Verbrand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LisaaBloem

Re: Verbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:47

Veel plezier hé! En geniet er van;)

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:49

heel veel succes !

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:56

Jeetje en dan ga je even een eitje bakken := Hopelijk houd het ontsteken op en kan het verdere genezingsproces beginnen.

En veel plezier met de date! :D

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:33

Nu ben ik wel benieuwd hoe je date was :) vertel.. vertel...

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:09

Jeetje Renske, wat een verhaal!

Ik heb jaren geleden (goh, dat klinkt alsof ik een oud wijf ben ;), dus laten we het aantal jaar even uitrekenen... 7 jaar geleden) mijn hand verbrand toen ik 'vers' gekookt water vanuit de waterkoker in een mok ging schenken.
Ik liep toen stage in het verpleeghuis op een PG-afdeling (mensen met dementie), de deksel van de waterkoker heeft niet in het slot gezeten en al het water plensde uit de waterkoker over mijn hand!
Eerst onder de kraan gehouden, maar niet lang genoeg, hierdoor is de hitte in voornamelijk de huid van mijn duim getrokken...
Ik heb geen littekens eraan over gehouden, de rest van mijn hand is goed genezen (2 weken lang in een dikke laag flammazine ingepakt), de zenuwen in mijn duim zijn alleen wel goed beschadigd, met als gevolg dat kou en warmte extreem aanvoelt en erg pijnlijk is op mijn duim.
In de zomer lig ik met mijn linkerhand onder mijn hoofd of badlaken op het strand, omdat het anders te pijnlijk is.

Maar meid, jij hebt een instelling waar ik superveel bewondering voor heb!!!

En ik ben erg benieuwd hoe je date was!

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 16:05

Ik heb me de afgelopen anderhalve week toch wel flink gehouden, maar.. nu breek ik toch wel eventjes.

De date was niet wat ik er van gehoopt had. Ik ben niet 1-2-3 head over heals van iemand, maar van 'deze' was ik toch wel tamelijk onder de indruk. Echter was dat niet wederzijds en bleef het bij een 'wel gezellige' avond. En so far het verhaal van de date. Het 85ste doodlopende straatje..

En als klapper op de vuurpijl moest ik vanochtend naar het ziekenhuis. Om de wonden heen is de huid rood en ik heb nogsteeds veel pijn, dus ik vertrouwde het niks. In het ziekenhuis zeiden ze dat het wel meeviel en dat de wonden ontstoken zijn maar dat we dat wel wisten. Ze hebben zelfs geminderd met verband en de afspraak van volgende week maandag verzet naar donderdag. Ach, ze zullen het wel weten..

Ik vind het nu wel even heilig. Ik sta op mijn kop van de pijn dus ik ram er een Tramadol in, duik onder de wol, trek de dekens over mijn hoofd, huil even flink en slaap dan (hopelijk) een gat in de dag. Screw the world..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:18

poeh, wat een verschrikkelijk naar ongeluk :(:)
je slaat je er dapper door heen
ik hoop dat de pijn snel wat dragelijker wordt en de ontstekingen afnemen

ik zou bijna zeggen, smeer er groene klei op, paardenmiddel ;) of toch die honingzalf
heb je daar al naar gevraagd bij de arts?

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 17:05

hey
blijf het goed en dik insmeren, en doe rustig aan.
en neem genoeg pijnstilling, maar loop er niet doorheen he
jammer dat de date niks is geworden.

kom op meid, hou je sterk. :*
komt goed

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:30

Lang leve de uitvinders van Tramadol, cleenex en dekbedden ;)
Jammer van de date, en komt goed :(:)

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:45

Respect TS hoe je hier mee om gaat, knap hoor dat je het zo positief in ziet en je jezelf niet binnen op sluit om het zo maar even te zeggen. :)
Wat verschrikkelijk frustrerend dat je gaasjes steeds vast plakken aan de wonden, doen ze er dan geen vette/natte gaasjes op dan? Of plakt dat tevergeefs..
Dat reflex dat je de pan zelfs nog wilde opvangen en neerzetten is normaal, toch raar als je er over na denkt. Jammer dat je date niet was wat je gehoopt had, maar dat was nou eenmaal zo, met zo'n doorzettingsvermogen kom je er écht wel!

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:49

succes hé...Gewoon lekker slapen lekker uitrusten en helemaal nergens meer aan denken, ik heb het de laatste tijd ook steeds dat ik iemand helemaal leuk vind en dan verwaterd het weer weetjewel, dat is helaas het leven, maar ik snap wel dat je er ff doorheen zit, zeker na dat ongeluk.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 20:10

Zo! Hallo wereld! :wave:

Vraag me niet hoe het kan, en dat is ook helemaal niet interessant, maar zo'n middagje me vol zelfmedelijden teruggetrokken te hebben in mijn mandje, ben ik er weer helemaal!

