laatste tijd ook niet meer zenuwachtig, voorheen werd ik om het minste en geringste zenuwachtig.

marleen_usar schreef:
Waar sta je allemaal voor open?

Hoe moet ik dit opvatten? :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:32

Hoi,

Sorry dat ik hier zo jullie topic binnen kom vallen.. Heb nog niet alles gelezen maar ga ik snel doen! Heb ook al een aantal jaren een spastische darm. Ik herken me in heel veel dingen die hier worden genoemd. Sinds augustus ben gaan dieeten met behulp van Herbalife en ik moet zeggen dat het sinds die tijd veel en veel beter gaat! Ik heb weinig tot geen pijn meer, wat een verademing! Natuurlijk is het met stress of mezelf een keer trakteren op frietjes, pizza, pannekoeken etc. wel weer prijs. Misschien kan het voor meer mensen een uitkomst zijn :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 14:38

Ik heb trouwens van de week drie speltpannenkoeken gemaakt. Met agave-siroop erop, gebakken in een piepklein beetje olijfolie. En ik moet zeggen ik heb helemaal geen buikpijn gehad!
Terwijl als ik gewone pannenkoeken eet, ik echt drie dagen krom lig van de pijn. Die zijn ook een stuk vetter natuurlijk.

En vanmiddag heb ik speltpizza gemaakt met alleen tomatensaus en een beetje kaas en ook daarvan heb ik nog geen last.

:D

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 18:54

Linda2B schreef:
hoi allemaal,

hier ook iemand met al vele jaren gevoelige darmen, buikpijn misselijkheid. Heb je wel eens bijgehouden of het mogelijk te linken is aan stress?
Dat speelt bij mij naast mogelijke voedseloorzaak ook behoorlijk mee, en bij een vriendin van mij ook. Zij heeft ook ernstige klachten gehad maar sinds zij van baan is veranderd, zijn haar klachten vrijwel verdwenen!

Hier is het ook vooral stress.
Ik loop inmiddels zo'n 4 jaar met buikpijn en heb al zo'n beetje alles geprobeerd. Naast allerlei pillen en middeltjes, ook allerlei onderzoeken en therapien achter de rug (hypnotherapie / naet). Alles bij elkaar heeft het me alleen maar handen vol geld gekost en ik heb nog steeds vreselijk veel buikpijn.
Ik heb nu een vezelrijk dieet van de dietiste, en dat helpt wel redelijk. Maar ik ben iemand die zich om alles druk kan maken en dat maakt de boel echt erger hier.. Naast het feit dat ik onregelmatig werk (ook nachtdiensten) wat ook niet bepaald helpt.

Las laatst dat antidepressiva bij sommige mensen verlichting kunnen geven maar dat vind ik zo'n enorme stap. Misschien eens met mijn huisarts overleggen want momenteel heb ik weer zoveel last :( duspatal helpt bij mij redelijk.