Stemmingswisselingen wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Re: Stemmingswisselingen wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:40

Haha mooi is dat he :p je kan niks meer veilig typen of je krijg meteen allerlei verwijzingen of je niet goed snik bent :P

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 21:48

haha ja, allemaal depressief enzo!

Maar elk paard spiegelt ;)

Toch vind ik rust als ik bij mijn paard ben, want dan ben ik niet meer in die harde wereld!!

we doen alles wat we leuk vinden, we moeten niets, alles gaat in vriendschap en zonder dwang een soort sprookje eigenlijk!

dit heb ik ook pas sinds ik haar heb! daarvoor toen ik ook nog geen grondwerk/parelli deed, vond ik paardrijden helemaal niet ontspannend!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:50

Ik zie helemaal geen advertenties? :o?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 23:27

onder t laatste bericht?

oranje tekst ?

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:11

Dat is er bij mij echt niet?! :D

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:07

Ik begrijp heel goed wat je bedoeld hoor, Maritje1991. Zelf heb ik dat ook bij de dingen die ik graag/uit vrije wil doe. Werken valt daar bijvoorbeeld niet onder maar op goeie momenten kan ik het voor mezelf wel zodanig luchtig houden dat het niet (altijd) zo voelt, anders zou 't wel erg zwaar worden allemaal. Wat jij bij je paard heb is gewoon puur genieten en dan lijkt het een beetje of je zweeft zeg maar, even ''van de wereld'' :)

Goed uiteinde allemaal trouwens! geniet ervan :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 19:21

Ja dat zeg je goed ja! en dan kom ik thuis of op werk weer in de keiharde realiteit!

Prettig uiteinde! en beste wensen :) we gaan voor een stabiel 2011

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 19:45

Ik heb dit ook heel erg.

Moet eerlijk toegeven dat ik bang ben dat het van de pil komt. Maar daar ga ik mijn huisarts nog even over raadplegen!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 22:43

Iedereen een fijn weekend gehad?

Beste wensen nog iedereen :)

ik had vrijdagavond echt een mega dip, had een heleboel gezelligheid op de planning maar had ineens geen zin meer, wilde naar bed en niemand om me heen.

Toch doorgezet en echt een topnacht gehad! was 10 uur in de ochtend weer thuis :P later had ik wel weer spijt, maar heb weer een mooi oud en nieuw gehad :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 07:42

Je had zeker spijt toen je wakker werd met een kater?! :P

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 08:24

haha ja dat heb je goed, en een mega dip moest ineens heeeel hard huilen en werd boos op mn vriend! gelukkig was hij heel

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 08:25

lief voor me! dit moest van me tel 2 berichtjes sorry!

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 03:39

Goed 2011 allemaal.. :)

Pff ik had vrijdag aaf ook een mega dip, was echt rot.. Wilde weg, naar huis, naar bed, huilen en noem maar op.. Had mij voor genomen om op te passen met alcohol, vooral met deze stemming... Je raad het al met 4 drankjes, hardstikke dronken.. Ben om half 3 maar naar huis gegaan met vriendlief, feest waar we heen zouden gaan niet meer gehaald..
De volgende dag de hele dag plat moeten liggen, was zo duizelig en misselijk! en zo down, dat het me erg goed uitkwam dat ik verplicht moest liggen..
Gister(zondag) ook weer een rot dag gehad, ruzie met mijn ouders en veel verplichtingen.. Gelukkig wel even gezellig gestemd geweest.. Ben ook zo vreselijk moe.. Kom er maar niet vanaf en slaap ook zo vreselijk slecht...
Maandag te lang in bed gelegen was er rot van.. Erg down weer vandaag, bahhh.... En paard lief was zoooo vervelend bezig, heb mij erg lopen irriteren aan der(komt door mijn eigen stemming, i know).. Gelukkig was ze na het rijden toch wel weer erg lief en heeft ze even mijn hart kunnen laten smelten.. Thuis aaangekomen was mijn vriend erg lief voor me en heeft me wel weer redelijk door mijn bui heen geholpen en was ik wel weer opgewekt..
Heb een erg fijn gesprek met hem gehad en gezegd dat ik het allemaal even niet meer weet en kan hendelen.. Gelukkig begrijpt ie het wel, pff hoopp dat deze periode snel weer voorbij is..
Heb toch liever de stemmingswisselingen, waar bij de euforie meer overheerst... ;)

Sorry voor het lange verhaal.. :o

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:26

Aah Lay toch! Y;( Gelukkig zijn je paardje en vriendje lief voor je!

