Eczeem, welke bokker nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EL4a1990

Re: Eczeem, welke bokker nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:03

Ik meld me ook met eczeem!

Heb een paar jaar geleden (toen het bij mij terug kwam) van de dokter gehoord dat als je het in je pubertijd hebt het daarna meestal weg gaat en niet meer terug komt, maar heb je het als klein kind dus voor de puber tjid. Dan kom het meestal na de pubertijd terug voor onbepaalde tijd! helaas ben ik een van die mensen die het voor de pubertijd heeft gehad, en nu dus weer.

Het enige hoe ik het een beetje onder controle kan houden is slapen met verband om mijn armen (of met gladde handschoenen).

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:12

EL4a1990 schreef:
Heb een paar jaar geleden (toen het bij mij terug kwam) van de dokter gehoord dat als je het in je pubertijd hebt het daarna meestal weg gaat en niet meer terug komt, maar heb je het als klein kind dus voor de puber tjid. Dan kom het meestal na de pubertijd terug voor onbepaalde tijd! helaas ben ik een van die mensen die het voor de pubertijd heeft gehad, en nu dus weer.

He wat grappig, dat had ik dus ook! Van mijn 13e tot mijn 16e nergens last van gehad.. Ik kom er nu waarschijnlijk ook nooit meer vanaf :P

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:16

Naja nooit zal ik niet zeggen maar de dokter zei,
het kan tot je 30ste, 40ste, 50ste of voor altijd blijven :P haha gewoon afwachten dus!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 15:05

[quote="EL4a1990"]Ik meld me ook met eczeem!

[quote]

Ja, hier precies hetzelfde! En dan gaat het ook niet meer weg? Dat vind ik echt verschrikkelijk!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 15:07

Ik heb nu Zwitsal Hypoallergeen creme en douchecreme gehaald + een potje vaseline. Lees goede ervaringen over Zwitsal en aangezien het hypoallergeen is wil ik het gaan proberen. Vaseline wil ik na het aanbrengen erop smeren om een beschermend laagje te krijgen.

Tot nu toe prikt de Zwitsal creme (de zachte creme) niet, ook niet op open wondjes.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:55

Juangi schreef:
Ik lees hier veel over allergieen, hoe zijn jullie daar achter gekomen? Bloed laten testen of ervaring?

Auw, dressagelady, dat zal flink prikken!

ik heb met dat eten van dat fruit en noten altijd tinteling achter in de keel. met walnoten krijg ik het wat benauwd dus dat was wel duidelijk. Toen bleek ik hooikoorts te hebben en daar schijnen die allergieën bij te passen, ben ook getekst met prikjes op de arm en met sneetjes op de rug en teste voor noten iets allergisch, nog wel voor wat dingetjes maar weet niet of daar ook dingen als citrusvruchten bij zaten en of ik daar toen op getest ben... maar was maar heel licht dus moest ik me niet druk over maken... teste ook allergisch op paard... ook redelijk licht... maar die ga ik daar niet voor op zeggen :P

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:53

Hier ook iemand allergisch voor paarden, gebruik neusspray en daarom gaat het wel goed.
Mijn dochter neemt voor de les één tabletje cetirizine 10mg en kan zonder klachten rijden. Zij heeft geen eczeem meer, als kleine meid wel. Het kan dus terugkomen lees ik hier! {x)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:33

Dat is ook raar.. ik heb 't weer sinds een paar dagen, meestal heb ik 't van wol / apart wasmiddel.. Maar heb nagevraagd bij mams en heeft geen apart wasmiddel gebruikt, dus snap dr niks van.. Ik heb 't op mn kuiten, op mn onderarmen en op mn buik := Het jeukt verschrikkelijk maar krap er écht niet aan want dat doet ontzettend pijn na een tijdje _O- dus smeer er talkpoeder op..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:46

