Laag libido

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ambiiee

Re: Laag libido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 09:03

Wat mn vriend betreft heeft ie het ook 2x per dag 7 dagen in de week, maar ik snap mezelf gewoon niet hoor!! Vind het af en toe best wel sneu.. Kan er nu met dit topic wel om lachen, maar eigenlijk vind ik het best wel erg,,,

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 16:59

@Geerke ik heb 2 kinderen dus heb wel sex gehad,maar van mij hoeft het niet.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 17:06

Citaat:
De pil veroorzaakt laag libido bij vrouwen

Hormonale anticonceptie, als de pil, verhoogt de kans bij vrouwen op seksuele problemen, een aandoening die vaak veroorzaakt wordt door een gebrek aan verlangen.

De pil
De onderzoekers bevroegen 1.086 vrouwen, de meeste van hen waren de laatste maand seksueel actief. Ze vergeleken de antwoorden over hun seksueel functioneren met het type van anticonceptie dat ze de laatste zes maanden hadden gebruikt. Zo ontdekten ze dat vrouwen die de pil namen het meeste kans lopen op seksuele problemen, in vergelijking met degenen die andere types voorbehoedsmiddelen als condooms gebruikten.

Omgekeerd effect
Professor Irwin Goldstein zegt dat dit ernstige gevolgen voor vrouwen heeft die aan het begin van hun seksuele leven staan. "De ironie is dat deze vrouwen de pil nemen voor meer seksuele vrijheid, zo kunnen ze vrijen zonder bang te moeten zijn zwanger te worden. Maar veel vrouwen weten niet dat de pil het omgekeerde effect op je seksleven kan hebben."

Lange termijn?
De resultaten van dit onderzoek ondersteunen eerder bewijs dat de pil het libido verlaagt, het stelt ook vragen bij het gebruik van hormonale anticonceptie op lange termijn bij jonge vrouwen. "Seksuele problemen kunnen een negatieve impact hebben op de levenskwaliteit en het emotionele welzijn van vrouwen, onafhankelijk van hun leeftijd", aldus onderzoeker Lisa-Maria Wallwiener. "Seksuele problemen komen vaak voor, ongeveer twee op de vijf vrouwen zou hiermee kampen, de meest voorkomende klacht is een laag libido." (ep)

Hoeft natuurlijk niet voor eenieder te gelden. Maar heb meer dan eens verhalen gehoord over het feit dat de pil hier een grote invloed op kan hebben.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:29

marleen_usar schreef:

Arme man :+

Nee.. maar ik denk dat geen een mens a-sexueel kan zijn.. het zijn immers je natuur gevoelens om 'voort te planten'. Het libido kan bij de 1 hoger en de ander lager zijn.. maar niet helemaal niets..
Misschien ligt het dan aan andere factoren.. stress.. te veel dingen aan je hoofd.. zorgen.. slechte relatie.. of de pil of andere medicatie idd :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:59

em_papillon schreef:
marleen_usar schreef:

Arme man :+

Nee.. maar ik denk dat geen een mens a-sexueel kan zijn.. het zijn immers je natuur gevoelens om 'voort te planten'. Het libido kan bij de 1 hoger en de ander lager zijn.. maar niet helemaal niets..
Misschien ligt het dan aan andere factoren.. stress.. te veel dingen aan je hoofd.. zorgen.. slechte relatie.. of de pil of andere medicatie idd :)

1 op de 100 mensen is A-seksueel.
Dat zijn echt mensen die nog nooit seksuele gevoelens hebben gehad.

Citaat:
Aseksualiteit wil zeggen dat iemand geen seksuele gevoelens heeft (uiteraard wel allerlei andere gevoelens).
Meestal kan de persoon zich niet herinneren ooit seksuele gevoelens te hebben gehad.
Het betreft zowel mannen als vrouwen. Naar aanleiding van onderzoek in Engeland (Bogaert, 2004) lijkt het vooralsnog te gaan om 1% van de bevolking.

