Eetstoornis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:00

nestle schreef:
Dat gevoel van nergens meer grip op hebben is in het begin heel erg maar na een tijdje kan je dat gevoel om zetten naar iets positiefs !

ik hoop het! ~

_Cindy

Re: Eetstoornis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 18:11

Dat klopt... als je echt een lange tijd niet braakt etc. kun je juist een trots gevoel krijgen dat je al zo lang zonder kunt :) En het kan ook dat je achteraf inziet dat je tijdens je es juist absoluut geen grip op je leven had, ook al voelt het op het moment alsof je juist wel controle hebt.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 15:49

Heej meid,
Hoe gaat het ermee?
Beetje oud en nieuw leuk doorgekomen?
Nou zullen we proosten op 2011 dat we ietser beter worden?!
Helemaal beter kan niet in 1 jaar, maar iets is ook goed!

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 17:26

XmissdaphX schreef:
Heej meid,
Hoe gaat het ermee?
Beetje oud en nieuw leuk doorgekomen?
Nou zullen we proosten op 2011 dat we ietser beter worden?!
Helemaal beter kan niet in 1 jaar, maar iets is ook goed!

't gaat redelijk, gister avond na eten alles er weer uit..
oliebol gegeten.. met tegen zin maargoed voor de gezelligheid dan maar, ik wou hem er zo graag uit hebben maar werd door me moeder constant in de gaten gehouden en als ik even boven was riep ze gelijk wat ben je aan het doen pff.
sliep om 3 uur.
vanavond uit met een vriendin, daar kijk ik wel echt heel erg naar uit.. hoop dat ik het vol hou qau energie.
Ben nu nog aardig moe maar als ik nu ga slapen dan kan ik vanacht echt niet slapen na uitgaan.
ja ik hoop het echt! ~ nee dat niet nee.
moet nog steeds me therapeute mailen, had het voor vandaag al moeten doen maar kan er de kracht niet voor vinden pff.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 18:05

TS, ik bedoelde een mailtje sturen naar je therapeut ;)

succes vanavond en maak er wat leuks van :)

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 18:08

nog niet gedaan..
dankje, hoop dat we er in komen ( vriendin id is kwijt/gejat )
en ze moest bewijs mee nemen ( procesverbaal ) dat ze hem kwijt/gejat is.
maargoed straks komt ze er niet in beetje banketstaaf dusja heb die club eigenaar sms gestuurd ( nummer gevonden @ site van de club ) nu maar hopen op reactie terug/dat ze erin komt

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:13

Als ik je moet helpen met die brief dan moet je het maar zeggen :j
Heel veel plezier vanavond!!

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 13:12

XmissdaphX schreef:
Als ik je moet helpen met die brief dan moet je het maar zeggen :j
Heel veel plezier vanavond!!

dankje, zal het iig onthouden!
haha dat is wel gelukt! :P

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 03:42

Heee meiss

zoek hulp voordat je straks niet meer terug kan ...
ik had vanaf mijn 15 de tot mijn 19de boulumia .. op me 19 kreeg ik anorexia , en zit inmiddels al meer als een jaar opgenomen in een kliniek .. ( ben nu 21 jaar )
ik dacht ook altijd ik red het wel , zo erg is het niet ..
doordat ik in het ziekenhuis terecht kwam en ik ook niks meer kon , heb ik toch maar hulp gezocht .
ben blij dat ik die stap gezet heb , want anders was ik nu vast dood geweest . at hellemaal niks meer .
het gaat van kwaad tot erger .. ik heb heel mijn jeugd alleen maar aan afvallen gedaan . en daar heb ik nu spijt van want heb veel dingen gemist .. als je vrienden en vriendinnen gaan door met hun leven , en ik ging van kliniek naar kliniek ...

dus ga naar een dokter , en zoek alsjeblieft hulp

sterkte

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 15:18

pff das niet niks! ):
~ t gaat nu wat beter sinds 1/2 dagen, denk dat onder anderen komt dat ik een hele leuke jongen heb leren kennen.. vind heel eng om hem toe te laten, maar hij geeft me zoveel vertrouwen en zegt dat ik er mag zijn en goed ben zoals ik ben. Doe me best hem te geloven, voel me sinds dus 1/2 dagen wat beter (verliefd) wel me downs maar goed dat is niet anders.
ik moet nog bellen maar ga dat deze/volgende week doen.
en me therapeute ga ik zo/vanavond maar is mailen denk ik pff veel te laat.

dankje! jij ook!

