Ik kom er niet meer uit (PND)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: Ik kom er niet meer uit (PND)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:02

kijk, uit jouw laatste berichtje spreekt toch weer dat vonkje dat we zo goed kennen van jou. Goed gedaan meid en je zult zien, over een tijdje is dat vonkje weer een VONK! :D Geniet maar van het mooie uitzicht en van het begin van een nieuw hoofdstuk. Your life, your business!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:17

Goed gedaan! Knap dat je toch mee verhuisd hebt en bent.

En weetje, ik kan je uit ervaring vertellen, niets doet je meer goed dan vanuit je eigen huis lekker op je eigen paardjes uitkijken die happy in de wei lopen! Geniet ervan, besef je eens wat je eigenlijk allemaal bereikt heb, ook wat je kinderen betreft trouwens. Gun jezelf lekker de tijd om ervan te genieten en je opnieuw te beseffen wat je hebt, want je hebt het verdiend!!

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:38

Goed van je dat je toch nog kunt genieten nu.

Het is gewoon eng zoveel als jou schoonmoeder op die van mij lijkt. Bij ons is ook de bom een keer behoorlijk gebarsten. Ik ben haar dan wel niet lichamelijk aangevlogen, maar dat scheelde niet veel. Ze is toen op hoge poten zwaar beledigd vertrokken in de veronderstelling dat we haar zouden tegenhouden toen ze wegging. Dat deden we niet en toen was ze daar weer kwaad om. Jammer dan!

Wij vonden dat het niet aan ons lag om de 1e stap te zetten om de boel weer recht te trekken. Met als gevolg dat we een paar jaar geen contact hebben gehad. Wat een rust was dat!
Uiteindelijk kwam op een gegeven moment een verzoek van mijn schoonvader om eens langs te komen om de boel uit te praten. Dat hebben we toen gedaan en dat is best een zwaar gesprek geworden waarbij we mijn schoonmoeder behoorlijk met de neus op de feiten hebben gedrukt. Mijn schoonvader heeft zijn vrouw heel lang de hand boven het hoofd gehouden, maar zelfs hij zei tijdens dat gesprek dat ze toch niet goed bezig was. Dat gaf, denk ik, de doorslag.
Het heeft de nodige tijd gekost voor ze dat kon accepteren maar uiteindelijk is er hier toch wel wat verandert.

Het scheelt dat mijn man aan mijn kant stond en dat wij er hier thuis goed over konden praten, maar zo te lezen is jou man ook van lieverlee aan het veranderen. Ik hoop voor je dat dat doorzet en dat hij je meer gaat steunen.

Ik ga je niet aanraden om het bij jullie ook een paar jaar te laten duren voor je hebt uitgesproken, want hoewel het rust geeft blijft het toch in je achterhoofd steeds weer opspelen, maar ik vind wel dat jullie niet de eerste stap hoeven te zetten. In ieder geval niet op korte termijn.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:05

Oh jeetje Rivka wat een rotsituatie :(:) Hoe jou schoonmoeder, en jou vriend(!!), zich gedragen, dat is niet normaal! PND houd niet in dat je niks meer kan zeggen oid. Dat geeft jou alleen maar een groter gevoel van onmacht zoals je hier dus inderdaad leest.
Je laatste berichtje geeft weer een klein positief tintje! Gelukkig!
Ik zou zo zeggen, mijn PB staat altijd voor je open :*
Echt meid zet door om hieruit te komen, ik weet zeker dat je het kan, je bent hardstikke sterk!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:01

Wat een mooi berichtje heb je geplaatst. Straalt toch iets meer positiviteit uit :j
Ik hoop echt dat je op een fijne manier aan een nieuwe start kunt beginnen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:26

Jaaa daar ben je weer! En je klinkt sterk, powerfull en ook al voel je je wellicht anders, je bent het wel!
Hang on woman!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:41

Ik kan even niet op de juiste woorden komen, maar meid jij komt er wel, voor jou gaat echt weer de zon schijnen!!

Hele dikke knuffel en veel sterkte gewenst!

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:50

Urielle, hou je taai. :(:)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:36

:* :(:)
Ook van mij even een hart onder de riem.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:01

Fijn dat je nu kunt genieten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:08

Blij om te lezen dat er wat rust is nu voor jouw Urielle!

Hoop voor je dat de situatie zich nu blijft verbeteren.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:32

Ik denk dat je uitbarsting nog helemaal niet zo slecht is geweest. misschien dat het de ogen van je vriend en schoonma opent, dat jij daar ook nog wat voor het zeggen hebt!!
Ik denk dat de PND niet je enige probleem is, maar vooral je schoonma en en hoe je vriend in dit geheel staat.
Hou vol meid, en laat niet met je sullen.
Geniet van je nieuwe huisje!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:33

Hoe gaat het nu, Urielle?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:43

Ik vind het ook geen makkelijke situatie om voor jezelf op te komen als ik het zo hoor? Jij hebt niet meebetaald aan het huis en werkt niet naast het lessen geven (is geen oordeel e, absoluut niet), ik zou dat voor mezelf niet kunnen omdat ik dan nooit meer zou durven zeggen: dat wil ik zo en niet anders.

