Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EL4a1990 schreef:Heb een paar jaar geleden (toen het bij mij terug kwam) van de dokter gehoord dat als je het in je pubertijd hebt het daarna meestal weg gaat en niet meer terug komt, maar heb je het als klein kind dus voor de puber tjid. Dan kom het meestal na de pubertijd terug voor onbepaalde tijd! helaas ben ik een van die mensen die het voor de pubertijd heeft gehad, en nu dus weer.
haha gewoon afwachten dus! 

Juangi schreef:Ik lees hier veel over allergieen, hoe zijn jullie daar achter gekomen? Bloed laten testen of ervaring?
Auw, dressagelady, dat zal flink prikken!
Het jeukt verschrikkelijk maar krap er écht niet aan want dat doet ontzettend pijn na een tijdje
dus smeer er talkpoeder op.. Amalarab schreef:Hier ook iemand allergisch voor paarden, gebruik neusspray en daarom gaat het wel goed.
Mijn dochter neemt voor de les één tabletje cetirizine 10mg en kan zonder klachten rijden. Zij heeft geen eczeem meer, als kleine meid wel. Het kan dus terugkomen lees ik hier!

Stravero schreef:Dat is ook raar.. ik heb 't weer sinds een paar dagen, meestal heb ik 't van wol / apart wasmiddel.. Maar heb nagevraagd bij mams en heeft geen apart wasmiddel gebruikt, dus snap dr niks van.. Ik heb 't op mn kuiten, op mn onderarmen en op mn buikHet jeukt verschrikkelijk maar krap er écht niet aan want dat doet ontzettend pijn na een tijdje
dus smeer er talkpoeder op..
swoeky schreef:ik ben al bij de HA, darmatoloog, homeopaat geweest. niks werkt
heb van alles gehad van pillen tot zalf en drankjes
ik ben er klaar mee, en smeer eigenlijk alleen nog maar vaseline en af en toe toch maar het hormomenzalfje van de dokter
ik ken nu iemand die last heeft van jeuk... en die doet accupuntuur (2x gedaan nu) en dat bevalt hem heel erg goed, weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden, maar misschien ook nog een idee om te doen
ook het weer doet erg veel
dressagelady schreef:Loose schreef:heb ook op een meisje gepast van 6 jaar en die had haar hele lichaam eronder. haar hele benen, voeten, armen, gezichtje. maar dan had ze gelukkig niet van dat rode eczeem met blaasjes, maar gewoon heel droog.
Ik heb ook droge eczeem, weet eigenlijk niet eens of dat qua gevoel/jeuk veel verschilt?
Ik was trouwens gister lasagne aan het maken en had een deel van mijn vinger de dag ervoor opengekrabt,
dat sap van de tomaten, paprika enz is er allemaal op gekomen en nu is mn vinger onwijs dik
je zal het vast dichtsmeren maar ik vind een trekkende huid, kloven en schilfers ook niet fijn. ik smeer het dan ook niet continu maar echt wanneer ik goed last heb, daarnaast smeer ik dus zo af an toe nog hormonentroep en bodylotion enzo, gewoon zoveel mogelijk om het meer vettig te houden, haha als ik het alleen continu op vaseline moest doen ging ik als een ''gladde glimmende aal'' door het leven

). En dat heeft wel veel rust gegeven. Ik heb natuurlijk ook nog steeds baalmomenten als ik op een dieptepuntje qua eczeem zit, maar ik doe niet meer zo koortsachtig mijn best om het te verbergen. Dat maakt het een stuk prettiger om dingen te ondernemen (en plannen). 
aikon schreef:@aniquen, weet je waardoor je zo onder komt te zitten? Behalve acceptatie en stress.
Ik werd vroeger door mijn moeder (op aanraden van ha) ingesmeerd met colosan. Dat is niet handig om te gebruiken bij iemand met koemelk allergie!!! Colosan is net als rivella een "afval" product van de kaasmakerij. Ik stond binnen 3 seconden weer onder de douche na insmeren. Bijten dat spul. Zat van top tot teen onder de natte eczeem.