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 19:17

*update*

met mij gaat me dippen en voel me dan ook niet echt fijn de laatste dagen.
nog steeds heel erg verliefd en zo blij met hem, hij is er altijd voor me en behandeld me echt zo lief zoals geen 1 jongen ooit heeft gedaan, zie hem morgen en zondag weer en daar zie ik echt naar uit!
hier thuis tussen mij en moeder gaat het heel wisselend, ze heeft me laadjes bekeken en zegt dat ze daar pillen (laxeer) heeft gevonden, dat kan helemaal niet.. die heb ik allang verborgen.
dus dat klopt echt echt niet!! naja toen dus flinke bonje gehad en ben weg gegaan..
hij en een vriendin waren heel bezorgd, echt superlief van ze! en werd ook gelijk gebeld.
naja ben gaan fietsen om even tot me zelf te komen.
was net van therapie terug toen me moeder daar over begon, me therapeute heeft me dus aangemeld al, zonder met mij dat te overleggen.. dus dat vond k wel even moeilijk.
ze heeft nog gebeld of ik zelf moet bellen maar dat was niet meer nodig, ze gaan het dinsdag in een gesprek over mij hebben en dan kijken of ze me uit gaan nodigen voor een gesprek.. dus is afwachten.
de therapie die ik nu heb wordt ook stopgezet dan, want dit is nu vind ze/en me dokter dus moet daar aan gewerkt worden. Zie er dan wel erg tegen op als het zo is dat hulp krijg maargoed moet, ze zei aan de telefoon me therapeute ik heb een clienté die een eetstoornis blijkt te hebben.. k schrok wel toen ze dat zei toen kwam het wel meer binnen ineens.. moest ook een lijst in vullen of ze daaruit ook beter kon zien dat ik echt een eetstoornis heb en dat vond ze wel duidelijk te zien.
pff dit lucht echt even op

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:08

Oei oei, zulke 'vondsten' kan ik me als de dag van gisteren herinneren. Ik ben tot januari vorig jaar (nu dus een jaar geleden) ernstig verslaafd geweest aan laxeerpillen en mijn moeder heeft die meerdere malen in mijn lades, kasten, sokken, beddegoed en ga zo nog maar even door, gevonden..

Ik kan me haar woede uitbarstingen (van pure wanhoop) nog goed voor de geest halen. Als je hierover (of over een eetstoornis) wil praten staat mijn pb-box voor je open!

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 20:10

Rens_ke schreef:
Oei oei, zulke 'vondsten' kan ik me als de dag van gisteren herinneren. Ik ben tot januari vorig jaar (nu dus een jaar geleden) ernstig verslaafd geweest aan laxeerpillen en mijn moeder heeft die meerdere malen in mijn lades, kasten, sokken, beddegoed en ga zo nog maar even door, gevonden..

Ik kan me haar woede uitbarstingen (van pure wanhoop) nog goed voor de geest halen. Als je hierover (of over een eetstoornis) wil praten staat mijn pb-box voor je open!

ja die van mij zegt dus dat ze ze heeft gevonden.
kan echt niet heb ze goed opgeruimd!
~ ik snap wel dat ze wanhopig was/is maar probeer echt me goed/gelukkig te voelen en me best te doen maar het lukt niet.
dankjewel geld voor jou ook!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:15

Je moeder is gewoon heel erg bezorgd.
Ik was ook aan laxeerpillen verslaafd..
En ook niet zoeen beetje ook.. Ik had het "geluk" dat mijn kamer altijd op slot is maar anders hadden ze het ook wel eerder bij mij ontdekt..
Sterkte he!!

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 23:19

ja snap ik wel, maar moet wel me ruimte hebben anders houd ik het niet vol zo.
ik ben er niet aan verslaafd, maar merk dat me buik er niet tegen kan.. krijg echt niet normale bruikpijn.
ja die van mij kan niet op slot ;(
dankje!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:30

Jaa ik kon er ook niet tegen..
Ik lag dubbel van de pijn maar alsnog ging ik door..
Dat je ruimte wilt nog ik heel goed!
Dat deden mijn ouders ook niet meer en ik werd echt gek.
Toen ze zagen dat het slechter met me ging gaven ze me meer ruimte.
Was ik erg blij mee..