Lijkt mij dus echt moeilijk met de schoonmama die gefinancierd heeft! En zonde dat je droomhuis nu niet naar je smaak is.

Ik hoop dat jullie er uit komen, problemen met de schoonfamilie zijn helemaal niet fijn, ik wens je alleszins hele mooie feestdagen toe!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 18:59

Klopt, ik heb vorig jaar mei na een lang ziekteverlof omdat mijn zwangerschap niet goed ging, een gesprek gehad met mijn vriend, baas en teamleider. Ik werkte pas net op die school, maar ik mocht eventueel kiezen om opnieuw een jaarcontract en een nieuwe beoordeling te krijgen omdat ik het beoordelingstraject niet had afgerond omdat ik voortijdig uitviel (in principe is dat normaal dus exit maar ze waren tot dusver tevreden over mij). Mijn baas had echter zelf 4 kinderen en die heeft gezegd: denk er eens over na wat er nu eigenlijk echt belangrijk is, waar jouw prioriteiten liggen. Kies eerst eens of je wil blijven werken en als je dat wil, dan gaan we pas kijken naar de invulling van het aantal uren, welke locaties, welke klassen,.. Maar bedenk ook dat je er voor de klas 100% moet staan, want op 90% ga je er zelf aan onderdoor. Ik zou aan het begin van het schooljaar normaal 6-8 weken geleden bevallen zijn. Toen hebben we er thuis over gesproken en afgesproken dat ik thuis zou blijven voor de kinderen zolang ze nog niet naar school gaan, zeker omdat we nog wel plannen hadden voor meer kinderen. Als de jongste naar school gaat en mijn bedrijf loopt niet dan pak ik wel weer een parttime baan op maar vermoedelijk dan dus iets simpels in de buurt zodat ik als er iets is gelijk naar school kan komen. Dus een traditionele rolverdeling waarbij huis-kinderen-dieren mijn aangelegenheid is.

Gisteren hebben we (vriend en ik) weer even een minder fijne dag gehad, waarin er vooral veel is uitgesproken naar elkaar toe, dus veel gepraat, veel gehuild, en uiteindelijk door de helderheid wel weer meer begrip naar elkaar toe.
Vwb mijn schoonmoeder: ik heb eigenlijk echt voorlopig geen behoefte om haar te zien of te spreken. Ik ga werk maken om zelf weer beter te worden en daarvoor is nu eerst heel veel rust en stabiliteit nodig. En zoals dat nu is met een lachende baby in de wipstoel, een kleuter die een prinsessenballetdansje aan het doen in het midden van de kamer, een kat op schoot en een hond op mijn voeten bevalt dat eigenlijk wel voor nu. Ik heb voor de kerst een afspraak om naar mijn moeder te gaan met de kindjes als mijn vriend naar zijn familie gaat en de andere dagen zijn voor onszelf.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:13

Lekker Ur! Denk vooral aan jezelf hoor :j
Je moet niet doen waar je zelf geen goed gevoel over hebt, dan levert alleen maar stres op en dat lijkt me nu voor jou niet bevorderlijk.
Hopelijk brengt de kerst je nog wat meer rust :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:16

Ik denk dat het heel belangrijk is dat vooral je vriend en uiteindelijk ook de schoonfamilie inzien wat jouw aandeel in het huishouden dan is. Mss brengt je vriend het geld binnen, maar jij zorgt voor de kinderen, het huishouden etc dus. Bovendien ben je bezig met een eigen zaak opzetten, ook dat verdient een kans (uiteraard niet eindeloos maar elke opstart heeft tijd nodig). Ik hoop alleszins dat het niet in een situatie verzandt waarin jij het gevoel hebt van poetsslaaf en kokkin te zijn in een huis dat niet van jou is (even extreem verwoord, maar dat is wat mij zou afschrikken).

Vandaag de dag vindt men het immers zo 'normaal' dat je met kids en hele dierentuin nog eens fulltime werkt, ik zie om me heen toch dat dat lang niet zo evident is en dat er vaak naar parttime etc wordt gegrepen.

Denk dat dat op zich dus een keuze is die jullie beide heel duidelijk moeten maken, en dat welke keuze dan ook, jullie evenwaardig naast elkaar blijven staan en samen alle beslissingen nemen!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:28

Urielle schreef:
Klopt, ik heb vorig jaar mei na een lang ziekteverlof omdat mijn zwangerschap niet goed ging, een gesprek gehad met mijn vriend, baas en teamleider. Ik werkte pas net op die school, maar ik mocht eventueel kiezen om opnieuw een jaarcontract en een nieuwe beoordeling te krijgen omdat ik het beoordelingstraject niet had afgerond omdat ik voortijdig uitviel (in principe is dat normaal dus exit maar ze waren tot dusver tevreden over mij). Mijn baas had echter zelf 4 kinderen en die heeft gezegd: denk er eens over na wat er nu eigenlijk echt belangrijk is, waar jouw prioriteiten liggen. Kies eerst eens of je wil blijven werken en als je dat wil, dan gaan we pas kijken naar de invulling van het aantal uren, welke locaties, welke klassen,.. Maar bedenk ook dat je er voor de klas 100% moet staan, want op 90% ga je er zelf aan onderdoor. Ik zou aan het begin van het schooljaar normaal 6-8 weken geleden bevallen zijn. Toen hebben we er thuis over gesproken en afgesproken dat ik thuis zou blijven voor de kinderen zolang ze nog niet naar school gaan, zeker omdat we nog wel plannen hadden voor meer kinderen. Als de jongste naar school gaat en mijn bedrijf loopt niet dan pak ik wel weer een parttime baan op maar vermoedelijk dan dus iets simpels in de buurt zodat ik als er iets is gelijk naar school kan komen. Dus een traditionele rolverdeling waarbij huis-kinderen-dieren mijn aangelegenheid is.