Ik heb het huis stofgezogen, op één been en leunend op de stang. Ik heb boodschappen gedaan, op één been en leunend op het karretje. Ik heb de boodschappen thuis gebracht, op één been en leunend op datzelfde karretje (ik woon tegenover de supermarkt dus ik ben maar zo vrij geweest om met mijn boodschappen met karretje en al naar huis te crossen :+ )

Eniewee, eniehouw.. ik kruip nu met mijn bordje troosteten (chinees ;)) lekker voor gtst, met als toetje een Tramadol .. hihi

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:13

Rens_ke schreef:
Zo! Hallo wereld! :wave:

Vraag me niet hoe het kan, en dat is ook helemaal niet interessant, maar zo'n middagje me vol zelfmedelijden teruggetrokken te hebben in mijn mandje, ben ik er weer helemaal!

Ik heb het huis stofgezogen, op één been en leunend op de stang. Ik heb boodschappen gedaan, op één been en leunend op het karretje. Ik heb de boodschappen thuis gebracht, op één been en leunend op datzelfde karretje (ik woon tegenover de supermarkt dus ik ben maar zo vrij geweest om met mijn boodschappen met karretje en al naar huis te crossen :+ )

Eniewee, eniehouw.. ik kruip nu met mijn bordje troosteten (chinees ;)) lekker voor gtst, met als toetje een Tramadol .. hihi

super joh ! eetsmakelijk !!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:13

Jeetje wat erg, heel veel sterkte! Lekker gegeten?

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:14

Helemaal goed;)

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 21:01

***UPDATE***

Nou, en als we dan toch goed bezig zijn ga ik maar eens na, anderhalve week, proberen te douchen. Ik ben het washandje wel zat, en haar wassen in de wasbak is ook niet 'je van het'. Ik zeg; let's give it a try..

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:31

Echt super hoe je het allemaal doet!!!!

Douchen kan ik me voorstellen dat je dat even uit had gesteld!

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:32

hoe ging het douchen ?? :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:36

Hoe zien de wonden er nu uit?
Misschien voor jezelf een idee om voor en na foto's te maken. Wie weet kan je er ooit nog mensen mee waarschuwen.

Wat erg zeg dit, hopelijk herstel je snel weer!!

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 22:01

***UPDATE***

Het douchen opzich ging okay. Het was heerlijk om even alle stress van de afgelopen weken van me af te spoelen.
Het was alleen wel confronterend. Ik had me uitgekleed en bekeek mezelf voor nu voor het eerst helemaal bloot mét dat been, en realiseerde me..; 'Wat is dit lelijk..'
Ben gauw onder de douche gesprongen en heb naderhand mama nog even gebeld en haar verteld hoe ik me voelde.

Foto's maken doe ik iedere dag. Vanaf het moment op de spoed eisende hulp, de eerste dagen in het ziekenhuis, de eerste dagen thuis en ga zo nog maar even door, tot heden. Voor mezelf. En inderdaad misschien ook wel voor anderen. Mijn kinderen, bijvoorbeeld.. :+

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 22:29

Ik blijf bewondering hebben voor de manier waarop je dit allemaal aanpakt. Tuurlijk doet het pijn en is het lastig, maar je doet wel alles. En daarbij mag je soms best heel erg veel medelijden met je zelf hebben. Jammer dat je date niks was. Komt wel weer een andere leuke. Nogmaal sterkte en hou je taai!

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 23:30

Donderdagavond, 23:30 uur. Donderdagavond = studentenavond. Eigenlijk is het nu tijd voor een drankje en een dansje in de kroeg. En aan de stilte op mijn mobiele netwerk te merken zijn mijn vrienden dat nu ook dapper aan het doen. Maar Renske kan niet mee. Jammer-de-bammer..

Ik ga zo maar slapen. Ik mag van de Tramadol toch niet buiten spelen :+ (staat op etiketje)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:23

Wat, dat je niet buiten mag spelen? Ach erm :(:) :+

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 16:30

@ Juut: Ja, boehoehoe ;(

Kieper je een pan met vet over je hoeven, loop je brandwonden op, kun je fluiten naar het ei waar je zo'n zin in had en dat nu aan je laminaat zit geplakt, is je date om te huilen.. denk je dus dat je álles gehad hebt.. mag je óók nog eens niet buiten spelen!

Everybody rais your hand if you have ook medelijden with me!

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:45

Rens_ke schreef:
@ Juut: Ja, boehoehoe ;(

Kieper je een pan met vet over je hoeven, loop je brandwonden op, kun je fluiten naar het ei waar je zo'n zin in had en dat nu aan je laminaat zit geplakt, is je date om te huilen.. denk je dus dat je álles gehad hebt.. mag je óók nog eens niet buiten spelen!

Everybody rais your hand if you have ook medelijden with me!

*raises both hands!*

Ik vind jou grappig :')