Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:39

Ik wou dat ik zo braaf was maar ik ga echt morgen of hardlopen of naar de sportschool, ligt even een beetje aan het weer.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:46

Juud, goeie tijd +:)+ En ik wens jou ook het allerbeste toe maar dan wel voor 2011 ;)

Wen, what's up? :PB mag hoor! :(:)

Ik zit ook even met de dagen hardlopen. Het is sowieso altijd vrijdag en zondag. Maar dan nog ergens dinsdag of woensdag en dat is het moeilijkst. Woensdag heb ik de hele dag 2 koters om mij heen en dinsdag moet ik werken en zit ik 's avonds met mijn neus in de boeken.....

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:49

hetbommeke schreef:
Juud, goeie tijd +:)+ En ik wens jou ook het allerbeste toe maar dan wel voor 2011 ;)

Hahahaha, OMG begint goed dit jaar.... :o :D
Heb het maar even aangepast!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:50

Hoe kunnen we je uit je dipje halen WenK? :(:)
@Judith, wat een mooie tijd! :j En wat een lekker vooruitzicht, naar de sneeuw!

Hier ook een volle inbox, heb echt geen zin! :n Gaan maar even rustig aclimatiseren. :o

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:55

Ik weet het niet Fan...

Ben niet happy op werk en met werk en hoe alles daaromheen nu loopt. Het frustreert me dat ik zo goed weet wat ik wil, maar dat niet lijk te kunnen vinden.
Ik heb er moeite mee dat ik me alleen 'happy' voel als ik aan het lopen ben of met de paarden bezig ben. Thuis kom ik niet tot rust, mentaal gezien. Ik ben rusteloos, maar zit ook tegen oververmoeidheid aan. Noch rusten noch meer activiteiten brengen me dat wat ik nodig heb.
Ik voel me een beetje zoals in mijn onderschrift: moegestreden maar kan/wil niet vluchten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 10:58

Je zit ook gewoon in een moeilijke situatie denk ik WenK, op jezelf gaan wonen is nu natuurlijk ook geen optie, nu je geen werk in het vooruitzicht hebt.

Heb je al voor jezelf helder wat je wilt na deze baan?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:03

Op mezelf wordt sowieso moeilijk komende tijd; huren is duur want ik zit rond modaal met mijn inkomen, dus kom niet meer in aanmerking voor woningen onder de 650 per maand, en voor kopen verdien ik weer niet genoeg (met mijn inkomen kon ik eerder zo'n 180.000 lenen, maar das vanaf 2011 niet meer zo). Met de huidige plannen van de regering val je met een inkomen van 30.000 - 40.000 per jaar tussen wal en schip...

Wat ik het liefst wil qua werk?

Directiesecretariaat/office management in een 1 op 1 functie met een manager. Daarbij liefst enkele HRM taken en 'eigen projecten'. In een ideaal beeld zou daar een taak als hoofd secretariaat bij zitten.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:12

Dat is heel lastig WenK, ik heb eigenlijk hetzelfde, zit niet happy op mijn werk, ons nieuwbouwhuis, waar we nu 1.5 jaar wonen, voelt nog steeds niet als thuis. Je hebt geen plekje waar je je even kan terug trekken. Slapen vind ik op moment het fijnste. Mijn vriend en ik hebben best veel woorden sinds we hier wonen. We houden heel veel van elkaar, dus een scheurtje zit er zeker niet in, maar de boog staat op moment best gespannen.
Ik kan erg genieten van zo'n dag als gisteren. Lekker met Fanny op stap geweest, Fanny ging helemaal uit haar stekkertje. Mensen bleven kijken naar haar, en dat vond zij een extra motivatie om haar nog meer uit te sloven. :D Dan ben ik zo trots! :D
Toen een lekker rondje hard gelopen, al kwam ik niet helemaal in mijn ritme, heb ik toch ruim 4km aan één stuk gelopen. Dit werkt zo ontspannend, tot ik weer thuis ben...
Nu ik mij heb ingeschreven voor de 10km van Rotterdam, merk ik dat ik een positieve boost heb gekregen. Ik wil heel veel, maar weet niet waar ik moet beginnen, misschien leg ik de lat wel te hoog.