Oppassen met alcohol in zo'n bui is idd ook een must. Na een wijntje te veel kan ik echt nog dieper in de put raken en mezelf nog zieliger vinden, waar ik natuurlijk alleen mijn eigen avond mee verpest...

Ik ga even mijn gevoelens buitensluiten en vooral heel hard leren. Volgende week tentamen B-)

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:19

Ja gelukkig wel.. Maar moet zeggen dat het een stuk heeft opgelucht om het zo even van mij af te schrijven, voel me vandaag vrij opgewekt en was vanmorgen na mijn werk nog even langs paard lief gereden.. Ze was zo ief.... <3 alleen maar knuffels van der gehad... Moet zeggen dat ik der og steeds een beetje van onderste boven bent haha

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:41

Hier ook iemand met BPS.
Vandaag moest ik na een lange tijd toch weer bij de psych in het ziekenhuis aan de bel trekken.
En hij weet dat als ik bel er dan echt wat loos is dus kon om 17.20 meteen terecht.
Ik slik al 14 jaar AD, citalopram en alprazolam en krijg er nu seroquil bij.
Ook regelt hij dat er weer 1 keer per week een ITP verpleegkundige thuis komt.
Na de zware depressie van vorig jaar waarbij ik tot 2 keer aan toe bijna opgenomen was had ik gehoopt dit jaar beter te kunnen beginnen, maar helaas.
Ik lees dat er mensen zijn die zich er dan toch toe kunnen zetten om naar hun paard te gaan en wat te gaan doen.
Dat kan ik dan echt totaal niet meer.
Aankleden lukt me nauwelijks dan.
Tijdens een paar dip dagen lukt me dat nog wel maar tijdens een echte depressie echt niet.
Ik hoop nu dan maar dat de combinatie met de seroquil de scherpe klantjes er een beetje vanaf kunnen halen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:44

EvitaHitalia schreef:
Ik kan zo uitkijken naar dingen, bijv. als we iets leuks samen gaan doen, of als ik daar in in heb.
Dan kan ik mezelf zo rot gaan voelen als dat dan bijv. niet doorgaat of er iets tussenkomt....

Heel herkenbaar! Denk dat heel veel jonge meiden/vrouwen last hebben van stemmingswisselingen.[/quote]

De eerste keer bij mij was op mijn 32ste en ben inmiddels 46.
Dus leeftijd zegt niets hoewel het me wel opvalt dat tegenwoordig grote groepen jongere mensen hier al mee te kampen krijgen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 22:46

Woow klinkt heftig :(

wat is BPS precies? en wat doen die medicijnen die je slikt?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:21

BPS is Bipolaire stoornis.(manisch depressief)
De medicijnen moeten ervoor zorgen dat het serotonine pijl niet teveel verstoord raakt.
Dat is het stofje in de hersens wat voor je stemming zorgt.
Het andere medicijn is een angstremmer om paniek aanvallen wat in te dimmen.
Ik gebruik ze hoofdzakelijk om te kunnen slapen.
Helaas zijn de anti depressiva geen wonder pillen en komen de echt zware depressies er dus ook gewoon doorheen.
Ik heb een aantal keer proberen af te bouwen (met de hoop helemaal zonder te kunnen) maar dat ging radicaal fout.
En eigenlijk wilde ik er perse géén medicijnen meer bij maar momenteelontkom ik er niet aan.

