Geen vast voedsel, wel gemixt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:32

cupcake_x schreef:
Sorry, harde post
ik ga zo goed mogelijk reageren.
* hulp aanvaarden is moeilijk, zeker als het zo snel gaat
* En mager ben ik niet, dus nutrti's lijken nog zeker niet nodig, anders zou de dokter me dat wel geven denk ik.

Sorry als het er bot uitkomt, maar ik weet wat een verschrikking het is om een eetstoornis te hebben.. Laat het níet zover komen, dat gun ik niemand namelijk..

Hulp is zeker lastig & zeker als het zo snel gaat, maar probeer het te aanvaarden en probeer aan te geven dat je het snel vind gaan. Maar het gaat zo snel omdat je het nodig hebt dus probeer het te accepteren.

En je hoeft niet mager te zijn om nutri's te drinken, je lichaam heeft voedingsstoffen nodig ongeacht je gewicht. Je krijgt op dit moment echt te weinig binnen dus dat moet je aanvullen, en dat kan met nutri's.

Wietsje92

Re: Geen vast voedsel, wel gemixt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 15:38

Om nutri´s te drinken hoef je niet mager te zijn hoor! Het is veel verstandiger om dat nou gewoon te gaan drinken, want zo kom je wel aan alle voedingsstoffen die je nodig hebt. Dat je een ijzer te kort hebt, is ook niet normaal hoor. Dat komt door je eetgewoonte! Dus als je niet nog meer lichamelijk achter uit wilt gaan, zou ik toch zeker maar de hulp aan nemen die je geboden wordt!

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 16:09

91laura schreef:
cupcake_x schreef:
Sorry, harde post
ik ga zo goed mogelijk reageren.
* hulp aanvaarden is moeilijk, zeker als het zo snel gaat
* En mager ben ik niet, dus nutrti's lijken nog zeker niet nodig, anders zou de dokter me dat wel geven denk ik.

Sorry als het er bot uitkomt, maar ik weet wat een verschrikking het is om een eetstoornis te hebben.. Laat het níet zover komen, dat gun ik niemand namelijk..

Hulp is zeker lastig & zeker als het zo snel gaat, maar probeer het te aanvaarden en probeer aan te geven dat je het snel vind gaan. Maar het gaat zo snel omdat je het nodig hebt dus probeer het te accepteren.

En je hoeft niet mager te zijn om nutri's te drinken, je lichaam heeft voedingsstoffen nodig ongeacht je gewicht. Je krijgt op dit moment echt te weinig binnen dus dat moet je aanvullen, en dat kan met nutri's.

Ik voel me niet echt als eetstoornis ofzo.
dat ga ik mezelf ook niet opkleven.
Ik zal wel zien als ze mij dat aanbieden, de nutridrankjes.

Heb zojuist wat aardappelen met worteltjes onder gemixt.
maar heb niet veel gegeten.
ik denk ook deels door de spanningen dat ik niet echt veel binnenkrijg.
heb ook helemaal geen zin om te eten.
Ik zeg liever niet waarom ik niet wil eten, dat is nu eenmaal zo.
Bedankt ook voor diegene die mij pb'en!
vindt ik wel lief hoor!

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 17:32

Bokkers, ik heb besloten te gaan.
Ik houdt het zo niet. Ik moet gaan.
Hou jullie op de hoogte nog.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:35

Sterkte en succes!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:36

Kan je eerlijk zeggen hoeveel je weegt?

En sterkte meisje :(:)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:32

Chiara, je doet het goed zo. Ik ben trots op je dat je toch bent gegaan. Ik ben heel erg benieuwd hoe het vanavond gaat. Als ik je vanavond niet meer spreek, mag je me natuurlijk altijd PB'en.
Knuffel van mij!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:48

Wat goed dat je gaat! Heel veel sterkte.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:34

Och jeetje meisje , dit is toch ook niks zo !

Blijkbaar zitten er heel veel dingen in de weg in je hoofd en je lijf , en dat kan niemand heel lang volhouden hoor ! Gelukkig krijg je hulp aangeboden , pak het alsjeblieft aan nu je nog zelf de keuze hebt want als het zo doorgaat zonder hulp.....dan HEB je straks geen keuze meer omdat je geestelijk en lichamelijk helemaal op bent en anderen dan de beslissingen voor je moeten gaan maken , en dan ben je nog veel slechter af , dat kun je maar beter voor zijn :(:)

Het zal zwaar zijn , het zal moeilijk zijn...... maar ooit moet het een keer gebeuren dat je deze problemen aan gaat pakken..... :(:)
Dus dan maar nu meteen , dan komt des te sneller het moment dat je hier doorheen bent en hier vanaf bent :j

Knap dat je toch bent gegaan , volhouden hoor , laat de mensen je maar helpen , het is hun werk en ze doen het graag en het is heel knap van je dat je zelf deze stappen zet +:)+

Hopelijk is het goed gegaan ?