In een maatschappij waarin seks zo in de schijnwerpers staat, wordt aseksualiteit door velen ervaren als een taboe. Als iemand zegt aseksueel te zijn wekt dit vaak onbegrip. Vervelende reacties zijn niet ongewoon. Het vergelijkbaar met hoe men (vroeger) reageerde als iemand vertelde homo te zijn.

Omdat er zo weinig onderzoek naar gedaan is, is het lastig de term precies te definiëren. Er is ook (nog) geen test om te bepalen of iemand aseksueel is. Het is overigens nog de vraag of het gaat om een homogene groep.

De term is vruchtbaar omdat het mensen die geen seksueel verlangen kennen helpt zichzelf op dit punt te begrijpen en te accepteren. Ook maakt zo'n term het makkelijker om (b.v. op internet) in contact te komen met gelijkgeaarden. Een andere term die gebruikt wordt is 'non-libidoisme' (afwezigheid van libido).

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:01

Ik heb echt het laagste libido op aarde denk ik. Voor mij hoeft het allemaal niet. Tijdrovend en vermoeiend, nee laat mij maar slapen :+
Slik inderdaad de pil, maar had het daarvoor ook al :?

En om nog even aan te vullen:
Dit veroorzaakt wel degelijk problemen in mijn relatie. Als het aan hem lag was het ook 3x op een dag. Voor mij liever 1x in de 2 maanden (en dan alleen omdat ik hem zo zielig vind).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:08

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:22

Zwitsal schreef:
hier nog iemand die gewoon geen behoefte heeft..
sinds een jaartje ongeveer denk ik.. (vriend en ik zijn ruim 3 jaar samen).
jaar geleden begon het toen ik aan mn bachelor stage begon.. dat waren zulke slopende maanden dat ik elke dag van 7 uur sochtends tot 8 uur savonds weg was, veeeeeeeeeeeel stress dus ik kwam doodop thuis. sommige dagen at ik niet eens meer savonds maar ging gewoon gelijk slapen. in het weekend had ik dan ook nog mn bijbaantje. slopend!
geen zin meer in sex dus ook en ik dacht: komt wel weer als mn stage voorbij is.
maar eigenlijk is t nooit meer echt terug gekomen..
ik vind het zelf wel heel vervelend.. vooral omdat mn vriend het vervelend vindt (logisch) maar ook omdat het natuurlijk gewoon leuk/lekker is.
maar ik heb er gewoon geen zin in. soms heb ik geen zin omdat ik geen zin heb aan gefruts aan mijn lichaam, soms omdat ik het teveel 'moeite' vind (dat klinkt echt heel erg, maar in de stemming komen kost me echt heel veel energie).
daarbij komt dat ik een huidaandoening heb 'down there' waar ik echt veel last van heb. met een sterke hormoonzalf is het enigszins onder controle te houden maar bijv als ik ga fietsen of paardrijden word ik gelijk weer gek van de jeuk en is het weer mega geirriteerd. zodra mn vriend dus aanstalten maakt om mij aan te raken daar heb ik eigenlijk automatisch de reactie: "neeee niet aankomen, straks gaat het weer irriteren/jeuken/pijn doen" .

echt heel stom dat ik nooit meer zin heb, eerst was er nooit wat aan de hand en zaten mn vriend en ik fijn op 1 lijn maar nu...

Zwitsal, ik kan je (jammer genoeg) de hand geven! Seks hoeft voor mij gewoon niet. Het is leuk, maar het is geen must. Intimiteit kan je ook op een andere manier beleven. Hoewel vriendlief daar anders over denkt...

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 19:31

En nu schud ik jou de hand precious.....

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:33

Jeetje, wat een respect hoe hier in dit topic open en bloot over wordt gepraat, echt heel fijn!!!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 19:41

Haha, ik dacht bij het openen, ik zal vast neit de enige zijn, en zo is het wel fijn te zien dat je iig niet de enige bent..