Ik denk dat je je hier wel in herkend WenK. Het is zo vervelend. Misschien helpt een lijstje maken met dingen die wilt doen, wat niet veel tijd kost?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:17

Ja, daar herken ik me heel erg in. Ik wéét dat ik de lat (te) hoog leg voor mezelf. Ik wéét dat ik dingen te snel als 'falen' zie en dat het gevoel van falen hard binnenkomt bij mij. Ik ben een perfectionist.

De beslissing om te stoppen met (intensief) springen met Lis doet me zeer, voelt als falen. Nadenken of de Z2 nog haalbaar is voelt als falen. Ik wéét dat dat onzin is, immers, we hebben al meer bereikt dan waar ik in het begin van droomde, maar toch...

En op werk ook; ik heb het écht nodig om uitdaging te hebben, om druk te zijn en om druk te ervaren, zonder druk verlies ik motivatie. Met die druk enzo kan ik heel veel hebben, dan lach ik om de acties van mijn collega, nu stoor ik me eraan.

En thuis, thuis zal altijd een issue zijn, zolang ik daar woon. En weet je wat ik het ergste vind? Tegelijkertijd ben ik báng, bang om alleen te wonen, om eenzaam te worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 11:54

Fanneke: Hier nog een waar het huis niet echt als thuis voelt, ik doe dan ook erg weinig aan het huis... Het is helemaal ingericht zoals ik dat zou willen maar er is gewoon niks knus aan. Het huis is fantastisch en iedereen is jaloers op ons huisje, maar ik voel me er niet fijn. Komt met name door het dorp waar het in staat. Ik voel me alleen en pas er niet tussen lijkt het wel. Daarom gaan we verhuizen, we hebben een nieuwbouw appartementje gekocht waar ik echt alles zelf kon bepalen. Ligt midden in een kleine stad, in het centrum maar toch op 15 minuten fietsen van Garuna en Géanne! Ik hoop dat het dan ook wat beter gaat tussen mij en mijn vriend.

WenK: Ik herken het faalgevoel maar al te goed.. Dat ik hier niet meer wil wonen heeft me dik 4 maanden gekost voordat ik uit durfde te spreken. Dat ik begin vorig jaar niet meer durfde te rijden voelde als falen, de verkoop van siets voelde als falen. Ook ik leg de lat gigahoog voor mezelf. Hierdoor ben ik in de put geraakt, ik ben er nu wel uit maar het is wel iets waar ik gevoelig voor ben. Hoe oud ben jij, als ik vragen mag? Als je ooit je hart wilt luchten of wat dan ook, pb me maar!
Overigens heb ik best aardig werk, geen topbaan maar ik vind dus mijn uitdaging in mijn studie. Zo heb ik de uitdaging op het werk niet echt nodig..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:04

Ik ben 27... :j

Terugkijkend (moet je niet te veel doen, dat weet ik) is 2008 echt míjn jaar geweest. Fantastische baan, prachtige kansen en superresultaten met Lis. Ik ging kijken voor een (koop)woning en was 'gewoon' gelukkig.

Daarna is het rap bergafwaarts gegaan. In maart 2009 verloor ik mijn baan, heb 6 maanden thuis gezeten en ben in die tijd flink aangekomen. Na een poos heb ik mezelf een schop verkocht en ben gaan lijnen (Cambridge) en hardlopen. Hiermee ben ik 16 kilo afgevallen. Na de opbouw etc was ik wel weer 3 kilo aangekomen, maar dat was oke.
Intussen vond ik ook een baan, ik wist dat de kans groot was dat het tijdelijk zou zijn, maar toch was het een teleurstelling toen dat inderdaad zo bleek te zijn. Vanuit die baan ben ik een paar keer in tijdelijke banen terecht gekomen, voornamelijk om het 'kantoor'structuur te geven en op orde te krijgen. Zodra alles liep en vastgelegd was was ik weer overbodig.