Gisteren hebben we (vriend en ik) weer even een minder fijne dag gehad, waarin er vooral veel is uitgesproken naar elkaar toe, dus veel gepraat, veel gehuild, en uiteindelijk door de helderheid wel weer meer begrip naar elkaar toe.
Vwb mijn schoonmoeder: ik heb eigenlijk echt voorlopig geen behoefte om haar te zien of te spreken. Ik ga werk maken om zelf weer beter te worden en daarvoor is nu eerst heel veel rust en stabiliteit nodig. En zoals dat nu is met een lachende baby in de wipstoel, een kleuter die een prinsessenballetdansje aan het doen in het midden van de kamer, een kat op schoot en een hond op mijn voeten bevalt dat eigenlijk wel voor nu. Ik heb voor de kerst een afspraak om naar mijn moeder te gaan met de kindjes als mijn vriend naar zijn familie gaat en de andere dagen zijn voor onszelf.

Die beslissing om (tijdelijk?) het onderwijs te verlaten, is wel een hele goede geweest. Logisch dat je het af en toe mist om iets buiten je gezin te betekenen, maar voor nu geef je zelf ook al aan dat je koppie bij je gezin houden, genoeg is. Fijn dat je naar je moeder gaat met de kinderen met Kerst. Wéér een fijne beslissing. Eigenlijk, Urielle, vermoed ik, dat ook jij weer die geweldige levenslust terug gaat krijgen. Je denkt na, komt met scherpe ideeën en doet verstandige dingen. (Nou, vooruit, niet alles is even verstandig. :+ Maar ik praat even over het merendeel van wat ik lees.) Accepteer wel dat het nu niet gaat en dat je ook weer niet alles moet willen. Dat gaat nu nog niet. Geniet van de kat op schoot en van de kindjes. Geniet van een kopje thee en een middagje lekker lamballen. Dat laatste heb je ook nodig, dus het is niet nutteloos, maar juist nuttig. Accepteer het en je herstel komt dichterbij, vind hier gewoon rust in. Jij komt er wel, meid. Écht wel.:j
Fijne feestdagen. Hopelijk wordt 2011 het jaar waarin jij jezelf terugvindt en weer beter in contact raakt met je man. :(:)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:34

Hoe gaat het nu Rivka :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:49

Schoonmoeder heeft volgens mij nu ook ruzie met vriend, hoewel die zich erbuiten probeert te houden. Dus we vieren de kerst bij mijn familie. En verder is alles rustig. :)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:54

Urielle schreef:
Dus we vieren de kerst bij mijn familie. En verder is alles rustig. :)

Geniet er maar van. Fijne feestdagen alvast! {:)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:05

Fijn dat het rustig is! Geniet er lekker van +:)+ dat heb je verdient :j

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:06

Fijn dat alles een beetje op zijn plaats komt!
Wat voor eigen zaak ga je opstarten Urielle? Iets met paarden of geheel iets anders? Ik woon vrij vlakbij en ken redelijk wat ruiters in deze omgeving dus wie weet kan ik wel wat voor je doen?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:08

Meid jee wat een verhaal, ik kan me je boosheid goed voorstellen.
Ik denk dat ik ook op ontploffen zou staan.
Mischien dat je schoonmoeder door deze woede aanval wel in ziet dat ze echt te ver is gegaan.
En laat ze uit boosheid jullie maar even met rust, laat ze maar even nadenken.
Dan zoekt ze mscihen wel weer contact over een tijdje, en dan zal ze best wel inzien dat er niet met jou gespeeld wordt.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:56

heee... dat is goed nieuws allemaal zeg...

Pak je rust.. geniet ervan... het zal nog wel met ups en downs gaan...
het enige wat eigenlijk heel belangrijk is, is dat je je gesteund voelt, in alles...
heel belangrijk dat je vriend voor jouw kant kiest! heel belangrijk!
zo te zien, krijgt hij ook in de gaten dat negeren en met rust laten (ook al roep je dat zelf misschien) niet de juiste optie is...
praten, luisteren, steun betuigen, inleven, relativeren, en controleren... heel belangrijk allemaal
veel sterkte, en doe lekker rustig aan...
geniet van je mooie kindjes, je dieren, nieuwe huis, je vriend, en de lekker sneeuw buiten...

FIJNE KERSTDAGEN!!!
en vooral,
EEN GELUKKIG, EN GEZOND 2011!