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:42

Nee dat is zo, maar toch dat dit zo netjes wordt besproken hier verbaasde ik me wel een beetje over, erg fijn, moest er even wat over zeggen.... :o

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:49

Voor de dames met het lage libido, zijn jullie nou nooit bang dat jullie partner het ergens anders gaat zoeken?
Ik kan me zo voorstellen dat het voor de gemiddelde man niet echt fijn is maar 1 keer in de zoveel tijd seks te hebben.
En zijn jullie uberhaupt wel intiem qua zoenen en knuffelen enz.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:55

de ene heb meer zin dan de andere

ik pas sinds 3 jaar dat ik te veel zin heb meer dan me vriend :( dus tja kan ook anders om he
vrouw met meer zin dan de man maar vaak willen mannen we 2 keer per dag ofzo idd

ik had voor heen ook nooit zin maar kwam door en vervelende relatie jaar na dat het over was is de zin ook terug gekomen

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:00

zonnebloem18 schreef:
Voor de dames met het lage libido, zijn jullie nou nooit bang dat jullie partner het ergens anders gaat zoeken?
Ik kan me zo voorstellen dat het voor de gemiddelde man niet echt fijn is maar 1 keer in de zoveel tijd seks te hebben.

Tuurlijk wel! Maar ik probeer dat gebrek op te lossen door hem op andere manieren te bevredigen. Als ik dat doe, hoor ik hem niet klagen. Maar orale seks alleen is natuurlijk ook niet dat.

Enne voor de duidelijkheid: wij zijn gemiddeld 1 keer per week intiem, maar dat is dan omdat ík vind dat het moet en dus al mijn moed bij elkaar raap om er aan te beginnen (ik heb nl. pijn bij het vrijen). Fijn vind ik het dan meestal niet maar ik doe het voor hem.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:18

Hier ook vaak pijn bij het vrijen, een grote hoeveelheid glijmiddel en een tubetje daktarin na helpen een hoop. Misschien het proberen waard?

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:52

Precious20 schreef:
zonnebloem18 schreef:

Tuurlijk wel! Maar ik probeer dat gebrek op te lossen door hem op andere manieren te bevredigen. Als ik dat doe, hoor ik hem niet klagen. Maar orale seks alleen is natuurlijk ook niet dat.

Enne voor de duidelijkheid: wij zijn gemiddeld 1 keer per week intiem, maar dat is dan omdat ík vind dat het moet en dus al mijn moed bij elkaar raap om er aan te beginnen (ik heb nl. pijn bij het vrijen). Fijn vind ik het dan meestal niet maar ik doe het voor hem.

Precies mijn woorden! Niks aan toe te voegen.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:54

Maar is er niet iets voor dan, homeopatische druppels ofzo.... En wil je niet eens onderzoeken waarom het pijn doet, heb wel eens het een en ander gehoord over onbewust je spieren aanspannen en dergelijke... daar kun je met een soort fysiotherapie vanaf komen...

Iedereen moet er toch van kunnen genieten.. Hebben jullie al eens van die druppels gehoord, of zal ik er even een linkje van opzoeken??

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:00

Of ik een gemiddeld of laag libido heb weet ik niet.. Bij mijn vorige vriend had ik niet vaak zin maar toen had ik het meeeega druk met van alles en nog wat. Veel stress/zorgen en moeheid.. nou dan wilde ik liever slapen als wat anders ;)

Bij mijn huidige vriend gaat het een stuk beter gelukkig. Ook ik had echt gewoon dat het pijn deed, tijdens en daarna maar dat is nou minder. Misschien omdat ik uit mezelf wat meer zin er in krijg ofzo?
Met daktarin moet je wel uitkijken.. zit behoorlijk veel troep in en het is slecht als het op slijmvliezen komt.. Heb het ooit meegekregen van de huisarts toen ik een heerlijke SI had ;) :n Pijn bij vrijen demotiveert inderdaad echt HARD..