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 10:54

Ik werd er ook vreselijk ziek van. Hartkloppingen en buikpijn waarvan ik dacht dat ik er van onderuit zou gaan. Ik plande het ook altijd precies in zodat ik na een paar uur na het innemen van die rotpillen zou kunnen gaan liggen.

Mijn moeder heeft me, net als die van jou, constant in de gaten gehouden. Ze doorzocht minstens 4 keer per week mijn kamer en haalde dan werkelijk waar alles overhoop. Ik weet nog hoe kwaad ik dan was en hoe ik me in mijn privecy aangetast voelde. Uiteindelijk is dat natuurlijk ook zo, want mijn kamer is MIJN kamer. Maar ik ben haar nu (nu ik van die pillen af ben) meer dan ooit dankbaar dat ze het me zo moeilijk gemaakt heeft.

Het is een dooddoener, ik weet het, en ik werd ook altijd kwaad op de mensen die dit tegen mij zeiden..maar als puntje bij paaltje komt is het wel de waarheid. Je moeder houdt van je. Daar ben ik (als buitenstaanden zelfs!) van overtuigd. Anders zou ze je wel dood laten gaan..

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 11:26

XmissdaphX schreef:
Jaa ik kon er ook niet tegen..
Ik lag dubbel van de pijn maar alsnog ging ik door..
Dat je ruimte wilt nog ik heel goed!
Dat deden mijn ouders ook niet meer en ik werd echt gek.
Toen ze zagen dat het slechter met me ging gaven ze me meer ruimte.
Was ik erg blij mee..

ja ik dus ook, had echt zo'n enorme buikpijn en last van hartkloppingen.
ik wordt ook helemaal gek hier.

Rens_ke schreef:
Ik werd er ook vreselijk ziek van. Hartkloppingen en buikpijn waarvan ik dacht dat ik er van onderuit zou gaan. Ik plande het ook altijd precies in zodat ik na een paar uur na het innemen van die rotpillen zou kunnen gaan liggen.

Mijn moeder heeft me, net als die van jou, constant in de gaten gehouden. Ze doorzocht minstens 4 keer per week mijn kamer en haalde dan werkelijk waar alles overhoop. Ik weet nog hoe kwaad ik dan was en hoe ik me in mijn privecy aangetast voelde. Uiteindelijk is dat natuurlijk ook zo, want mijn kamer is MIJN kamer. Maar ik ben haar nu (nu ik van die pillen af ben) meer dan ooit dankbaar dat ze het me zo moeilijk gemaakt heeft.

Het is een dooddoener, ik weet het, en ik werd ook altijd kwaad op de mensen die dit tegen mij zeiden..maar als puntje bij paaltje komt is het wel de waarheid. Je moeder houdt van je. Daar ben ik (als buitenstaanden zelfs!) van overtuigd. Anders zou ze je wel dood laten gaan..

ik snap het wel dat ze zo doet maar wordt er gek van en ze gaat zelf ook in therapie omdat ze het niet meer aan kan zo en dat komt door MIJ zei ze nou erg leuk dat steeds te moeten horen.

~
was nog niet wakker of ze begon al weer dat ik even boodschappen moest doen.
ik vind dat niet fijn, wordt zenuwachtig in de winkel, bots tegen iedereen aan ( vandaag dus weer )
had barstende hoofdpijn toen ik terug fietste naar huis en het helemaal warm van de stress.
die mensen keken me allemaal aan.
wordt echt helemaal gek hier thuis