Zelf doe ik wel veel wat kan helpen zoals Hestejente boeken lezen en bepaalde ritueeltjes aanleren (zoals zij aangaf over die wolken).
Ook probeer ik mindfulness toe te passen maar helaas vallen zulke dingen allemaal weg als de depressie op z'n zwaarst is.
Morgen heb ik met iemand afgesproken en dan MOET ik er dus ook uit en heb ik een reden om me aan te kleden.
Ik hoop dan ook dat ik deze keer net op tijd ben om aan de bel te trekken en dat het niet zo ernstig word als vorig jaar.
Maar ik heb goede hoop.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:29

Oh ik heb er ook zon last van.. Had ook heel erge past van PMS. Had dan een week per maand niks. Ontzettend moe altijd en sloeg zo om. Kleine dingen lieten me boos worden en twee weken voor m'n menstruatie al buikpij ! Door de pil is dat gelukki nie meer. Helaas heb ik ook last van winter dipjes. Heb soms nergens zin in. Ben moedeloos en alleen negatief. Ben vijftien en vind dat ik ook moet genieten van m'n puber zijn. Maar spreek amper af want heb snel het idee iemand tot last te zijn of niet gemogen te worden. Heel vervelend en hoop echt niet dat dit m'n hele leven aan houd. Deze paar jaar was meer dan zat! Gelukkig ben ik niet de enige, dat steunt me wel!

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:12

Ik spreek in de winter ook altijd minder met mensen af, maar zo dra de zonnige periode weer begnt te komen, ga ik ook weer meer afspreken.. Raar maar waar, trek het in de winter ook niet 1 á 2 afspraken naast mijnn werk is dan meer dan zat.. en de mensen om mij heen begrijpen dat ook, dus dat is fijn :)

Ik ben gister bij de chiropractor geweest, zit helemaal vast van onder tot boven, zijn dus wel een reeks behandelingen die ik nodig ga hebben, paard lief zit ook vast... Hoe bedoel je spiegelen? Haha zo baas, zo paard.. := voor haar ook maar weer de chiro.. :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:14

Ik heb het ook, komt door de winter. :j
Het enige wat ik eraan doe is wachten op de zomer.

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:20

Ik las aan het begin wel veel dat mensen ook genekt worden door perfectionisme.
Ik heb het ook, maar ik vind dat het na 6 jaar steeds erger wordende stemmingswisselingen en me gewoon poedersuiker voelen wel eens tijd is voor de psygoloog. En nee, ik ben niet bang voor de stempel die er dan volgens sommigen op je wordt gedrukt. Ik zou het wel fijn vinden als het beter met me gaat en dat ik niet eeuwig door blijf sukkelen :P

Maar wie heeft er ervaringen met de psygoloog? Kan je daar zomaar naartoe, want ik weet niet of ze dit soort klachten behandelen aangezien ik niet ernstig manisch depressief ben, maar mij gewoon poedersuiker voel? En hoe gaat dat in zn werk?

:Y)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:47

Ongeveer 6 jaar geleden ging ik voor een lichamelijke klacht naar de dokter, uiteindelijk belande ik ook bij een psycholoog omdat de dokter zei dat ik stress had, terwijl ik dat zelf niet eens doorhad :P dus dat ging als doorverwijzing. Ik had het na twee afspraken wel gezien dus ben daar niet in verder gegaan, maar op die manier kan het dus, volgens mij kan je ook rechtstreeks naar een psycholoog bellen voor een afspraak als je die nodig acht. Succes ermee.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:58

Ik vraag me ook af of een psycholoog bij mij wel zou werken, sta daar altijd nogal sceptisch tegenover. Dat ik last van stress heb is wel zeker, schijn momenteel ook heel erg te knarsen snachts, binnenkort een keer een splint laten maken mss. En een chiropractor zou voor mij ook niet verkeerd zijn denk ik =P Maar kom je daar via verwijzing van de huisarts, of kan je daar gewoon zelf naartoe bellen?