Toch erg, precious, dat je dan wat tegen je zin in doen. Tenminste dat lees ik uit jou woorden. Toen ik zo een pijn had bij het vrijen bleek uiteindelijk ook dat ik een SI had.. Vraag jezelf ook af of je je uberhaupt kan ontspannen inderdaad. Maar ook waar het nog meer aan zou kunnen liggen dat je zo goed als anti bent.. ik bedoel het niet verkeerd hoor ;)

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:18

Precious20 schreef:
zonnebloem18 schreef:

Hee, dat is mijn post! Hier ook een laag libido dus, en net als bij jou en Zwitsal heeft pijn daar heel veel mee te maken. Ik heb een tijd lang heel erge irritatie gehad, van onderen dan. Daardoor heb ik jaren pijn gehad tijdens en na vrijen en kan ik nu gewoon niet meer ontspannen. Gelukkig heb ik een heel lief en begripvol vriendje, die ik op andere manieren ook tevreden kan houden, maar zelf zit ik er wel mee. Inderdaad, vooral voor hem. Er wordt ook echt aan gewerkt van beide kanten, soms gaat het goed, maar als het dan weer een keer pijn doet is het weer mis de volgende keer.
Overigens ben ik verder ook een typische vrouw zoals vele in dit topic hoor: ook gewoon te moe en te lui, en zonder is het ook wel makkelijk. Wat ik lees van sommigen, dat elke dag nog niet genoeg is, heb ik echt alleen in het begin gehad. Zelf denk ik ook wel dat de pil ermee te maken heeft, maar ik weet nog niet echt een goed alternatief. Bij mij is de pil sowieso troep, in mijn stopweek heb ik ook standaard migraine, maar juist daarom durf ik niet zo goed te stoppen. Straks heb ik opeens constant migraine, haha. Voor de dames die niet aan de pil zijn: wat is jullie oplossing? Condooms vond ik altijd te veel gedoe (hoewel dat met ons sexleven nu wel meevalt, haha), een spiraaltje lijkt me een marteling om in te brengen en verder?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:27

Ik slik geen pil, ik weiger die troep in te nemen.. ik kreeg er altijd zooooo veel puisten van.. Dat mn hele gezicht gewoon zeer deed. Je zou zeggen dat het andersom was. Ook vergat ik dat ding ook veel te vaak.. Naja dan maar n condoom, hoe verrot het ook is.. Een spiraaltje er in laten zetten doet goed zeer, heb ik horen zeggen.. Als ze die baarmoedermond vast pakken en dicht draaien met dat spiraaltje. auwie.. Naja dan ben je er wel vanaf daarna maar het lijkt me niet leuk..

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:29

ik heb en spiraal en vind het supper en echt pijn deed het niet eens en ik ben en piepert daar in hoor ;)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:32

Blij om te lezen dat ik niet alleen ben.
Al moet ik zeggen dat het de laatste tijd een stuk beter gaat, eigenlijk sinds ik een nieuwe vriend en andere baan heb en ook minder stress.

Daarvoor was ik echt iedere man zijn grootste nachtmerrie, ik was gewoon met geen mogelijkheid in de stemming te krijgen.....liet het soms wel toe maar had dan zoiets van KLAAR???? dan kan ik slapen.
Mijn ex is het hierdoor ook ergens anders gaan halen, en eigenlijk geef ik hem nog gelijk ook.

Ik zeg er wel eerlijk bij dat ik in mijn jonge jaren slachtoffer ben geweest van verkrachting en hierdoor heel lang een gruwelijke hekel had aan het mannelijke geslachtsdeel en het idee aan seks.
Mijn ex heeft echt heel veel geduld moeten hebben om mij enigszins te doen inzien dat niet alle mannen slecht zijn en een pielemans geen pijn hoeft te doen.
Nu begin ik de seks steeds meer te waarderen en wil ik soms zelfs nog meer als mijn vriend.....ben je 28 begint je sexleven pas...

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:33

Ik heb pas een spiraaltje laten zetten maar ben er (nog) niet helemaal blij mee. Voel me hormonaal door elkaar geschud, huilbuien/boos op rare momenten en vaak ook nog. Het zetten tja dat deed pijn maar dat is 10 minuten misschien en dan is het klaar.
Ik vind condooms helemaal niets (reden ook dat ik mirena liet plaatsen het werd ietwat gevaarlijk), vind dat het tijd wordt voor een mannenpil oid..

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:33

@Monique1983Maar jij hebt ook kids, of zijn die niet van jou :)? Dan schijnt het nl. veeel makkelijker te gaan. Bij mij past wat er in hoort er al niet eens in, laat staan een spiraaltje :o .