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:59

Ik herken zoveel van jou in mij!
Mijn moeder zei ook dat het mijn eigen schuld was.. Zei dat ze me niet wou helpen. En dat ze al helemaal niet mee ging naar de psychoterapeut. Ik was toen zo boos dat ik van alles naar der hoofd heb geslingerd.
Ze trok zich er niks van aan.. Maar toen die x dat de politie voor de deur stond omdat ik zelfmoordpogingen/neigingen had sprak ze in 1x anders.. Ze wou me wel helpen maar toen hoefde het voor mij al niet meer.. 2weken daarna moest ik toch van mijn behandelaar een gesprek aan met mijn ouders in haar bij zijn.. Der zijn al veel dingen uitgesproken maar lang nog niet alles. Dat gaat zeker nog een paar jaar duren.
Wat ik hierbij dus wil zeggen.. Trek het je niet aan! Het ene oor in en het andere oor uit! Je moeder ziet niet hoe groot je problemen zijn en hoe ver je al in je ziekte zit... En ze moet toch iemand de schuld geven. Het is heel moeilijk dat weet ik maar je zult het echt moeten proberen...

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 13:46

XmissdaphX schreef:
Ik herken zoveel van jou in mij!
Mijn moeder zei ook dat het mijn eigen schuld was.. Zei dat ze me niet wou helpen. En dat ze al helemaal niet mee ging naar de psychoterapeut. Ik was toen zo boos dat ik van alles naar der hoofd heb geslingerd.
Ze trok zich er niks van aan.. Maar toen die x dat de politie voor de deur stond omdat ik zelfmoordpogingen/neigingen had sprak ze in 1x anders.. Ze wou me wel helpen maar toen hoefde het voor mij al niet meer.. 2weken daarna moest ik toch van mijn behandelaar een gesprek aan met mijn ouders in haar bij zijn.. Der zijn al veel dingen uitgesproken maar lang nog niet alles. Dat gaat zeker nog een paar jaar duren.
Wat ik hierbij dus wil zeggen.. Trek het je niet aan! Het ene oor in en het andere oor uit! Je moeder ziet niet hoe groot je problemen zijn en hoe ver je al in je ziekte zit... En ze moet toch iemand de schuld geven. Het is heel moeilijk dat weet ik maar je zult het echt moeten proberen...

ja mijn moeder zegt ook dat het mijn eigenschuld is en ze zei gister ik snap niet waarom je hier nu niet mee ophoud?
ze weer dat ik al een keer een poging heb gedaan en nog steeds met die gedachtes rond loop maar inplaats dat ze me ruimte geeft hijgt ze om het zo maar te zeggen alleen maar in me nek.
wordt er helemaal gek van echt.
ja nou heb 1x met me moeder bij me therapeut gezeten en toen flipte ze helemaal om iets en eh, is ze weg gelopen.
ik kan met me moeder gewoon niet praten met of zonder iemand er bij het werkt gewoon niet.
nee maar ik trek het me dus wel aan kwam zo hard aan alles.
ja probeer het, het ene oor in en andere uit lukt niet.
nee ze weet niet hoe dit voor me is, hoe ik me elke dag voel.. enz kan ze zich niet in verplaatsen.
ja ik weet het dat ik het moet proberen maargoed, als het niet lukt en ze me niet de kans geeft dingen uit te leggen.
ik stik gewoon soms in huis ( niet echt natuurlijk ) maargoed.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:44

Misschien moet je proberen of je je moeder kan uitleggen waarom je het zo moeilijk vin dom naar de winkels te gaan?
Ik heb geleerd om als ik iets niet fijn vond of een opmerking ofzo om dan te zeggen : mam, ik voel me zo door dit en dat en ik hoop dat je dat begrijpt ?
Oke nu klinkt het heel therapie achtig maarjah, je moeder weet niet wat er in jou koppie om gaat voor gedachten dus zou je die op tafel moeten leggen als je begrip wil.
Al had het bij mijn moeder nog steeds geen nut want die negeerde het gewoon volkomen.
Zolang ik braaf naar het riagg ging ging ze niet aan me kop zeiken en leek het net als of er helemaal geen ES was :')
En dat je moeder ook in therapie gaat is heel goed !
Ze is machteloos dus voelt ze zich niet goed , dat is niet alleen maar jou schuld ofzo dat is gewoon logisch in zo'n situatie.
mijn moeder is ook in therapie gegaan maar als het om praten met me moeder over hoe ik me voelt gaat ben ik weg hoor, dat is iets wat ik gewoon nog steeds niet kan.
Hoe dichterbij iemand bij me staat hoe moeilijker het is om iets te vertellen er over.

