Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:De pil veroorzaakt laag libido bij vrouwen
Hormonale anticonceptie, als de pil, verhoogt de kans bij vrouwen op seksuele problemen, een aandoening die vaak veroorzaakt wordt door een gebrek aan verlangen.
De pil
De onderzoekers bevroegen 1.086 vrouwen, de meeste van hen waren de laatste maand seksueel actief. Ze vergeleken de antwoorden over hun seksueel functioneren met het type van anticonceptie dat ze de laatste zes maanden hadden gebruikt. Zo ontdekten ze dat vrouwen die de pil namen het meeste kans lopen op seksuele problemen, in vergelijking met degenen die andere types voorbehoedsmiddelen als condooms gebruikten.
Omgekeerd effect
Professor Irwin Goldstein zegt dat dit ernstige gevolgen voor vrouwen heeft die aan het begin van hun seksuele leven staan. "De ironie is dat deze vrouwen de pil nemen voor meer seksuele vrijheid, zo kunnen ze vrijen zonder bang te moeten zijn zwanger te worden. Maar veel vrouwen weten niet dat de pil het omgekeerde effect op je seksleven kan hebben."
Lange termijn?
De resultaten van dit onderzoek ondersteunen eerder bewijs dat de pil het libido verlaagt, het stelt ook vragen bij het gebruik van hormonale anticonceptie op lange termijn bij jonge vrouwen. "Seksuele problemen kunnen een negatieve impact hebben op de levenskwaliteit en het emotionele welzijn van vrouwen, onafhankelijk van hun leeftijd", aldus onderzoeker Lisa-Maria Wallwiener. "Seksuele problemen komen vaak voor, ongeveer twee op de vijf vrouwen zou hiermee kampen, de meest voorkomende klacht is een laag libido." (ep)
marleen_usar schreef:@Geerke ik heb 2 kinderen dus heb wel sex gehad,maar van mij hoeft het niet.

em_papillon schreef:marleen_usar schreef:@Geerke ik heb 2 kinderen dus heb wel sex gehad,maar van mij hoeft het niet.
Arme man
Nee.. maar ik denk dat geen een mens a-sexueel kan zijn.. het zijn immers je natuur gevoelens om 'voort te planten'. Het libido kan bij de 1 hoger en de ander lager zijn.. maar niet helemaal niets..
Misschien ligt het dan aan andere factoren.. stress.. te veel dingen aan je hoofd.. zorgen.. slechte relatie.. of de pil of andere medicatie idd
Citaat:Aseksualiteit wil zeggen dat iemand geen seksuele gevoelens heeft (uiteraard wel allerlei andere gevoelens).
Meestal kan de persoon zich niet herinneren ooit seksuele gevoelens te hebben gehad.
Het betreft zowel mannen als vrouwen. Naar aanleiding van onderzoek in Engeland (Bogaert, 2004) lijkt het vooralsnog te gaan om 1% van de bevolking.
In een maatschappij waarin seks zo in de schijnwerpers staat, wordt aseksualiteit door velen ervaren als een taboe. Als iemand zegt aseksueel te zijn wekt dit vaak onbegrip. Vervelende reacties zijn niet ongewoon. Het vergelijkbaar met hoe men (vroeger) reageerde als iemand vertelde homo te zijn.
Omdat er zo weinig onderzoek naar gedaan is, is het lastig de term precies te definiëren. Er is ook (nog) geen test om te bepalen of iemand aseksueel is. Het is overigens nog de vraag of het gaat om een homogene groep.
De term is vruchtbaar omdat het mensen die geen seksueel verlangen kennen helpt zichzelf op dit punt te begrijpen en te accepteren. Ook maakt zo'n term het makkelijker om (b.v. op internet) in contact te komen met gelijkgeaarden. Een andere term die gebruikt wordt is 'non-libidoisme' (afwezigheid van libido).