Afbeelding

Mijn vriend had ook altijd zijn handen helemaal open liggen, overal wondjes, ruwe plekken, ellebogen kapot... hij heeft constitutioneel eczeem en is allergisch voor ei, pinda's en bepaalde soorten fruit. Hij had alles geprobeerd, maar nu gaat het heel goed, hij gebruikt bovenstaande lotion (Renew). Heb het zelf ook wel eens gebruikt toen ik erg verbrand was op Fuerteventura en het is een heerlijke zalf. Zitten geen hormonen oid in en het hydrateert heel goed.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:50

ik ben al bij de HA, darmatoloog, homeopaat geweest. niks werkt
heb van alles gehad van pillen tot zalf en drankjes
ik ben er klaar mee, en smeer eigenlijk alleen nog maar vaseline en af en toe toch maar het hormomenzalfje van de dokter
ik ken nu iemand die last heeft van jeuk... en die doet accupuntuur (2x gedaan nu) en dat bevalt hem heel erg goed, weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden, maar misschien ook nog een idee om te doen

ook het weer doet erg veel

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:09

Amalarab schreef:
Hier ook iemand allergisch voor paarden, gebruik neusspray en daarom gaat het wel goed.
Mijn dochter neemt voor de les één tabletje cetirizine 10mg en kan zonder klachten rijden. Zij heeft geen eczeem meer, als kleine meid wel. Het kan dus terugkomen lees ik hier! {x)

Ik mag geen neusspray gebruiken, ben daar ook allergisch voor :')

of nouja... allergisch, krijg daar bloedneuzen van...

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:11

Stravero schreef:
Dat is ook raar.. ik heb 't weer sinds een paar dagen, meestal heb ik 't van wol / apart wasmiddel.. Maar heb nagevraagd bij mams en heeft geen apart wasmiddel gebruikt, dus snap dr niks van.. Ik heb 't op mn kuiten, op mn onderarmen en op mn buik := Het jeukt verschrikkelijk maar krap er écht niet aan want dat doet ontzettend pijn na een tijdje _O- dus smeer er talkpoeder op..

Ergens anders geslapen dan thuis?
Ik merk het gelijk als ik ergens geslapen heb waar ze een wasmiddel gebruiken waar ik niet over kan... ook als ik een pyjama met lange broek en lange mouwen shirt aan had...

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 23:13

swoeky schreef:
ik ben al bij de HA, darmatoloog, homeopaat geweest. niks werkt
heb van alles gehad van pillen tot zalf en drankjes
ik ben er klaar mee, en smeer eigenlijk alleen nog maar vaseline en af en toe toch maar het hormomenzalfje van de dokter
ik ken nu iemand die last heeft van jeuk... en die doet accupuntuur (2x gedaan nu) en dat bevalt hem heel erg goed, weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden, maar misschien ook nog een idee om te doen

ook het weer doet erg veel

Heb jij geen last met vaseline?
Ik hoorde van dokter en apotheek enzo altijd dat vaseline de huid 'dichtsmeerd' waardoor de huid niet goed ademen kan en de jeuk erger wordt...??? ?
Weet het niet hoor, zelf nooit echt vaseline gebruikt, om die reden ;)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 12:49

Ik heb op doktersrecept een creme op basis van vaseline dat ik 4x per dag moet smeren om enigzins de uitdroging tegen te gaan (ik heb droge eczeem). :j

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 16:42

dressagelady schreef:
Loose schreef:
heb ook op een meisje gepast van 6 jaar en die had haar hele lichaam eronder. haar hele benen, voeten, armen, gezichtje. maar dan had ze gelukkig niet van dat rode eczeem met blaasjes, maar gewoon heel droog.

Ik heb ook droge eczeem, weet eigenlijk niet eens of dat qua gevoel/jeuk veel verschilt?
Ik was trouwens gister lasagne aan het maken en had een deel van mijn vinger de dag ervoor opengekrabt,
dat sap van de tomaten, paprika enz is er allemaal op gekomen en nu is mn vinger onwijs dik :')

volgensmij wel een beetje, ik heb ook droge gehad en bij mij jeukte dat altijd heel branderig (de rode plekken) en de niet rode plekken jeukten gewoon zonder branderig gevoel. dat natte daar komen blaasjes en daardoor gaat je huid sowieso al open en als ik dan krab doet dat meestal ook pijn onder mijn huid zeg maar. alleen het jeukt wel minder vaak naar mijn idee.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 16:46

Bij mij werkt vaseline wel goed hoor! krijg er geen extra jeuk van.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 11:47

ik krijg er ook geen extra jeuk van en als het wel ff jeukt kan ik krabben wat ik wil maar open krabben lukt toch niet met die vetlaag erover :D je zal het vast dichtsmeren maar ik vind een trekkende huid, kloven en schilfers ook niet fijn. ik smeer het dan ook niet continu maar echt wanneer ik goed last heb, daarnaast smeer ik dus zo af an toe nog hormonentroep en bodylotion enzo, gewoon zoveel mogelijk om het meer vettig te houden, haha als ik het alleen continu op vaseline moest doen ging ik als een ''gladde glimmende aal'' door het leven :+

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 15:05

Ik ben nu een paar dagen bezig met Zwitsal zachte creme en Vaseline en het werkt als een tierelier! De droge, ruwe plekken worden veel zachter, heb geen tot weinig jeuk en bij mijn ellebogen begint het langzaam weg te trekken.