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 21:39

ben terug, maar zit met foon op bokt.. dus heel verslag typen is nogal moeilijk. als jullie willen typ ik op pc alles uit als ik thuis ben???zit nl in de file vanwege de sneeuw.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:43

Ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is. Doen jullie maar rustig aan in de auto met al die sneeuw.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 22:14

Ik ben thuis, zalig.
Ik ben zo blij dat ik thuis ben!!

Nou, de dokter.. zucht.
Ze zei dat ze vondt dat ik er weer bleeker uitzag.
Heb ook wat gepraat met haar, en ben in tranen uitgebarsten.
Ze bedoelde het goed, maar deed zo pijn.
Ze is zelf begonnen over nutridrink.
Ze zegt, dat het niet om gewicht of uiterlijk gaat, maar om het feit dat ik vanbinnen niet meer erg gezond ben.
Dus ga starten ermee, ze wil echt dat ik dat doe.

Voel me eigenlijk niet goed nu en heb ook enge gedachten.
Hopelijk minderen die nog.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:43

Meisje wat goed dat je gegaan bent! Fijn dat je weer gepraat hebt. En nee ik geloof meteen dat het niet makkelijk voor je is, maar je hebt duidelijk wel hulp nodig en die ga je krijgen. Fijn dat de dokter zelf ook over de nutridrink begonnen is, ik hoop dat je nu zelf ook inziet dat dat beter voor je is.
Ik wil je veel sterkte wensen! Hou ons op de hoogte en lucht je hart hier op Bokt, we helpen je allemaal graag erdoorheen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:55

Dat je je een beetje eng voelt is helemaal niet raar hoor , je moet toch door het 1 en ander heen en zo te horen heb je echt niet genoeg voedingsstoffen binnengekregen de afgelopen tijd , het is dan niet zo gek dat je je naar voelt (en dat dat steeds erger wordt) :(:)

Denk dat de nutridrink dat al een stuk beter zal maken :j

Heb je er wel een goed gevoel over dat je gegaan bent ? :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:57

cupcake_x schreef:
Ik ben thuis, zalig.
Ik ben zo blij dat ik thuis ben!!

Nou, de dokter.. zucht.
Ze zei dat ze vondt dat ik er weer bleeker uitzag.
Heb ook wat gepraat met haar, en ben in tranen uitgebarsten.
Ze bedoelde het goed, maar deed zo pijn.
Ze is zelf begonnen over nutridrink.
Ze zegt, dat het niet om gewicht of uiterlijk gaat, maar om het feit dat ik vanbinnen niet meer erg gezond ben.
Dus ga starten ermee, ze wil echt dat ik dat doe.

Voel me eigenlijk niet goed nu en heb ook enge gedachten.
Hopelijk minderen die nog.

Hartstikke goed van je dat je toch bent gegaan. Ik weet dat je er ontzettend tegen op zag maar ik vind het echt heel knap van je! :j :D
De nutridrink is echt een goed idee. Als jij niks anders binnen krijgt moet je toch op een manier aan je voedingsstoffen komen dus ik hoop voor je dat dit een beetje gaat werken.
Ik ben echt trots op je meid, dit is weer een stap verder! :)

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 23:26

pmarena schreef:
Dat je je een beetje eng voelt is helemaal niet raar hoor , je moet toch door het 1 en ander heen en zo te horen heb je echt niet genoeg voedingsstoffen binnengekregen de afgelopen tijd , het is dan niet zo gek dat je je naar voelt (en dat dat steeds erger wordt) :(:)

Denk dat de nutridrink dat al een stuk beter zal maken :j

Heb je er wel een goed gevoel over dat je gegaan bent ? :)

Nee niet echt een fijn gevoel, want voel me nu ook niet goed in mijn vel.
Heb wat enge gedachten, en die zijn bovengekomen

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:33

Goed dat je gegaan bent meis.. wees maar even trots op jezelf!
Door naar de volgende stap!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 09:07

Helemaal goed meid, ik heb alles eens zitten lezen en wat een verhaal zeg.
Goed dat je begint met Nutri, daarin zit energie en alle voedingsstoffen die je nodig hebt. Nutridrink wordt gebruikt bij mensen die energie nodig hebben, maar kan ook gewoon gebruikt worden als je niet eet, omdat het alles bevat wat je nodig hebt. Met een paar flesjes nutridrink per dag krijg je alles binnen wat je nodig hebt, waardoor je je niet opgejaagd hoeft te voelen om weer te gaan eten en je dit gewoon in je eigen tempo kan opbouwen. Bovendien lijkt alles makkelijker als je geen honger hebt en geen tekorten. Als je te weinig eet wordt je slap en moe en dan lijkt alles nog veel moeilijker..