Uiteindelijk ben ik in februari 2010 bij een bedrijf terecht gekomen waar ik een vaste baan zou krijgen. Ben daar vrij snel met dreigementen weg gepest, waardoor ik 2 maanden ziek thuis heb gezeten. Daarna ben ik bij dit bedrijf terecht gekomen. Leuk in het begin, toen iedereen nog dacht dat we zouden blijven bestaan. Nu steeds meer duidelijk wordt dat het nederlandse kantoor in 2011 opgeheven gaat worden verliest iedereen zijn/haar motivatie. En dat heeft zijn weerslag op mij.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:06

Dat heb ik dus ook Angela, we hebben een fantastisch leuk huis. Lekker veel ruimte in een leuke buurt, met alles in de buurt. De grote steden, zoals Den Haag en Rotterdam zijn binnen 20 minuten te bereiken. Dit huis hebben voor de "toekomst" gekocht. Hier kunnen kindertjes komen.
Ik kan heel slecht tegen rotzooi en ben een minimalist en perfectionist. Ik word erg onrustig van een rommelig huis. Falen is voor mij een enorme domper. Kritiek van mijn vriend kan ik al helemaal slecht tegen. Dan kan ik echt janken. Alles moet perfect.
Ik wil alleen niet verhuizen, want ik heb hier alles, vrienden wonen in de buurt, heb mijn droomkeuken. Een prachtig natuurgebied op loopafstand, alleen waarom het nu geen thuis wordt, heb geen idee :n

Waarom is Z2 niet haalbaar WenK. Je hebt toch al veel bereikt?
Misschien is het juist voor jou lekker op alleen te wonen. Je hebt lekker je eigen plekje, waar je tot rust kunt komen. Als je je alleen voelt kun je toch mensen uitnodigen of naar je ouders toe gaan?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:09

In de Z2 worden changementen gevraagt en die doet ze nog maar 1 kant op... :o

Ik ben dus bang dat als ik mensen uitnodig dat ze dan met een smoesje niet komen en dat ik alleen ben en me eenzaam voel en niet weg kan... Naja... Misschien een onredelijke angst hoor, maar ik ben geen stapper ofzo, dus een heul uitgebreide vriendenkring heb ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:12

Fanneke schreef:
Dat heb ik dus ook Angela, we hebben een fantastisch leuk huis. Lekker veel ruimte in een leuke buurt, met alles in de buurt. De grote steden, zoals Den Haag en Rotterdam zijn binnen 20 minuten te bereiken. Dit huis hebben voor de "toekomst" gekocht. Hier kunnen kindertjes komen.
Ik kan heel slecht tegen rotzooi en ben een minimalist en perfectionist. Ik word erg onrustig van een rommelig huis. Falen is voor mij een enorme domper. Kritiek van mijn vriend kan ik al helemaal slecht tegen. Dan kan ik echt janken. Alles moet perfect.Ik wil alleen niet verhuizen, want ik heb hier alles, vrienden wonen in de buurt, heb mijn droomkeuken. Een prachtig natuurgebied op loopafstand, alleen waarom het nu geen thuis wordt, heb geen idee :n

Waarom is Z2 niet haalbaar WenK. Je hebt toch al veel bereikt?
Misschien is het juist voor jou lekker op alleen te wonen. Je hebt lekker je eigen plekje, waar je tot rust kunt komen. Als je je alleen voelt kun je toch mensen uitnodigen of naar je ouders toe gaan?

Dit zou zomaar op mij kunnen slaan.. :o

Wenk: ik weet natuurlijk niet hoe je thuis situatie is, maar ik zou ook zeggen verhuizen naar een plekje wat echt helemaal van jou is. hoeft niet groot te zijn, als het maar jouw plek is. Maar goed dan moet het ook wel te betalen zijn.. Ik herken het wel hoor, ik had met mijn ex een droomhuis, een paard als wat ik me wensen kon alleen de relatie liep stuk. In een klap was ik alles kwijt, ik mis mijn pony nog steeds. Ik denk er over om er weer een te kopen, maar ik durf niet meer.. Bang dat het weer mislukt.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:17

Daar hoef je toch niet bang voor te zijn, mensen zeggen niet heel snel af toch? ik kan erg genieten van mensen die komen eten en borrelen. Beter een handje vol goede vrienden, dan een grote groep kennisen.
Misschien krijg je wel een leuke buurman ;)

Ik doe alles voor mijn vriend, zodat hij zich geen zorgen hoeft te maken, daarom komt kritiek ook extra hard aan. Ik heb hem dit al een aantal keer uitgelegd, echter vindt hij dat ik me dan aanstel :(
Waarom ga je niet op zoek naar bijrijdpaard? Dan heb je alleen de lusten en niet de lasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:22

Ik heb een bijrijdpaard, een hele lieve ook! Maar toch kriebelt het soms bij mij, lekker alles zelf beslissen enzo. En aangezien ik helemaal weg ben van een van mijn verzorgpaarden..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:22

Voor mijn exacte thuissituatie heb ik je even een PB gestuurd Angela.