En over lax en dat soort oliebol, ja die zoekparty's kan ik me ook nog herinneren .
Dan kwam ik uit school en dan lag me hele verzameling in de keuken.
Er werd niks gezegd maar dat zei al genoeg ...

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 16:57

@ Nestle: Ja, dat klinkt inderdaad misschien therapie achtig, maaaaaar ik kan me, uit eigen ervaring, vol-ledig bij je manier aansluiten :)
Ik vind het altijd heel prettig om dingen zo bewust te zeggen. Het is zo..uhm.. bewust :+ Ik sta dan zelf nog eens goed stil bij wat ik eigenlijk voel, en kan dit de ander duidelijk zeggen, zodat er ook geen misvertanden ontstaan.
Mijn moeder wist hier dan altijd op een hele banketstaaf manier mee om te gaan. Bijvoorbeeld: ik zei tegen haar dat ze me kwetste, waarop zij dan zei: 'Oh, en jij kwetst mij niet met je ES?' En dan stond ik met mijn bek vol tanden. Maar goed, gaan de weg de jaren heb ik deze manier van uitten van gevoelens dan maar geaccepteerd als mijn eigen uitlaatklep.

En die lax etc.. wat ik hierboven lees is ZO herkenbaar. De stiltes, die meer zeiden dan wanneer er geschreeuwd zou worden. De overhoop gehaalde kasten. De verzameling in de keuken die ik dan zelf mocht vinden. Mijn moeder deed ook wel eens briefjes onder mijn dekbed, die ik dan vond als ik naar bed zou..

Vreselijk.

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 17:36

nestle schreef:
Misschien moet je proberen of je je moeder kan uitleggen waarom je het zo moeilijk vin dom naar de winkels te gaan?
Ik heb geleerd om als ik iets niet fijn vond of een opmerking ofzo om dan te zeggen : mam, ik voel me zo door dit en dat en ik hoop dat je dat begrijpt ?
Oke nu klinkt het heel therapie achtig maarjah, je moeder weet niet wat er in jou koppie om gaat voor gedachten dus zou je die op tafel moeten leggen als je begrip wil.
Al had het bij mijn moeder nog steeds geen nut want die negeerde het gewoon volkomen.
Zolang ik braaf naar het riagg ging ging ze niet aan me kop zeiken en leek het net als of er helemaal geen ES was :')
En dat je moeder ook in therapie gaat is heel goed !
Ze is machteloos dus voelt ze zich niet goed , dat is niet alleen maar jou schuld ofzo dat is gewoon logisch in zo'n situatie.
mijn moeder is ook in therapie gegaan maar als het om praten met me moeder over hoe ik me voelt gaat ben ik weg hoor, dat is iets wat ik gewoon nog steeds niet kan.
Hoe dichterbij iemand bij me staat hoe moeilijker het is om iets te vertellen er over.

En over lax en dat soort oliebol, ja die zoekparty's kan ik me ook nog herinneren .
Dan kwam ik uit school en dan lag me hele verzameling in de keuken.
Er werd niks gezegd maar dat zei al genoeg ...

heb het er uitgelegd, ze begreep het niet..
en dat uitleggen over opmerkingen dat probeer ik altijd te zeggen maar ze zegt dan ja dat is eigenschuld.
ja die van mij negeert het ook.

bij mij kreeg ik de volle laag over me heen niet echt fijn maargoed.

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:29

Lastig dat ze zo reageert, maar misschien is het juist daarom wel goed als ze ook in therapie gaat? Dat kan ze ook leren hoe het allemaal zit en werkt.. ik denk dat het uiteindelijk alleen maar positief werkt voor jou!

& over de lax, weet je wel dat het geen enkel zin heeft? Door laxeerpillen te slikken word je niet dunnen of lichter van gewicht, het enige wat het doet ik vocht kwijt raken!
Dat komt omdat de lax werkt in de dikke darm, en het voedsel word al helemaal opgenomen in de dunne darm. In de dikke darm zitten dus alleen de afvalresten die toch al naar buiten gaan, met of zonder lax.. Het doet dus niets behalve je lichaam verkloten ;).

soepstengell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 19:19

ja ik hoop dat het positief werkt voor mij, maar ook voor haar zodat ze me beter begrijpt enz.