Zwitsal schreef:hier nog iemand die gewoon geen behoefte heeft..
sinds een jaartje ongeveer denk ik.. (vriend en ik zijn ruim 3 jaar samen).
jaar geleden begon het toen ik aan mn bachelor stage begon.. dat waren zulke slopende maanden dat ik elke dag van 7 uur sochtends tot 8 uur savonds weg was, veeeeeeeeeeeel stress dus ik kwam doodop thuis. sommige dagen at ik niet eens meer savonds maar ging gewoon gelijk slapen. in het weekend had ik dan ook nog mn bijbaantje. slopend!
geen zin meer in sex dus ook en ik dacht: komt wel weer als mn stage voorbij is.
maar eigenlijk is t nooit meer echt terug gekomen..
ik vind het zelf wel heel vervelend.. vooral omdat mn vriend het vervelend vindt (logisch) maar ook omdat het natuurlijk gewoon leuk/lekker is.
maar ik heb er gewoon geen zin in. soms heb ik geen zin omdat ik geen zin heb aan gefruts aan mijn lichaam, soms omdat ik het teveel 'moeite' vind (dat klinkt echt heel erg, maar in de stemming komen kost me echt heel veel energie).
daarbij komt dat ik een huidaandoening heb 'down there' waar ik echt veel last van heb. met een sterke hormoonzalf is het enigszins onder controle te houden maar bijv als ik ga fietsen of paardrijden word ik gelijk weer gek van de jeuk en is het weer mega geirriteerd. zodra mn vriend dus aanstalten maakt om mij aan te raken daar heb ik eigenlijk automatisch de reactie: "neeee niet aankomen, straks gaat het weer irriteren/jeuken/pijn doen" .
echt heel stom dat ik nooit meer zin heb, eerst was er nooit wat aan de hand en zaten mn vriend en ik fijn op 1 lijn maar nu...

dus tja kan ook anders om he zonnebloem18 schreef:Voor de dames met het lage libido, zijn jullie nou nooit bang dat jullie partner het ergens anders gaat zoeken?
Ik kan me zo voorstellen dat het voor de gemiddelde man niet echt fijn is maar 1 keer in de zoveel tijd seks te hebben.
En zijn jullie uberhaupt wel intiem qua zoenen en knuffelen enz.
Precious20 schreef:zonnebloem18 schreef:Voor de dames met het lage libido, zijn jullie nou nooit bang dat jullie partner het ergens anders gaat zoeken?
Ik kan me zo voorstellen dat het voor de gemiddelde man niet echt fijn is maar 1 keer in de zoveel tijd seks te hebben.
Tuurlijk wel! Maar ik probeer dat gebrek op te lossen door hem op andere manieren te bevredigen. Als ik dat doe, hoor ik hem niet klagen. Maar orale seks alleen is natuurlijk ook niet dat.
Enne voor de duidelijkheid: wij zijn gemiddeld 1 keer per week intiem, maar dat is dan omdat ík vind dat het moet en dus al mijn moed bij elkaar raap om er aan te beginnen (ik heb nl. pijn bij het vrijen). Fijn vind ik het dan meestal niet maar ik doe het voor hem.

Pijn bij vrijen demotiveert inderdaad echt HARD..
Precious20 schreef:zonnebloem18 schreef:Voor de dames met het lage libido, zijn jullie nou nooit bang dat jullie partner het ergens anders gaat zoeken?
Tuurlijk wel! Maar ik probeer dat gebrek op te lossen door hem op andere manieren te bevredigen. Als ik dat doe, hoor ik hem niet klagen. Maar orale seks alleen is natuurlijk ook niet dat.
Enne voor de duidelijkheid: wij zijn gemiddeld 1 keer per week intiem, maar dat is dan omdat ík vind dat het moet en dus al mijn moed bij elkaar raap om er aan te beginnen (ik heb nl. pijn bij het vrijen). Fijn vind ik het dan meestal niet maar ik doe het voor hem.