Verder is nu je psycholoog en je huisarts het belangrijkste, maar als je je dadelijk iets beter voelt zou een dietiste je ook goed kunnen helpen. Met z'n 3tjes kunnen ze je begeleiden om weer te leren gezond te eten. Het zal niet makkelijk zijn, en het zal lang duren, maar uiteindelijk zul je met een zucht terug kunnen kijken naar alles wat er gebeurt is en ben je opgelucht dat je weer gewoon lekker met iedereen samen aardappeltjes, groente en vlees kan eten, zonder dat het door de blender moet.
Hou vol hoor!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 09:44

Een pluim omdat je toch gegaan bent +:)+
Een knuffel omdat je het zwaar hebt :(:)
Veel sterkte!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 09:50

Hey meis, wat goed dat je gegaan bent!
Ben er helemaal blij om! Echt waar!

En ben erg blij dat je aan de nutri's moet. Echt doen hoor.

Naar je gedachten mag en kan je nu niet luisteren. Die gaan alle kanten op omdat je lijf veel te zwak is. Pas als je lijf weer beter wordt kan je je eigen gedachten weer serieus gaan nemen.

Elke keer dat je stomme dingen denkt moet je jezelf herinneren dat je lijf nu niet in orde is en stomme dingen wil of vraagt.

Schrijf desnoods op een papier:

Ik neem mijn gedachten pas serieus als mijn lichaam weer sterker is!!!!!!!!

En draag dat bij je of leg/hang dat door het hele
huis zodat je eraan herinnerd wordt.

Nogmaals, ben supertrots dat je gegaan bent! Echt waar!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 09:53

Dit klinkt meer als een autist/pdd-nos.
Ik hoop dat deze huisarts je kan helpen, maar misschien heb je meer aan een psycholoog of iemand in het alternatieve circuit.
Jammer dat je zo ver weg woont, een goede kennis heeft al vaker iemand geholpen die aan anorexia leed en echt terminaal was op dat moment. Ze leeft weer als een gezonde meid, is flink aangekomen en eet weer volgens normaal patroon.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 10:06

Nou, zover is ze echt nog niet. Ze bikkelt echt heel hard door. Zo ver gaat ze ook niet komen! Daar zorgen we wel voor met zijn allen!

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 10:44

annebe schreef:
Dit klinkt meer als een autist/pdd-nos.
Ik hoop dat deze huisarts je kan helpen, maar misschien heb je meer aan een psycholoog of iemand in het alternatieve circuit.
Jammer dat je zo ver weg woont, een goede kennis heeft al vaker iemand geholpen die aan anorexia leed en echt terminaal was op dat moment. Ze leeft weer als een gezonde meid, is flink aangekomen en eet weer volgens normaal patroon.

Misschien beter even het hele topic gelezen annebe. TS loopt al bij een psycholoog. Dat is nu juist waar ze net van thuis is gekomen, van een afspraak met die psycholoog.

Alternatieve geneeswijze is nog helemaal niet aan de orde. Meiske is nog maar net bij huisarts geweest en heeft net 2x met psychologe gesproken.

Dat er sprake is van autist/pdd-nos is ook nergens ter sprake gekomen. Denk dat een huisarts dat beter kan beoordelen dan iemand vanaf het beeldscherm, en daarbij is bij TS geen sprake van anorexia.

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 10:54

nou ik zit dit zo eens te lezen met een frisse kijk erop... en ik denk dat je dan wel een probleem hebt, of
iig een bijna probleem, idd een voorbode. vraag t maar eens aan je huisarts wat die er van vind, en leg hem predies uit wat je doet en waarom. kijk naar zijn reactie, en dan weet je hoe het zit.
ik heb 2 weken aan de babypotjes gezeten maar vond het niet te eten bleghhh ik heb een maagband en dan moet je een tijd vloeibaar week of 6, maar ik heb dat niet gered, want vond t vies. ook als ik mn eigen eten in de blender deed. na 2 weken gewoon vast voedsel geprobeerd en goed kauwen toen ging dat goed.
mijn tip: even naar je ha. kijk wat die zegt en als je niet alleen durft is het helemaal niet raar om een vriendin die t ook weet mee te nemen.
succes. ;)

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 11:01

Dank je!
Ik doe mijn best om te eten!!
Nutridrink is papa zojuist gaan halen bij de apotheek.
Maar durf nog niet. ;)

Zooist schreef:
Nou, zover is ze echt nog niet. Ze bikkelt echt heel hard door. Zo ver gaat ze ook niet komen! Daar zorgen we wel voor met zijn allen!