Ja, daar geniet ik ook enorm van Fan, zoals dat mijn broer met kerst bij ons kwam eten. Leuk bedenken wat we konden eten, dat voorbereiden en maken en vervolgens een gezellige avond (relatief dan).

Haha ja, een leuke buurman, en dan alle muurtjes doorbreken en er 1 groot huis van maken... ;)

jammer dat je vriend dat niet begrijpt. Maar ik kan me ook voorstellen dat je het niet begrijpt als je het gevoel niet kent. Sowieso zijn mannen vaak rationeler dan vrouwen...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:23

Angela_ schreef:
Ik heb een bijrijdpaard, een hele lieve ook! Maar toch kriebelt het soms bij mij, lekker alles zelf beslissen enzo. En aangezien ik helemaal weg ben van een van mijn verzorgpaarden..

Dan kan ik mij dat goed voorstellen, dat je een eigen wil. :j Kun je je verzorgpaard overnemen?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 12:26

Een eigen paard is wat dat betreft toch goud waard hoor... :j

Dat zou wel ideaal zijn, als je je verzorgpaard over zou kunnen nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:06

Ik ben stiekem met de gedachte aan het spelen om zodra we verhuisd zijn en alles weer op orde is om de dochter van mijn bijrijdpaard over te nemen. Ze wordt dit jaar 1 jaar, in de tussentijd kan ik mooi Garuna rijden en wat tutten met haar.

Ze heet Géanne van de Flammert en ik kan gewoon alles doen met haar. Toen ze nog bij Garuna aan de voet liep, liep ze er gewoon langs met rijden en longeren. Toen ze gespeend is en Alonso overleed heb ik me over haar ontfermd. Ze betekend heel veel voor mij, vanaf het moment dat ze geboren is gaat het goed met mij. :o Dit kleintje heeft mijn meisje Garuna niet voor niks op de wereld gezet. Ik praatte tegen haar in de buik en was er heilig van overtuigd dat het een merrie zou zijn terwijl de rest dacht een hengstje. Ze is mooi groot, ze zal net als haar moeder makkelijk de 1,50 gaan halen. Ze heeft me toch bewegingen, een super correcte stap, een draf waarin ze heel makkelijk schakelt en ze doet dit ook in galop. Prachtig, die moet ik eens onder het zadel hebben! En het koele, lieve kalme maar toch eigenwijze karakter van mama.

Afbeelding
Afgelopen week in de sneeuw..

Afbeelding
wij samen afgelopen zomer

http://94.100.121.185/930800001-9308500 ... _I_U8.jpeg
net geboren, eerste keer echt staan.

http://www.hengstenhouderij-schreven.nl ... groot2.jpg
papa

http://94.100.114.45/1045900001-1045950 ... _LSSo.jpeg
http://94.100.114.90/995200001-99525000 ... _xbm4.jpeg
Garuna, wordt dit jaar 11, sinds afgelopen zomer echt onder het zadel.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:08

Dat is toch fantastisch Angela! Ik hoop echt voor je dat je dat kunt realiseren. Een dier kan zo ontzettend veel voor je betekenen...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:12

Mag ik mij hier melden voor motivatie en een schop onder mijn kont zo nu en dan?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:15

Wow, jullie gaat ZO hard! :oo

Allemaal nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat het maar een mooi, liefdevol en sportief jaar mag worden! :#

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:42

Ze is prachtig Angela. Wat is dan mooier, dat ze op jouw naam gaat en nooit meer uit jouw oog verdwijnt? Ik kan helaas niet alle foto's zien, maar de ene die ik zie, ze is super! En wat een mooie papa!

Welkom Kiwipitje, hier komt de eerste schop ~~}>
Jij ook de beste wensen Jaan! :D

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:15

Goedemorgen sportievelingen, ik meld me ook graag als dat mag...

Ga vandaag weer beginnen met de eerste start to run les (na al 100.000x steeds maar t/m les 6 te lopen en dan geen zin/tijd meer te hebben) en het nu ook ECHT volhouden!!

En anders ontvang ik met alle liefde jullie skuppen onder mijn bevallige kont hahahahahaha