Ik smeer het dan wel elke dag in met de creme, laat het intrekken en smeer daarna nog vaseline op.

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:19

Ik heb psoriasis en smeer ook met Zwitsal, nu de zachte creme voor de droge huid. Superfijn spul! Doe dat er vaak 's avonds op omdat het welvet is.
Verder gebruik ik 's ochtends Cardiflor creme van VSM, omdat dit lekker snel intrekt. Deze combi geeft mijn huid veel rust.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:11

die cardiflor creme heb ik ook gehad maar dat werkte bij mij dus helaas niet

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:08

De oude cardiflor had ik geen probleem mee, tot dat de samenstelling veranderde. Iemand heeft er alcohol in gedaan om het beter smeerbaar te maken. Nu bijt het als een gek.

_melissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:45

Hee Pris,
Mn moeder doet iets met allemaal spullen van Aloë Vera,
En toen was er ook een keer een man, die was al een paar keer geopereerd, en de dokter zei dat het nooit meer over ging enzo.
En toen is hij dat spul gaan gebruiken, en het is nu over!
Het heet Forever, en het werkt echt voor heeeel veel dingen! :j

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:31

Hee lotgenootjes!

Ja eczeem, praat me er niet van! Ik heb het ook al van kinds af aan. Alles geprobeerd, je kan het zo gek niet bedenken, of ik heb een poging gewaagd haha. Twee jaar geleden ging het zo slecht dat ik een ziekenhuis opname heb gehad. Ik zat helemaal onder, sliep niet meer en voelde me verschrikkelijk.
Eigenlijk ben ik nu wel zover dat ik heb geaccepteerd dat het eczeem een deel van mij is, iets wat bij mij hoort (misschien niet mijn favoriete deel, maar goed :D ). En dat heeft wel veel rust gegeven. Ik heb natuurlijk ook nog steeds baalmomenten als ik op een dieptepuntje qua eczeem zit, maar ik doe niet meer zo koortsachtig mijn best om het te verbergen. Dat maakt het een stuk prettiger om dingen te ondernemen (en plannen).
Maar leuk om hier met jullie over te kunnen kletsen!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:44

@aniquen, weet je waardoor je zo onder komt te zitten? Behalve acceptatie en stress.

Ik werd vroeger door mijn moeder (op aanraden van ha) ingesmeerd met colosan. Dat is niet handig om te gebruiken bij iemand met koemelk allergie!!! Colosan is net als rivella een "afval" product van de kaasmakerij. Ik stond binnen 3 seconden weer onder de douche na insmeren. Bijten dat spul. Zat van top tot teen onder de natte eczeem.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 10:56

aikon schreef:
@aniquen, weet je waardoor je zo onder komt te zitten? Behalve acceptatie en stress.

Ik werd vroeger door mijn moeder (op aanraden van ha) ingesmeerd met colosan. Dat is niet handig om te gebruiken bij iemand met koemelk allergie!!! Colosan is net als rivella een "afval" product van de kaasmakerij. Ik stond binnen 3 seconden weer onder de douche na insmeren. Bijten dat spul. Zat van top tot teen onder de natte eczeem.

Nee eigenlijk niet. Ben jaren bezig geweest met het nagaan wat ik allemaal had gedaan/gegeten wanneer mijn eczeem weer erger wordt/ Dermatologen hebben altijd tegen mij gezegd dat constitutioneel eczeem een "overdreven" reactie van het afweersysteem is. Dat antwoord vond ik altijd erg frustrerend, omdat ik vaak zelf wel het idee had dat ik een soort van oorzaak had gevonden. Later bleek dat vaak weer niet zo te zijn.
Ik dnek dat het bij mij altijd meerdere dingen zijn (inderdaad ook stress, soms zelfs stress over mijn eczeem). Een voedselallergie heb ik niet, maar ik probeer wel gezond te leven.
Ik hou aan: Gezond eten, veel ontspannen/dingen doen die ik leuk vind, niet te lang/warm/vaak douchen, verwarming niet te hoog, raam open tijdens het slapen en goed insmeren om mijn huid niet te droog te laten worden.
Dat vind ik nog redelijk overzichtelijk en vol te houden.
Hoe zit het bij jou?